• Эхлэл
  • Цаг агаар
  • Валют ханш
  • Улс төр
  • Эдийн засаг
  • Үзэл бодол
  • Спорт
  • Нийгэм
  • Дэлхий
  • Энтертайнмэнт
  • Зурхай



Хөдөлмөрийн хөлсний доод хэмжээний ГАЙ

Цалингийн доод хэмжээг 2013 онд нэмж, 192 мянган төгрөг болгож байсан билээ. Түүнээс хойш өөрчлөгдөхгүй явсаар энэ оны нэгдүгээр сарын 01-ий өдрөөс 240 мянга болж нэмэгдсэн. Монголын үйлдвэрчний эвлэлийн холбооноос хөдөлмөрийн хөлсний доод хэмжээг нэмэхийг удаа дараа шаардсаар байж 25 хувиар өсгөхөөр болсон. Ингээд л энэ оны нэгдүгээр сарын 01-ний өдрөөс нэмэгдчихээд байна. Харин цалингийн доод хэмжээ нэмэгдлээ гээд ард түмний амьдралд хэрэг болов уу. Цалин нэмэгдсэн бил үү, үгүй. Нэмэр болохоосоо илүүтэй том гай л боллоо.

Мэдээж хөдөлмөрийн хөлсний доод хэмжээг зааж өгөх ёстой л доо. Тэгээд тэр нь гайгүй өндөр байвал хөдөлмөр эрхэлж байгаа хүнд хэрэгтэй. Ядаж л ямар ч ажил хийсэн сардаа 240 мянгаас доош цалин авахгүй гэсэн үг. Мөн ажил олгогч хуулийнхаа дагуу хөдөлмөрийн хөлсний доод хэмжээнээс бага цалин өгч болохгүй. Гэхдээ өнөө цагт хөдөлмөрийн хөлсний доод хэмжээнд дүйцэхээр цалин өгдөг газар гэж байхгүй шүү дээ. Яах вэ, зарим хувийн байгууллагууд хүн амын орлогын албан татвар болоод нийгмийн даатгалын шимтгэлээс зугтах гэж цалингийн доод хэмжээгээр үндсэн цалин гэж өгдөг. Бусад цалингаа шагнал, урамшууллын маягаар олгодог байхыг үгүйсгэхгүй.

Гэхдээ тийм газар ч одоо ховор. Хүн бүр үндсэн цалингаа өндөр байлгаж, банкнаас зээл авч, амьдрал ахуйдаа хэрэгтэй зүйлээ зохицуулахыг эрмэлздэг болсон. Тийм болохоор цалингийн доод хэмжээгээр ойр ойрхон оролдоод байх нь тийм ч үр дүнтэй биш. Тэр дундаа энэ удаагийнх шиг хэний ч цалин нэмэгдэхгүй үед бол бүр гай болж гүйцлээ. Цалингийн доод хэмжээ нэмэгдсэнээр бүх төрлийн торгууль өссөн.

Цалингийн доод хэмжээтэй уялдуулж тогтоосон бүх торгууль, төлбөр шүү. Дээрээс нь хөдөлмөрийн хөлсний доод хэмжээ нэмэгдсэнтэй холбоотойгоор бүхий л өргөн хэрэглээний барааны үнэ өслөө. Зах, худалдааны төвд үнэ нь нэмэгдээгүй бараа тун ховор байна. Тэр дундаа хүнсний бүтээгдэхүүний үнэ өссөөр л. Арай л автобус унааны тасалбарын үнэ л нэмэгдсэнгүй. Ингээд л иргэд хөдөлмөрийн хөлсний доод хэмжээний нэмэгдлийн шуурганд өртөж, хохирсоор. Өнөөдрийг хүртэл хэний ч цалин нэмэгдээгүй л байна. Ядаж байхад манайхан замын хөдөлгөөний дүрэм биелүүлэхдээ ч мууг хэлэх үү, торгууль нь нэмэгдээд үгээ хэлж байх шиг байна.

Ер нь хөдөлмөрийн хөлсний доод хэмжээг тэмцэн барин нэмсэн нь цаанаа нарийн учиртай байсан юм биш үү. Тэртэй тэргүй өнгөрсөн жил улсын эдийн засаг хэцүүхэн байсан. Энэ онд улам л дордоно гэдгийг дээр доргүй л мэдэж байсан. Үйлдвэрчний эвлэлийнхэн хэчнээн бархирлаа гээд хөдөлмөрийн хөлсний доод хэмжээг нэмэхгүй байж болох л байсан. Гэвч нэмсэн. Магадгүй улсын төсөвт орох торгууль мөнгийг нэмэгдүүлэх арга байсан юм биш үү.

Тэртэй тэргүй замын хөдөлгөөний дүрэмтэй холбоотой бүхий л торгууль цалингийн доод хэмжээтэй уялдаатай учраас нэмэгдвэл дагаад улсын орлого өсөөд л явчихна. 25 хувиар шүү дээ. Гол зорилго ингээд биеллээ. Харин өмнө нь хөдөлмөрийн хөлсний доод хэмжээг хөдөлгөхөөр цалин жаахан нэмэгддэг байсан уламжлалыг энэ удаад халсан. Эдийн засаг хямралтай, улс орон их хэмжээний өр төлөх учраас төрийн албан хаагчдын цалинг нэмэхгүй гээд л гүйцээ. Төрийн албаны цалин нэмэгдэхгүй болохоор хувийн хэвшлийнхэн цалингаа нэмнэ гэж юу байх вэ. Ингээд л төр цалингийн цэсийг нэмэхгүйгээр торгуулиас орох орлогыг өсгөж чадлаа. Сайхан л арга.

Шатахууны үнэ буурахгүй гэж үү

Засгийн газар ээлжит хуралдаанаараа Газрын тосны бүтээгдэхүүний дэлхийн зах зээлийн үнийн өсөлт, ам.доллартай харьцах төг­рө­гийн ханшийн уналттай хол­бог­дуулан автобензин, дизелийн түлшний үнийн өсөлтийг саармагжуулах, тогтвортой барих зорилгоор энэ төрлийн бүтээг­дэхүүнд ногдуулах Онц­гой албан татварын хэмжээг буу­руулах шийдвэр гаргасан.  Засгийн газрын тогтоолоор автобензинд ногдуулах онцгой албан татварыг 160 мянган төгрөгөөс  50 мянга болгож, гурав дахин бууруулсан. Бүр  90-ээс дээш октантайг 160 мянган төгрөгөөс 30 мянга болгож, тав дахин бууруулчихлаа. Тэгвэл  дизелийн түлшинд ногдох татвар 180 мянган төгрөг байсныг 70 мянга болгож бууруулсан. 

Ингэснээр улсын төсвийн орлого 110 орчим тэрбум төгрөгөөр буурах хэдий ч шатахууны үнийн өсөлтийг саармагжуулах боломжтой гэж холбогдох яам болон Газрын тосны бүтээгдэхүүн импортлогчдын холбоо үзэж байгаа юм билээ. Ер нь Засгийн газар шатахууны үнийн өсөлтийг саармагжуулах зорилгоор автобензин, дизелийн түлшинд ногдуулах онцгой албан татварын хэмжээг өмнө нь хоёр ч удаа бууруулаад байсан юм. 

Тэгвэл энэ удаад нэлээд дорвитой буурууллаа. Нефтийн үнэ дэлхийн зах зээл дээр өсч байгаа. Оны өмнөхөн нэг баррель нефть 50 ам.долларыг давж зарагдсан. Дээрээс нь манайд ам.долларын ханш нэлээд өсч байгаа. Тийм болохоор шатахууны үнэ өсөх нөхцөл байдал бий болсон гэж болно л доо. Тиймээс нэгэнт бага ч болов  буурсан шатахууныхаа үнийг буцаагаад өсгөчихгүй байх шаардлага байгаа байх.

Гэхдээ онцгой албан татварууд гурав, бүр цаашлаад тав дахин буурлаа. Энэ хэмжээнд онцгой албан татварыг бууруулахад шатахууны үнийг өсгөхгүй барих битгий хэл бүр буурч болох ч дүр зураг харагдаад байгаа юм. Эрх баригчид яах вэ, шатахууны үнийг өсгөхгүй гэж хэлээд л гүйцээ. Гэтэл үүний цаана өөр ашиг сонирхол ч байхыг үгүйсгэхгүй. Ерөөсөө Монголын ихэнх шатахуун импортлогчид МАН-ын “лого”-той. Тийм болохоор онцгой албан татварыг тултал нь буулгаж байгаад ашиг орлогыг нь жаахан нэмж өгөх гэж байж ч болох. Ер нь бол Ерөнхийлөгчийн сонгууль хаяанд ирчихээд байгаа. Удахгүй ил, далд сурталчилгаа хийгээд эхэлнэ. Тийм болохоор мөнгө хөрөнгө намуудад чухал хэрэгтэй.

Тэр мөнгөнийхөө заримыг нь босгох арга онцгой албан татварын бууралт ч байж болох юм. Мэдээж шатахууны үнийн өсөлтөө хязгаарлаж таарна. Улмаар давхар “цохилт” хийх боломж ч байгаа. Уг нь бол шатахууны үнэ буурсан бол хэрэгтэй байсан юм. Дагаад өргөн хэрэглээний барааны үнэ ч буурах боломжтой. Үгүй юм гэхэд иргэдийн халааснаас гарч байгаа мөнгө бага ч болов хэмнэгдэнэ. Гэвч тийм зүйл болохгүй нь бололтой. Одоо яах вэ, шатахууны үнэ нэмэгдээгүй нь их юм гэж хөөрөөд л сууж байхаас. Цалингийн доод хэмжээнээс болоод бүх торгууль, өргөн хэрэглээний барааны үнэ нэмэгдчихээд байхад бас шатахууны үнэ өсчихвөл хэцүүдэнэ биз дээ, энэ чинь.

    ХУВААЛЦАХ ЖИРГЭХ


МЭДЭЭНИЙ СЭТГЭГДЭЛ
Сэтгэгдэл үлдээх
  • Цагаар
  • Таалагдсан
  • Цагаар
    • Цагаар
    • Таалагдсан

Сэтгэгдэл байхгүй байна.
ХОЛБООТОЙ МЭДЭЭ
Төрийн өмчит дулааны цахилгаан станцуудад онцгой дэглэм тогтоож ажиллах чиглэл өглөө
Төр өөрөө бүсээ чангалах “ХЭМНЭЛТИЙН ТОДОТГОЛ”-ыг Засгийн газар хэлэлцэж эхэллээ
Монгол Улсын Ерөнхий сайд Г.Занданшатар Засгийн газрын гишүүдээ томиллоо
Засгийн газрын гишүүдийг томилж, Засгийн газрын гишүүд Улсын Их Хуралд тангараг өргөв



Веб сайтад агуулагдсан мэдээлэл зохиогчийн эрхийн хуулиар хамгаалагдсан тул зөвшөөрөлгүй хуулбарлах хориотой.

Copyright © MMINFO.MN All Rights Reserved. Powered by HUREEMEDIA.





  • Эхлэл
  • Цаг агаар
  • Валют ханш
  • Улс төр
  • Эдийн засаг
  • Үзэл бодол
  • Спорт
  • Нийгэм
  • Дэлхий
  • Энтертайнмэнт
  • Зурхай



Хөдөлмөрийн хөлсний доод хэмжээний ГАЙ

Цалингийн доод хэмжээг 2013 онд нэмж, 192 мянган төгрөг болгож байсан билээ. Түүнээс хойш өөрчлөгдөхгүй явсаар энэ оны нэгдүгээр сарын 01-ий өдрөөс 240 мянга болж нэмэгдсэн. Монголын үйлдвэрчний эвлэлийн холбооноос хөдөлмөрийн хөлсний доод хэмжээг нэмэхийг удаа дараа шаардсаар байж 25 хувиар өсгөхөөр болсон. Ингээд л энэ оны нэгдүгээр сарын 01-ний өдрөөс нэмэгдчихээд байна. Харин цалингийн доод хэмжээ нэмэгдлээ гээд ард түмний амьдралд хэрэг болов уу. Цалин нэмэгдсэн бил үү, үгүй. Нэмэр болохоосоо илүүтэй том гай л боллоо.

Мэдээж хөдөлмөрийн хөлсний доод хэмжээг зааж өгөх ёстой л доо. Тэгээд тэр нь гайгүй өндөр байвал хөдөлмөр эрхэлж байгаа хүнд хэрэгтэй. Ядаж л ямар ч ажил хийсэн сардаа 240 мянгаас доош цалин авахгүй гэсэн үг. Мөн ажил олгогч хуулийнхаа дагуу хөдөлмөрийн хөлсний доод хэмжээнээс бага цалин өгч болохгүй. Гэхдээ өнөө цагт хөдөлмөрийн хөлсний доод хэмжээнд дүйцэхээр цалин өгдөг газар гэж байхгүй шүү дээ. Яах вэ, зарим хувийн байгууллагууд хүн амын орлогын албан татвар болоод нийгмийн даатгалын шимтгэлээс зугтах гэж цалингийн доод хэмжээгээр үндсэн цалин гэж өгдөг. Бусад цалингаа шагнал, урамшууллын маягаар олгодог байхыг үгүйсгэхгүй.

Гэхдээ тийм газар ч одоо ховор. Хүн бүр үндсэн цалингаа өндөр байлгаж, банкнаас зээл авч, амьдрал ахуйдаа хэрэгтэй зүйлээ зохицуулахыг эрмэлздэг болсон. Тийм болохоор цалингийн доод хэмжээгээр ойр ойрхон оролдоод байх нь тийм ч үр дүнтэй биш. Тэр дундаа энэ удаагийнх шиг хэний ч цалин нэмэгдэхгүй үед бол бүр гай болж гүйцлээ. Цалингийн доод хэмжээ нэмэгдсэнээр бүх төрлийн торгууль өссөн.

Цалингийн доод хэмжээтэй уялдуулж тогтоосон бүх торгууль, төлбөр шүү. Дээрээс нь хөдөлмөрийн хөлсний доод хэмжээ нэмэгдсэнтэй холбоотойгоор бүхий л өргөн хэрэглээний барааны үнэ өслөө. Зах, худалдааны төвд үнэ нь нэмэгдээгүй бараа тун ховор байна. Тэр дундаа хүнсний бүтээгдэхүүний үнэ өссөөр л. Арай л автобус унааны тасалбарын үнэ л нэмэгдсэнгүй. Ингээд л иргэд хөдөлмөрийн хөлсний доод хэмжээний нэмэгдлийн шуурганд өртөж, хохирсоор. Өнөөдрийг хүртэл хэний ч цалин нэмэгдээгүй л байна. Ядаж байхад манайхан замын хөдөлгөөний дүрэм биелүүлэхдээ ч мууг хэлэх үү, торгууль нь нэмэгдээд үгээ хэлж байх шиг байна.

Ер нь хөдөлмөрийн хөлсний доод хэмжээг тэмцэн барин нэмсэн нь цаанаа нарийн учиртай байсан юм биш үү. Тэртэй тэргүй өнгөрсөн жил улсын эдийн засаг хэцүүхэн байсан. Энэ онд улам л дордоно гэдгийг дээр доргүй л мэдэж байсан. Үйлдвэрчний эвлэлийнхэн хэчнээн бархирлаа гээд хөдөлмөрийн хөлсний доод хэмжээг нэмэхгүй байж болох л байсан. Гэвч нэмсэн. Магадгүй улсын төсөвт орох торгууль мөнгийг нэмэгдүүлэх арга байсан юм биш үү.

Тэртэй тэргүй замын хөдөлгөөний дүрэмтэй холбоотой бүхий л торгууль цалингийн доод хэмжээтэй уялдаатай учраас нэмэгдвэл дагаад улсын орлого өсөөд л явчихна. 25 хувиар шүү дээ. Гол зорилго ингээд биеллээ. Харин өмнө нь хөдөлмөрийн хөлсний доод хэмжээг хөдөлгөхөөр цалин жаахан нэмэгддэг байсан уламжлалыг энэ удаад халсан. Эдийн засаг хямралтай, улс орон их хэмжээний өр төлөх учраас төрийн албан хаагчдын цалинг нэмэхгүй гээд л гүйцээ. Төрийн албаны цалин нэмэгдэхгүй болохоор хувийн хэвшлийнхэн цалингаа нэмнэ гэж юу байх вэ. Ингээд л төр цалингийн цэсийг нэмэхгүйгээр торгуулиас орох орлогыг өсгөж чадлаа. Сайхан л арга.

Шатахууны үнэ буурахгүй гэж үү

Засгийн газар ээлжит хуралдаанаараа Газрын тосны бүтээгдэхүүний дэлхийн зах зээлийн үнийн өсөлт, ам.доллартай харьцах төг­рө­гийн ханшийн уналттай хол­бог­дуулан автобензин, дизелийн түлшний үнийн өсөлтийг саармагжуулах, тогтвортой барих зорилгоор энэ төрлийн бүтээг­дэхүүнд ногдуулах Онц­гой албан татварын хэмжээг буу­руулах шийдвэр гаргасан.  Засгийн газрын тогтоолоор автобензинд ногдуулах онцгой албан татварыг 160 мянган төгрөгөөс  50 мянга болгож, гурав дахин бууруулсан. Бүр  90-ээс дээш октантайг 160 мянган төгрөгөөс 30 мянга болгож, тав дахин бууруулчихлаа. Тэгвэл  дизелийн түлшинд ногдох татвар 180 мянган төгрөг байсныг 70 мянга болгож бууруулсан. 

Ингэснээр улсын төсвийн орлого 110 орчим тэрбум төгрөгөөр буурах хэдий ч шатахууны үнийн өсөлтийг саармагжуулах боломжтой гэж холбогдох яам болон Газрын тосны бүтээгдэхүүн импортлогчдын холбоо үзэж байгаа юм билээ. Ер нь Засгийн газар шатахууны үнийн өсөлтийг саармагжуулах зорилгоор автобензин, дизелийн түлшинд ногдуулах онцгой албан татварын хэмжээг өмнө нь хоёр ч удаа бууруулаад байсан юм. 

Тэгвэл энэ удаад нэлээд дорвитой буурууллаа. Нефтийн үнэ дэлхийн зах зээл дээр өсч байгаа. Оны өмнөхөн нэг баррель нефть 50 ам.долларыг давж зарагдсан. Дээрээс нь манайд ам.долларын ханш нэлээд өсч байгаа. Тийм болохоор шатахууны үнэ өсөх нөхцөл байдал бий болсон гэж болно л доо. Тиймээс нэгэнт бага ч болов  буурсан шатахууныхаа үнийг буцаагаад өсгөчихгүй байх шаардлага байгаа байх.

Гэхдээ онцгой албан татварууд гурав, бүр цаашлаад тав дахин буурлаа. Энэ хэмжээнд онцгой албан татварыг бууруулахад шатахууны үнийг өсгөхгүй барих битгий хэл бүр буурч болох ч дүр зураг харагдаад байгаа юм. Эрх баригчид яах вэ, шатахууны үнийг өсгөхгүй гэж хэлээд л гүйцээ. Гэтэл үүний цаана өөр ашиг сонирхол ч байхыг үгүйсгэхгүй. Ерөөсөө Монголын ихэнх шатахуун импортлогчид МАН-ын “лого”-той. Тийм болохоор онцгой албан татварыг тултал нь буулгаж байгаад ашиг орлогыг нь жаахан нэмж өгөх гэж байж ч болох. Ер нь бол Ерөнхийлөгчийн сонгууль хаяанд ирчихээд байгаа. Удахгүй ил, далд сурталчилгаа хийгээд эхэлнэ. Тийм болохоор мөнгө хөрөнгө намуудад чухал хэрэгтэй.

Тэр мөнгөнийхөө заримыг нь босгох арга онцгой албан татварын бууралт ч байж болох юм. Мэдээж шатахууны үнийн өсөлтөө хязгаарлаж таарна. Улмаар давхар “цохилт” хийх боломж ч байгаа. Уг нь бол шатахууны үнэ буурсан бол хэрэгтэй байсан юм. Дагаад өргөн хэрэглээний барааны үнэ ч буурах боломжтой. Үгүй юм гэхэд иргэдийн халааснаас гарч байгаа мөнгө бага ч болов хэмнэгдэнэ. Гэвч тийм зүйл болохгүй нь бололтой. Одоо яах вэ, шатахууны үнэ нэмэгдээгүй нь их юм гэж хөөрөөд л сууж байхаас. Цалингийн доод хэмжээнээс болоод бүх торгууль, өргөн хэрэглээний барааны үнэ нэмэгдчихээд байхад бас шатахууны үнэ өсчихвөл хэцүүдэнэ биз дээ, энэ чинь.



МЭДЭЭНИЙ СЭТГЭГДЭЛ
Сэтгэгдэл үлдээх
  • Цагаар
  • Таалагдсан
  • Цагаар
    • Цагаар
    • Таалагдсан

Сэтгэгдэл байхгүй байна.


Бидний тухай Редакцийн бодлого Сурталчилгаа байршуулах Холбоо барих

Веб сайтад агуулагдсан мэдээлэл зохиогчийн эрхийн хуулиар хамгаалагдсан тул зөвшөөрөлгүй хуулбарлах хориотой.

Copyright © MMINFO.MN All Rights Reserved. Powered by HUREEMEDIA.





Эхлэл Улс төр Эдийн засаг Үзэл бодол Спорт Нийгэм Дэлхий Энтертайнмэнт Зурхай
  • Нийтлэл
  • •
  • Ярилцлага
  • •
  • Сурвалжлага
  • •
  • Азийн АШТ
  • •
  • Фото мэдээ
  • •
  • Оддын амьдрал
БҮХ СЭДЭВ
  • •Нийслэл
  • •Засгийн газар
  • •Нийтлэл
  • •Чуулган
  • •Сагсанбөмбөг
  • •E-Sport
  • •Бөхийн төрлүүд
  • •Ипотекийн зээл
  • •Намууд
  • •Ерөнхийлөгч
  • •Байнгын хороо
  • •Халуун сэдэв
  • •Яам, Агентлаг
  • •Уул уурхай
  • •Ярилцлага
ХУРААХ
Монголын баячуудад өөр ид шид...
“Эрдэнэт”-ийн 49 хувийг...

Хөдөлмөрийн хөлсний доод хэмжээний ГАЙ

Пунцагболд 2017-02-01
    ХУВААЛЦАХ ЖИРГЭХ
Хөдөлмөрийн хөлсний доод хэмжээний ГАЙ

Цалингийн доод хэмжээг 2013 онд нэмж, 192 мянган төгрөг болгож байсан билээ. Түүнээс хойш өөрчлөгдөхгүй явсаар энэ оны нэгдүгээр сарын 01-ий өдрөөс 240 мянга болж нэмэгдсэн. Монголын үйлдвэрчний эвлэлийн холбооноос хөдөлмөрийн хөлсний доод хэмжээг нэмэхийг удаа дараа шаардсаар байж 25 хувиар өсгөхөөр болсон. Ингээд л энэ оны нэгдүгээр сарын 01-ний өдрөөс нэмэгдчихээд байна. Харин цалингийн доод хэмжээ нэмэгдлээ гээд ард түмний амьдралд хэрэг болов уу. Цалин нэмэгдсэн бил үү, үгүй. Нэмэр болохоосоо илүүтэй том гай л боллоо.

Мэдээж хөдөлмөрийн хөлсний доод хэмжээг зааж өгөх ёстой л доо. Тэгээд тэр нь гайгүй өндөр байвал хөдөлмөр эрхэлж байгаа хүнд хэрэгтэй. Ядаж л ямар ч ажил хийсэн сардаа 240 мянгаас доош цалин авахгүй гэсэн үг. Мөн ажил олгогч хуулийнхаа дагуу хөдөлмөрийн хөлсний доод хэмжээнээс бага цалин өгч болохгүй. Гэхдээ өнөө цагт хөдөлмөрийн хөлсний доод хэмжээнд дүйцэхээр цалин өгдөг газар гэж байхгүй шүү дээ. Яах вэ, зарим хувийн байгууллагууд хүн амын орлогын албан татвар болоод нийгмийн даатгалын шимтгэлээс зугтах гэж цалингийн доод хэмжээгээр үндсэн цалин гэж өгдөг. Бусад цалингаа шагнал, урамшууллын маягаар олгодог байхыг үгүйсгэхгүй.

Гэхдээ тийм газар ч одоо ховор. Хүн бүр үндсэн цалингаа өндөр байлгаж, банкнаас зээл авч, амьдрал ахуйдаа хэрэгтэй зүйлээ зохицуулахыг эрмэлздэг болсон. Тийм болохоор цалингийн доод хэмжээгээр ойр ойрхон оролдоод байх нь тийм ч үр дүнтэй биш. Тэр дундаа энэ удаагийнх шиг хэний ч цалин нэмэгдэхгүй үед бол бүр гай болж гүйцлээ. Цалингийн доод хэмжээ нэмэгдсэнээр бүх төрлийн торгууль өссөн.

Цалингийн доод хэмжээтэй уялдуулж тогтоосон бүх торгууль, төлбөр шүү. Дээрээс нь хөдөлмөрийн хөлсний доод хэмжээ нэмэгдсэнтэй холбоотойгоор бүхий л өргөн хэрэглээний барааны үнэ өслөө. Зах, худалдааны төвд үнэ нь нэмэгдээгүй бараа тун ховор байна. Тэр дундаа хүнсний бүтээгдэхүүний үнэ өссөөр л. Арай л автобус унааны тасалбарын үнэ л нэмэгдсэнгүй. Ингээд л иргэд хөдөлмөрийн хөлсний доод хэмжээний нэмэгдлийн шуурганд өртөж, хохирсоор. Өнөөдрийг хүртэл хэний ч цалин нэмэгдээгүй л байна. Ядаж байхад манайхан замын хөдөлгөөний дүрэм биелүүлэхдээ ч мууг хэлэх үү, торгууль нь нэмэгдээд үгээ хэлж байх шиг байна.

Ер нь хөдөлмөрийн хөлсний доод хэмжээг тэмцэн барин нэмсэн нь цаанаа нарийн учиртай байсан юм биш үү. Тэртэй тэргүй өнгөрсөн жил улсын эдийн засаг хэцүүхэн байсан. Энэ онд улам л дордоно гэдгийг дээр доргүй л мэдэж байсан. Үйлдвэрчний эвлэлийнхэн хэчнээн бархирлаа гээд хөдөлмөрийн хөлсний доод хэмжээг нэмэхгүй байж болох л байсан. Гэвч нэмсэн. Магадгүй улсын төсөвт орох торгууль мөнгийг нэмэгдүүлэх арга байсан юм биш үү.

Тэртэй тэргүй замын хөдөлгөөний дүрэмтэй холбоотой бүхий л торгууль цалингийн доод хэмжээтэй уялдаатай учраас нэмэгдвэл дагаад улсын орлого өсөөд л явчихна. 25 хувиар шүү дээ. Гол зорилго ингээд биеллээ. Харин өмнө нь хөдөлмөрийн хөлсний доод хэмжээг хөдөлгөхөөр цалин жаахан нэмэгддэг байсан уламжлалыг энэ удаад халсан. Эдийн засаг хямралтай, улс орон их хэмжээний өр төлөх учраас төрийн албан хаагчдын цалинг нэмэхгүй гээд л гүйцээ. Төрийн албаны цалин нэмэгдэхгүй болохоор хувийн хэвшлийнхэн цалингаа нэмнэ гэж юу байх вэ. Ингээд л төр цалингийн цэсийг нэмэхгүйгээр торгуулиас орох орлогыг өсгөж чадлаа. Сайхан л арга.

Шатахууны үнэ буурахгүй гэж үү

Засгийн газар ээлжит хуралдаанаараа Газрын тосны бүтээгдэхүүний дэлхийн зах зээлийн үнийн өсөлт, ам.доллартай харьцах төг­рө­гийн ханшийн уналттай хол­бог­дуулан автобензин, дизелийн түлшний үнийн өсөлтийг саармагжуулах, тогтвортой барих зорилгоор энэ төрлийн бүтээг­дэхүүнд ногдуулах Онц­гой албан татварын хэмжээг буу­руулах шийдвэр гаргасан.  Засгийн газрын тогтоолоор автобензинд ногдуулах онцгой албан татварыг 160 мянган төгрөгөөс  50 мянга болгож, гурав дахин бууруулсан. Бүр  90-ээс дээш октантайг 160 мянган төгрөгөөс 30 мянга болгож, тав дахин бууруулчихлаа. Тэгвэл  дизелийн түлшинд ногдох татвар 180 мянган төгрөг байсныг 70 мянга болгож бууруулсан. 

Ингэснээр улсын төсвийн орлого 110 орчим тэрбум төгрөгөөр буурах хэдий ч шатахууны үнийн өсөлтийг саармагжуулах боломжтой гэж холбогдох яам болон Газрын тосны бүтээгдэхүүн импортлогчдын холбоо үзэж байгаа юм билээ. Ер нь Засгийн газар шатахууны үнийн өсөлтийг саармагжуулах зорилгоор автобензин, дизелийн түлшинд ногдуулах онцгой албан татварын хэмжээг өмнө нь хоёр ч удаа бууруулаад байсан юм. 

Тэгвэл энэ удаад нэлээд дорвитой буурууллаа. Нефтийн үнэ дэлхийн зах зээл дээр өсч байгаа. Оны өмнөхөн нэг баррель нефть 50 ам.долларыг давж зарагдсан. Дээрээс нь манайд ам.долларын ханш нэлээд өсч байгаа. Тийм болохоор шатахууны үнэ өсөх нөхцөл байдал бий болсон гэж болно л доо. Тиймээс нэгэнт бага ч болов  буурсан шатахууныхаа үнийг буцаагаад өсгөчихгүй байх шаардлага байгаа байх.

Гэхдээ онцгой албан татварууд гурав, бүр цаашлаад тав дахин буурлаа. Энэ хэмжээнд онцгой албан татварыг бууруулахад шатахууны үнийг өсгөхгүй барих битгий хэл бүр буурч болох ч дүр зураг харагдаад байгаа юм. Эрх баригчид яах вэ, шатахууны үнийг өсгөхгүй гэж хэлээд л гүйцээ. Гэтэл үүний цаана өөр ашиг сонирхол ч байхыг үгүйсгэхгүй. Ерөөсөө Монголын ихэнх шатахуун импортлогчид МАН-ын “лого”-той. Тийм болохоор онцгой албан татварыг тултал нь буулгаж байгаад ашиг орлогыг нь жаахан нэмж өгөх гэж байж ч болох. Ер нь бол Ерөнхийлөгчийн сонгууль хаяанд ирчихээд байгаа. Удахгүй ил, далд сурталчилгаа хийгээд эхэлнэ. Тийм болохоор мөнгө хөрөнгө намуудад чухал хэрэгтэй.

Тэр мөнгөнийхөө заримыг нь босгох арга онцгой албан татварын бууралт ч байж болох юм. Мэдээж шатахууны үнийн өсөлтөө хязгаарлаж таарна. Улмаар давхар “цохилт” хийх боломж ч байгаа. Уг нь бол шатахууны үнэ буурсан бол хэрэгтэй байсан юм. Дагаад өргөн хэрэглээний барааны үнэ ч буурах боломжтой. Үгүй юм гэхэд иргэдийн халааснаас гарч байгаа мөнгө бага ч болов хэмнэгдэнэ. Гэвч тийм зүйл болохгүй нь бололтой. Одоо яах вэ, шатахууны үнэ нэмэгдээгүй нь их юм гэж хөөрөөд л сууж байхаас. Цалингийн доод хэмжээнээс болоод бүх торгууль, өргөн хэрэглээний барааны үнэ нэмэгдчихээд байхад бас шатахууны үнэ өсчихвөл хэцүүдэнэ биз дээ, энэ чинь.

Сэдвүүд : #Нийтлэл  
ХОЛБООТОЙ МЭДЭЭ
Төрийн өмчит дулааны цахилгаан станцуудад онцгой дэглэм тогтоож ажиллах чиглэл өглөө
Төр өөрөө бүсээ чангалах “ХЭМНЭЛТИЙН ТОДОТГОЛ”-ыг Засгийн газар хэлэлцэж эхэллээ
Монгол Улсын Ерөнхий сайд Г.Занданшатар Засгийн газрын гишүүдээ томиллоо
Засгийн газрын гишүүдийг томилж, Засгийн газрын гишүүд Улсын Их Хуралд тангараг өргөв
МЭДЭЭНИЙ СЭТГЭГДЭЛ

АНХААРУУЛГА:Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд mminfo.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул ТА сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээг зөрчсөн сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Сэтгэгдэлтэй холбоотой санал гомдлыг 99998796 утсаар хүлээн авна.

Сэтгэгдэл үлдээх
  • Цагаар
  • Таалагдсан
  • Цагаар
    • Цагаар
    • Таалагдсан

Сэтгэгдэл байхгүй байна.
ШУУРХАЙ МЭДЭЭ
11 цагийн өмнө өмнө

Тээврийн хэрэгсэл бүлэглэн хулгайлсан хэргийг илрүүлжээ

11 цагийн өмнө өмнө

Он гарсаар мал хулгайлах гэмт хэрэг 1992 удаа бүртгэгджээ

11 цагийн өмнө өмнө

Төрийн өмчит дулааны цахилгаан станцуудад онцгой дэглэм тогтоож ажиллах чиглэл өглөө

11 цагийн өмнө өмнө

Төр өөрөө бүсээ чангалах “ХЭМНЭЛТИЙН ТОДОТГОЛ”-ыг Засгийн газар хэлэлцэж эхэллээ

22 цагийн өмнө өмнө

Х.Нямбаатар: ТЭЦ-5 дулааны цахилгаан станцын тендерийг долоодугаар сард нээнэ

22 цагийн өмнө өмнө

Намын байранд дангаараа Засгийн газар байгуулахаар ярьж байсан ч УИХ-д Их эвслийн Засгийн газрыг танилцуулав

23 цагийн өмнө өмнө

АН өөдтэйхэн “сөрвөл” хоёр ч сонгуулийн ялалт өмнө нь байна

23 цагийн өмнө өмнө

Монгол Улсын Ерөнхий сайд Г.Занданшатар Засгийн газрын гишүүдээ томиллоо

23 цагийн өмнө өмнө

Х.Нямбаатар: Багшийн дээдийн нүхэн гарцыг хөгжлийн бэрхшээлтэй иргэнд ээлтэй байдлаар иж бүрэн шинэчилнэ

23 цагийн өмнө өмнө

Газрын тосны бүтээгдэхүүн хадгалах найман ил савыг буулгаж, зөрчлийг арилгалаа

23 цагийн өмнө өмнө

МИК зээлийн эрсдэлийн иж бүрэн үнэлгээг хэрхэн хийх вэ

23 цагийн өмнө өмнө

Засгийн газрын гишүүдийг томилж, Засгийн газрын гишүүд Улсын Их Хуралд тангараг өргөв

23 цагийн өмнө өмнө

Д.Амарбаясгалан: Төрийн бизнес данхайдаг биш, харин иргэдийн бизнес нь цэцэглэдэг эрх зүйн шинэтгэлийн бодлого боловсруулж, шуурхай оруулж ирэх хэрэгтэй

23 цагийн өмнө өмнө

Цахилгаан хязгаарлах газрууд /2025.06.18/

23 цагийн өмнө өмнө

Үс засуулвал идээ ундаа элбэг олдоно

23 цагийн өмнө өмнө

Бороо орохгүй, өдөртөө 20-22 хэм дулаан байна

1 өдрийн өмнө өмнө

Оклахома Сити Тандер хожиж, цувралыг тэргүүлж эхэллээ

1 өдрийн өмнө өмнө

Ар гүнтийн давааны 780 метр замыг 10 см зузаан асфальтбетоноор хучиж дууслаа

1 өдрийн өмнө өмнө

Энэ жилээс нийслэлийн өдөр, даншиг наадмыг хамт зохион байгуулна

1 өдрийн өмнө өмнө

Жүдо ДАШТ: Өнөөдөр Д.Есүй, Б.Ням-Эрдэнэ нар барилдана

1 өдрийн өмнө өмнө

Гурван дүүрэгт дахин төлөвлөлтийн төсөл хэрэгжүүлэх ААН-үүдийг шалгаруулжээ

1 өдрийн өмнө өмнө

АН-ынхан төмөр зам, тэрбум мод, бас алдсан тамганыхаа ардах учрыг “сонсоно”

1 өдрийн өмнө өмнө

Б.Батцэцэг Гадаад харилцааны сайдаар үлдэх “гавьяа”-гаа байгуулав уу?!

1 өдрийн өмнө өмнө

Улс төрийн тодорхойгүй байдал эдийн засгийг ч тодорхойгүй болгож байна!

1 өдрийн өмнө өмнө

Толгойт-Ард Аюушийн авто замын хөдөлгөөнийг есдүгээр сард нээнэ

1 өдрийн өмнө өмнө

Б.Ганхайч хүрэл медаль хүртлээ

1 өдрийн өмнө өмнө

Э.Батшугар: Хариуцлагатай иргэнээ урамшуулдаг олон улсын сайн жишгийг Монголдоо нэвтрүүлж байна

1 өдрийн өмнө өмнө

Цахилгаан хязгаарлах газрууд /2025.06.17/

1 өдрийн өмнө өмнө

Найман цагаан мэнгэтэй улаагчин могой өдөр

1 өдрийн өмнө өмнө

Дуу цахилгаантай аадар бороо орно

САНАЛ БОЛГОХ
2025-06-13 өмнө

Цахилгаан хязгаарлах газрууд /2025.06.13/

2025-06-13 өмнө

“Boeing 787 Dreamliner” онгоц осолдлоо

2025-06-12 өмнө

Маршалын гүүрнээс Централ тауэрын уулзвар хүртэлх /баруун тал/ явган хүний замыг шинэчилж байна

2025-06-12 өмнө

Г.Занданшатарын Засгийн газрын “нас” хэн хэн сайд болохоос хамаарна

2025-06-13 өмнө

Бага зэргийн бороо орно

2025-06-12 өмнө

Эх оронч худалдан авалтад уриалсан “Дэлхийн жижиг, дунд үйлдвэрийн өдөр -2025” үзэсгэлэн төв талбайд эхэллээ

2025-06-13 өмнө

Гурван хөх мэнгэтэй харагчин үхэр өдөр

2025-06-12 өмнө

Америк хуульч Т.Батаарыг “эргэв”

2025-06-12 өмнө

Цахилгаан хязгаарлах газрууд /2025.06.12/

2025-06-12 өмнө

Дөрвөн ногоон мэнгэтэй хар хулгана өдөр

2025-06-12 өмнө

Бага зэргийн бороо орно, өдөртөө 20-22 хэм дулаан байна

2025-06-12 өмнө

Барилгын түр хашаа, орчны аюулгүй байдалд хяналт шалгалт хийж, зөрчлийг арилгуулж байна

2025-06-12 өмнө

Э.Бат-Үүл:Хүмүүсийн шүүмжлэлийг хэрүүлээр бус удирдах соёлоор хариул

2025-06-13 өмнө

Хасын Хүлэгүүд баг “BCL Asia” тэмцээний хүрэл медалийн төлөө тоглохоор боллоо

2025-06-12 өмнө

Азийн хотуудын ардын урлаг, гар урлалын наадам Улаанбаатар хотноо болно

2025-06-14 өмнө

10 дугаар хорооллын уулзвараас 25 дугаар эмийн сангийн уулзвар хүртэлх замыг хааж, шинэчилнэ

2025-06-14 өмнө

А.Үйлстөгөлдөрийг Ерөнхийлөгчийн Тамгын газрын даргаар томиллоо

2 өдрийн өмнө өмнө

Бөөрөлжүүтийн цахилгаан станцын II блокийг 12-р сард ашиглалтад оруулна

2 өдрийн өмнө өмнө

Сэлбэ голын үерийн хамгаалалтын далангийн ажил 90 хувьтай

2025-06-14 өмнө

В.Оюумаа: Нийслэлийн өмчийг дамлан түрээсэлдэг байдлыг таслан зогсоосноор түрээсийн орлого 186 хувиар давж биелсэн

2025-06-14 өмнө

Сэлбэ хотын газар чөлөөлөлт 90 гаруй хувьтай үргэлжилж байна

2025-06-12 өмнө

Хасын Хүлэгүүд баг “BCL Asia” тэмцээний шилдэг дөрөвт үлдлээ

2025-06-12 өмнө

The MongolZ мажорын эхний тоглолтоо Бразилийн FURIA багтай тоглоно

2025-06-14 өмнө

Өрхийн эрүүл мэндийн төвийн хуучин барилгыг нурааж, ногоон байгууламж болгон тохижуулна

2025-06-12 өмнө

Тогтворгүй байдал тогтолцооны өөрчлөлтийг “нэхээд” байна уу?!

2025-06-14 өмнө

Үс засуулвал эд малын гарлагатай

2025-06-12 өмнө

Чуулганы нэгдсэн хуралдаанаар хэлэлцэх асуудлууд /25-02-12/

2 өдрийн өмнө өмнө

Өнөөдөр 22:00 цагаас 10-р хороолол-25-р эмийн сангийн уулзварыг хаана

2025-06-14 өмнө

К.Ёолк жүдо бөхийн ДАШТ-ээс хүрэл медаль хүртжээ

2025-06-12 өмнө

ТББХ: Г.Занданшатарыг Монгол Улсын Ерөнхий сайдаар томилох саналыг дэмжлээ

Бидний тухай Редакцийн бодлого Сурталчилгаа байршуулах Холбоо барих Дээшээ буцах


Веб сайтад агуулагдсан мэдээлэл зохиогчийн эрхийн хуулиар хамгаалагдсан тул зөвшөөрөлгүй хуулбарлах хориотой.

Copyright © MMINFO.MN All Rights Reserved. Powered by HUREEMEDIA.