• Эхлэл
  • Цаг агаар
  • Валют ханш
  • Улс төр
  • Эдийн засаг
  • Үзэл бодол
  • Спорт
  • Нийгэм
  • Дэлхий
  • Энтертайнмэнт
  • Зурхай



Түгжрэл “түгжээ”-тэй хэвээр үлдэх үү

Дэлхий даяар цар тахлын давлагаанд хүчээ сориулж хоёр жилийг үдсэн. Инфляци тэнгэрт хадаж ачаа тээврийн эргэлт гацаж хүндхэн байв. Одоо ч эргэлт хэвийн болоогүй. Шанхай, Тяньжинд дарааллаа хүлээж буй хөлөг онгоц, чингэлэг дүүрэн. Цар тахлын нөхцөл байдлыг судлаачид “хямрахаас ч аргагүй хүнд нөхцөл” гэж тайлбарлаж байна. Ялангуяа энэ бүхэн нь үйлдвэрлэгч бус импортлогч орнуудад хамгийн ихээр нөлөөлсөн.

Үүний горыг манайх тултлаа амсаж байгааг дурдах нь илүүц биз. Өглөө бүр иддэг талхны үнэ хоёр жилийн дотор хэдэн хувь өссөнийг, гар дээрээ авч байгаа сарын цалин хоёрыг харьцуулаад бодоход ойлгомжтой болсон. Цар тахлын нөлөөллийг бууруулах, үнийн өсөлтийг хазаарлаж ажлын байраа дэмжих зорилгоор “Эрүүл мэндээ хамгаалж эдийн засгаа сэргээх 10 их наяд”-ын хөтөлбөр хэрэгжүүлж хоёр жил явлаа.

Ингэж явсаар хонгилын үзүүрт гэрэл харагдтал буцаад унтарчихсан. Тодруулбал, хямралын нөхцөл байдлаас сэхэл авч амжаагүй байхад Засгийн газар дараагийн сорилттой нүүр тулсан нь Орос, Украины хооронд үүссэн асуудал байв.  Нийгэм, эдийн засгийн байдал хүнд, ужгирсан олон асуудал шийдэгдээгүй хэвээр байгаад иргэд бухимдаж төр ч хэмнэлтийн горимд шилжихээр болсон.

Тухайлбал, Засгийн газар 2022 оны улсын төсвийг тодотгохоор УИХ-д хуулийн төсөл өргөн мэдүүлсэн. Мөн төсвийн тодотголын төсөлтэй хамт Төрийн хэмнэлтийн тухай болон бусад хууль, тогтоолын төслүүдийг УИХ-ын чуулганаар хэлэлцэв.

Эдгээр өргөн мэдүүлсэн хуулийн төсөлд төрийн байгууллагуудын үйл ажиллагааны зардлыг танаснаар 39.1 тэрбум төгрөг хэмнэж өргөн хэрэглээний бараа бүтээгдэхүүний үнийн өсөлтийг хазаарлаж, хот хөдөөгийн тэнцвэрт байдлыг хангаж Улаанбаатар хотын төвлөрлийг бууруулах, цэцэрлэгийн хүртээмжийг сайжруулах олон асуудлыг тусгасан байна. Үүнийг зарим эдийн засагчид төсвийн зарлагын ердөө 2-3 хувийг бууруулах нь хангалтгүй гэж үзэж байгаа бол нөгөө хэсэг нь танаж болох үргүй зардлыг хангалттай хэмжээнд танасан тодотгол болсныг хэлж байна.

Гэвч энд нэг том зөрчилдөөн үүсэв. Үүний гол шалтгаан нь Улаанбаатар хотын түгжээ болсон түгжрэлийг мултлах “Тулгуурт гүүрэн байгууламж бүхий хөнгөн галт тэрэг /LRT/-ний шугам тавих” төслийг тодотголд тусгаагүйтэй холбоотой. Тодруулбал, 2.8 тэрбум ам.долларын өртөгөөр 49.4 км урттайгаар барих “LRT” төсөлд Засгийн газрын баталгаа хүссэн тогтоол хэл ам дагуулав.  Үүний улмаас УИХ-ын гишүүд хот, хөдөөгөөрөө “зодолдох” тухай ярьж улс төр хийж байна. Уг нь энэ хот, хөдөө ярьж улс төр хийх асуудал биш.

Улсын асуудал юм.  Монгол Улсын нийгэм, эдийн засгийг сайжруулахад чухал ач холбогдолтой том төсөл. Учир нь 3.3 сая иргэнтэй улсын 1.5 сая нь амьдардаг Улаанбаатар хотын шүдний өвчин болсон нэг том асуудал бол түгжрэл. Үе үеийн Засгийн газар, хотын дарга нар утаа, түгжрэлийг шийдэхийн тулд том жижиг олон төсөл, хөтөлбөр хэрэгжүүлж хөрөнгө хаяж ирсэн.

Үр дүнд хүрсэн нь ч бий, хүрээгүй нь бий. Хэрэв бид түгжрэлийг шийдэх түлхүүрийг олохгүй бол 2025 он хүртэл ердөө дөрвөн жилийн хугацаанд 24.3 их наяд төгрөгийг шууд болон шууд бусаар алдах тооцоолол гарсан байгаа юм. Жишээлбэл, бид нийт бүтээж буй баялгийнхаа найман хувийг буюу 2.7 их наяд төгрөгийг түгжрэлийн улмаас зам дээр үргүй урсгаж байна. Мөн хийж бүтээх 840 цагийг хий алдсан судалгаа гарчээ. Тэгэхээр үргүй зардлыг бууруулахын тулд түгжрэлийг зайлшгүй шийдэх ёстой.

Шийдэл нь төвлөрлийг задалж шинэ тээврийн хэрэгсэл нэвтрүүлэх гэдгийг хотынхон хэлсэн. Бусад улс орон түгжрэлийг шинэ нийтийн тээвэр нэвтрүүлж шийдсэн гэдгийг албаныхан хэлээд байгаа. Тухайлбал, Нийслэл хотын нэг төвт төвлөрлийг задлахын тулд нисэхээс сансар хүртэл  тулгуурт гүүрэн зонхилсон зам бүхий хөнгөн галт тэрэг явуулдаг болсноор түгжрэл 20-иос доошгүй хувиар буурах тоцооллыг мэргэжилтнүүд хийжээ. Ингэснээр цаашид Яармагаас Хөшигтийн хөндий хүртэл зайд хотжилт суурьшлын бүс нэмэх боломж бүрдэх аж.

Тиймээс ч Монгол Улсын Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ БНХАУ-ын Төрийн Зөвлөлийн Ерөнхий сайд Ли Көчянтай албан ёсны уулзалт хийж, нийслэл Улаанбаатар хотын түгжрэлийг бууруулах ажлын хүрээнд БНХАУ-ын дэвшилтэт технологид тулгуурласан тулгуурт гүүрэн байгууламж бүхий нийтийн тээврийн хэрэгслийг нэвтрүүлэх, хурдны тойрог замын сүлжээ байгуулах зэрэг төслүүдэд хамтран ажиллахаар тохиролцсон байгаа юм. Манайхан утаа, түгжрэлийн “гоё” шийдэл ярьж түүнээсээ цөлмөж ирсэн нь үнэн.

Гэхдээ хоёр улсын хамтарч ажиллах төсөл учраас дуртай нь хуруу дүрэхгүй гэдгийг мэддэг хүмүүс нь хэлж байна. Энэ зунаас хөнгөн галт тэрэгний төслийг эхлүүлвэл эхний ээлжийн шугам нь 2024 оны хоёрдугаар улиралд ашиглалтад орох шахуу төлөвлөгөөтэй байгаа. Гэтэл тодотголд тусгаагүй нь олон нийтийн дунд ч маргаан дагуулж байна. Тэгэхээр түгжрэлийг шийдэхээр эхлүүлсэн том төслөө хасчихаар улаанбаатарчууд түгжрэлд “түгжүүл”-сэн хэвээр байх уу гэдэг асуулт гарч ирж байгаа юм.

Эх сурвалж: “Зууны мэдээ” сонин

2022 ОНЫ ДӨРӨВДҮГЭЭР САРЫН 26. МЯГМАР ГАРАГ. № 83 (6815)

    ХУВААЛЦАХ ЖИРГЭХ


МЭДЭЭНИЙ СЭТГЭГДЭЛ
ХОЛБООТОЙ МЭДЭЭ
Оюу толгойг гэрээлэхдээ “Онтрэ”-г яагаад үлдээснээ С.Баяр сонсголд очиж ярих ёстой
“Цагдаа гаальчид” ГЕГ-ыг юу болгоод байна вэ?
“Эрдэнэтийн 49”-ийн Д.Эрдэнэбилэг нарыг шүүх ёстой юу, шагнах учиртай юу?
С.Зоригийг хөнөөсөн хэргийг мөрдөж байсан ажлын хэсгийг дахиад “задлав” уу



Веб сайтад агуулагдсан мэдээлэл зохиогчийн эрхийн хуулиар хамгаалагдсан тул зөвшөөрөлгүй хуулбарлах хориотой.

Copyright © MMINFO.MN All Rights Reserved. Powered by HUREEMEDIA.





  • Эхлэл
  • Цаг агаар
  • Валют ханш
  • Улс төр
  • Эдийн засаг
  • Үзэл бодол
  • Спорт
  • Нийгэм
  • Дэлхий
  • Энтертайнмэнт
  • Зурхай



Түгжрэл “түгжээ”-тэй хэвээр үлдэх үү

Дэлхий даяар цар тахлын давлагаанд хүчээ сориулж хоёр жилийг үдсэн. Инфляци тэнгэрт хадаж ачаа тээврийн эргэлт гацаж хүндхэн байв. Одоо ч эргэлт хэвийн болоогүй. Шанхай, Тяньжинд дарааллаа хүлээж буй хөлөг онгоц, чингэлэг дүүрэн. Цар тахлын нөхцөл байдлыг судлаачид “хямрахаас ч аргагүй хүнд нөхцөл” гэж тайлбарлаж байна. Ялангуяа энэ бүхэн нь үйлдвэрлэгч бус импортлогч орнуудад хамгийн ихээр нөлөөлсөн.

Үүний горыг манайх тултлаа амсаж байгааг дурдах нь илүүц биз. Өглөө бүр иддэг талхны үнэ хоёр жилийн дотор хэдэн хувь өссөнийг, гар дээрээ авч байгаа сарын цалин хоёрыг харьцуулаад бодоход ойлгомжтой болсон. Цар тахлын нөлөөллийг бууруулах, үнийн өсөлтийг хазаарлаж ажлын байраа дэмжих зорилгоор “Эрүүл мэндээ хамгаалж эдийн засгаа сэргээх 10 их наяд”-ын хөтөлбөр хэрэгжүүлж хоёр жил явлаа.

Ингэж явсаар хонгилын үзүүрт гэрэл харагдтал буцаад унтарчихсан. Тодруулбал, хямралын нөхцөл байдлаас сэхэл авч амжаагүй байхад Засгийн газар дараагийн сорилттой нүүр тулсан нь Орос, Украины хооронд үүссэн асуудал байв.  Нийгэм, эдийн засгийн байдал хүнд, ужгирсан олон асуудал шийдэгдээгүй хэвээр байгаад иргэд бухимдаж төр ч хэмнэлтийн горимд шилжихээр болсон.

Тухайлбал, Засгийн газар 2022 оны улсын төсвийг тодотгохоор УИХ-д хуулийн төсөл өргөн мэдүүлсэн. Мөн төсвийн тодотголын төсөлтэй хамт Төрийн хэмнэлтийн тухай болон бусад хууль, тогтоолын төслүүдийг УИХ-ын чуулганаар хэлэлцэв.

Эдгээр өргөн мэдүүлсэн хуулийн төсөлд төрийн байгууллагуудын үйл ажиллагааны зардлыг танаснаар 39.1 тэрбум төгрөг хэмнэж өргөн хэрэглээний бараа бүтээгдэхүүний үнийн өсөлтийг хазаарлаж, хот хөдөөгийн тэнцвэрт байдлыг хангаж Улаанбаатар хотын төвлөрлийг бууруулах, цэцэрлэгийн хүртээмжийг сайжруулах олон асуудлыг тусгасан байна. Үүнийг зарим эдийн засагчид төсвийн зарлагын ердөө 2-3 хувийг бууруулах нь хангалтгүй гэж үзэж байгаа бол нөгөө хэсэг нь танаж болох үргүй зардлыг хангалттай хэмжээнд танасан тодотгол болсныг хэлж байна.

Гэвч энд нэг том зөрчилдөөн үүсэв. Үүний гол шалтгаан нь Улаанбаатар хотын түгжээ болсон түгжрэлийг мултлах “Тулгуурт гүүрэн байгууламж бүхий хөнгөн галт тэрэг /LRT/-ний шугам тавих” төслийг тодотголд тусгаагүйтэй холбоотой. Тодруулбал, 2.8 тэрбум ам.долларын өртөгөөр 49.4 км урттайгаар барих “LRT” төсөлд Засгийн газрын баталгаа хүссэн тогтоол хэл ам дагуулав.  Үүний улмаас УИХ-ын гишүүд хот, хөдөөгөөрөө “зодолдох” тухай ярьж улс төр хийж байна. Уг нь энэ хот, хөдөө ярьж улс төр хийх асуудал биш.

Улсын асуудал юм.  Монгол Улсын нийгэм, эдийн засгийг сайжруулахад чухал ач холбогдолтой том төсөл. Учир нь 3.3 сая иргэнтэй улсын 1.5 сая нь амьдардаг Улаанбаатар хотын шүдний өвчин болсон нэг том асуудал бол түгжрэл. Үе үеийн Засгийн газар, хотын дарга нар утаа, түгжрэлийг шийдэхийн тулд том жижиг олон төсөл, хөтөлбөр хэрэгжүүлж хөрөнгө хаяж ирсэн.

Үр дүнд хүрсэн нь ч бий, хүрээгүй нь бий. Хэрэв бид түгжрэлийг шийдэх түлхүүрийг олохгүй бол 2025 он хүртэл ердөө дөрвөн жилийн хугацаанд 24.3 их наяд төгрөгийг шууд болон шууд бусаар алдах тооцоолол гарсан байгаа юм. Жишээлбэл, бид нийт бүтээж буй баялгийнхаа найман хувийг буюу 2.7 их наяд төгрөгийг түгжрэлийн улмаас зам дээр үргүй урсгаж байна. Мөн хийж бүтээх 840 цагийг хий алдсан судалгаа гарчээ. Тэгэхээр үргүй зардлыг бууруулахын тулд түгжрэлийг зайлшгүй шийдэх ёстой.

Шийдэл нь төвлөрлийг задалж шинэ тээврийн хэрэгсэл нэвтрүүлэх гэдгийг хотынхон хэлсэн. Бусад улс орон түгжрэлийг шинэ нийтийн тээвэр нэвтрүүлж шийдсэн гэдгийг албаныхан хэлээд байгаа. Тухайлбал, Нийслэл хотын нэг төвт төвлөрлийг задлахын тулд нисэхээс сансар хүртэл  тулгуурт гүүрэн зонхилсон зам бүхий хөнгөн галт тэрэг явуулдаг болсноор түгжрэл 20-иос доошгүй хувиар буурах тоцооллыг мэргэжилтнүүд хийжээ. Ингэснээр цаашид Яармагаас Хөшигтийн хөндий хүртэл зайд хотжилт суурьшлын бүс нэмэх боломж бүрдэх аж.

Тиймээс ч Монгол Улсын Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ БНХАУ-ын Төрийн Зөвлөлийн Ерөнхий сайд Ли Көчянтай албан ёсны уулзалт хийж, нийслэл Улаанбаатар хотын түгжрэлийг бууруулах ажлын хүрээнд БНХАУ-ын дэвшилтэт технологид тулгуурласан тулгуурт гүүрэн байгууламж бүхий нийтийн тээврийн хэрэгслийг нэвтрүүлэх, хурдны тойрог замын сүлжээ байгуулах зэрэг төслүүдэд хамтран ажиллахаар тохиролцсон байгаа юм. Манайхан утаа, түгжрэлийн “гоё” шийдэл ярьж түүнээсээ цөлмөж ирсэн нь үнэн.

Гэхдээ хоёр улсын хамтарч ажиллах төсөл учраас дуртай нь хуруу дүрэхгүй гэдгийг мэддэг хүмүүс нь хэлж байна. Энэ зунаас хөнгөн галт тэрэгний төслийг эхлүүлвэл эхний ээлжийн шугам нь 2024 оны хоёрдугаар улиралд ашиглалтад орох шахуу төлөвлөгөөтэй байгаа. Гэтэл тодотголд тусгаагүй нь олон нийтийн дунд ч маргаан дагуулж байна. Тэгэхээр түгжрэлийг шийдэхээр эхлүүлсэн том төслөө хасчихаар улаанбаатарчууд түгжрэлд “түгжүүл”-сэн хэвээр байх уу гэдэг асуулт гарч ирж байгаа юм.

Эх сурвалж: “Зууны мэдээ” сонин

2022 ОНЫ ДӨРӨВДҮГЭЭР САРЫН 26. МЯГМАР ГАРАГ. № 83 (6815)



МЭДЭЭНИЙ СЭТГЭГДЭЛ


Бидний тухай Редакцийн бодлого Сурталчилгаа байршуулах Холбоо барих

Веб сайтад агуулагдсан мэдээлэл зохиогчийн эрхийн хуулиар хамгаалагдсан тул зөвшөөрөлгүй хуулбарлах хориотой.

Copyright © MMINFO.MN All Rights Reserved. Powered by HUREEMEDIA.





Эхлэл Улс төр Эдийн засаг Үзэл бодол Спорт Нийгэм Дэлхий Энтертайнмэнт Зурхай
  • Нийтлэл
  • •
  • Ярилцлага
  • •
  • Сурвалжлага
  • •
  • Азийн АШТ
  • •
  • Фото мэдээ
  • •
  • Оддын амьдрал
БҮХ СЭДЭВ
  • •Засгийн газар
  • •Ерөнхийлөгч
  • •Гадаад харилцаа
  • •Нийтлэл
  • •Бөхийн төрлүүд
  • •Чуулган
  • •Фото мэдээ
  • •Сагсанбөмбөг
  • •Уул уурхай
  • •Нийслэл
  • •Яам, Агентлаг
  • •E-Sport
  • •Ипотекийн зээл
  • •ММ-ын тодруулга
  • •Видео мэдээ
ХУРААХ
“Хөтөлийн цемент шохой”...
Монголын төр ковидтой тэмцэхдээ...

Түгжрэл “түгжээ”-тэй хэвээр үлдэх үү

БЯМБАСҮРЭН 2022-04-26
    ХУВААЛЦАХ ЖИРГЭХ
Түгжрэл “түгжээ”-тэй хэвээр үлдэх үү

Дэлхий даяар цар тахлын давлагаанд хүчээ сориулж хоёр жилийг үдсэн. Инфляци тэнгэрт хадаж ачаа тээврийн эргэлт гацаж хүндхэн байв. Одоо ч эргэлт хэвийн болоогүй. Шанхай, Тяньжинд дарааллаа хүлээж буй хөлөг онгоц, чингэлэг дүүрэн. Цар тахлын нөхцөл байдлыг судлаачид “хямрахаас ч аргагүй хүнд нөхцөл” гэж тайлбарлаж байна. Ялангуяа энэ бүхэн нь үйлдвэрлэгч бус импортлогч орнуудад хамгийн ихээр нөлөөлсөн.

Үүний горыг манайх тултлаа амсаж байгааг дурдах нь илүүц биз. Өглөө бүр иддэг талхны үнэ хоёр жилийн дотор хэдэн хувь өссөнийг, гар дээрээ авч байгаа сарын цалин хоёрыг харьцуулаад бодоход ойлгомжтой болсон. Цар тахлын нөлөөллийг бууруулах, үнийн өсөлтийг хазаарлаж ажлын байраа дэмжих зорилгоор “Эрүүл мэндээ хамгаалж эдийн засгаа сэргээх 10 их наяд”-ын хөтөлбөр хэрэгжүүлж хоёр жил явлаа.

Ингэж явсаар хонгилын үзүүрт гэрэл харагдтал буцаад унтарчихсан. Тодруулбал, хямралын нөхцөл байдлаас сэхэл авч амжаагүй байхад Засгийн газар дараагийн сорилттой нүүр тулсан нь Орос, Украины хооронд үүссэн асуудал байв.  Нийгэм, эдийн засгийн байдал хүнд, ужгирсан олон асуудал шийдэгдээгүй хэвээр байгаад иргэд бухимдаж төр ч хэмнэлтийн горимд шилжихээр болсон.

Тухайлбал, Засгийн газар 2022 оны улсын төсвийг тодотгохоор УИХ-д хуулийн төсөл өргөн мэдүүлсэн. Мөн төсвийн тодотголын төсөлтэй хамт Төрийн хэмнэлтийн тухай болон бусад хууль, тогтоолын төслүүдийг УИХ-ын чуулганаар хэлэлцэв.

Эдгээр өргөн мэдүүлсэн хуулийн төсөлд төрийн байгууллагуудын үйл ажиллагааны зардлыг танаснаар 39.1 тэрбум төгрөг хэмнэж өргөн хэрэглээний бараа бүтээгдэхүүний үнийн өсөлтийг хазаарлаж, хот хөдөөгийн тэнцвэрт байдлыг хангаж Улаанбаатар хотын төвлөрлийг бууруулах, цэцэрлэгийн хүртээмжийг сайжруулах олон асуудлыг тусгасан байна. Үүнийг зарим эдийн засагчид төсвийн зарлагын ердөө 2-3 хувийг бууруулах нь хангалтгүй гэж үзэж байгаа бол нөгөө хэсэг нь танаж болох үргүй зардлыг хангалттай хэмжээнд танасан тодотгол болсныг хэлж байна.

Гэвч энд нэг том зөрчилдөөн үүсэв. Үүний гол шалтгаан нь Улаанбаатар хотын түгжээ болсон түгжрэлийг мултлах “Тулгуурт гүүрэн байгууламж бүхий хөнгөн галт тэрэг /LRT/-ний шугам тавих” төслийг тодотголд тусгаагүйтэй холбоотой. Тодруулбал, 2.8 тэрбум ам.долларын өртөгөөр 49.4 км урттайгаар барих “LRT” төсөлд Засгийн газрын баталгаа хүссэн тогтоол хэл ам дагуулав.  Үүний улмаас УИХ-ын гишүүд хот, хөдөөгөөрөө “зодолдох” тухай ярьж улс төр хийж байна. Уг нь энэ хот, хөдөө ярьж улс төр хийх асуудал биш.

Улсын асуудал юм.  Монгол Улсын нийгэм, эдийн засгийг сайжруулахад чухал ач холбогдолтой том төсөл. Учир нь 3.3 сая иргэнтэй улсын 1.5 сая нь амьдардаг Улаанбаатар хотын шүдний өвчин болсон нэг том асуудал бол түгжрэл. Үе үеийн Засгийн газар, хотын дарга нар утаа, түгжрэлийг шийдэхийн тулд том жижиг олон төсөл, хөтөлбөр хэрэгжүүлж хөрөнгө хаяж ирсэн.

Үр дүнд хүрсэн нь ч бий, хүрээгүй нь бий. Хэрэв бид түгжрэлийг шийдэх түлхүүрийг олохгүй бол 2025 он хүртэл ердөө дөрвөн жилийн хугацаанд 24.3 их наяд төгрөгийг шууд болон шууд бусаар алдах тооцоолол гарсан байгаа юм. Жишээлбэл, бид нийт бүтээж буй баялгийнхаа найман хувийг буюу 2.7 их наяд төгрөгийг түгжрэлийн улмаас зам дээр үргүй урсгаж байна. Мөн хийж бүтээх 840 цагийг хий алдсан судалгаа гарчээ. Тэгэхээр үргүй зардлыг бууруулахын тулд түгжрэлийг зайлшгүй шийдэх ёстой.

Шийдэл нь төвлөрлийг задалж шинэ тээврийн хэрэгсэл нэвтрүүлэх гэдгийг хотынхон хэлсэн. Бусад улс орон түгжрэлийг шинэ нийтийн тээвэр нэвтрүүлж шийдсэн гэдгийг албаныхан хэлээд байгаа. Тухайлбал, Нийслэл хотын нэг төвт төвлөрлийг задлахын тулд нисэхээс сансар хүртэл  тулгуурт гүүрэн зонхилсон зам бүхий хөнгөн галт тэрэг явуулдаг болсноор түгжрэл 20-иос доошгүй хувиар буурах тоцооллыг мэргэжилтнүүд хийжээ. Ингэснээр цаашид Яармагаас Хөшигтийн хөндий хүртэл зайд хотжилт суурьшлын бүс нэмэх боломж бүрдэх аж.

Тиймээс ч Монгол Улсын Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ БНХАУ-ын Төрийн Зөвлөлийн Ерөнхий сайд Ли Көчянтай албан ёсны уулзалт хийж, нийслэл Улаанбаатар хотын түгжрэлийг бууруулах ажлын хүрээнд БНХАУ-ын дэвшилтэт технологид тулгуурласан тулгуурт гүүрэн байгууламж бүхий нийтийн тээврийн хэрэгслийг нэвтрүүлэх, хурдны тойрог замын сүлжээ байгуулах зэрэг төслүүдэд хамтран ажиллахаар тохиролцсон байгаа юм. Манайхан утаа, түгжрэлийн “гоё” шийдэл ярьж түүнээсээ цөлмөж ирсэн нь үнэн.

Гэхдээ хоёр улсын хамтарч ажиллах төсөл учраас дуртай нь хуруу дүрэхгүй гэдгийг мэддэг хүмүүс нь хэлж байна. Энэ зунаас хөнгөн галт тэрэгний төслийг эхлүүлвэл эхний ээлжийн шугам нь 2024 оны хоёрдугаар улиралд ашиглалтад орох шахуу төлөвлөгөөтэй байгаа. Гэтэл тодотголд тусгаагүй нь олон нийтийн дунд ч маргаан дагуулж байна. Тэгэхээр түгжрэлийг шийдэхээр эхлүүлсэн том төслөө хасчихаар улаанбаатарчууд түгжрэлд “түгжүүл”-сэн хэвээр байх уу гэдэг асуулт гарч ирж байгаа юм.

Эх сурвалж: “Зууны мэдээ” сонин

2022 ОНЫ ДӨРӨВДҮГЭЭР САРЫН 26. МЯГМАР ГАРАГ. № 83 (6815)

ФОТО:

Сэдвүүд : #Нийтлэл  
ХОЛБООТОЙ МЭДЭЭ
Оюу толгойг гэрээлэхдээ “Онтрэ”-г яагаад үлдээснээ С.Баяр сонсголд очиж ярих ёстой
“Цагдаа гаальчид” ГЕГ-ыг юу болгоод байна вэ?
“Эрдэнэтийн 49”-ийн Д.Эрдэнэбилэг нарыг шүүх ёстой юу, шагнах учиртай юу?
С.Зоригийг хөнөөсөн хэргийг мөрдөж байсан ажлын хэсгийг дахиад “задлав” уу
МЭДЭЭНИЙ СЭТГЭГДЭЛ

АНХААРУУЛГА:Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд mminfo.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул ТА сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээг зөрчсөн сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Сэтгэгдэлтэй холбоотой санал гомдлыг 99998796 утсаар хүлээн авна.

ШУУРХАЙ МЭДЭЭ
9 цагийн өмнө өмнө

А.Миеэгомбо: Эрүүл Мэндийн Яамны тендерийн ажлыг хийж гүйцэтгээд, үлдэгдэл мөнгөө авч чаддаггүй ээ

9 цагийн өмнө өмнө

Б.Энх-Оргил өнөөдөр дэлхийн аварга цолны төлөө тулалдана

10 цагийн өмнө өмнө

Монгол Улсын Ерөнхийлөгч У.Хүрэлсүх Гэгээн Ширээт Улсын төрийн тэргүүнтэй уулзлаа

10 цагийн өмнө өмнө

Харилцааны түвшнийг хоёр шат алгасан ахиулсан Ерөнхийлөгчийн айлчлал өндөрлөлөө

10 цагийн өмнө өмнө

"The Mongolz" баг мэйжорын эхний өдөр нэг хожил, нэг хожигдолтой боллоо

10 цагийн өмнө өмнө

Морин хуурын найрал хөгжмийн хамт олон Ром хотноо уран бүтээлээ өргөн барилаа

10 цагийн өмнө өмнө

Гэр бүлийн хууль тогтоомжийг боловсронгуй болгоно

10 цагийн өмнө өмнө

Оюу толгойг гэрээлэхдээ “Онтрэ”-г яагаад үлдээснээ С.Баяр сонсголд очиж ярих ёстой

10 цагийн өмнө өмнө

“Цагдаа гаальчид” ГЕГ-ыг юу болгоод байна вэ?

10 цагийн өмнө өмнө

Ц.Эрдэнэбаатар: Халтиргаа гулгаа үүсгэхгүйн тулд шөнийн цагаар машин, техникүүдийг тогтмол ажиллуулж байна

10 цагийн өмнө өмнө

Олон удаагийн үйлдлээр их хэмжээний авлига авсан гаалийн байцаагчдыг саатуулжээ

10 цагийн өмнө өмнө

Найман цагаан мэнгэтэй шар бич өдөр

10 цагийн өмнө өмнө

Өдөртөө 8-10 хэм хүйтэн байна

1 өдрийн өмнө өмнө

“Багахангай-Хөшигийн хөндий” төмөр замын төслийн бүтээн байгуулалт 84 хувьтай байна

1 өдрийн өмнө өмнө

Нийслэлийн Онцгой байдлын газарт ажиллаж, холбогдох үүрэг чиглэлийг өглөө

1 өдрийн өмнө өмнө

"The Mongolz" баг мэйжорын эхний тоглолтоо "Imperial Esports" багтай хийнэ

1 өдрийн өмнө өмнө

Гадаад валютын улсын нөөцийн хэмжээ 6.0 тэрбум ам.долларт буюу түүхэн дээд хэмжээнд хүрлээ

1 өдрийн өмнө өмнө

Х.Нямбаатар: Энэ онд 3933 нэгж талбар чөлөөлж, орон сууц, дэд бүтцийн төслүүдийг хэрэгжүүлж байна

1 өдрийн өмнө өмнө

Түлш хэрэглэгчдэд үйлчлэх төвөөс яндан, зуух хөөлөх ажлыг тогтмол хийж байна

1 өдрийн өмнө өмнө

Зэсийн баяжмал хайлуулах, боловсруулах үйлдвэрийн эрх зүйн орчныг сайжруулна

1 өдрийн өмнө өмнө

Цахим системд холбогдох мэдээллийг нэгтгэж ажиллахыг үүрэг болголоо

1 өдрийн өмнө өмнө

Үнийн зохиомол өсөлтөөс сэргийлэх Шуурхай штаб байгууллаа

1 өдрийн өмнө өмнө

Хөгжлийн бэрхшээлтэй хүний хөгжлийн газрыг тохируулагч агентлаг болгох санал

1 өдрийн өмнө өмнө

“Эрдэнэтийн 49”-ийн Д.Эрдэнэбилэг нарыг шүүх ёстой юу, шагнах учиртай юу?

1 өдрийн өмнө өмнө

С.Зоригийг хөнөөсөн хэргийг мөрдөж байсан ажлын хэсгийг дахиад “задлав” уу

1 өдрийн өмнө өмнө

Үс засуулвал эд мал арвидна

1 өдрийн өмнө өмнө

Их төлөв цэлмэг, өдөртөө 10-12 хэм хүйтэн байна

2 өдрийн өмнө өмнө

Үнийн зохиомол өсөлтөөс сэргийлэх Шуурхай штаб байгуулжээ

2 өдрийн өмнө өмнө

Засгийн газрын хуралдаанаар үнийн өсөлтийн асуудлаар танилцуулга сонсоно

2 өдрийн өмнө өмнө

МИК-ийнхан ASMMA-ны ээлжит хуралд оролцлоо

САНАЛ БОЛГОХ
2025-11-28 өмнө

Нийслэлийн сургуулиуд цахимаар хичээллэх хуваарь гаргажээ

2025-11-28 өмнө

Хамтран зээлдэгч ипотекийн зээлд дахин хамрагдах боломжтой юу?

2025-11-28 өмнө

Улаанбаатар метро төслийн бүтээн байгуулалтыг 2026 онд эхлүүлнэ

2025-11-28 өмнө

Н.Алтанхуяг, Лу.Гантөмөр нар Ерөнхийлөгчид өрсөлдөнө

2025-11-28 өмнө

С.Наранцогтыг тушаал ахиулах нь Д.Амарбаясгалан асуудалгүй гэсэн үг үү?

2025-11-28 өмнө

Өвлийн элсэлтийн шалгалт арванхоёрдугаар сарын 4-нд эхэлнэ

2025-11-30 өмнө

Гандантэгчэнлин хийдийн гэрэлтүүлгийн ажил 90 хувьтай үргэлжилж байна

2025-11-30 өмнө

Бичил хорооллын таван байрны фасад дулаалгын ажил дууслаа

2025-11-29 өмнө

Тун удахгүй: “SANTA VILLAGE - САНТАГИЙН ТОСГОН”

2025-11-29 өмнө

“Эрдэнэс тавантоглой” ХК-д хийх хөндлөнгийн аудит эхэллээ

2025-11-29 өмнө

Х.Нямбаатар: Орон сууцны шинэ загвар, ухаалаг шийдэл бүхий төсөл, хөтөлбөрүүдийг эрчимтэй хэрэгжүүлж байна

2025-12-02 өмнө

Битүүмжлэх технологийг ашиглан барилга угсралтын ажлыг үргэлжлүүлж байна

2025-11-30 өмнө

Лаг хатааж шатаах үйлдвэр төсөлд төр, хувийн хэвшлийн түншлэлийн бүрэн шинжилгээ хийнэ

2025-11-28 өмнө

Үс засуулвал нас уртасна

2025-11-29 өмнө

СХД-ийн эмнэлэгт эмчлүүлж буй хүүхдийн 81 хувь нь томуугийн эсрэг дархлаажуулалтад хамрагдаагүй байна

2025-12-01 өмнө

Хан-Уул дүүргийн 10-р хорооны өрхийн ЭМТ-ийн барилгын ажил дууслаа

2025-12-02 өмнө

Сүхбаатарын талбайгаас Скай Резорт чиглэлд автобус явна

2025-12-01 өмнө

Х.Нямбаатар: 100-4200 кВт-ын зуухтай ӨЭМТ, хорооны байруудыг ирэх жил хийн болон цахилгаан халаагуурт шилжүүлнэ

2025-11-28 өмнө

Электрон тамхийг тусгай зөвшөөрөлтэй худалддаг болно

2025-12-01 өмнө

Н.Наранбаатар: Хүүхдийн хэвтэн эмчлүүлэх 1280 орыг нэмлээ

2025-12-01 өмнө

Монголбанкны Ерөнхийлөгчид нэр дэвшигчтэй хийх сонсгол болно

2025-11-28 өмнө

Л.Өлзийсайханы үүрэг хүлээх цаг буюу Цэцээс УИХ руу буцахын учир…

2025-11-29 өмнө

Г.Занданшатар: Төсвийг танаснаар зөв голдиролд нь оруулж чадсан

2025-11-29 өмнө

“Богдхан уулын хишиг” барилдаан өнөөдөр болно

2025-11-29 өмнө

Х.Нямбаатар: ТЭЦ-3 орчимд агаар бохирдолтой байгаа

2025-12-02 өмнө

СХД-ийн 62 дугаар сургуулийн өргөтгөлийг ашиглалтад орууллаа

2025-12-01 өмнө

Ипотекийн зээлдэгчийн орлогыг хэрхэн тодорхойлох вэ?

2025-11-30 өмнө

Л.Энхрийлэн Абу-Дабигийн Их дуулга тэмцээнээс мөнгөн медаль хүртлээ

2025-11-29 өмнө

Төрийн өмчит зарим компанийн удирдлагад хариуцлага тооцно

2025-12-02 өмнө

“Нэр нь үл мэдэгдэх цэргийн бунхан”-д цэцэг өргөж, хүндэтгэл үзүүллээ

Бидний тухай Редакцийн бодлого Сурталчилгаа байршуулах Холбоо барих Дээшээ буцах


Веб сайтад агуулагдсан мэдээлэл зохиогчийн эрхийн хуулиар хамгаалагдсан тул зөвшөөрөлгүй хуулбарлах хориотой.

Copyright © MMINFO.MN All Rights Reserved. Powered by HUREEMEDIA.