• Эхлэл
  • Цаг агаар
  • Валют ханш
  • Улс төр
  • Эдийн засаг
  • Үзэл бодол
  • Спорт
  • Нийгэм
  • Дэлхий
  • Энтертайнмэнт
  • Зурхай



“Хөвсгөл нуурт живсэн тээврийн хэрэгслийг эрэн хайх, илрүүлэх, татан гаргах ажиллагаа”-ны мэдээлэл

Монгол Улсын Ерөнхийлөгч, Зэвсэгт хүчний Ерөнхий командлагч, Ухнаагийн Хүрэлсүхийн санаачилга, Монгол Улсын “Алсын хараа 2050” хөтөлбөрийн ногоон хөгжлийн нэгдүгээр үе шат /2021-2030 он/-д “Цэнгэг усны нөөц гол, мөрний урсац бүрэлдэх эх зэрэг онцлог экосистемийг тусгай хамгаалалтад авч, унаган байгалийг хамгаална”; Засгийн газрын 2020-2024 оны үйл ажиллагааны хөтөлбөрийн ногоон хөгжлийн бодлогын 5.1.2-т “Хөвсгөл нуурын экосистемийн бохирдлын эрсдэлийн судалгаа хийж, нуурт живсэн машин, техникийг татаж гаргах ажлыг олон улсын байгууллагуудтай хамтран зохион байгуулна”; Засгийн газрын “Хөвсгөл нуур орчмын бүсийг "Эко аялал, жуулчлалын бүс" болгон хөгжүүлэх тухай” 2019 оны 332 дугаар тогтоол; Ерөнхий сайдын 2020 оны 117 дугаар захирамж, Батлан хамгаалахын сайдын 2023 оны А/106, А/107, Зэвсэгт хүчний Жанжин штабын даргын 2023 оны А/220 дугаар тушаал, Онцгой байдлын ерөнхий газрын даргын 2023 оны А/132, А/134 дүгээр тушаалыг тус тус үндэслэн Хөвсгөл нуурын эко системийг хамгаалах, нуурын ёроолын аюултай хог хаягдлыг цэвэрлэх, бохирдлыг бууруулах зорилгоор живсэн тээврийн хэрэгслийг илрүүлэх, байршлыг тогтоох, татан гаргах ажиллагааг 2023 оны 6 дугаар сарын 07-ны өдрөөс 8 дугаар сарын 31-ний өдөр (нийт 85 хоног)-ийг хүртэл амжилттай зохион байгуулж ажиллалаа.

Тус ажиллагаанд томилогдсон бие бүрэлдэхүүн, техник, хэрэгслийг ажиллагааны газар оронд шилжүүлэн байрлуулах тээвэрлэлтийг ажиллагааны нэгдсэн бодлого-төлөвлөгөөний дагуу авто болон усан замын гэсэн 2 үе шаттайгаар зохион байгуулсан. Урд өмнө нь Монгол Улсад хөвүүр гүүрний тавцан ашиглан Хөвсгөл нуурт ачаа тээвэрлэсэн туршлагагүй, тээврийн маршрутын 1 км хэсэгт мөс бүрэн унаагүй, мөсний зузаан 20-40 см учир хөвүүр гүүрийг цөмлөх, хурд сааруулах, зориулалтын бус катеруудыг тасралтгүй 13 цаг их ачааллаар ажиллуулах, үүнтэй холбогдсон эвдрэл үүсгэх зэрэг эрсдэлийг тооцон, урьдчилан сэргийлэх арга хэмжээг авч хэрэгжүүлсэн.

Тээвэрлэлтийн үед үүрэн телефоны сүлжээ болон богино долгионы гар станц, катеруудын радио холбоог ашиглан удирдлага, харилцан ажиллагааг зохион байгуулж, тээвэрлэлтийг осол эндэлгүй гүйцэтгэсэн болно. Усан замын тээвэр нь Зэвсэгт хүчний хэмжээнд хөвүүр гүүрний тавцан ашиглан Хөвсгөл нуурт ачаа тээвэрлэсэн анхны тохиолдол болсон.

ШУТИС-ийн эрдэмтэд, цэргийн зөвлөх инженерүүдийн бүтээсэн ферм нь жилийн дөрвөн улиралд ажиллах боломжтой бөгөөд тээвэрлэх, угсрахад хялбар тухайн татан гаргаж байгаа объектоос шалтгаалан бүтцийг нь өөрчлөх боломжтой гэдгээрээ онцлог юм. ШУТИС, ҮБХИС-ийн эрдэмтэн багш нар, цэргийн зөвлөх инженерүүдийн тооцоо, судалгаанд үндэслэн боловсруулсан бодлого-төлөвлөгөө, технологийн картын дагуу татан гаргах ажиллагааг зохион байгуулсан. “Хөвсгөл нуурыг хамгаалах, бохирдлыг бууруулах зорилгоор нуурт живсэн машин техникийг илрүүлэх суурь судалгаа хийж, татаж гаргах ажлыг эрсдэлгүй зохион байгуулах талаар нарийвчилсан төлөвлөгөө гаргаж ажиллах” чиг үүрэг бүхий ажлын хэсгийн дарга, Байгаль орчин, аялал жуулчлалын сайд Б.Бат-Эрдэнэ болон ажлын хэсгийн гишүүд хээрийн байрлалд хүрэлцэн ирж, татан гаргах ажиллагааны явц байдалтай 2 удаа танилцаж ажилласан.

Мөн Үндэсний батлан хамгаалахын их сургуулийн захирал, профессор, бригадын генерал П.Жаргалан, Шинжлэх ухаан, технологийн их сургуулийн захирал, доктор профессор Т.Намтан нар тус сургуулийн эрдэмтэн багш нарын зохион бүтээсэн хөвүүр гүүрийн тавцанд төхөөрөмжилсөн өргөх төхөөрөмж буюу “Ферм”-ийн ажиллагааг газар дээр нь танилцаж үнэлгээ өгч ажилласан билээ.

Живсэн тээврийн хэрэгслийг эрэн хайх, татан гаргах ажиллагаанд ашиглахаар АНУ болон Франц Улсаас авсан тусгай зориулалтын багаж, тоног төхөөрөмж (Алсын удирдлагат усны дрон Про-5, Немосенс)-ийн сургалтыг хээрийн байрлалд амжилттай зохион байгуулсан.

Мөн хээрийн байрлалд Япон Улсын “Жайка” ОУБ-ын мэргэжлийн багт татан гаргах ажиллагаанд ашигласан хөвүүр гүүрний тавцанд төхөөрөмжилсөн “Ферм”, “Удирдлага”, “Зангуу”-ны төхөөрөмжүүдийг танилцуулж ажилласан. Энэхүү ажлыг санаачлагч Монгол Улсын Ерөнхийлөгч, Зэвсэгт хүчний Ерөнхий командлагч Ухнаагийн Хүрэлсүх ажиллагааны газар оронд хүрэлцэн ирж татан гаргах ажиллагаанд биечлэн оролцсон. Ажлын хэсгийн бүрэлдэхүүн татан гаргах ажиллагааны бодлого-төлөвлөгөө, технологийн картын дагуу Хөвсгөл нуурт живсэн тээврийн хэрэгслүүдийг 7, 28, 42, 55 жилийн дараа 33.4 м-ээс 128 метр хүртэлх нуурын гүнээс нийт долоон нэгж техник хэрэгслийг татан гаргасан.

Татан гаргасан 7 нэгж техник хэрэгслээс 34.7 тн бохир шатахуун, тос тосолгооны материал болон 2021 онд татан гаргасан Сүхбаатар хөлөг онгоцны доод ёроол хэсэг дотор байсан 13 тн бохир, нийт 47.7 бохир шатахуун, тос тосолгооны материалыг Хөвсгөл аймгийн Алаг-Эрдэнэ сумын Хатгал тосгоны захирагчийн ажлын албатай хамтран нотломж үйлдэж, зориулалтын газарт холбогдох дүрэм, зааврын дагуу устгах ажлыг зохион байгуулсан.

Хөвсгөл нуурт живсэн тээврийн хэрэгслийг эрэн хайх, илрүүлэх, байршлыг тогтоох чиглэлээр Геомастер ХХК нь 2023 оны 7 дугаар сарын 10-наас 8 дугаар сарын 16-ны өдрийг хүртэлх хугацаанд Сантын даваа, Марааны нуур, Жиглэгийн ам, Хачим, Долоон уул, Модон хүй, Хэрээний үүр гэдэг газруудад нийт 18000 га талбайд хайгуулын ажлыг гүйцэтгэсэн. Цаашид хайгуулыг үргэлжлүүлж энэ оны 10 дугаар сарын 15-ны өдрийг хүртэл гүйцэтгэх тусгай төлөвлөгөөгөөр тус судалгааны баг Хөвсгөл нуур дээр ажиллаж байна.

    ХУВААЛЦАХ ЖИРГЭХ


МЭДЭЭНИЙ СЭТГЭГДЭЛ
Сэтгэгдэл үлдээх
  • Цагаар
  • Таалагдсан
  • Цагаар
    • Цагаар
    • Таалагдсан

    Сэтгэгдэл байхгүй байна.
    ХОЛБООТОЙ МЭДЭЭ
    Х.Ганхуяг: Бид аль болох хэрэглээнд суурилсан татварыг нэмэгдүүлж байж, тэрийгээ зориулалтаар нь ашигладаг байх нь зүйтэй
    Г.Занданшатарыг Ерөнхий сайдаар томилох санал орууллаа
    Ерөнхий сайдад нэр дэвшигч Г.Занданшатар Засгийн газраа дангаараа байгуулна гэжээ
    Ерөнхий сайдад Г.Занданшатарыг 67 хувийн санал авчээ



    Веб сайтад агуулагдсан мэдээлэл зохиогчийн эрхийн хуулиар хамгаалагдсан тул зөвшөөрөлгүй хуулбарлах хориотой.

    Copyright © MMINFO.MN All Rights Reserved. Powered by HUREEMEDIA.





    • Эхлэл
    • Цаг агаар
    • Валют ханш
    • Улс төр
    • Эдийн засаг
    • Үзэл бодол
    • Спорт
    • Нийгэм
    • Дэлхий
    • Энтертайнмэнт
    • Зурхай



    “Хөвсгөл нуурт живсэн тээврийн хэрэгслийг эрэн хайх, илрүүлэх, татан гаргах ажиллагаа”-ны мэдээлэл

    Монгол Улсын Ерөнхийлөгч, Зэвсэгт хүчний Ерөнхий командлагч, Ухнаагийн Хүрэлсүхийн санаачилга, Монгол Улсын “Алсын хараа 2050” хөтөлбөрийн ногоон хөгжлийн нэгдүгээр үе шат /2021-2030 он/-д “Цэнгэг усны нөөц гол, мөрний урсац бүрэлдэх эх зэрэг онцлог экосистемийг тусгай хамгаалалтад авч, унаган байгалийг хамгаална”; Засгийн газрын 2020-2024 оны үйл ажиллагааны хөтөлбөрийн ногоон хөгжлийн бодлогын 5.1.2-т “Хөвсгөл нуурын экосистемийн бохирдлын эрсдэлийн судалгаа хийж, нуурт живсэн машин, техникийг татаж гаргах ажлыг олон улсын байгууллагуудтай хамтран зохион байгуулна”; Засгийн газрын “Хөвсгөл нуур орчмын бүсийг "Эко аялал, жуулчлалын бүс" болгон хөгжүүлэх тухай” 2019 оны 332 дугаар тогтоол; Ерөнхий сайдын 2020 оны 117 дугаар захирамж, Батлан хамгаалахын сайдын 2023 оны А/106, А/107, Зэвсэгт хүчний Жанжин штабын даргын 2023 оны А/220 дугаар тушаал, Онцгой байдлын ерөнхий газрын даргын 2023 оны А/132, А/134 дүгээр тушаалыг тус тус үндэслэн Хөвсгөл нуурын эко системийг хамгаалах, нуурын ёроолын аюултай хог хаягдлыг цэвэрлэх, бохирдлыг бууруулах зорилгоор живсэн тээврийн хэрэгслийг илрүүлэх, байршлыг тогтоох, татан гаргах ажиллагааг 2023 оны 6 дугаар сарын 07-ны өдрөөс 8 дугаар сарын 31-ний өдөр (нийт 85 хоног)-ийг хүртэл амжилттай зохион байгуулж ажиллалаа.

    Тус ажиллагаанд томилогдсон бие бүрэлдэхүүн, техник, хэрэгслийг ажиллагааны газар оронд шилжүүлэн байрлуулах тээвэрлэлтийг ажиллагааны нэгдсэн бодлого-төлөвлөгөөний дагуу авто болон усан замын гэсэн 2 үе шаттайгаар зохион байгуулсан. Урд өмнө нь Монгол Улсад хөвүүр гүүрний тавцан ашиглан Хөвсгөл нуурт ачаа тээвэрлэсэн туршлагагүй, тээврийн маршрутын 1 км хэсэгт мөс бүрэн унаагүй, мөсний зузаан 20-40 см учир хөвүүр гүүрийг цөмлөх, хурд сааруулах, зориулалтын бус катеруудыг тасралтгүй 13 цаг их ачааллаар ажиллуулах, үүнтэй холбогдсон эвдрэл үүсгэх зэрэг эрсдэлийг тооцон, урьдчилан сэргийлэх арга хэмжээг авч хэрэгжүүлсэн.

    Тээвэрлэлтийн үед үүрэн телефоны сүлжээ болон богино долгионы гар станц, катеруудын радио холбоог ашиглан удирдлага, харилцан ажиллагааг зохион байгуулж, тээвэрлэлтийг осол эндэлгүй гүйцэтгэсэн болно. Усан замын тээвэр нь Зэвсэгт хүчний хэмжээнд хөвүүр гүүрний тавцан ашиглан Хөвсгөл нуурт ачаа тээвэрлэсэн анхны тохиолдол болсон.

    ШУТИС-ийн эрдэмтэд, цэргийн зөвлөх инженерүүдийн бүтээсэн ферм нь жилийн дөрвөн улиралд ажиллах боломжтой бөгөөд тээвэрлэх, угсрахад хялбар тухайн татан гаргаж байгаа объектоос шалтгаалан бүтцийг нь өөрчлөх боломжтой гэдгээрээ онцлог юм. ШУТИС, ҮБХИС-ийн эрдэмтэн багш нар, цэргийн зөвлөх инженерүүдийн тооцоо, судалгаанд үндэслэн боловсруулсан бодлого-төлөвлөгөө, технологийн картын дагуу татан гаргах ажиллагааг зохион байгуулсан. “Хөвсгөл нуурыг хамгаалах, бохирдлыг бууруулах зорилгоор нуурт живсэн машин техникийг илрүүлэх суурь судалгаа хийж, татаж гаргах ажлыг эрсдэлгүй зохион байгуулах талаар нарийвчилсан төлөвлөгөө гаргаж ажиллах” чиг үүрэг бүхий ажлын хэсгийн дарга, Байгаль орчин, аялал жуулчлалын сайд Б.Бат-Эрдэнэ болон ажлын хэсгийн гишүүд хээрийн байрлалд хүрэлцэн ирж, татан гаргах ажиллагааны явц байдалтай 2 удаа танилцаж ажилласан.

    Мөн Үндэсний батлан хамгаалахын их сургуулийн захирал, профессор, бригадын генерал П.Жаргалан, Шинжлэх ухаан, технологийн их сургуулийн захирал, доктор профессор Т.Намтан нар тус сургуулийн эрдэмтэн багш нарын зохион бүтээсэн хөвүүр гүүрийн тавцанд төхөөрөмжилсөн өргөх төхөөрөмж буюу “Ферм”-ийн ажиллагааг газар дээр нь танилцаж үнэлгээ өгч ажилласан билээ.

    Живсэн тээврийн хэрэгслийг эрэн хайх, татан гаргах ажиллагаанд ашиглахаар АНУ болон Франц Улсаас авсан тусгай зориулалтын багаж, тоног төхөөрөмж (Алсын удирдлагат усны дрон Про-5, Немосенс)-ийн сургалтыг хээрийн байрлалд амжилттай зохион байгуулсан.

    Мөн хээрийн байрлалд Япон Улсын “Жайка” ОУБ-ын мэргэжлийн багт татан гаргах ажиллагаанд ашигласан хөвүүр гүүрний тавцанд төхөөрөмжилсөн “Ферм”, “Удирдлага”, “Зангуу”-ны төхөөрөмжүүдийг танилцуулж ажилласан. Энэхүү ажлыг санаачлагч Монгол Улсын Ерөнхийлөгч, Зэвсэгт хүчний Ерөнхий командлагч Ухнаагийн Хүрэлсүх ажиллагааны газар оронд хүрэлцэн ирж татан гаргах ажиллагаанд биечлэн оролцсон. Ажлын хэсгийн бүрэлдэхүүн татан гаргах ажиллагааны бодлого-төлөвлөгөө, технологийн картын дагуу Хөвсгөл нуурт живсэн тээврийн хэрэгслүүдийг 7, 28, 42, 55 жилийн дараа 33.4 м-ээс 128 метр хүртэлх нуурын гүнээс нийт долоон нэгж техник хэрэгслийг татан гаргасан.

    Татан гаргасан 7 нэгж техник хэрэгслээс 34.7 тн бохир шатахуун, тос тосолгооны материал болон 2021 онд татан гаргасан Сүхбаатар хөлөг онгоцны доод ёроол хэсэг дотор байсан 13 тн бохир, нийт 47.7 бохир шатахуун, тос тосолгооны материалыг Хөвсгөл аймгийн Алаг-Эрдэнэ сумын Хатгал тосгоны захирагчийн ажлын албатай хамтран нотломж үйлдэж, зориулалтын газарт холбогдох дүрэм, зааврын дагуу устгах ажлыг зохион байгуулсан.

    Хөвсгөл нуурт живсэн тээврийн хэрэгслийг эрэн хайх, илрүүлэх, байршлыг тогтоох чиглэлээр Геомастер ХХК нь 2023 оны 7 дугаар сарын 10-наас 8 дугаар сарын 16-ны өдрийг хүртэлх хугацаанд Сантын даваа, Марааны нуур, Жиглэгийн ам, Хачим, Долоон уул, Модон хүй, Хэрээний үүр гэдэг газруудад нийт 18000 га талбайд хайгуулын ажлыг гүйцэтгэсэн. Цаашид хайгуулыг үргэлжлүүлж энэ оны 10 дугаар сарын 15-ны өдрийг хүртэл гүйцэтгэх тусгай төлөвлөгөөгөөр тус судалгааны баг Хөвсгөл нуур дээр ажиллаж байна.



    МЭДЭЭНИЙ СЭТГЭГДЭЛ
    Сэтгэгдэл үлдээх
    • Цагаар
    • Таалагдсан
    • Цагаар
      • Цагаар
      • Таалагдсан

      Сэтгэгдэл байхгүй байна.


      Бидний тухай Редакцийн бодлого Сурталчилгаа байршуулах Холбоо барих

      Веб сайтад агуулагдсан мэдээлэл зохиогчийн эрхийн хуулиар хамгаалагдсан тул зөвшөөрөлгүй хуулбарлах хориотой.

      Copyright © MMINFO.MN All Rights Reserved. Powered by HUREEMEDIA.





      Эхлэл Улс төр Эдийн засаг Үзэл бодол Спорт Нийгэм Дэлхий Энтертайнмэнт Зурхай
      • Нийтлэл
      • •
      • Ярилцлага
      • •
      • Сурвалжлага
      • •
      • Азийн АШТ
      • •
      • Фото мэдээ
      • •
      • Оддын амьдрал
      БҮХ СЭДЭВ
      • •Засгийн газар
      • •Нийслэл
      • •Нийтлэл
      • •Ерөнхийлөгч
      • •Сагсанбөмбөг
      • •Байнгын хороо
      • •Чуулган
      • •E-Sport
      • •Ипотекийн зээл
      • •ММ-ын тодруулга
      • •Ярилцлага
      • •Үндэсний спорт
      • •Тэрбум мод
      • •Бөхийн төрлүүд
      • •Намууд
      ХУРААХ
      Азийн наадам “Ханчжоу 2023”...
      Үзэсгэлэн худалдаанд 150 гаруй...

      “Хөвсгөл нуурт живсэн тээврийн хэрэгслийг эрэн хайх, илрүүлэх, татан гаргах ажиллагаа”-ны мэдээлэл

      Kuzmo 2023-10-05
        ХУВААЛЦАХ ЖИРГЭХ
      “Хөвсгөл нуурт живсэн тээврийн хэрэгслийг эрэн хайх, илрүүлэх, татан гаргах ажиллагаа”-ны мэдээлэл

      Монгол Улсын Ерөнхийлөгч, Зэвсэгт хүчний Ерөнхий командлагч, Ухнаагийн Хүрэлсүхийн санаачилга, Монгол Улсын “Алсын хараа 2050” хөтөлбөрийн ногоон хөгжлийн нэгдүгээр үе шат /2021-2030 он/-д “Цэнгэг усны нөөц гол, мөрний урсац бүрэлдэх эх зэрэг онцлог экосистемийг тусгай хамгаалалтад авч, унаган байгалийг хамгаална”; Засгийн газрын 2020-2024 оны үйл ажиллагааны хөтөлбөрийн ногоон хөгжлийн бодлогын 5.1.2-т “Хөвсгөл нуурын экосистемийн бохирдлын эрсдэлийн судалгаа хийж, нуурт живсэн машин, техникийг татаж гаргах ажлыг олон улсын байгууллагуудтай хамтран зохион байгуулна”; Засгийн газрын “Хөвсгөл нуур орчмын бүсийг "Эко аялал, жуулчлалын бүс" болгон хөгжүүлэх тухай” 2019 оны 332 дугаар тогтоол; Ерөнхий сайдын 2020 оны 117 дугаар захирамж, Батлан хамгаалахын сайдын 2023 оны А/106, А/107, Зэвсэгт хүчний Жанжин штабын даргын 2023 оны А/220 дугаар тушаал, Онцгой байдлын ерөнхий газрын даргын 2023 оны А/132, А/134 дүгээр тушаалыг тус тус үндэслэн Хөвсгөл нуурын эко системийг хамгаалах, нуурын ёроолын аюултай хог хаягдлыг цэвэрлэх, бохирдлыг бууруулах зорилгоор живсэн тээврийн хэрэгслийг илрүүлэх, байршлыг тогтоох, татан гаргах ажиллагааг 2023 оны 6 дугаар сарын 07-ны өдрөөс 8 дугаар сарын 31-ний өдөр (нийт 85 хоног)-ийг хүртэл амжилттай зохион байгуулж ажиллалаа.

      Тус ажиллагаанд томилогдсон бие бүрэлдэхүүн, техник, хэрэгслийг ажиллагааны газар оронд шилжүүлэн байрлуулах тээвэрлэлтийг ажиллагааны нэгдсэн бодлого-төлөвлөгөөний дагуу авто болон усан замын гэсэн 2 үе шаттайгаар зохион байгуулсан. Урд өмнө нь Монгол Улсад хөвүүр гүүрний тавцан ашиглан Хөвсгөл нуурт ачаа тээвэрлэсэн туршлагагүй, тээврийн маршрутын 1 км хэсэгт мөс бүрэн унаагүй, мөсний зузаан 20-40 см учир хөвүүр гүүрийг цөмлөх, хурд сааруулах, зориулалтын бус катеруудыг тасралтгүй 13 цаг их ачааллаар ажиллуулах, үүнтэй холбогдсон эвдрэл үүсгэх зэрэг эрсдэлийг тооцон, урьдчилан сэргийлэх арга хэмжээг авч хэрэгжүүлсэн.

      Тээвэрлэлтийн үед үүрэн телефоны сүлжээ болон богино долгионы гар станц, катеруудын радио холбоог ашиглан удирдлага, харилцан ажиллагааг зохион байгуулж, тээвэрлэлтийг осол эндэлгүй гүйцэтгэсэн болно. Усан замын тээвэр нь Зэвсэгт хүчний хэмжээнд хөвүүр гүүрний тавцан ашиглан Хөвсгөл нуурт ачаа тээвэрлэсэн анхны тохиолдол болсон.

      ШУТИС-ийн эрдэмтэд, цэргийн зөвлөх инженерүүдийн бүтээсэн ферм нь жилийн дөрвөн улиралд ажиллах боломжтой бөгөөд тээвэрлэх, угсрахад хялбар тухайн татан гаргаж байгаа объектоос шалтгаалан бүтцийг нь өөрчлөх боломжтой гэдгээрээ онцлог юм. ШУТИС, ҮБХИС-ийн эрдэмтэн багш нар, цэргийн зөвлөх инженерүүдийн тооцоо, судалгаанд үндэслэн боловсруулсан бодлого-төлөвлөгөө, технологийн картын дагуу татан гаргах ажиллагааг зохион байгуулсан. “Хөвсгөл нуурыг хамгаалах, бохирдлыг бууруулах зорилгоор нуурт живсэн машин техникийг илрүүлэх суурь судалгаа хийж, татаж гаргах ажлыг эрсдэлгүй зохион байгуулах талаар нарийвчилсан төлөвлөгөө гаргаж ажиллах” чиг үүрэг бүхий ажлын хэсгийн дарга, Байгаль орчин, аялал жуулчлалын сайд Б.Бат-Эрдэнэ болон ажлын хэсгийн гишүүд хээрийн байрлалд хүрэлцэн ирж, татан гаргах ажиллагааны явц байдалтай 2 удаа танилцаж ажилласан.

      Мөн Үндэсний батлан хамгаалахын их сургуулийн захирал, профессор, бригадын генерал П.Жаргалан, Шинжлэх ухаан, технологийн их сургуулийн захирал, доктор профессор Т.Намтан нар тус сургуулийн эрдэмтэн багш нарын зохион бүтээсэн хөвүүр гүүрийн тавцанд төхөөрөмжилсөн өргөх төхөөрөмж буюу “Ферм”-ийн ажиллагааг газар дээр нь танилцаж үнэлгээ өгч ажилласан билээ.

      Живсэн тээврийн хэрэгслийг эрэн хайх, татан гаргах ажиллагаанд ашиглахаар АНУ болон Франц Улсаас авсан тусгай зориулалтын багаж, тоног төхөөрөмж (Алсын удирдлагат усны дрон Про-5, Немосенс)-ийн сургалтыг хээрийн байрлалд амжилттай зохион байгуулсан.

      Мөн хээрийн байрлалд Япон Улсын “Жайка” ОУБ-ын мэргэжлийн багт татан гаргах ажиллагаанд ашигласан хөвүүр гүүрний тавцанд төхөөрөмжилсөн “Ферм”, “Удирдлага”, “Зангуу”-ны төхөөрөмжүүдийг танилцуулж ажилласан. Энэхүү ажлыг санаачлагч Монгол Улсын Ерөнхийлөгч, Зэвсэгт хүчний Ерөнхий командлагч Ухнаагийн Хүрэлсүх ажиллагааны газар оронд хүрэлцэн ирж татан гаргах ажиллагаанд биечлэн оролцсон. Ажлын хэсгийн бүрэлдэхүүн татан гаргах ажиллагааны бодлого-төлөвлөгөө, технологийн картын дагуу Хөвсгөл нуурт живсэн тээврийн хэрэгслүүдийг 7, 28, 42, 55 жилийн дараа 33.4 м-ээс 128 метр хүртэлх нуурын гүнээс нийт долоон нэгж техник хэрэгслийг татан гаргасан.

      Татан гаргасан 7 нэгж техник хэрэгслээс 34.7 тн бохир шатахуун, тос тосолгооны материал болон 2021 онд татан гаргасан Сүхбаатар хөлөг онгоцны доод ёроол хэсэг дотор байсан 13 тн бохир, нийт 47.7 бохир шатахуун, тос тосолгооны материалыг Хөвсгөл аймгийн Алаг-Эрдэнэ сумын Хатгал тосгоны захирагчийн ажлын албатай хамтран нотломж үйлдэж, зориулалтын газарт холбогдох дүрэм, зааврын дагуу устгах ажлыг зохион байгуулсан.

      Хөвсгөл нуурт живсэн тээврийн хэрэгслийг эрэн хайх, илрүүлэх, байршлыг тогтоох чиглэлээр Геомастер ХХК нь 2023 оны 7 дугаар сарын 10-наас 8 дугаар сарын 16-ны өдрийг хүртэлх хугацаанд Сантын даваа, Марааны нуур, Жиглэгийн ам, Хачим, Долоон уул, Модон хүй, Хэрээний үүр гэдэг газруудад нийт 18000 га талбайд хайгуулын ажлыг гүйцэтгэсэн. Цаашид хайгуулыг үргэлжлүүлж энэ оны 10 дугаар сарын 15-ны өдрийг хүртэл гүйцэтгэх тусгай төлөвлөгөөгөөр тус судалгааны баг Хөвсгөл нуур дээр ажиллаж байна.

      Сэдвүүд : #Яам, Агентлаг  
      ХОЛБООТОЙ МЭДЭЭ
      Х.Ганхуяг: Бид аль болох хэрэглээнд суурилсан татварыг нэмэгдүүлж байж, тэрийгээ зориулалтаар нь ашигладаг байх нь зүйтэй
      Г.Занданшатарыг Ерөнхий сайдаар томилох санал орууллаа
      Ерөнхий сайдад нэр дэвшигч Г.Занданшатар Засгийн газраа дангаараа байгуулна гэжээ
      Ерөнхий сайдад Г.Занданшатарыг 67 хувийн санал авчээ
      ШУУРХАЙ МЭДЭЭ
      6 цагийн өмнө өмнө

      Х.Ганхуяг: Бид аль болох хэрэглээнд суурилсан татварыг нэмэгдүүлж байж, тэрийгээ зориулалтаар нь ашигладаг байх нь зүйтэй

      7 цагийн өмнө өмнө

      Г.Занданшатарыг Ерөнхий сайдаар томилох санал орууллаа

      7 цагийн өмнө өмнө

      Явган хүний зам шинэчлэх ажлыг гүйцэтгэж байгаа ААН-үүдэд хяналт шалгалт хийж байна

      18 цагийн өмнө өмнө

      А.Мөнхбат: Энтрепренерүүдээ өндөглөгч тахиа мэт хайрлаж, хамгаалсан улс л хөгждөг

      19 цагийн өмнө өмнө

      Нийцлийн менежментийн ISO 37301:2021 олон улсын стандартыг 3 дахь жилдээ амжилттай баталгаажууллаа

      19 цагийн өмнө өмнө

      “Улаанбаатар биенналь 2025”-ын хүрээнд “Монгол кино өдөрлөг” зохион байгуулж байна

      19 цагийн өмнө өмнө

      Трампын цагаачлалын бодлогыг эсэргүүцсэн жагсаал бослого болон өргөжсөн үү?

      19 цагийн өмнө өмнө

      Ерөнхий сайдад нэр дэвшигч Г.Занданшатар Засгийн газраа дангаараа байгуулна гэжээ

      19 цагийн өмнө өмнө

      Цахилгаан хязгаарлах газрууд /2025.06.10/

      19 цагийн өмнө өмнө

      Өнөөдрөөс 12 хоног халуун ус тасалж, засвар хийх байршлууд

      19 цагийн өмнө өмнө

      Үс засуулвал эд мал арвидна

      19 цагийн өмнө өмнө

      Дуу цахилгаантай бага зэргийн аадар бороо орно

      1 өдрийн өмнө өмнө

      Хасын Хүлэгүүд баг “BCL Asia” тэмцээний анхны ялагдлаа хүлээлээ

      1 өдрийн өмнө өмнө

      Морингийн давааны төвлөрсөн хогийн цэг хүртэлх 1.5 км авто замыг наймдугаар сард ашиглалтад оруулна

      1 өдрийн өмнө өмнө

      Маргаашаас 12 хоног халуун ус тасалж, засвар хийх байршлууд

      1 өдрийн өмнө өмнө

      Шай Гилжус Александр 34 оноог авч цувралыг тэнцүүллээ

      1 өдрийн өмнө өмнө

      Ерөнхий сайдад Г.Занданшатарыг 67 хувийн санал авчээ

      1 өдрийн өмнө өмнө

      Т.Даваадалай: Хатуу хог хаягдлыг боловсруулан хайрга, дайрга болгож, эдийн засгийн эргэлтэд оруулах боломж бүрдсэн

      1 өдрийн өмнө өмнө

      Даншиг наадам энэ сарын 27-29-нд болно

      1 өдрийн өмнө өмнө

      Хөгжлийн төлөвлөгөөнд 45 сургууль, 45 цэцэрлэгийн хөрөнгө оруулалтыг тусгажээ

      1 өдрийн өмнө өмнө

      Гашуунсухайтын төмөр замын оффтейк гэрээгээр “гагнагдсан” гурвалыг илчлэх цаг иржээ

      1 өдрийн өмнө өмнө

      Дараагийн Ерөнхий сайд Д.Амарбаясгалан уу, Г.Занданшатар уу?

      1 өдрийн өмнө өмнө

      Хасын Хүлэгүүд баг өнөөдөр Ираны "Табиат" багтай тоглоно

      1 өдрийн өмнө өмнө

      Цахилгаан хязгаарлах газрууд /2025.06.09/

      1 өдрийн өмнө өмнө

      Үс засуулвал жаргал ирнэ

      1 өдрийн өмнө өмнө

      Бороо орохгүй, өдөртөө 23-25 хэм дулаан байна

      2025-06-07 өмнө

      Иан Миллер 30 оноог авч, Хасын Хүлэгүүд баг эхний хожлоо байгууллаа

      2025-06-07 өмнө

      Бүх цэргийн наадамд Аймгийн хурц арслан Э.Мөнхбаатар түрүүллээ

      2025-06-07 өмнө

      Бан Ги Мүн нар дурсгалын мод ҮЦХ-д тарилаа

      2025-06-07 өмнө

      Д.Амарбаясгалан:Хууль тогтоомжийг боловсронгуй болгоход парламент анхааран ажиллана

      САНАЛ БОЛГОХ
      2025-06-04 өмнө

      М.Нарантуяа-Нара:Б.Мөнхбаясгалан гишүүнийг жонкуучин гар…

      2025-06-04 өмнө

      “Ах дүү хоёр” ам сөрж зам салав уу?

      2025-06-04 өмнө

      С.Одонтуяа: Хотын утааг Хятадаас бэлэн түлш импортолж бууруулна

      2025-06-06 өмнө

      “Шилэгдэж бус солигдож” гарч ирэх шинэ Ерөнхий сайд хэн бэ?

      2025-06-05 өмнө

      МАН-ынхан дүрмээрээ гэвэл эхлээд намын даргаа сонгоно

      2025-06-06 өмнө

      Нарны гүүрний баруун талын туслах авто замаас Вокзалын автобусны буудал хүртэлх замын хөдөлгөөнийг нээлээ

      2025-06-04 өмнө

      Нүхэн гарцуудын ус зайлуулах хөндлөн шүүрийн лагийг цэвэрлэлээ

      2025-06-06 өмнө

      Дүүжин замын тээврийн багана суурь байрлуулах ажил 30 хувьтай үргэлжилж байна

      2025-06-05 өмнө

      Бороо орохгүй, өдөртөө 19-21 хэм дулаан байна

      2025-06-05 өмнө

      Үс засуулвал эрч хүч ихэснэ

      2025-06-06 өмнө

      Нэг цагаан мэнгэтэй улаан морь өдөр

      2025-06-06 өмнө

      Бороо орохгүй, өдөртөө 22-24 хэм дулаан байна

      2025-06-06 өмнө

      Цахилгаан хязгаарлах газрууд /2025.06.06/

      2025-06-04 өмнө

      Иргэдийн төлсөн НӨАТ-ыг шаталсан хэлбэрээр 100 хүртэл хувиар буцаан олгоно

      2025-06-04 өмнө

      Татвар төлөгчийн банкин дахь дансыг бүхэлд нь хаадаг зохицуулалтыг хална

      2025-06-06 өмнө

      “Шувуу”-нууд наадмын өмнө наашлах уу?!

      2025-06-04 өмнө

      Тэтгэврийн даатгалын сангийн ачааллыг бууруулна

      2025-06-04 өмнө

      ААНОАТ-ын тухай хуульд өөрчлөлт оруулах тухай хуулийн төслийг өргөн барина

      2025-06-07 өмнө

      Бан Ги Мүн нар дурсгалын мод ҮЦХ-д тарилаа

      2025-06-06 өмнө

      Нэг гишүүнд нэг заалт таалагдаагүйгээс болж УИХ-ын үйл ажиллагаа тасалдахад хүрлээ

      2025-06-05 өмнө

      "Chinggis Warriors" баг мажорын анхны хожлоо байгууллаа

      2025-06-05 өмнө

      Олон улсын прокурорууд цахим орчин дахь гэмт хэрэгтэй хамтран тэмцэнэ

      2025-06-07 өмнө

      СБД-ийн 17-р хороонд хийж буй 150 хүүхдийн цэцэрлэгийн ажил 80 хувьтай байна

      2025-06-06 өмнө

      "Chinggis Warriors" баг анхны мажорын тэмцээнээ өндөрлүүллээ

      2025-06-07 өмнө

      Иан Миллер 30 оноог авч, Хасын Хүлэгүүд баг эхний хожлоо байгууллаа

      2025-06-04 өмнө

      "Chinggis Warriors" баг хоёр хожигдолтой боллоо

      2025-06-07 өмнө

      Өнөөдрийн байдлаар хоёр байршилд авто замын борооны ус зайлуулах шугам угсарч байна

      2025-06-06 өмнө

      Төслийг баталж, хууль тогтоолын эцсийн найруулгыг сонслоо

      2025-06-07 өмнө

      Есөн улаан мэнгэтэй улаагчин хонь өдөр

      2025-06-07 өмнө

      Урсгал сөрсөн жолоочийг 50 мянган төгрөгөөр торгож, эрхийг нь гурван сараар хаслаа

      Бидний тухай Редакцийн бодлого Сурталчилгаа байршуулах Холбоо барих Дээшээ буцах


      Веб сайтад агуулагдсан мэдээлэл зохиогчийн эрхийн хуулиар хамгаалагдсан тул зөвшөөрөлгүй хуулбарлах хориотой.

      Copyright © MMINFO.MN All Rights Reserved. Powered by HUREEMEDIA.