• Эхлэл
  • Цаг агаар
  • Валют ханш
  • Улс төр
  • Эдийн засаг
  • Үзэл бодол
  • Спорт
  • Нийгэм
  • Дэлхий
  • Энтертайнмэнт
  • Зурхай



“Тавантолгой төмөр зам” ХХК-ийн 2024 оны онцлох 10 үйл явдал

“Тавантолгой төмөр зам” ХХК хөдөлмөрийн нөөцийн оновчтой зохион байгуулалт, санхүүгийн нөөцийн үр ашигтай хуваарилалт, үйл ажиллагааны тогтвортой, тасралтгүй үйл ажиллагааг хангаснаар 2024 оны арванхоёрдугаар сарын 15-ны байдлаар дараах амжилтад хүрээд байна. Үүнд:

 

1. Гашуунсухайт-Ганцмод боомтын хил дамнасан төмөр замыг холбох эрх зүйн орчин бүрдэж, ТЭЗҮ-г боловсрууллаа

Монгол Улсын Засгийн газраас зарласан 14 мега төслийн нэгдүгээрт эрэмбэлэгдсэн “Гашуунсухайт-Ганцмодны хил дамнасан гүүрийг хамтран барих” төслийг  2023 оны 310-р тогтоолоор таван жилийн хугацаатай өгсөн үүрэг даалгаврын дагуу “Тавантолгой төмөр зам” ХХК барьж байгуулахаар шийдвэрлэсэн бөгөөд ирэх жилээс бодит ажил болон хэрэгжихээр боллоо.

Зам, тээврийн яам, Гадаад харилцааны яамнаас төслийн хэлэлцээг хятадын талтай удаа дараа тохиролцох ажлыг амжилттай удирдан зохион байгуулж, хоёр улсын Засгийн газар эцэслэснээр 10 гаруй жил гацаад байсан уг төслийн эрх зүй бүрэн шийдэгдсэн юм.

Гашуунсухайт-Ганцмод боомтын хил дамнасан төмөр замын төсөл нь Монгол Улсын Өмнөговь аймгийн Ханбогд сумын нутаг дэвсгэрт, Тавантолгой-Гашуунсухайт чиглэлийн төмөр замын үргэлжлэл бөгөөд өргөн царигийн 8.7 км, нарийн царигийн 10.8 км төмөр зам баригдаж БНХАУ-тай төмөр замаар холбогдох хоёр дахь гарц болох юм.

Гашуунсухайт-Ганцмод боомтын хил дамнасан төмөр зам нь өргөн царигаар жилд 30 сая тонн, нарийн царигаар 10 сая тонн ачаа тээвэрлэх хүчин чадалтай бөгөөд уг төсөл хэрэгжсэнээр 2030 оноос нүүрсний экспорт жил бүр 20 сая тонноор нэмэгдэж, эдийн засгийн өсөлт жил бүр 0.8 нэгж хувиар нэмэгдэх, ядуурлын түвшин буурч, нэг хүнд ногдох ДНБ-ийг 10000$-т хүргэх, эдийн засгийн өсөлтийг 6 хувиас дээш түвшинд хадгалах, инфляцыг 5 хувьд барих зэрэг эдийн засгийн томоохон ач холбогдолтой болно. Мөн Гашуунсухайт-Ганцмод боомт төмөр замаар холбогдох ажил эхэлснээр бусад боомтууд (Шивээхүрэн, Ханги, Бичигт)-ыг төмөр замаар холбох асуудал шийдэгдэнэ.

 

2. Тавантолгойн нүүрс ачих логистикийн төв ашиглалтад орлоо

“Тавантолгой төмөр зам” ХХК-ийн хэрэгжүүлж буй төслүүдийн нэг болох “Тавантолгойн нүүрс ачих логистикийн төв /ТНАЛТ/” нь жилд 20 сая/тонн нүүрс дамжуулан ачих хүчин чадалтай бөгөөд уурхайгаас зөөвөрлөгдөж ирсэн нүүрсийг хүлээн авч, булт бутлуураар бутлан, хольж ангилан вагон тээвэрт ачна. ТНАЛТ төслийн барилга угсралт, бүтээн байгуулалтын ажил дуусаж багц тус бүр дээр энэ оны 10 дугаар сард Улсын комисс ажиллаж ажиллах боломжтой талаар дүгнэлт гаргаснаар байнгын ажиллагаанд ороход бэлэн болсон юм.

Ийнхүү Монгол Улсад анх удаа галт тэрэгний хөдөлгөөн дунд зогсолтгүй ачих, бүрэн автомат инженерийн шийдэл бүхий мега төслийг амжилттай хэрэгжүүллээ. 

 

3. Дэвшилтэт технологи бүхий, хамгийн сүүлийн үеийн хүнд даацын 16 нэгж илчит тэрэг хүлээж авлаа

“Тавантолгой төмөр зам” ХХК нь Монгол улсын MNS 6039-2020  “Илчит тэрэг. Техникийн ерөнхий шаардлага” стандартын шаардлагыг бүрэн хангасан, олон улсын хүрээлэн буй орчны шаардлагад нийцсэн, хувьсахаас хувьсах гүйдлийн цахилгаан дамжуулгын системтэй, 4500 морины хүч буюу 3355 кВт хүчин чадалтай SD70Ace/LW серийн 16 ширхэг илчит тэргээр хөдлөх бүрэлдэхүүний паркийн хүчин чадлаа бэхжүүллээ.

АНУ-ын “Progress rail” компанийн “SD70Ace/LW” загварын илчит тэрэг нь Монгол орны говь хээрийн байгаль, цаг уурын нөхцөлд бүрэн зохицон ажиллах чадвартай, татах хүчний өндөр үзүүлэлт бүхий ажлын бүтээмжтэй, шатах тослох материалын өндөр хэмнэлттэй, засвар үйлчилгээ бага шаарддаг, ашиглалтын зардал багатай, илчит тэрэгний хөгжлийн гуравдугаар үеийн зүтгүүр юм. Энэ илчит тэрэг нь дэлхийн хүнд даацын төмөр замын үндсэн зүтгүүр бөгөөд дэлхийн 70 гаруй гаруй орны төмөр зам дээр ашиглагддаг, орчин үеийн инновацийн технологийг өөртөө шингээсэн, ухаалаг компьютерын системээр удирдагддаг  зүтгүүр болно.

 

4. Ачаа тээврийн хэмжээг нэмэгдүүллээ

“Тавантолгой төмөр зам” ХХК ачаа тээвэрлэлтийн хэмээгээ нэмэгдүүлж энэ оны 12 дугаар сарын 12-ны байдлаар дөрвөн сая.тн-д хүргэж, өнгөрсөн оны нийт тээвэрлэлтээс 2 дахин нэмэгдүүллээ. Тавантолгой, Гашуунсухайт өртөөдийн  ачааны терминалуудын нийт ачаа боловсруулалт 5.2 сая.тн болсон нь өнгөрсөн онтой харьцуулахад 2.5 дахин өссөн үзүүлэлт боллоо.

Мөн Гашуунсухайт Шилжүүлэн ачих терминалын үйл ажиллагаанд дотоод зохион байгуулалт хийж, “Эрдэнэс Тавантолгой” ХК-тай хамтран Автын терминалын үйл ажиллагааг эрхэлснээр 1.4 сая.тн ачаа боловсруулж, 12.9 тэрбум төгрөгийн нэмэлт орлогыг төвлөрүүлсэн. Тээврийн хэмжээ, орлого нэмэгдүүлэх ажлын хүрээнд Тээвэр зуучлалын үйлчилгээг нэвтрүүлснээр эхний 11 сарын байдлаар 90.4 мян.тн ачааг тээвэрлэж, 8.5 тэрбум төгрөгийн орлогыг бүрдүүлээд байна.

 

5. БНХАУ-ын төмөр замын зураг төслийн тэргүүлэх компани /СRDC/-тай хамтран ажиллахаар боллоо

 

Монгол Улс, БНХАУ-ын  “Гашуунсухайт-Ганцмод” хилийн боомтыг холбох төмөр замын төслийн техник, эдийн засгийн үндэслэл /ТЭЗҮ/ болон иж бүрэн зураг төсөл боловсруулах” ажлын гүйцэтгэгчийг “Төрийн болон орон нутгийн өмчийн хөрөнгөөр бараа, ажил, үйлчилгээ худалдан авах тухай” хуульд заасны дагуу сонгон шалгаруулах ажлыг 2023 оны 2 дугаар сараас эхлэн зохион байгуулан, тус шалгаруулалтад Хятадын “Төмөр замын зураг төслийн корпорац” (“China Railway Design Corporation”) компани шалгарч, “Тавантолгой төмөр зам” ХХК болон БНХАУ-ын “Төмөр замын зураг төслийн корпораци” ХХК-(China Railway Design Corporation)-ийн хооронд 2023 оны 5 дугаар сарын 26-ны өдөр “Гашуунсухайт-Ганцмод хилийн боомтыг холбох төмөр замын техник, эдийн засгийн үндэслэл (ТЭЗҮ), иж бүрэн зураг төсөл боловсруулах” Зөвлөх үйлчилгээний гэрээ байгуулсан юм.

Зам, тээврийн яамны Шинжлэх ухаан, технологийн зөвлөлийн дэргэдэх төмөр зам, далайн тээврийн салбарын 2023 оны 8 дугаар сарын 18-ны өдрийн №02 дугаартай дэд зөвлөлийн хурал болон Зам, тээврийн яамны шинжлэх ухаан, технологийн зөвлөлийн 2023 оны 8 дугаар сарын 21-ний өдрийн №07 дугаартай хурлаар “Гашуунсухайт-Ганцмод боомтын хил дамнасан төмөр замын техник эдийн засгийн үндэслэлийг хэлэлцэж 77 зөвлөмжийг хүргүүлсэн. Энэ хүрээнд зөвлөмжийн дагуу бүрэн засварласан ТЭЗҮ-ийг 2024 оны 9 дүгээр сарын 22-ны өдрийн 2/1796 дугаартай албан бичгээр Зам, тээврийн яамны Шинжлэх ухаан, технологийн зөвлөлийн даргад хүргүүлж, 2024 оны 11 сарын 24-ний өдрийн 482/2024 дугаараар магадлагдсан юм.

 

6. Тавантолгой ХХК дараах багц төслийг хэрэгжүүллээ

• Дэвшилтэт технологи бүхий, хамгийн сүүлийн үеийн хүнд даацын 16 нэгж илчит тэрэг хүлээж авлаа

“Тавантолгой төмөр зам” ХХК нь Монгол улсын MNS 6039-2020 “Илчит тэрэг. Техникийн ерөнхий шаардлага” стандартын шаардлагыг бүрэн хангасан, олон улсын хүрээлэн буй орчны шаардлагад нийцсэн, хувьсахаас хувьсах гүйдлийн цахилгаан дамжуулгын системтэй, 4500 морины хүч буюу 3355 кВт хүчин чадалтай SD70Ace/LW серийн 16 ширхэг илчит тэргээр хөдлөх бүрэлдэхүүний паркийн хүчин чадлаа бэхжүүллээ.

АНУ-ын “Progress rail” компанийн “SD70Ace/LW” загварын илчит тэрэг нь Монгол орны говь хээрийн байгаль, цаг уурын нөхцөлд бүрэн зохицон ажиллах чадвартай, татах хүчний өндөр үзүүлэлт бүхий ажлын бүтээмжтэй, шатах тослох материалын өндөр хэмнэлттэй, засвар үйлчилгээ бага шаарддаг, ашиглалтын зардал багатай, илчит тэрэгний хөгжлийн гуравдугаар үеийн зүтгүүр юм. Энэ илчит тэрэг нь дэлхийн хүнд даацын төмөр замын үндсэн зүтгүүр бөгөөд дэлхийн 70 гаруй гаруй орны төмөр зам дээр ашиглагддаг, орчин үеийн инновацын технологийг өөртөө шингээсэн, ухаалаг компьютерын системээр удирдагддаг  зүтгүүр болно.

• Вагон депо ашиглалтад орлоо

Вагон засварын депо нь Тавантолгой-Гашуунсухайт чиглэлийн төмөр замын цогцолбор төслийн хүрээнд үндсэн дөрвөн цех, хоёр тасаг бүхий 3852 ам.метр ашигтай талбайг хамарсан ОХУ, БНХАУ, Украйн зэрэг улсад үйлдвэрлэгдсэн 285 ширхэг орчин үеийн автомат болон хагас автомат тоног төхөөрөмжүүдээр тоноглогдсон, жилдээ 1000 гаруй ачааны вагонд их ба дунд засварын ажлыг мэргэжлийн засварын баг чанарын өндөр түвшинд гүйцэтгэх ачааны вагон засварлах депо юм. Монгол Улсад вагон засварлах эрх зүйн орчныг бүрдүүлсэн бөгөөд Тавантолгой вагон депо нь Зам, тээврийн яамнаас “Төмөр замын хөдлөх  бүрэлдэхүүн засварлах” тусгай зөвшөөрөл, ОХУ-ын ОВК-д үйлдвэрлэсэн “18-9810, 18-9855 загварын тэргэнцэртэй вагонд салгалттай урсгал засвар хийх эрх”, 2024 онд “Төмөр замын хөдлөх бүрэлдэхүүн угсрах” тусгай зөвшөөрлийг тус тус авсан.

• Зүтгүүрийн депо ашиглалтад орлоо

Монгол Улсдаа анх удаа Тавантолгой- Гашуунсухайт чиглэлийн төмөр замын цогцолбор төслийн хүрээнд АНУ-ын зүтгүүрт зориулан зураг төсөл, төлөвлөлтийн дагуу барьж байгууллаа.

Зүтгүүрийн депо нь арчилгаа үйлчилгээ, засвар хийх зориулалтын 34 тоног төхөөрөмж, 112 гар болон цахилгаан багажаар тоноглогдсон бөгөөд эдгээрийг 9 үндсэн цех, 12 туслах цехэд хуваан байршуулсан. Нийт 2125 ам.метр талбайд үзлэгийн гурван зам байрлах ба зургаан зүтгүүрт зэрэг арчилгаа, засварын ажил хийх боломжтой юм.

Зэхэлтийн саравчийг өртөөний зам дээр барьж байгуулсан нь өдөр тутмын арчилгаа, үйлчилгээг хослуулан хийх боломжийг бүрдүүлсэн бөгөөд төмөр замын салбарт анх удаа тээврийг хурдан шуурхай, тасралтгүй зохион байгуулахад оновчтой шийдэл болсон юм.

 

7. Гашуунсухайт дахь Шилжүүлэн ачих терминалыг ашиглалтад орууллаа

Тавантолгой–Гашуунсухайт чиглэлийн төмөр замын цогцолбор” төслийн хүрээнд Гашуунсухайт өртөөнд баригдсан “Шилжүүлэн ачих терминал” нь Тавантолгойн бүлэг ордоос төмөр замын тээврээр ачигдсан чингэлэгтэй ачааг вагоноос автомашинд, вагоноос вагонд, автоос автод  шилжүүлэн ачих, хадгалах, гаалийн бүрдүүлэлт, төлбөр тооцоог хийх зориулалттай хосолсон 24 цагийн тасралтгүй үйл ажиллагаатай нэг цэгийн үйлчилгээ бүхий цогцолбор юм.

Шилжүүлэн ачих терминал төслийн хүрээнд удирдлагын байр, нэг цэгийн үйлчилгээний байр, харуулын байр-3, авто засварын төв, хооллох байр, уурын зуух, хучлагын тавцан зэрэг барилгууд баригдаж ашиглалтад орлоо.

Шилжүүлэн ачих төслийн хүрээнд нийт таван удаагийн техник комисс ажиллаж, Өмнөговь аймгийн ЗДТГ-ын 2024 оны 5 дугаар сарын 6-нд У/2024/50 тоот тушаалаар улсын комисс ажиллаж байнгын ашиглалтад оруулах дүгнэлт гаргасан.

 

8. Тавантолгой-Гашуунсухайт чиглэлийн төмөр замаар зорчигч тээврийн үйл ажиллагаа эхлүүллээ

“Тавантолгой төмөр зам” ХХК нь GCY-300K загварын зорчигчийн моторт хөдлөх бүрэлдэхүүний 23 ширхэг суудлыг 43 болгон тоноглон өөрчилж 2024 оны 5 сарын 17-ны өдрөөс эхлэн зорчигч тээвэрлэх ажиллагааг эхлүүллээ.

 “Эрдэнэс тавантолгой” ХК-тай “Төмөр замаар зорчигч тээвэрлэх” хамтын ажиллагааны гэрээ байгуулан, тус хөдлөх бүрэлдэхүүнээр Цогтцэций суманд байрлах Тавантолгой өртөөнөөс Ханбогд суманд байрлах Гашуунсухайт өртөөний чиглэлд “Уртын ээлж”-ийн ажилтнуудыг тээвэрлэж байна.

Мөн нийгмийн хариуцлагын хүрээнд компанийн бүтээн байгуулалт, ололт амжилтыг аж ахуйн нэгж, орон нутгийн иргэдэд сурталчлан таниулах зорилгоор богино зайн “Танилцуулах аялал”-ыг зохион байгуулж байна.

GCY-300K загварын зорчигчийн моторт хөдлөх бүрэлдэхүүнээр 2024 оны эхний 11 сарын байдлаар нийт 2424 зорчигч тээвэрлэж, 70.5 сая төгрөгийн орлогыг төвлөрүүллээ.

 

9. Тавантолгой төмөр зам ХХК-ийн ажилчид үйлдвэрчний эвлэлийн хороогоо байгууллаа

 

“Тавантолгой төмөр зам” ХХК-ийн ажиллагсад Хөдөлмөрийн тухай хуулийн шинэчилсэн найруулгын зарим холбогдох заалтууд болон Монголын үйлдвэрчний эвлэлийн хорооны дүрмийн дагуу ажилтан, ажил олгогч хоорондын харилцааг зохицуулах, эрхийг хангах зорилго бүхий Үйлдвэрчний эвлэлийн хороог 2024 оны 4 сарын 8-ны өдөр албан ёсоор байгуулсан. Үйлдвэрчний эвлэлийн хороо нь дарга болон найман тэргүүлэгч гишүүнтэйгээр үйл ажиллагаагаа явуулж эхлээд байна.

“Тавантолгой төмөр зам” ХХК-ийн ажиллагсад Хөдөлмөрийн тухай хуулийн шинэчилсэн найруулгын зарим холбогдох заалтууд болон Монголын үйлдвэрчний эвлэлийн хорооны дүрмийн дагуу ажилтан, ажил олгогч хоорондын харилцааг зохицуулах, эрхийг хангах зорилго бүхий Үйлдвэрчний эвлэлийн хороог 2024 оны 4 сарын 8-ны өдөр албан ёсоор байгуулсан. Үйлдвэрчний эвлэлийн хороо нь дарга болон найман тэргүүлэгч гишүүнтэйгээр үйл ажиллагаагаа явуулж эхлээд байна.

Үйлдвэрчний эвлэлийн хорооны зүгээс хөдөлмөрийн гэрээ, хөдөлмөрийн дотоод хэм хэмжээнд тавигдах шаардлагын дагуу ажил олгогч байгууллагатай хамтран ажиллах “Хамтын гэрээ”-ний төсөл боловсруулаад байна.

 

10. Ажилчдын цалинг нэмэгдүүлж, нийгмийн асуудлуудыг шийдвэрлэлээ

Таван толгой төмөр зам ХХК-ийн хөдөлмөрийн бүтээмж 2023 онд 1 ажилтанд ногдох ачаа тээвэр 2.8 тонн байсан бол 12 сарын 1-ний байдлаар 6.6 тонн болж 235 хувь болж өссөн. Мөн компанийн цэвэр ашиг өмнөх оноос 32 дахин нэмэгдсэн. Хөдөлмөрийн нөөцийн оновчтой зөв зохион байгуулалт, санхүүгийн нөөцийн үр ашигтай хуваарилалтын дагуу дээрх амжилтад хүрснээр ажилчдын цалинг тодорхой үе шатаар нэмэгдүүлж, одоогийн байдлаар дундаж цалин 3.45 сая төгрөг болсон байна.

Мөн энэ онд Тавантолгой өртөөнд төмөр замын ажиллагсдын амрах таатай нөхцөлийг бүрдүүлж, 144 хүний хүчин чадалтай амрах байрны зориулалттай, иж бүрэн инженерийн шугам сүлжээнд холбогдсон барилгыг ашиглалтад оруулсан юм.

Ийнхүү “Тавантолгой төмөр зам” ХХК-ийн хамт олон 2024 оныг амжилт бүтээлээр дүүрэн үдэж, 2025 оноос эхлэх Гашуунсухайт-Ганцмодны хилийг төмөр замаар холбох ажлыг эхлүүлж, Монгол  улсын хөгжилд хувь нэмэр оруулах, эдийн засгийн өсөлтийг  2-3 хувь өсгөх хэтийн зорилгынхоо төлөө сэтгэл шулуудан ажиллаж байна.

Эх сурвалж: “Зууны мэдээ” сонин

2024 ОНЫ АРВАНХОЁРДУГААР САРЫН 17. МЯГМАР ГАРАГ. № 243 (7487)

    ХУВААЛЦАХ ЖИРГЭХ


МЭДЭЭНИЙ СЭТГЭГДЭЛ
Сэтгэгдэл үлдээх
  • Цагаар
  • Таалагдсан
  • Цагаар
    • Цагаар
    • Таалагдсан

Сэтгэгдэл байхгүй байна.
ХОЛБООТОЙ МЭДЭЭ
Америк хуульч Т.Батаарыг “эргэв”
Арилжааны банкны олгосон ипотекийн зээл МИК-д хэрхэн шилждэг вэ
Нийцлийн менежментийн ISO 37301:2021 олон улсын стандартыг 3 дахь жилдээ амжилттай баталгаажууллаа
Иргэдийн төлсөн НӨАТ-ыг шаталсан хэлбэрээр 100 хүртэл хувиар буцаан олгоно



Веб сайтад агуулагдсан мэдээлэл зохиогчийн эрхийн хуулиар хамгаалагдсан тул зөвшөөрөлгүй хуулбарлах хориотой.

Copyright © MMINFO.MN All Rights Reserved. Powered by HUREEMEDIA.





  • Эхлэл
  • Цаг агаар
  • Валют ханш
  • Улс төр
  • Эдийн засаг
  • Үзэл бодол
  • Спорт
  • Нийгэм
  • Дэлхий
  • Энтертайнмэнт
  • Зурхай



“Тавантолгой төмөр зам” ХХК-ийн 2024 оны онцлох 10 үйл явдал

“Тавантолгой төмөр зам” ХХК хөдөлмөрийн нөөцийн оновчтой зохион байгуулалт, санхүүгийн нөөцийн үр ашигтай хуваарилалт, үйл ажиллагааны тогтвортой, тасралтгүй үйл ажиллагааг хангаснаар 2024 оны арванхоёрдугаар сарын 15-ны байдлаар дараах амжилтад хүрээд байна. Үүнд:

 

1. Гашуунсухайт-Ганцмод боомтын хил дамнасан төмөр замыг холбох эрх зүйн орчин бүрдэж, ТЭЗҮ-г боловсрууллаа

Монгол Улсын Засгийн газраас зарласан 14 мега төслийн нэгдүгээрт эрэмбэлэгдсэн “Гашуунсухайт-Ганцмодны хил дамнасан гүүрийг хамтран барих” төслийг  2023 оны 310-р тогтоолоор таван жилийн хугацаатай өгсөн үүрэг даалгаврын дагуу “Тавантолгой төмөр зам” ХХК барьж байгуулахаар шийдвэрлэсэн бөгөөд ирэх жилээс бодит ажил болон хэрэгжихээр боллоо.

Зам, тээврийн яам, Гадаад харилцааны яамнаас төслийн хэлэлцээг хятадын талтай удаа дараа тохиролцох ажлыг амжилттай удирдан зохион байгуулж, хоёр улсын Засгийн газар эцэслэснээр 10 гаруй жил гацаад байсан уг төслийн эрх зүй бүрэн шийдэгдсэн юм.

Гашуунсухайт-Ганцмод боомтын хил дамнасан төмөр замын төсөл нь Монгол Улсын Өмнөговь аймгийн Ханбогд сумын нутаг дэвсгэрт, Тавантолгой-Гашуунсухайт чиглэлийн төмөр замын үргэлжлэл бөгөөд өргөн царигийн 8.7 км, нарийн царигийн 10.8 км төмөр зам баригдаж БНХАУ-тай төмөр замаар холбогдох хоёр дахь гарц болох юм.

Гашуунсухайт-Ганцмод боомтын хил дамнасан төмөр зам нь өргөн царигаар жилд 30 сая тонн, нарийн царигаар 10 сая тонн ачаа тээвэрлэх хүчин чадалтай бөгөөд уг төсөл хэрэгжсэнээр 2030 оноос нүүрсний экспорт жил бүр 20 сая тонноор нэмэгдэж, эдийн засгийн өсөлт жил бүр 0.8 нэгж хувиар нэмэгдэх, ядуурлын түвшин буурч, нэг хүнд ногдох ДНБ-ийг 10000$-т хүргэх, эдийн засгийн өсөлтийг 6 хувиас дээш түвшинд хадгалах, инфляцыг 5 хувьд барих зэрэг эдийн засгийн томоохон ач холбогдолтой болно. Мөн Гашуунсухайт-Ганцмод боомт төмөр замаар холбогдох ажил эхэлснээр бусад боомтууд (Шивээхүрэн, Ханги, Бичигт)-ыг төмөр замаар холбох асуудал шийдэгдэнэ.

 

2. Тавантолгойн нүүрс ачих логистикийн төв ашиглалтад орлоо

“Тавантолгой төмөр зам” ХХК-ийн хэрэгжүүлж буй төслүүдийн нэг болох “Тавантолгойн нүүрс ачих логистикийн төв /ТНАЛТ/” нь жилд 20 сая/тонн нүүрс дамжуулан ачих хүчин чадалтай бөгөөд уурхайгаас зөөвөрлөгдөж ирсэн нүүрсийг хүлээн авч, булт бутлуураар бутлан, хольж ангилан вагон тээвэрт ачна. ТНАЛТ төслийн барилга угсралт, бүтээн байгуулалтын ажил дуусаж багц тус бүр дээр энэ оны 10 дугаар сард Улсын комисс ажиллаж ажиллах боломжтой талаар дүгнэлт гаргаснаар байнгын ажиллагаанд ороход бэлэн болсон юм.

Ийнхүү Монгол Улсад анх удаа галт тэрэгний хөдөлгөөн дунд зогсолтгүй ачих, бүрэн автомат инженерийн шийдэл бүхий мега төслийг амжилттай хэрэгжүүллээ. 

 

3. Дэвшилтэт технологи бүхий, хамгийн сүүлийн үеийн хүнд даацын 16 нэгж илчит тэрэг хүлээж авлаа

“Тавантолгой төмөр зам” ХХК нь Монгол улсын MNS 6039-2020  “Илчит тэрэг. Техникийн ерөнхий шаардлага” стандартын шаардлагыг бүрэн хангасан, олон улсын хүрээлэн буй орчны шаардлагад нийцсэн, хувьсахаас хувьсах гүйдлийн цахилгаан дамжуулгын системтэй, 4500 морины хүч буюу 3355 кВт хүчин чадалтай SD70Ace/LW серийн 16 ширхэг илчит тэргээр хөдлөх бүрэлдэхүүний паркийн хүчин чадлаа бэхжүүллээ.

АНУ-ын “Progress rail” компанийн “SD70Ace/LW” загварын илчит тэрэг нь Монгол орны говь хээрийн байгаль, цаг уурын нөхцөлд бүрэн зохицон ажиллах чадвартай, татах хүчний өндөр үзүүлэлт бүхий ажлын бүтээмжтэй, шатах тослох материалын өндөр хэмнэлттэй, засвар үйлчилгээ бага шаарддаг, ашиглалтын зардал багатай, илчит тэрэгний хөгжлийн гуравдугаар үеийн зүтгүүр юм. Энэ илчит тэрэг нь дэлхийн хүнд даацын төмөр замын үндсэн зүтгүүр бөгөөд дэлхийн 70 гаруй гаруй орны төмөр зам дээр ашиглагддаг, орчин үеийн инновацийн технологийг өөртөө шингээсэн, ухаалаг компьютерын системээр удирдагддаг  зүтгүүр болно.

 

4. Ачаа тээврийн хэмжээг нэмэгдүүллээ

“Тавантолгой төмөр зам” ХХК ачаа тээвэрлэлтийн хэмээгээ нэмэгдүүлж энэ оны 12 дугаар сарын 12-ны байдлаар дөрвөн сая.тн-д хүргэж, өнгөрсөн оны нийт тээвэрлэлтээс 2 дахин нэмэгдүүллээ. Тавантолгой, Гашуунсухайт өртөөдийн  ачааны терминалуудын нийт ачаа боловсруулалт 5.2 сая.тн болсон нь өнгөрсөн онтой харьцуулахад 2.5 дахин өссөн үзүүлэлт боллоо.

Мөн Гашуунсухайт Шилжүүлэн ачих терминалын үйл ажиллагаанд дотоод зохион байгуулалт хийж, “Эрдэнэс Тавантолгой” ХК-тай хамтран Автын терминалын үйл ажиллагааг эрхэлснээр 1.4 сая.тн ачаа боловсруулж, 12.9 тэрбум төгрөгийн нэмэлт орлогыг төвлөрүүлсэн. Тээврийн хэмжээ, орлого нэмэгдүүлэх ажлын хүрээнд Тээвэр зуучлалын үйлчилгээг нэвтрүүлснээр эхний 11 сарын байдлаар 90.4 мян.тн ачааг тээвэрлэж, 8.5 тэрбум төгрөгийн орлогыг бүрдүүлээд байна.

 

5. БНХАУ-ын төмөр замын зураг төслийн тэргүүлэх компани /СRDC/-тай хамтран ажиллахаар боллоо

 

Монгол Улс, БНХАУ-ын  “Гашуунсухайт-Ганцмод” хилийн боомтыг холбох төмөр замын төслийн техник, эдийн засгийн үндэслэл /ТЭЗҮ/ болон иж бүрэн зураг төсөл боловсруулах” ажлын гүйцэтгэгчийг “Төрийн болон орон нутгийн өмчийн хөрөнгөөр бараа, ажил, үйлчилгээ худалдан авах тухай” хуульд заасны дагуу сонгон шалгаруулах ажлыг 2023 оны 2 дугаар сараас эхлэн зохион байгуулан, тус шалгаруулалтад Хятадын “Төмөр замын зураг төслийн корпорац” (“China Railway Design Corporation”) компани шалгарч, “Тавантолгой төмөр зам” ХХК болон БНХАУ-ын “Төмөр замын зураг төслийн корпораци” ХХК-(China Railway Design Corporation)-ийн хооронд 2023 оны 5 дугаар сарын 26-ны өдөр “Гашуунсухайт-Ганцмод хилийн боомтыг холбох төмөр замын техник, эдийн засгийн үндэслэл (ТЭЗҮ), иж бүрэн зураг төсөл боловсруулах” Зөвлөх үйлчилгээний гэрээ байгуулсан юм.

Зам, тээврийн яамны Шинжлэх ухаан, технологийн зөвлөлийн дэргэдэх төмөр зам, далайн тээврийн салбарын 2023 оны 8 дугаар сарын 18-ны өдрийн №02 дугаартай дэд зөвлөлийн хурал болон Зам, тээврийн яамны шинжлэх ухаан, технологийн зөвлөлийн 2023 оны 8 дугаар сарын 21-ний өдрийн №07 дугаартай хурлаар “Гашуунсухайт-Ганцмод боомтын хил дамнасан төмөр замын техник эдийн засгийн үндэслэлийг хэлэлцэж 77 зөвлөмжийг хүргүүлсэн. Энэ хүрээнд зөвлөмжийн дагуу бүрэн засварласан ТЭЗҮ-ийг 2024 оны 9 дүгээр сарын 22-ны өдрийн 2/1796 дугаартай албан бичгээр Зам, тээврийн яамны Шинжлэх ухаан, технологийн зөвлөлийн даргад хүргүүлж, 2024 оны 11 сарын 24-ний өдрийн 482/2024 дугаараар магадлагдсан юм.

 

6. Тавантолгой ХХК дараах багц төслийг хэрэгжүүллээ

• Дэвшилтэт технологи бүхий, хамгийн сүүлийн үеийн хүнд даацын 16 нэгж илчит тэрэг хүлээж авлаа

“Тавантолгой төмөр зам” ХХК нь Монгол улсын MNS 6039-2020 “Илчит тэрэг. Техникийн ерөнхий шаардлага” стандартын шаардлагыг бүрэн хангасан, олон улсын хүрээлэн буй орчны шаардлагад нийцсэн, хувьсахаас хувьсах гүйдлийн цахилгаан дамжуулгын системтэй, 4500 морины хүч буюу 3355 кВт хүчин чадалтай SD70Ace/LW серийн 16 ширхэг илчит тэргээр хөдлөх бүрэлдэхүүний паркийн хүчин чадлаа бэхжүүллээ.

АНУ-ын “Progress rail” компанийн “SD70Ace/LW” загварын илчит тэрэг нь Монгол орны говь хээрийн байгаль, цаг уурын нөхцөлд бүрэн зохицон ажиллах чадвартай, татах хүчний өндөр үзүүлэлт бүхий ажлын бүтээмжтэй, шатах тослох материалын өндөр хэмнэлттэй, засвар үйлчилгээ бага шаарддаг, ашиглалтын зардал багатай, илчит тэрэгний хөгжлийн гуравдугаар үеийн зүтгүүр юм. Энэ илчит тэрэг нь дэлхийн хүнд даацын төмөр замын үндсэн зүтгүүр бөгөөд дэлхийн 70 гаруй гаруй орны төмөр зам дээр ашиглагддаг, орчин үеийн инновацын технологийг өөртөө шингээсэн, ухаалаг компьютерын системээр удирдагддаг  зүтгүүр болно.

• Вагон депо ашиглалтад орлоо

Вагон засварын депо нь Тавантолгой-Гашуунсухайт чиглэлийн төмөр замын цогцолбор төслийн хүрээнд үндсэн дөрвөн цех, хоёр тасаг бүхий 3852 ам.метр ашигтай талбайг хамарсан ОХУ, БНХАУ, Украйн зэрэг улсад үйлдвэрлэгдсэн 285 ширхэг орчин үеийн автомат болон хагас автомат тоног төхөөрөмжүүдээр тоноглогдсон, жилдээ 1000 гаруй ачааны вагонд их ба дунд засварын ажлыг мэргэжлийн засварын баг чанарын өндөр түвшинд гүйцэтгэх ачааны вагон засварлах депо юм. Монгол Улсад вагон засварлах эрх зүйн орчныг бүрдүүлсэн бөгөөд Тавантолгой вагон депо нь Зам, тээврийн яамнаас “Төмөр замын хөдлөх  бүрэлдэхүүн засварлах” тусгай зөвшөөрөл, ОХУ-ын ОВК-д үйлдвэрлэсэн “18-9810, 18-9855 загварын тэргэнцэртэй вагонд салгалттай урсгал засвар хийх эрх”, 2024 онд “Төмөр замын хөдлөх бүрэлдэхүүн угсрах” тусгай зөвшөөрлийг тус тус авсан.

• Зүтгүүрийн депо ашиглалтад орлоо

Монгол Улсдаа анх удаа Тавантолгой- Гашуунсухайт чиглэлийн төмөр замын цогцолбор төслийн хүрээнд АНУ-ын зүтгүүрт зориулан зураг төсөл, төлөвлөлтийн дагуу барьж байгууллаа.

Зүтгүүрийн депо нь арчилгаа үйлчилгээ, засвар хийх зориулалтын 34 тоног төхөөрөмж, 112 гар болон цахилгаан багажаар тоноглогдсон бөгөөд эдгээрийг 9 үндсэн цех, 12 туслах цехэд хуваан байршуулсан. Нийт 2125 ам.метр талбайд үзлэгийн гурван зам байрлах ба зургаан зүтгүүрт зэрэг арчилгаа, засварын ажил хийх боломжтой юм.

Зэхэлтийн саравчийг өртөөний зам дээр барьж байгуулсан нь өдөр тутмын арчилгаа, үйлчилгээг хослуулан хийх боломжийг бүрдүүлсэн бөгөөд төмөр замын салбарт анх удаа тээврийг хурдан шуурхай, тасралтгүй зохион байгуулахад оновчтой шийдэл болсон юм.

 

7. Гашуунсухайт дахь Шилжүүлэн ачих терминалыг ашиглалтад орууллаа

Тавантолгой–Гашуунсухайт чиглэлийн төмөр замын цогцолбор” төслийн хүрээнд Гашуунсухайт өртөөнд баригдсан “Шилжүүлэн ачих терминал” нь Тавантолгойн бүлэг ордоос төмөр замын тээврээр ачигдсан чингэлэгтэй ачааг вагоноос автомашинд, вагоноос вагонд, автоос автод  шилжүүлэн ачих, хадгалах, гаалийн бүрдүүлэлт, төлбөр тооцоог хийх зориулалттай хосолсон 24 цагийн тасралтгүй үйл ажиллагаатай нэг цэгийн үйлчилгээ бүхий цогцолбор юм.

Шилжүүлэн ачих терминал төслийн хүрээнд удирдлагын байр, нэг цэгийн үйлчилгээний байр, харуулын байр-3, авто засварын төв, хооллох байр, уурын зуух, хучлагын тавцан зэрэг барилгууд баригдаж ашиглалтад орлоо.

Шилжүүлэн ачих төслийн хүрээнд нийт таван удаагийн техник комисс ажиллаж, Өмнөговь аймгийн ЗДТГ-ын 2024 оны 5 дугаар сарын 6-нд У/2024/50 тоот тушаалаар улсын комисс ажиллаж байнгын ашиглалтад оруулах дүгнэлт гаргасан.

 

8. Тавантолгой-Гашуунсухайт чиглэлийн төмөр замаар зорчигч тээврийн үйл ажиллагаа эхлүүллээ

“Тавантолгой төмөр зам” ХХК нь GCY-300K загварын зорчигчийн моторт хөдлөх бүрэлдэхүүний 23 ширхэг суудлыг 43 болгон тоноглон өөрчилж 2024 оны 5 сарын 17-ны өдрөөс эхлэн зорчигч тээвэрлэх ажиллагааг эхлүүллээ.

 “Эрдэнэс тавантолгой” ХК-тай “Төмөр замаар зорчигч тээвэрлэх” хамтын ажиллагааны гэрээ байгуулан, тус хөдлөх бүрэлдэхүүнээр Цогтцэций суманд байрлах Тавантолгой өртөөнөөс Ханбогд суманд байрлах Гашуунсухайт өртөөний чиглэлд “Уртын ээлж”-ийн ажилтнуудыг тээвэрлэж байна.

Мөн нийгмийн хариуцлагын хүрээнд компанийн бүтээн байгуулалт, ололт амжилтыг аж ахуйн нэгж, орон нутгийн иргэдэд сурталчлан таниулах зорилгоор богино зайн “Танилцуулах аялал”-ыг зохион байгуулж байна.

GCY-300K загварын зорчигчийн моторт хөдлөх бүрэлдэхүүнээр 2024 оны эхний 11 сарын байдлаар нийт 2424 зорчигч тээвэрлэж, 70.5 сая төгрөгийн орлогыг төвлөрүүллээ.

 

9. Тавантолгой төмөр зам ХХК-ийн ажилчид үйлдвэрчний эвлэлийн хороогоо байгууллаа

 

“Тавантолгой төмөр зам” ХХК-ийн ажиллагсад Хөдөлмөрийн тухай хуулийн шинэчилсэн найруулгын зарим холбогдох заалтууд болон Монголын үйлдвэрчний эвлэлийн хорооны дүрмийн дагуу ажилтан, ажил олгогч хоорондын харилцааг зохицуулах, эрхийг хангах зорилго бүхий Үйлдвэрчний эвлэлийн хороог 2024 оны 4 сарын 8-ны өдөр албан ёсоор байгуулсан. Үйлдвэрчний эвлэлийн хороо нь дарга болон найман тэргүүлэгч гишүүнтэйгээр үйл ажиллагаагаа явуулж эхлээд байна.

“Тавантолгой төмөр зам” ХХК-ийн ажиллагсад Хөдөлмөрийн тухай хуулийн шинэчилсэн найруулгын зарим холбогдох заалтууд болон Монголын үйлдвэрчний эвлэлийн хорооны дүрмийн дагуу ажилтан, ажил олгогч хоорондын харилцааг зохицуулах, эрхийг хангах зорилго бүхий Үйлдвэрчний эвлэлийн хороог 2024 оны 4 сарын 8-ны өдөр албан ёсоор байгуулсан. Үйлдвэрчний эвлэлийн хороо нь дарга болон найман тэргүүлэгч гишүүнтэйгээр үйл ажиллагаагаа явуулж эхлээд байна.

Үйлдвэрчний эвлэлийн хорооны зүгээс хөдөлмөрийн гэрээ, хөдөлмөрийн дотоод хэм хэмжээнд тавигдах шаардлагын дагуу ажил олгогч байгууллагатай хамтран ажиллах “Хамтын гэрээ”-ний төсөл боловсруулаад байна.

 

10. Ажилчдын цалинг нэмэгдүүлж, нийгмийн асуудлуудыг шийдвэрлэлээ

Таван толгой төмөр зам ХХК-ийн хөдөлмөрийн бүтээмж 2023 онд 1 ажилтанд ногдох ачаа тээвэр 2.8 тонн байсан бол 12 сарын 1-ний байдлаар 6.6 тонн болж 235 хувь болж өссөн. Мөн компанийн цэвэр ашиг өмнөх оноос 32 дахин нэмэгдсэн. Хөдөлмөрийн нөөцийн оновчтой зөв зохион байгуулалт, санхүүгийн нөөцийн үр ашигтай хуваарилалтын дагуу дээрх амжилтад хүрснээр ажилчдын цалинг тодорхой үе шатаар нэмэгдүүлж, одоогийн байдлаар дундаж цалин 3.45 сая төгрөг болсон байна.

Мөн энэ онд Тавантолгой өртөөнд төмөр замын ажиллагсдын амрах таатай нөхцөлийг бүрдүүлж, 144 хүний хүчин чадалтай амрах байрны зориулалттай, иж бүрэн инженерийн шугам сүлжээнд холбогдсон барилгыг ашиглалтад оруулсан юм.

Ийнхүү “Тавантолгой төмөр зам” ХХК-ийн хамт олон 2024 оныг амжилт бүтээлээр дүүрэн үдэж, 2025 оноос эхлэх Гашуунсухайт-Ганцмодны хилийг төмөр замаар холбох ажлыг эхлүүлж, Монгол  улсын хөгжилд хувь нэмэр оруулах, эдийн засгийн өсөлтийг  2-3 хувь өсгөх хэтийн зорилгынхоо төлөө сэтгэл шулуудан ажиллаж байна.

Эх сурвалж: “Зууны мэдээ” сонин

2024 ОНЫ АРВАНХОЁРДУГААР САРЫН 17. МЯГМАР ГАРАГ. № 243 (7487)



МЭДЭЭНИЙ СЭТГЭГДЭЛ
Сэтгэгдэл үлдээх
  • Цагаар
  • Таалагдсан
  • Цагаар
    • Цагаар
    • Таалагдсан

Сэтгэгдэл байхгүй байна.


Бидний тухай Редакцийн бодлого Сурталчилгаа байршуулах Холбоо барих

Веб сайтад агуулагдсан мэдээлэл зохиогчийн эрхийн хуулиар хамгаалагдсан тул зөвшөөрөлгүй хуулбарлах хориотой.

Copyright © MMINFO.MN All Rights Reserved. Powered by HUREEMEDIA.





Эхлэл Улс төр Эдийн засаг Үзэл бодол Спорт Нийгэм Дэлхий Энтертайнмэнт Зурхай
  • Нийтлэл
  • •
  • Ярилцлага
  • •
  • Сурвалжлага
  • •
  • Азийн АШТ
  • •
  • Фото мэдээ
  • •
  • Оддын амьдрал
БҮХ СЭДЭВ
  • •Сагсанбөмбөг
  • •Нийслэл
  • •Чуулган
  • •Засгийн газар
  • •Нийтлэл
  • •Байнгын хороо
  • •Ипотекийн зээл
  • •Ерөнхийлөгч
  • •E-Sport
  • •Халуун сэдэв
  • •Фото мэдээ
  • •Степпе Арена
  • •Бөхийн төрлүүд
  • •ММ-ын тодруулга
  • •Намууд
ХУРААХ
Дахиад л нэг “танкны үлгэр”-т...
Т.Мөнхсайхан: Эмнэлгийг барьж...

“Тавантолгой төмөр зам” ХХК-ийн 2024 оны онцлох 10 үйл явдал

Kuzmo 2024-12-17
    ХУВААЛЦАХ ЖИРГЭХ
“Тавантолгой төмөр зам” ХХК-ийн 2024 оны онцлох 10 үйл явдал

“Тавантолгой төмөр зам” ХХК хөдөлмөрийн нөөцийн оновчтой зохион байгуулалт, санхүүгийн нөөцийн үр ашигтай хуваарилалт, үйл ажиллагааны тогтвортой, тасралтгүй үйл ажиллагааг хангаснаар 2024 оны арванхоёрдугаар сарын 15-ны байдлаар дараах амжилтад хүрээд байна. Үүнд:

 

1. Гашуунсухайт-Ганцмод боомтын хил дамнасан төмөр замыг холбох эрх зүйн орчин бүрдэж, ТЭЗҮ-г боловсрууллаа

Монгол Улсын Засгийн газраас зарласан 14 мега төслийн нэгдүгээрт эрэмбэлэгдсэн “Гашуунсухайт-Ганцмодны хил дамнасан гүүрийг хамтран барих” төслийг  2023 оны 310-р тогтоолоор таван жилийн хугацаатай өгсөн үүрэг даалгаврын дагуу “Тавантолгой төмөр зам” ХХК барьж байгуулахаар шийдвэрлэсэн бөгөөд ирэх жилээс бодит ажил болон хэрэгжихээр боллоо.

Зам, тээврийн яам, Гадаад харилцааны яамнаас төслийн хэлэлцээг хятадын талтай удаа дараа тохиролцох ажлыг амжилттай удирдан зохион байгуулж, хоёр улсын Засгийн газар эцэслэснээр 10 гаруй жил гацаад байсан уг төслийн эрх зүй бүрэн шийдэгдсэн юм.

Гашуунсухайт-Ганцмод боомтын хил дамнасан төмөр замын төсөл нь Монгол Улсын Өмнөговь аймгийн Ханбогд сумын нутаг дэвсгэрт, Тавантолгой-Гашуунсухайт чиглэлийн төмөр замын үргэлжлэл бөгөөд өргөн царигийн 8.7 км, нарийн царигийн 10.8 км төмөр зам баригдаж БНХАУ-тай төмөр замаар холбогдох хоёр дахь гарц болох юм.

Гашуунсухайт-Ганцмод боомтын хил дамнасан төмөр зам нь өргөн царигаар жилд 30 сая тонн, нарийн царигаар 10 сая тонн ачаа тээвэрлэх хүчин чадалтай бөгөөд уг төсөл хэрэгжсэнээр 2030 оноос нүүрсний экспорт жил бүр 20 сая тонноор нэмэгдэж, эдийн засгийн өсөлт жил бүр 0.8 нэгж хувиар нэмэгдэх, ядуурлын түвшин буурч, нэг хүнд ногдох ДНБ-ийг 10000$-т хүргэх, эдийн засгийн өсөлтийг 6 хувиас дээш түвшинд хадгалах, инфляцыг 5 хувьд барих зэрэг эдийн засгийн томоохон ач холбогдолтой болно. Мөн Гашуунсухайт-Ганцмод боомт төмөр замаар холбогдох ажил эхэлснээр бусад боомтууд (Шивээхүрэн, Ханги, Бичигт)-ыг төмөр замаар холбох асуудал шийдэгдэнэ.

 

2. Тавантолгойн нүүрс ачих логистикийн төв ашиглалтад орлоо

“Тавантолгой төмөр зам” ХХК-ийн хэрэгжүүлж буй төслүүдийн нэг болох “Тавантолгойн нүүрс ачих логистикийн төв /ТНАЛТ/” нь жилд 20 сая/тонн нүүрс дамжуулан ачих хүчин чадалтай бөгөөд уурхайгаас зөөвөрлөгдөж ирсэн нүүрсийг хүлээн авч, булт бутлуураар бутлан, хольж ангилан вагон тээвэрт ачна. ТНАЛТ төслийн барилга угсралт, бүтээн байгуулалтын ажил дуусаж багц тус бүр дээр энэ оны 10 дугаар сард Улсын комисс ажиллаж ажиллах боломжтой талаар дүгнэлт гаргаснаар байнгын ажиллагаанд ороход бэлэн болсон юм.

Ийнхүү Монгол Улсад анх удаа галт тэрэгний хөдөлгөөн дунд зогсолтгүй ачих, бүрэн автомат инженерийн шийдэл бүхий мега төслийг амжилттай хэрэгжүүллээ. 

 

3. Дэвшилтэт технологи бүхий, хамгийн сүүлийн үеийн хүнд даацын 16 нэгж илчит тэрэг хүлээж авлаа

“Тавантолгой төмөр зам” ХХК нь Монгол улсын MNS 6039-2020  “Илчит тэрэг. Техникийн ерөнхий шаардлага” стандартын шаардлагыг бүрэн хангасан, олон улсын хүрээлэн буй орчны шаардлагад нийцсэн, хувьсахаас хувьсах гүйдлийн цахилгаан дамжуулгын системтэй, 4500 морины хүч буюу 3355 кВт хүчин чадалтай SD70Ace/LW серийн 16 ширхэг илчит тэргээр хөдлөх бүрэлдэхүүний паркийн хүчин чадлаа бэхжүүллээ.

АНУ-ын “Progress rail” компанийн “SD70Ace/LW” загварын илчит тэрэг нь Монгол орны говь хээрийн байгаль, цаг уурын нөхцөлд бүрэн зохицон ажиллах чадвартай, татах хүчний өндөр үзүүлэлт бүхий ажлын бүтээмжтэй, шатах тослох материалын өндөр хэмнэлттэй, засвар үйлчилгээ бага шаарддаг, ашиглалтын зардал багатай, илчит тэрэгний хөгжлийн гуравдугаар үеийн зүтгүүр юм. Энэ илчит тэрэг нь дэлхийн хүнд даацын төмөр замын үндсэн зүтгүүр бөгөөд дэлхийн 70 гаруй гаруй орны төмөр зам дээр ашиглагддаг, орчин үеийн инновацийн технологийг өөртөө шингээсэн, ухаалаг компьютерын системээр удирдагддаг  зүтгүүр болно.

 

4. Ачаа тээврийн хэмжээг нэмэгдүүллээ

“Тавантолгой төмөр зам” ХХК ачаа тээвэрлэлтийн хэмээгээ нэмэгдүүлж энэ оны 12 дугаар сарын 12-ны байдлаар дөрвөн сая.тн-д хүргэж, өнгөрсөн оны нийт тээвэрлэлтээс 2 дахин нэмэгдүүллээ. Тавантолгой, Гашуунсухайт өртөөдийн  ачааны терминалуудын нийт ачаа боловсруулалт 5.2 сая.тн болсон нь өнгөрсөн онтой харьцуулахад 2.5 дахин өссөн үзүүлэлт боллоо.

Мөн Гашуунсухайт Шилжүүлэн ачих терминалын үйл ажиллагаанд дотоод зохион байгуулалт хийж, “Эрдэнэс Тавантолгой” ХК-тай хамтран Автын терминалын үйл ажиллагааг эрхэлснээр 1.4 сая.тн ачаа боловсруулж, 12.9 тэрбум төгрөгийн нэмэлт орлогыг төвлөрүүлсэн. Тээврийн хэмжээ, орлого нэмэгдүүлэх ажлын хүрээнд Тээвэр зуучлалын үйлчилгээг нэвтрүүлснээр эхний 11 сарын байдлаар 90.4 мян.тн ачааг тээвэрлэж, 8.5 тэрбум төгрөгийн орлогыг бүрдүүлээд байна.

 

5. БНХАУ-ын төмөр замын зураг төслийн тэргүүлэх компани /СRDC/-тай хамтран ажиллахаар боллоо

 

Монгол Улс, БНХАУ-ын  “Гашуунсухайт-Ганцмод” хилийн боомтыг холбох төмөр замын төслийн техник, эдийн засгийн үндэслэл /ТЭЗҮ/ болон иж бүрэн зураг төсөл боловсруулах” ажлын гүйцэтгэгчийг “Төрийн болон орон нутгийн өмчийн хөрөнгөөр бараа, ажил, үйлчилгээ худалдан авах тухай” хуульд заасны дагуу сонгон шалгаруулах ажлыг 2023 оны 2 дугаар сараас эхлэн зохион байгуулан, тус шалгаруулалтад Хятадын “Төмөр замын зураг төслийн корпорац” (“China Railway Design Corporation”) компани шалгарч, “Тавантолгой төмөр зам” ХХК болон БНХАУ-ын “Төмөр замын зураг төслийн корпораци” ХХК-(China Railway Design Corporation)-ийн хооронд 2023 оны 5 дугаар сарын 26-ны өдөр “Гашуунсухайт-Ганцмод хилийн боомтыг холбох төмөр замын техник, эдийн засгийн үндэслэл (ТЭЗҮ), иж бүрэн зураг төсөл боловсруулах” Зөвлөх үйлчилгээний гэрээ байгуулсан юм.

Зам, тээврийн яамны Шинжлэх ухаан, технологийн зөвлөлийн дэргэдэх төмөр зам, далайн тээврийн салбарын 2023 оны 8 дугаар сарын 18-ны өдрийн №02 дугаартай дэд зөвлөлийн хурал болон Зам, тээврийн яамны шинжлэх ухаан, технологийн зөвлөлийн 2023 оны 8 дугаар сарын 21-ний өдрийн №07 дугаартай хурлаар “Гашуунсухайт-Ганцмод боомтын хил дамнасан төмөр замын техник эдийн засгийн үндэслэлийг хэлэлцэж 77 зөвлөмжийг хүргүүлсэн. Энэ хүрээнд зөвлөмжийн дагуу бүрэн засварласан ТЭЗҮ-ийг 2024 оны 9 дүгээр сарын 22-ны өдрийн 2/1796 дугаартай албан бичгээр Зам, тээврийн яамны Шинжлэх ухаан, технологийн зөвлөлийн даргад хүргүүлж, 2024 оны 11 сарын 24-ний өдрийн 482/2024 дугаараар магадлагдсан юм.

 

6. Тавантолгой ХХК дараах багц төслийг хэрэгжүүллээ

• Дэвшилтэт технологи бүхий, хамгийн сүүлийн үеийн хүнд даацын 16 нэгж илчит тэрэг хүлээж авлаа

“Тавантолгой төмөр зам” ХХК нь Монгол улсын MNS 6039-2020 “Илчит тэрэг. Техникийн ерөнхий шаардлага” стандартын шаардлагыг бүрэн хангасан, олон улсын хүрээлэн буй орчны шаардлагад нийцсэн, хувьсахаас хувьсах гүйдлийн цахилгаан дамжуулгын системтэй, 4500 морины хүч буюу 3355 кВт хүчин чадалтай SD70Ace/LW серийн 16 ширхэг илчит тэргээр хөдлөх бүрэлдэхүүний паркийн хүчин чадлаа бэхжүүллээ.

АНУ-ын “Progress rail” компанийн “SD70Ace/LW” загварын илчит тэрэг нь Монгол орны говь хээрийн байгаль, цаг уурын нөхцөлд бүрэн зохицон ажиллах чадвартай, татах хүчний өндөр үзүүлэлт бүхий ажлын бүтээмжтэй, шатах тослох материалын өндөр хэмнэлттэй, засвар үйлчилгээ бага шаарддаг, ашиглалтын зардал багатай, илчит тэрэгний хөгжлийн гуравдугаар үеийн зүтгүүр юм. Энэ илчит тэрэг нь дэлхийн хүнд даацын төмөр замын үндсэн зүтгүүр бөгөөд дэлхийн 70 гаруй гаруй орны төмөр зам дээр ашиглагддаг, орчин үеийн инновацын технологийг өөртөө шингээсэн, ухаалаг компьютерын системээр удирдагддаг  зүтгүүр болно.

• Вагон депо ашиглалтад орлоо

Вагон засварын депо нь Тавантолгой-Гашуунсухайт чиглэлийн төмөр замын цогцолбор төслийн хүрээнд үндсэн дөрвөн цех, хоёр тасаг бүхий 3852 ам.метр ашигтай талбайг хамарсан ОХУ, БНХАУ, Украйн зэрэг улсад үйлдвэрлэгдсэн 285 ширхэг орчин үеийн автомат болон хагас автомат тоног төхөөрөмжүүдээр тоноглогдсон, жилдээ 1000 гаруй ачааны вагонд их ба дунд засварын ажлыг мэргэжлийн засварын баг чанарын өндөр түвшинд гүйцэтгэх ачааны вагон засварлах депо юм. Монгол Улсад вагон засварлах эрх зүйн орчныг бүрдүүлсэн бөгөөд Тавантолгой вагон депо нь Зам, тээврийн яамнаас “Төмөр замын хөдлөх  бүрэлдэхүүн засварлах” тусгай зөвшөөрөл, ОХУ-ын ОВК-д үйлдвэрлэсэн “18-9810, 18-9855 загварын тэргэнцэртэй вагонд салгалттай урсгал засвар хийх эрх”, 2024 онд “Төмөр замын хөдлөх бүрэлдэхүүн угсрах” тусгай зөвшөөрлийг тус тус авсан.

• Зүтгүүрийн депо ашиглалтад орлоо

Монгол Улсдаа анх удаа Тавантолгой- Гашуунсухайт чиглэлийн төмөр замын цогцолбор төслийн хүрээнд АНУ-ын зүтгүүрт зориулан зураг төсөл, төлөвлөлтийн дагуу барьж байгууллаа.

Зүтгүүрийн депо нь арчилгаа үйлчилгээ, засвар хийх зориулалтын 34 тоног төхөөрөмж, 112 гар болон цахилгаан багажаар тоноглогдсон бөгөөд эдгээрийг 9 үндсэн цех, 12 туслах цехэд хуваан байршуулсан. Нийт 2125 ам.метр талбайд үзлэгийн гурван зам байрлах ба зургаан зүтгүүрт зэрэг арчилгаа, засварын ажил хийх боломжтой юм.

Зэхэлтийн саравчийг өртөөний зам дээр барьж байгуулсан нь өдөр тутмын арчилгаа, үйлчилгээг хослуулан хийх боломжийг бүрдүүлсэн бөгөөд төмөр замын салбарт анх удаа тээврийг хурдан шуурхай, тасралтгүй зохион байгуулахад оновчтой шийдэл болсон юм.

 

7. Гашуунсухайт дахь Шилжүүлэн ачих терминалыг ашиглалтад орууллаа

Тавантолгой–Гашуунсухайт чиглэлийн төмөр замын цогцолбор” төслийн хүрээнд Гашуунсухайт өртөөнд баригдсан “Шилжүүлэн ачих терминал” нь Тавантолгойн бүлэг ордоос төмөр замын тээврээр ачигдсан чингэлэгтэй ачааг вагоноос автомашинд, вагоноос вагонд, автоос автод  шилжүүлэн ачих, хадгалах, гаалийн бүрдүүлэлт, төлбөр тооцоог хийх зориулалттай хосолсон 24 цагийн тасралтгүй үйл ажиллагаатай нэг цэгийн үйлчилгээ бүхий цогцолбор юм.

Шилжүүлэн ачих терминал төслийн хүрээнд удирдлагын байр, нэг цэгийн үйлчилгээний байр, харуулын байр-3, авто засварын төв, хооллох байр, уурын зуух, хучлагын тавцан зэрэг барилгууд баригдаж ашиглалтад орлоо.

Шилжүүлэн ачих төслийн хүрээнд нийт таван удаагийн техник комисс ажиллаж, Өмнөговь аймгийн ЗДТГ-ын 2024 оны 5 дугаар сарын 6-нд У/2024/50 тоот тушаалаар улсын комисс ажиллаж байнгын ашиглалтад оруулах дүгнэлт гаргасан.

 

8. Тавантолгой-Гашуунсухайт чиглэлийн төмөр замаар зорчигч тээврийн үйл ажиллагаа эхлүүллээ

“Тавантолгой төмөр зам” ХХК нь GCY-300K загварын зорчигчийн моторт хөдлөх бүрэлдэхүүний 23 ширхэг суудлыг 43 болгон тоноглон өөрчилж 2024 оны 5 сарын 17-ны өдрөөс эхлэн зорчигч тээвэрлэх ажиллагааг эхлүүллээ.

 “Эрдэнэс тавантолгой” ХК-тай “Төмөр замаар зорчигч тээвэрлэх” хамтын ажиллагааны гэрээ байгуулан, тус хөдлөх бүрэлдэхүүнээр Цогтцэций суманд байрлах Тавантолгой өртөөнөөс Ханбогд суманд байрлах Гашуунсухайт өртөөний чиглэлд “Уртын ээлж”-ийн ажилтнуудыг тээвэрлэж байна.

Мөн нийгмийн хариуцлагын хүрээнд компанийн бүтээн байгуулалт, ололт амжилтыг аж ахуйн нэгж, орон нутгийн иргэдэд сурталчлан таниулах зорилгоор богино зайн “Танилцуулах аялал”-ыг зохион байгуулж байна.

GCY-300K загварын зорчигчийн моторт хөдлөх бүрэлдэхүүнээр 2024 оны эхний 11 сарын байдлаар нийт 2424 зорчигч тээвэрлэж, 70.5 сая төгрөгийн орлогыг төвлөрүүллээ.

 

9. Тавантолгой төмөр зам ХХК-ийн ажилчид үйлдвэрчний эвлэлийн хороогоо байгууллаа

 

“Тавантолгой төмөр зам” ХХК-ийн ажиллагсад Хөдөлмөрийн тухай хуулийн шинэчилсэн найруулгын зарим холбогдох заалтууд болон Монголын үйлдвэрчний эвлэлийн хорооны дүрмийн дагуу ажилтан, ажил олгогч хоорондын харилцааг зохицуулах, эрхийг хангах зорилго бүхий Үйлдвэрчний эвлэлийн хороог 2024 оны 4 сарын 8-ны өдөр албан ёсоор байгуулсан. Үйлдвэрчний эвлэлийн хороо нь дарга болон найман тэргүүлэгч гишүүнтэйгээр үйл ажиллагаагаа явуулж эхлээд байна.

“Тавантолгой төмөр зам” ХХК-ийн ажиллагсад Хөдөлмөрийн тухай хуулийн шинэчилсэн найруулгын зарим холбогдох заалтууд болон Монголын үйлдвэрчний эвлэлийн хорооны дүрмийн дагуу ажилтан, ажил олгогч хоорондын харилцааг зохицуулах, эрхийг хангах зорилго бүхий Үйлдвэрчний эвлэлийн хороог 2024 оны 4 сарын 8-ны өдөр албан ёсоор байгуулсан. Үйлдвэрчний эвлэлийн хороо нь дарга болон найман тэргүүлэгч гишүүнтэйгээр үйл ажиллагаагаа явуулж эхлээд байна.

Үйлдвэрчний эвлэлийн хорооны зүгээс хөдөлмөрийн гэрээ, хөдөлмөрийн дотоод хэм хэмжээнд тавигдах шаардлагын дагуу ажил олгогч байгууллагатай хамтран ажиллах “Хамтын гэрээ”-ний төсөл боловсруулаад байна.

 

10. Ажилчдын цалинг нэмэгдүүлж, нийгмийн асуудлуудыг шийдвэрлэлээ

Таван толгой төмөр зам ХХК-ийн хөдөлмөрийн бүтээмж 2023 онд 1 ажилтанд ногдох ачаа тээвэр 2.8 тонн байсан бол 12 сарын 1-ний байдлаар 6.6 тонн болж 235 хувь болж өссөн. Мөн компанийн цэвэр ашиг өмнөх оноос 32 дахин нэмэгдсэн. Хөдөлмөрийн нөөцийн оновчтой зөв зохион байгуулалт, санхүүгийн нөөцийн үр ашигтай хуваарилалтын дагуу дээрх амжилтад хүрснээр ажилчдын цалинг тодорхой үе шатаар нэмэгдүүлж, одоогийн байдлаар дундаж цалин 3.45 сая төгрөг болсон байна.

Мөн энэ онд Тавантолгой өртөөнд төмөр замын ажиллагсдын амрах таатай нөхцөлийг бүрдүүлж, 144 хүний хүчин чадалтай амрах байрны зориулалттай, иж бүрэн инженерийн шугам сүлжээнд холбогдсон барилгыг ашиглалтад оруулсан юм.

Ийнхүү “Тавантолгой төмөр зам” ХХК-ийн хамт олон 2024 оныг амжилт бүтээлээр дүүрэн үдэж, 2025 оноос эхлэх Гашуунсухайт-Ганцмодны хилийг төмөр замаар холбох ажлыг эхлүүлж, Монгол  улсын хөгжилд хувь нэмэр оруулах, эдийн засгийн өсөлтийг  2-3 хувь өсгөх хэтийн зорилгынхоо төлөө сэтгэл шулуудан ажиллаж байна.

Эх сурвалж: “Зууны мэдээ” сонин

2024 ОНЫ АРВАНХОЁРДУГААР САРЫН 17. МЯГМАР ГАРАГ. № 243 (7487)

ФОТО:

Сэдвүүд : #Уул уурхай  
ХОЛБООТОЙ МЭДЭЭ
Америк хуульч Т.Батаарыг “эргэв”
Арилжааны банкны олгосон ипотекийн зээл МИК-д хэрхэн шилждэг вэ
Нийцлийн менежментийн ISO 37301:2021 олон улсын стандартыг 3 дахь жилдээ амжилттай баталгаажууллаа
Иргэдийн төлсөн НӨАТ-ыг шаталсан хэлбэрээр 100 хүртэл хувиар буцаан олгоно
ШУУРХАЙ МЭДЭЭ
1 өдрийн өмнө өмнө

Алтанхуягийн Үйлстөгөлдөрийг Ерөнхийлөгчийн Тамгын газрын даргаар томиллоо

1 өдрийн өмнө өмнө

К.Ёолк жүдо бөхийн ДАШТ-ээс хүрэл медаль хүртжээ

1 өдрийн өмнө өмнө

Хасын Хүлэгүүд баг “BCL Asia” тэмцээний хүрэл медалийн эзэд боллоо

1 өдрийн өмнө өмнө

Монгол Улсын 34 дэх Ерөнхий сайд Гомбожавын Занданшатар Засгийн газрын тамгаа гардаж авлаа

1 өдрийн өмнө өмнө

Г.Занданшатар: Төрийн үрэлгэн зардлаа багасгаж, төр өөрөө бүсээ чангалах зарчим баримтална

1 өдрийн өмнө өмнө

The MongolZ баг Мажорын хоёр дахь хожлоо байгууллаа

1 өдрийн өмнө өмнө

Сэлбэ хотын газар чөлөөлөлт 90 гаруй хувьтай үргэлжилж байна

1 өдрийн өмнө өмнө

Оклахома Сити Тандер цувралыг тэнцүүллээ

1 өдрийн өмнө өмнө

10 дугаар хорооллын уулзвараас 25 дугаар эмийн сангийн уулзвар хүртэлх замыг хааж, шинэчилнэ

1 өдрийн өмнө өмнө

В.Оюумаа: Нийслэлийн өмчийг дамлан түрээсэлдэг байдлыг таслан зогсоосноор түрээсийн орлого 186 хувиар давж биелсэн

1 өдрийн өмнө өмнө

Өрхийн эрүүл мэндийн төвийн хуучин барилгыг нурааж, ногоон байгууламж болгон тохижуулна

1 өдрийн өмнө өмнө

Үс засуулвал эд малын гарлагатай

1 өдрийн өмнө өмнө

Бага зэргийн бороо орно

2 өдрийн өмнө өмнө

Хасын Хүлэгүүд баг “BCL Asia” тэмцээний хүрэл медалийн төлөө тоглохоор боллоо

2 өдрийн өмнө өмнө

“Boeing 787 Dreamliner” онгоц осолдлоо

2 өдрийн өмнө өмнө

Цахилгаан хязгаарлах газрууд /2025.06.13/

2 өдрийн өмнө өмнө

Гурван хөх мэнгэтэй харагчин үхэр өдөр

2 өдрийн өмнө өмнө

Бага зэргийн бороо орно

2 өдрийн өмнө өмнө

Индиана Пэйсэрс талбайдаа хожил байгуулж, цувралыг 1-2 харьцаагаар тэргүүлж эхэллээ

2 өдрийн өмнө өмнө

Эх оронч худалдан авалтад уриалсан “Дэлхийн жижиг, дунд үйлдвэрийн өдөр -2025” үзэсгэлэн төв талбайд эхэллээ

2 өдрийн өмнө өмнө

Монгол Улсын Их Хурлын тухай хуульд нэмэлт, өөрчлөлт оруулах тухай хуулийн төслийг өргөн мэдүүлэв

2 өдрийн өмнө өмнө

ТББХ: Г.Занданшатарыг Монгол Улсын Ерөнхий сайдаар томилох саналыг дэмжлээ

2 өдрийн өмнө өмнө

Барилгын түр хашаа, орчны аюулгүй байдалд хяналт шалгалт хийж, зөрчлийг арилгуулж байна

2 өдрийн өмнө өмнө

Азийн хотуудын ардын урлаг, гар урлалын наадам Улаанбаатар хотноо болно

2025-06-12 өмнө

Америк хуульч Т.Батаарыг “эргэв”

2025-06-12 өмнө

Маршалын гүүрнээс Централ тауэрын уулзвар хүртэлх /баруун тал/ явган хүний замыг шинэчилж байна

2025-06-12 өмнө

“ДЦС-3” ТӨХК-д аюулгүй байдлын цогц шинэчлэл шаардлагатайг онцлов

2025-06-12 өмнө

Э.Бат-Үүл: Хүмүүсийн шүүмжлэлийг хэрүүлээр бус, сайн ажлаар хариу барьдаг нь хот удирдах соёл юм шүү!

2025-06-12 өмнө

Тогтворгүй байдал тогтолцооны өөрчлөлтийг “нэхээд” байна уу?!

2025-06-12 өмнө

Г.Занданшатарын Засгийн газрын “нас” хэн хэн сайд болохоос хамаарна

САНАЛ БОЛГОХ
2025-06-09 өмнө

Дараагийн Ерөнхий сайд Д.Амарбаясгалан уу, Г.Занданшатар уу?

2025-06-09 өмнө

Гашуунсухайтын төмөр замын оффтейк гэрээгээр “гагнагдсан” гурвалыг илчлэх цаг иржээ

2025-06-10 өмнө

Ерөнхий сайдад нэр дэвшигч Г.Занданшатар Засгийн газраа дангаараа байгуулна гэжээ

2025-06-10 өмнө

А.Мөнхбат: Энтрепренерүүдээ өндөглөгч тахиа мэт хайрлаж, хамгаалсан улс л хөгждөг

2025-06-11 өмнө

Арилжааны банкны олгосон ипотекийн зээл МИК-д хэрхэн шилждэг вэ

2025-06-11 өмнө

Монгол Улсын нутаг дэвсгэрээс анх удаа мөнгөн гэрэгэ олдлоо

2025-06-10 өмнө

Нийцлийн менежментийн ISO 37301:2021 олон улсын стандартыг 3 дахь жилдээ амжилттай баталгаажууллаа

2025-06-10 өмнө

Өнөөдрөөс 12 хоног халуун ус тасалж, засвар хийх байршлууд

2025-06-11 өмнө

Сонгинохайрхан дүүргийн хэмжээнд 12 байршилд 35700 ширхэг гоёлын цэцэг тарьж байна

2025-06-11 өмнө

Төв шуудангийн уулзварыг хааж, шинэчилнэ

2025-06-10 өмнө

“Улаанбаатар биенналь 2025”-ын хүрээнд “Монгол кино өдөрлөг” зохион байгуулж байна

2025-06-10 өмнө

Цахилгаан хязгаарлах газрууд /2025.06.10/

2025-06-10 өмнө

Трампын цагаачлалын бодлогыг эсэргүүцсэн жагсаал бослого болон өргөжсөн үү?

2025-06-12 өмнө

Маршалын гүүрнээс Централ тауэрын уулзвар хүртэлх /баруун тал/ явган хүний замыг шинэчилж байна

2025-06-12 өмнө

Цахилгаан хязгаарлах газрууд /2025.06.12/

2025-06-11 өмнө

Цагдаагийн академийн өргөн чөлөөнөөс урагш Төмөр замын нүхэн гарцын уулзвар хүртэлх замыг хааж шинэчилнэ

2025-06-12 өмнө

Дөрвөн ногоон мэнгэтэй хар хулгана өдөр

2025-06-12 өмнө

Г.Занданшатарын Засгийн газрын “нас” хэн хэн сайд болохоос хамаарна

2025-06-12 өмнө

Бага зэргийн бороо орно, өдөртөө 20-22 хэм дулаан байна

2025-06-12 өмнө

Америк хуульч Т.Батаарыг “эргэв”

2025-06-09 өмнө

Морингийн давааны төвлөрсөн хогийн цэг хүртэлх 1.5 км авто замыг наймдугаар сард ашиглалтад оруулна

2025-06-12 өмнө

Хасын Хүлэгүүд баг “BCL Asia” тэмцээний шилдэг дөрөвт үлдлээ

2 өдрийн өмнө өмнө

Цахилгаан хязгаарлах газрууд /2025.06.13/

2025-06-12 өмнө

The MongolZ мажорын эхний тоглолтоо Бразилийн FURIA багтай тоглоно

2 өдрийн өмнө өмнө

Бага зэргийн бороо орно

2 өдрийн өмнө өмнө

Эх оронч худалдан авалтад уриалсан “Дэлхийн жижиг, дунд үйлдвэрийн өдөр -2025” үзэсгэлэн төв талбайд эхэллээ

2 өдрийн өмнө өмнө

Гурван хөх мэнгэтэй харагчин үхэр өдөр

2 өдрийн өмнө өмнө

Барилгын түр хашаа, орчны аюулгүй байдалд хяналт шалгалт хийж, зөрчлийг арилгуулж байна

2025-06-12 өмнө

Э.Бат-Үүл: Хүмүүсийн шүүмжлэлийг хэрүүлээр бус, сайн ажлаар хариу барьдаг нь хот удирдах соёл юм шүү!

2 өдрийн өмнө өмнө

“Boeing 787 Dreamliner” онгоц осолдлоо

Бидний тухай Редакцийн бодлого Сурталчилгаа байршуулах Холбоо барих Дээшээ буцах


Веб сайтад агуулагдсан мэдээлэл зохиогчийн эрхийн хуулиар хамгаалагдсан тул зөвшөөрөлгүй хуулбарлах хориотой.

Copyright © MMINFO.MN All Rights Reserved. Powered by HUREEMEDIA.