• Эхлэл
  • Цаг агаар
  • Валют ханш
  • Улс төр
  • Эдийн засаг
  • Үзэл бодол
  • Спорт
  • Нийгэм
  • Дэлхий
  • Энтертайнмэнт
  • Зурхай



Ши Жиньпиний нутгаар...

Дэлхийд дөрөвт бичигддэг усан боомт Нинбо хотын бахархал. Ханжоу хотоос автобусаар  гурван цаг давхиад л хүрнэ. Цэлийсэн талд бэлчих бог,  бод малын аль нь  ч зам зуурт тааралдаагүй. Шавар тагзны суурин дээр шинээр сүндэрлэж буй орчин цагийн барилга байшин, давхар зам, хаа нэг цагаан будааны талбай л нүдний үзүүрт жирэлзэн өнгөрнө.

Хараа цуцам энгүй уудам тал, гадныхны нүдийг хужирлах таван хошуу мал  зөвхөн миний Монголд л байдаг аж.  Ийн бодож, унтаа сэрүүний хооронд зүүрмэглэж явсаар нэг л мэдэхэд  Нинбо хотод хүрсэн байлаа. Далайн эргийн хот болоод тэрүү  халуун орны бүгчим агаар, тогтмол усны эхүүн үнэр хуурай газрын  бидэнд  содон байлгүй яав гэж. 

Төд удалгүй замаг үнэртсэн   орчинд  дасч орхисон. Тэнд бол амьдраад л байх юм билээ. Хөгжил дэвшлээрээ Ханжоу хотоос ялгагдах зүйл алга. Шил даран сүндэрлэсэн орчин цагийн барилга, цэцэг навч гээд  орчин цагийн хотод байх ёстой бүх зүйл тэнд  буй болжээ.  Цагаан будаа тариалдаг байсан жижигхэн хот байсан гэхэд явуулын бид бүү хэл XX  зууны төгсгөлөөр төрсөн залуучууд нь ч үнэмшихгүй болсон гэж дуулдсан.   Гудамжаар нь дэлхийн брэнд болсон тээврийн хэрэгсэл,  мотоцикл хоёр сүлжилдээд л. Нөгөөтэйгүүр, Ханжоу, Нинбо хотын охид бүсгүйчүүд  цаанаа л царайлаг. 

Далайн зөөлөн уур амьсгалтай болоод тэр  байх.  Монголын сэтгүүлчид хотоос хот, хүндлэлээс хүндлэл дамжин явсаар дээр цухас дурдсан дэлхийд алдартай усан боомтын захиргаан дээр ирэв.  Ганцхан компани үйл ажиллагаагаа явуулдаг гэхэд үнэмшил муутай санагдам  58 давхар шилэн байшинд төвхнөжээ, усан боомтын захиргаа.   Гэхдээ дэлхийн 250 гаруй улс орны 600 гаруй  усан боомттой  усан замаар холбогдож, тэдний ачаа барааг нааш цааш зөөдөг гэхээр хүлээн зөвшөөрөхөөс аргагүй.  Биднийг тосч уулзсан  боомтын дэд ерөнхийлөгч  Жиан Вэй “Манай боомт эртнийх. Тодруулбал, 1685 онд  Чин улсын үед  байгуулагдсан түүхтэй.  

Гэхдээ байгууллагынхаа түүхийг 1973 оноос бичиж эхэлсэн.  БНХАУ-ын дэд дарга 1973 онд энд ирж, нүүрсний гармыг нээж байсан бол 1975 оноос дотооддоо усан замын тээвэрлэлт хийж эхэлсэн байдаг. Ингэж явсаар дөрвөн жилийн дараа буюу 1979 оноос олон улсын ачаа тээвэрлэх болсон. Саяхныг хүртэл манай боомт дэлхийд сайн танигдаагүй байсан.  Тус тусдаа үйл ажиллагаа явуулдаг дөрвөн жижиг боомт  байсныг нэгтгэж,  төрийн өмчит хувьцаат компани болгосон юм. “Нэг бүс- нэг зам “ бодлого ч энэ хүрээнд хэрэгжих учиртай. Дөрвөн өөр ашиг сонирхол бүхий дөрвөн компани нэг бүст багтаж, нэг замаар явна гэдэг амаргүй зүйл.    Ингэж нэгдэж чадсаны хүчинд нэг замаар явж байгаагийн үр дүнд  бид  Хятад улсдаа  тэргүүлж, дэлхийд дөрөвт бичигдэх  болсон. 

Бид дэлхийг холбодог гэдгээрээ бахархдаг. Канад, Өмнөд Ази, Европын ихэнх оронд хүрч үйлчилдэг. Сард 220 удаа замд гардаг. Энэ нь жилд гурван сая 600 мянган тонн ачаа тээвэрлэдэг гэсэн үг ” хэмээн боомтынхоо үйл ажиллагааг ерөнхийд нь танилцуулсан. Дашрамд өгүүлэхэд, тэрбээр биднийг Монголоос ирсэн гэж дуулаад “Манай боомтын даргаар Өвөрмонгол хүн ажиллаж байлаа. Баянчулуун гэж дарга байсан. Түүний ажиллаж байсан үеийн зураг бий шүү” гээд   2004 онд  шинэ боомтын нээлтийн үеийн  түүхэн гэрэл зургийг үзэж сонирхохыг хүссэн.  

Нинбо боомт Хятадын усан тээврийн  маш том коридор бөгөөд “Далайн торгоны зам”-ын дорнод бүсийн төв  юм билээ.  Тус боомтын бэлэг тэмдэг  дөрвөлжин, гурвалжин хосолсон дүрс байх агаад энэ нь тэнгэр бол бөөрөнхий газар бол дөрвөлжин гэсэн утгыг агуулсан санаа юмсанж.  

Эднийх 2008 онд  төрийн өмчит аж ахуйн нэгж болсон  бөгөөд  2010 онд олон улсын биржид хувьцаагаа гаргажээ. Номхон далайн бүс нутгийн ачаа тээврийн 80 хувийг  дангаараа гүйцэтгэдэг аж. Уншигч танд сонирхуулахад, дэлхийд дөрөвт ордог гэхээр хүчин чадлын хувьд ямар нь ойлгомжтой.  Ганцхан жишээ хэлэхэд, 15 секунт тутамд нэг чингэлэг хаа нэг тийш ачигдах эсвэл боомт дээр бууж байдаг гээд төсөөл дөө. Сард 21 сая чингэлэг Нинбо  боомтоор дамждаг байна.   Хятад улсад алдартай 100 мянган тонн жинтэй усан онгоц   Нинбогоор овоглогддог.

Ачаа  тээвэрлэлтийн  60 хувийг нефтийн бүтээгдэхүүн дангаараа  эзэлдэг нь дэлхийд энэ үзүүлэлтээрээ тэргүүлдэг гэсэн үг.  Нефтийн хамгийн том усан онгоц мөн л эднийх. Өнгөрсөн 2015 онд 71,545 тонн-ын жинтэй 15 давхар иргэний зориулалтын  усан онгоц үйлдвэрлэн далайд гаргасан тухай мэдээллийг сонссоны дараа боомтын үйл ажиллагаатай газар дээр нь танилцсан.  Хуйлран хүрхрэх  далайн шар ус монголчуудыг ч дэлхийтэй холбодгийг сонсч зогсох  сайхан байлаа. Боомтын усан зогсоол дээр хэдэн зуун мянгаараа давхарлаастай байх чингэлгүүд дотор Тяньжин боомтоор дамжин Улаанбаатар руу ачигдах ачаа байж л  байгаа даа.   

Хөгжлийн хурдад тань атаархах юм аа

Монголын сэтгүүлчдийг нутаг буцах болсонтой холбогдуулан Нинбо хотын удирдлагууд төр, захиргааныхаа ордонд хүлээн авч уулзав. Далайн эргийн жижигхэн хотын  захиргааны байр G-20 уулзалт болсон ордноос тохижилт энэ тэрээрээ ялгагдах юм алга. Хэмжээ нь л жижиг болохоос биш.

Хотын орлогч дарга МСНЭ-ийн ерөнхийлөгч Б.Галаарид тэргүүтэй Монголын сэтгүүлчид   Нинбо хотод хүрэлцэн ирсэнд талархал илэрхийлээд хотынхоо талаар мэдээлэл өгсөн юм. Тэд 20 гаруй хоногийн өмнө  Нийслэлийн Засаг дарга бөгөөд Улаанбаатар хотын зхирагч С.Батболдын урилгаар Улаанбаатар хотод албан ёсны айлчлал хийгээд ирсэн тухайгаа уулзалтын эхэнд онцолж байв. Хөх мөрний гурвалжин бүсэд багтах энэ хот долоон сая 800 мянган хүн амтай гэнэ.  Эдийн засгийн хувьд  улсдаа дээгүүрт бичигддэг гэдгээрээ тэрбээр бахархаж,  Нинбогийн брэнд болсон усан боомт дэлхийд дөрөвт  эрэмбэлэгдэж байгааг  дахин, дахин онцолсон. 

Тэрбээр цааш нь Нинбо хот  хурдацтайгаар хөгжиж байгаа нууцыг  төмөр зам, усан замын тээвэрлэлтийг эдийн засгийн эргэлтэд бүрэн дүүрэн оруулж чадсан явдал гэж тодорхойлно лээ.  Өөрөөр хэлбэл, Хөх мөрний урсацыг усан боомт руу татаж чадсанаар дэлхийн олон оронтой усан замаар холбогдоод зогсохгүй тэдний ачааг хүссэн газарт хүргэж өгч  байгаагийн буян гэж хэлж болох   аж. Хотын орлогч дарга “буян” гэж монгол ухаанаар  хэлээгүй ч утга нь тийм байсан.  

Үнэхээр ч Нинбо хотыг олон улсын худалдаа, аж үйлдвэрийн томоохон бүсийн хэмжээнд хөгжүүлж чадсан  Бээжингийн бодлогыг магтахгүй гээд яалтай.  Үүрч дүүрээд эх оронд авч ирж болдог чингэлэгтэй  ачаа бол монгол хүний 13 мэхийг хэрэглээд талыг нь ч атугай тэгнээд ирэх байлаа.

“ Цагаан хэрэм”-ийн цаана шинэ цагийн Хятад улс дэлхийг хөгжлөөрөө тэргүүлэх  аянд “морджээ”. Түүнийгээ “ Нэг зам- Нэг бүс” нутаг цаашлаад бизнесийн хөгжил буюу инноваци  хэмээн тодорхойлсон нь ийм учиртай юм байна.   Хоёр мянган бээрээс ганзаглаж ирсэн аяны богцоо задаллаа. Уншигч та нэгийг бодож, хоёрыг эрэгцүүлсэн гэдэгт найднам. Та ч бас бидний араас Ши Жиньпиний нутгаар явж, торгоны замыг дэлхийд  дахин сануулсан инновацийн хөгжилтэй танилцаад ирээрэй.

Ханжоу- Нинбо-Бээжин.

    ХУВААЛЦАХ ЖИРГЭХ


МЭДЭЭНИЙ СЭТГЭГДЭЛ
Сэтгэгдэл үлдээх
  • Цагаар
  • Таалагдсан
  • Цагаар
    • Цагаар
    • Таалагдсан

Сэтгэгдэл байхгүй байна.
ХОЛБООТОЙ МЭДЭЭ
Сэлбэ хотын газар чөлөөлөлт 90 гаруй хувьтай үргэлжилж байна
10 дугаар хорооллын уулзвараас 25 дугаар эмийн сангийн уулзвар хүртэлх замыг хааж, шинэчилнэ
В.Оюумаа: Нийслэлийн өмчийг дамлан түрээсэлдэг байдлыг таслан зогсоосноор түрээсийн орлого 186 хувиар давж биелсэн
Өрхийн эрүүл мэндийн төвийн хуучин барилгыг нурааж, ногоон байгууламж болгон тохижуулна



Веб сайтад агуулагдсан мэдээлэл зохиогчийн эрхийн хуулиар хамгаалагдсан тул зөвшөөрөлгүй хуулбарлах хориотой.

Copyright © MMINFO.MN All Rights Reserved. Powered by HUREEMEDIA.





  • Эхлэл
  • Цаг агаар
  • Валют ханш
  • Улс төр
  • Эдийн засаг
  • Үзэл бодол
  • Спорт
  • Нийгэм
  • Дэлхий
  • Энтертайнмэнт
  • Зурхай



Ши Жиньпиний нутгаар...

Дэлхийд дөрөвт бичигддэг усан боомт Нинбо хотын бахархал. Ханжоу хотоос автобусаар  гурван цаг давхиад л хүрнэ. Цэлийсэн талд бэлчих бог,  бод малын аль нь  ч зам зуурт тааралдаагүй. Шавар тагзны суурин дээр шинээр сүндэрлэж буй орчин цагийн барилга байшин, давхар зам, хаа нэг цагаан будааны талбай л нүдний үзүүрт жирэлзэн өнгөрнө.

Хараа цуцам энгүй уудам тал, гадныхны нүдийг хужирлах таван хошуу мал  зөвхөн миний Монголд л байдаг аж.  Ийн бодож, унтаа сэрүүний хооронд зүүрмэглэж явсаар нэг л мэдэхэд  Нинбо хотод хүрсэн байлаа. Далайн эргийн хот болоод тэрүү  халуун орны бүгчим агаар, тогтмол усны эхүүн үнэр хуурай газрын  бидэнд  содон байлгүй яав гэж. 

Төд удалгүй замаг үнэртсэн   орчинд  дасч орхисон. Тэнд бол амьдраад л байх юм билээ. Хөгжил дэвшлээрээ Ханжоу хотоос ялгагдах зүйл алга. Шил даран сүндэрлэсэн орчин цагийн барилга, цэцэг навч гээд  орчин цагийн хотод байх ёстой бүх зүйл тэнд  буй болжээ.  Цагаан будаа тариалдаг байсан жижигхэн хот байсан гэхэд явуулын бид бүү хэл XX  зууны төгсгөлөөр төрсөн залуучууд нь ч үнэмшихгүй болсон гэж дуулдсан.   Гудамжаар нь дэлхийн брэнд болсон тээврийн хэрэгсэл,  мотоцикл хоёр сүлжилдээд л. Нөгөөтэйгүүр, Ханжоу, Нинбо хотын охид бүсгүйчүүд  цаанаа л царайлаг. 

Далайн зөөлөн уур амьсгалтай болоод тэр  байх.  Монголын сэтгүүлчид хотоос хот, хүндлэлээс хүндлэл дамжин явсаар дээр цухас дурдсан дэлхийд алдартай усан боомтын захиргаан дээр ирэв.  Ганцхан компани үйл ажиллагаагаа явуулдаг гэхэд үнэмшил муутай санагдам  58 давхар шилэн байшинд төвхнөжээ, усан боомтын захиргаа.   Гэхдээ дэлхийн 250 гаруй улс орны 600 гаруй  усан боомттой  усан замаар холбогдож, тэдний ачаа барааг нааш цааш зөөдөг гэхээр хүлээн зөвшөөрөхөөс аргагүй.  Биднийг тосч уулзсан  боомтын дэд ерөнхийлөгч  Жиан Вэй “Манай боомт эртнийх. Тодруулбал, 1685 онд  Чин улсын үед  байгуулагдсан түүхтэй.  

Гэхдээ байгууллагынхаа түүхийг 1973 оноос бичиж эхэлсэн.  БНХАУ-ын дэд дарга 1973 онд энд ирж, нүүрсний гармыг нээж байсан бол 1975 оноос дотооддоо усан замын тээвэрлэлт хийж эхэлсэн байдаг. Ингэж явсаар дөрвөн жилийн дараа буюу 1979 оноос олон улсын ачаа тээвэрлэх болсон. Саяхныг хүртэл манай боомт дэлхийд сайн танигдаагүй байсан.  Тус тусдаа үйл ажиллагаа явуулдаг дөрвөн жижиг боомт  байсныг нэгтгэж,  төрийн өмчит хувьцаат компани болгосон юм. “Нэг бүс- нэг зам “ бодлого ч энэ хүрээнд хэрэгжих учиртай. Дөрвөн өөр ашиг сонирхол бүхий дөрвөн компани нэг бүст багтаж, нэг замаар явна гэдэг амаргүй зүйл.    Ингэж нэгдэж чадсаны хүчинд нэг замаар явж байгаагийн үр дүнд  бид  Хятад улсдаа  тэргүүлж, дэлхийд дөрөвт бичигдэх  болсон. 

Бид дэлхийг холбодог гэдгээрээ бахархдаг. Канад, Өмнөд Ази, Европын ихэнх оронд хүрч үйлчилдэг. Сард 220 удаа замд гардаг. Энэ нь жилд гурван сая 600 мянган тонн ачаа тээвэрлэдэг гэсэн үг ” хэмээн боомтынхоо үйл ажиллагааг ерөнхийд нь танилцуулсан. Дашрамд өгүүлэхэд, тэрбээр биднийг Монголоос ирсэн гэж дуулаад “Манай боомтын даргаар Өвөрмонгол хүн ажиллаж байлаа. Баянчулуун гэж дарга байсан. Түүний ажиллаж байсан үеийн зураг бий шүү” гээд   2004 онд  шинэ боомтын нээлтийн үеийн  түүхэн гэрэл зургийг үзэж сонирхохыг хүссэн.  

Нинбо боомт Хятадын усан тээврийн  маш том коридор бөгөөд “Далайн торгоны зам”-ын дорнод бүсийн төв  юм билээ.  Тус боомтын бэлэг тэмдэг  дөрвөлжин, гурвалжин хосолсон дүрс байх агаад энэ нь тэнгэр бол бөөрөнхий газар бол дөрвөлжин гэсэн утгыг агуулсан санаа юмсанж.  

Эднийх 2008 онд  төрийн өмчит аж ахуйн нэгж болсон  бөгөөд  2010 онд олон улсын биржид хувьцаагаа гаргажээ. Номхон далайн бүс нутгийн ачаа тээврийн 80 хувийг  дангаараа гүйцэтгэдэг аж. Уншигч танд сонирхуулахад, дэлхийд дөрөвт ордог гэхээр хүчин чадлын хувьд ямар нь ойлгомжтой.  Ганцхан жишээ хэлэхэд, 15 секунт тутамд нэг чингэлэг хаа нэг тийш ачигдах эсвэл боомт дээр бууж байдаг гээд төсөөл дөө. Сард 21 сая чингэлэг Нинбо  боомтоор дамждаг байна.   Хятад улсад алдартай 100 мянган тонн жинтэй усан онгоц   Нинбогоор овоглогддог.

Ачаа  тээвэрлэлтийн  60 хувийг нефтийн бүтээгдэхүүн дангаараа  эзэлдэг нь дэлхийд энэ үзүүлэлтээрээ тэргүүлдэг гэсэн үг.  Нефтийн хамгийн том усан онгоц мөн л эднийх. Өнгөрсөн 2015 онд 71,545 тонн-ын жинтэй 15 давхар иргэний зориулалтын  усан онгоц үйлдвэрлэн далайд гаргасан тухай мэдээллийг сонссоны дараа боомтын үйл ажиллагаатай газар дээр нь танилцсан.  Хуйлран хүрхрэх  далайн шар ус монголчуудыг ч дэлхийтэй холбодгийг сонсч зогсох  сайхан байлаа. Боомтын усан зогсоол дээр хэдэн зуун мянгаараа давхарлаастай байх чингэлгүүд дотор Тяньжин боомтоор дамжин Улаанбаатар руу ачигдах ачаа байж л  байгаа даа.   

Хөгжлийн хурдад тань атаархах юм аа

Монголын сэтгүүлчдийг нутаг буцах болсонтой холбогдуулан Нинбо хотын удирдлагууд төр, захиргааныхаа ордонд хүлээн авч уулзав. Далайн эргийн жижигхэн хотын  захиргааны байр G-20 уулзалт болсон ордноос тохижилт энэ тэрээрээ ялгагдах юм алга. Хэмжээ нь л жижиг болохоос биш.

Хотын орлогч дарга МСНЭ-ийн ерөнхийлөгч Б.Галаарид тэргүүтэй Монголын сэтгүүлчид   Нинбо хотод хүрэлцэн ирсэнд талархал илэрхийлээд хотынхоо талаар мэдээлэл өгсөн юм. Тэд 20 гаруй хоногийн өмнө  Нийслэлийн Засаг дарга бөгөөд Улаанбаатар хотын зхирагч С.Батболдын урилгаар Улаанбаатар хотод албан ёсны айлчлал хийгээд ирсэн тухайгаа уулзалтын эхэнд онцолж байв. Хөх мөрний гурвалжин бүсэд багтах энэ хот долоон сая 800 мянган хүн амтай гэнэ.  Эдийн засгийн хувьд  улсдаа дээгүүрт бичигддэг гэдгээрээ тэрбээр бахархаж,  Нинбогийн брэнд болсон усан боомт дэлхийд дөрөвт  эрэмбэлэгдэж байгааг  дахин, дахин онцолсон. 

Тэрбээр цааш нь Нинбо хот  хурдацтайгаар хөгжиж байгаа нууцыг  төмөр зам, усан замын тээвэрлэлтийг эдийн засгийн эргэлтэд бүрэн дүүрэн оруулж чадсан явдал гэж тодорхойлно лээ.  Өөрөөр хэлбэл, Хөх мөрний урсацыг усан боомт руу татаж чадсанаар дэлхийн олон оронтой усан замаар холбогдоод зогсохгүй тэдний ачааг хүссэн газарт хүргэж өгч  байгаагийн буян гэж хэлж болох   аж. Хотын орлогч дарга “буян” гэж монгол ухаанаар  хэлээгүй ч утга нь тийм байсан.  

Үнэхээр ч Нинбо хотыг олон улсын худалдаа, аж үйлдвэрийн томоохон бүсийн хэмжээнд хөгжүүлж чадсан  Бээжингийн бодлогыг магтахгүй гээд яалтай.  Үүрч дүүрээд эх оронд авч ирж болдог чингэлэгтэй  ачаа бол монгол хүний 13 мэхийг хэрэглээд талыг нь ч атугай тэгнээд ирэх байлаа.

“ Цагаан хэрэм”-ийн цаана шинэ цагийн Хятад улс дэлхийг хөгжлөөрөө тэргүүлэх  аянд “морджээ”. Түүнийгээ “ Нэг зам- Нэг бүс” нутаг цаашлаад бизнесийн хөгжил буюу инноваци  хэмээн тодорхойлсон нь ийм учиртай юм байна.   Хоёр мянган бээрээс ганзаглаж ирсэн аяны богцоо задаллаа. Уншигч та нэгийг бодож, хоёрыг эрэгцүүлсэн гэдэгт найднам. Та ч бас бидний араас Ши Жиньпиний нутгаар явж, торгоны замыг дэлхийд  дахин сануулсан инновацийн хөгжилтэй танилцаад ирээрэй.

Ханжоу- Нинбо-Бээжин.



МЭДЭЭНИЙ СЭТГЭГДЭЛ
Сэтгэгдэл үлдээх
  • Цагаар
  • Таалагдсан
  • Цагаар
    • Цагаар
    • Таалагдсан

Сэтгэгдэл байхгүй байна.


Бидний тухай Редакцийн бодлого Сурталчилгаа байршуулах Холбоо барих

Веб сайтад агуулагдсан мэдээлэл зохиогчийн эрхийн хуулиар хамгаалагдсан тул зөвшөөрөлгүй хуулбарлах хориотой.

Copyright © MMINFO.MN All Rights Reserved. Powered by HUREEMEDIA.





Эхлэл Улс төр Эдийн засаг Үзэл бодол Спорт Нийгэм Дэлхий Энтертайнмэнт Зурхай
  • Нийтлэл
  • •
  • Ярилцлага
  • •
  • Сурвалжлага
  • •
  • Азийн АШТ
  • •
  • Фото мэдээ
  • •
  • Оддын амьдрал
БҮХ СЭДЭВ
  • •Сагсанбөмбөг
  • •Нийслэл
  • •Чуулган
  • •Засгийн газар
  • •Нийтлэл
  • •Байнгын хороо
  • •Ерөнхийлөгч
  • •Ипотекийн зээл
  • •Бөхийн төрлүүд
  • •E-Sport
  • •ММ-ын тодруулга
  • •Фото мэдээ
  • •Үндэсний спорт
  • •Яам, Агентлаг
  • •Намууд
ХУРААХ
Зуслангийн замд хурд хэмжигч...
Шаолины лам усан дээгүүр 125 метр...

Ши Жиньпиний нутгаар...

Чулуунцэцэг 2017-06-14
    ХУВААЛЦАХ ЖИРГЭХ
Ши Жиньпиний нутгаар...

Дэлхийд дөрөвт бичигддэг усан боомт Нинбо хотын бахархал. Ханжоу хотоос автобусаар  гурван цаг давхиад л хүрнэ. Цэлийсэн талд бэлчих бог,  бод малын аль нь  ч зам зуурт тааралдаагүй. Шавар тагзны суурин дээр шинээр сүндэрлэж буй орчин цагийн барилга байшин, давхар зам, хаа нэг цагаан будааны талбай л нүдний үзүүрт жирэлзэн өнгөрнө.

Хараа цуцам энгүй уудам тал, гадныхны нүдийг хужирлах таван хошуу мал  зөвхөн миний Монголд л байдаг аж.  Ийн бодож, унтаа сэрүүний хооронд зүүрмэглэж явсаар нэг л мэдэхэд  Нинбо хотод хүрсэн байлаа. Далайн эргийн хот болоод тэрүү  халуун орны бүгчим агаар, тогтмол усны эхүүн үнэр хуурай газрын  бидэнд  содон байлгүй яав гэж. 

Төд удалгүй замаг үнэртсэн   орчинд  дасч орхисон. Тэнд бол амьдраад л байх юм билээ. Хөгжил дэвшлээрээ Ханжоу хотоос ялгагдах зүйл алга. Шил даран сүндэрлэсэн орчин цагийн барилга, цэцэг навч гээд  орчин цагийн хотод байх ёстой бүх зүйл тэнд  буй болжээ.  Цагаан будаа тариалдаг байсан жижигхэн хот байсан гэхэд явуулын бид бүү хэл XX  зууны төгсгөлөөр төрсөн залуучууд нь ч үнэмшихгүй болсон гэж дуулдсан.   Гудамжаар нь дэлхийн брэнд болсон тээврийн хэрэгсэл,  мотоцикл хоёр сүлжилдээд л. Нөгөөтэйгүүр, Ханжоу, Нинбо хотын охид бүсгүйчүүд  цаанаа л царайлаг. 

Далайн зөөлөн уур амьсгалтай болоод тэр  байх.  Монголын сэтгүүлчид хотоос хот, хүндлэлээс хүндлэл дамжин явсаар дээр цухас дурдсан дэлхийд алдартай усан боомтын захиргаан дээр ирэв.  Ганцхан компани үйл ажиллагаагаа явуулдаг гэхэд үнэмшил муутай санагдам  58 давхар шилэн байшинд төвхнөжээ, усан боомтын захиргаа.   Гэхдээ дэлхийн 250 гаруй улс орны 600 гаруй  усан боомттой  усан замаар холбогдож, тэдний ачаа барааг нааш цааш зөөдөг гэхээр хүлээн зөвшөөрөхөөс аргагүй.  Биднийг тосч уулзсан  боомтын дэд ерөнхийлөгч  Жиан Вэй “Манай боомт эртнийх. Тодруулбал, 1685 онд  Чин улсын үед  байгуулагдсан түүхтэй.  

Гэхдээ байгууллагынхаа түүхийг 1973 оноос бичиж эхэлсэн.  БНХАУ-ын дэд дарга 1973 онд энд ирж, нүүрсний гармыг нээж байсан бол 1975 оноос дотооддоо усан замын тээвэрлэлт хийж эхэлсэн байдаг. Ингэж явсаар дөрвөн жилийн дараа буюу 1979 оноос олон улсын ачаа тээвэрлэх болсон. Саяхныг хүртэл манай боомт дэлхийд сайн танигдаагүй байсан.  Тус тусдаа үйл ажиллагаа явуулдаг дөрвөн жижиг боомт  байсныг нэгтгэж,  төрийн өмчит хувьцаат компани болгосон юм. “Нэг бүс- нэг зам “ бодлого ч энэ хүрээнд хэрэгжих учиртай. Дөрвөн өөр ашиг сонирхол бүхий дөрвөн компани нэг бүст багтаж, нэг замаар явна гэдэг амаргүй зүйл.    Ингэж нэгдэж чадсаны хүчинд нэг замаар явж байгаагийн үр дүнд  бид  Хятад улсдаа  тэргүүлж, дэлхийд дөрөвт бичигдэх  болсон. 

Бид дэлхийг холбодог гэдгээрээ бахархдаг. Канад, Өмнөд Ази, Европын ихэнх оронд хүрч үйлчилдэг. Сард 220 удаа замд гардаг. Энэ нь жилд гурван сая 600 мянган тонн ачаа тээвэрлэдэг гэсэн үг ” хэмээн боомтынхоо үйл ажиллагааг ерөнхийд нь танилцуулсан. Дашрамд өгүүлэхэд, тэрбээр биднийг Монголоос ирсэн гэж дуулаад “Манай боомтын даргаар Өвөрмонгол хүн ажиллаж байлаа. Баянчулуун гэж дарга байсан. Түүний ажиллаж байсан үеийн зураг бий шүү” гээд   2004 онд  шинэ боомтын нээлтийн үеийн  түүхэн гэрэл зургийг үзэж сонирхохыг хүссэн.  

Нинбо боомт Хятадын усан тээврийн  маш том коридор бөгөөд “Далайн торгоны зам”-ын дорнод бүсийн төв  юм билээ.  Тус боомтын бэлэг тэмдэг  дөрвөлжин, гурвалжин хосолсон дүрс байх агаад энэ нь тэнгэр бол бөөрөнхий газар бол дөрвөлжин гэсэн утгыг агуулсан санаа юмсанж.  

Эднийх 2008 онд  төрийн өмчит аж ахуйн нэгж болсон  бөгөөд  2010 онд олон улсын биржид хувьцаагаа гаргажээ. Номхон далайн бүс нутгийн ачаа тээврийн 80 хувийг  дангаараа гүйцэтгэдэг аж. Уншигч танд сонирхуулахад, дэлхийд дөрөвт ордог гэхээр хүчин чадлын хувьд ямар нь ойлгомжтой.  Ганцхан жишээ хэлэхэд, 15 секунт тутамд нэг чингэлэг хаа нэг тийш ачигдах эсвэл боомт дээр бууж байдаг гээд төсөөл дөө. Сард 21 сая чингэлэг Нинбо  боомтоор дамждаг байна.   Хятад улсад алдартай 100 мянган тонн жинтэй усан онгоц   Нинбогоор овоглогддог.

Ачаа  тээвэрлэлтийн  60 хувийг нефтийн бүтээгдэхүүн дангаараа  эзэлдэг нь дэлхийд энэ үзүүлэлтээрээ тэргүүлдэг гэсэн үг.  Нефтийн хамгийн том усан онгоц мөн л эднийх. Өнгөрсөн 2015 онд 71,545 тонн-ын жинтэй 15 давхар иргэний зориулалтын  усан онгоц үйлдвэрлэн далайд гаргасан тухай мэдээллийг сонссоны дараа боомтын үйл ажиллагаатай газар дээр нь танилцсан.  Хуйлран хүрхрэх  далайн шар ус монголчуудыг ч дэлхийтэй холбодгийг сонсч зогсох  сайхан байлаа. Боомтын усан зогсоол дээр хэдэн зуун мянгаараа давхарлаастай байх чингэлгүүд дотор Тяньжин боомтоор дамжин Улаанбаатар руу ачигдах ачаа байж л  байгаа даа.   

Хөгжлийн хурдад тань атаархах юм аа

Монголын сэтгүүлчдийг нутаг буцах болсонтой холбогдуулан Нинбо хотын удирдлагууд төр, захиргааныхаа ордонд хүлээн авч уулзав. Далайн эргийн жижигхэн хотын  захиргааны байр G-20 уулзалт болсон ордноос тохижилт энэ тэрээрээ ялгагдах юм алга. Хэмжээ нь л жижиг болохоос биш.

Хотын орлогч дарга МСНЭ-ийн ерөнхийлөгч Б.Галаарид тэргүүтэй Монголын сэтгүүлчид   Нинбо хотод хүрэлцэн ирсэнд талархал илэрхийлээд хотынхоо талаар мэдээлэл өгсөн юм. Тэд 20 гаруй хоногийн өмнө  Нийслэлийн Засаг дарга бөгөөд Улаанбаатар хотын зхирагч С.Батболдын урилгаар Улаанбаатар хотод албан ёсны айлчлал хийгээд ирсэн тухайгаа уулзалтын эхэнд онцолж байв. Хөх мөрний гурвалжин бүсэд багтах энэ хот долоон сая 800 мянган хүн амтай гэнэ.  Эдийн засгийн хувьд  улсдаа дээгүүрт бичигддэг гэдгээрээ тэрбээр бахархаж,  Нинбогийн брэнд болсон усан боомт дэлхийд дөрөвт  эрэмбэлэгдэж байгааг  дахин, дахин онцолсон. 

Тэрбээр цааш нь Нинбо хот  хурдацтайгаар хөгжиж байгаа нууцыг  төмөр зам, усан замын тээвэрлэлтийг эдийн засгийн эргэлтэд бүрэн дүүрэн оруулж чадсан явдал гэж тодорхойлно лээ.  Өөрөөр хэлбэл, Хөх мөрний урсацыг усан боомт руу татаж чадсанаар дэлхийн олон оронтой усан замаар холбогдоод зогсохгүй тэдний ачааг хүссэн газарт хүргэж өгч  байгаагийн буян гэж хэлж болох   аж. Хотын орлогч дарга “буян” гэж монгол ухаанаар  хэлээгүй ч утга нь тийм байсан.  

Үнэхээр ч Нинбо хотыг олон улсын худалдаа, аж үйлдвэрийн томоохон бүсийн хэмжээнд хөгжүүлж чадсан  Бээжингийн бодлогыг магтахгүй гээд яалтай.  Үүрч дүүрээд эх оронд авч ирж болдог чингэлэгтэй  ачаа бол монгол хүний 13 мэхийг хэрэглээд талыг нь ч атугай тэгнээд ирэх байлаа.

“ Цагаан хэрэм”-ийн цаана шинэ цагийн Хятад улс дэлхийг хөгжлөөрөө тэргүүлэх  аянд “морджээ”. Түүнийгээ “ Нэг зам- Нэг бүс” нутаг цаашлаад бизнесийн хөгжил буюу инноваци  хэмээн тодорхойлсон нь ийм учиртай юм байна.   Хоёр мянган бээрээс ганзаглаж ирсэн аяны богцоо задаллаа. Уншигч та нэгийг бодож, хоёрыг эрэгцүүлсэн гэдэгт найднам. Та ч бас бидний араас Ши Жиньпиний нутгаар явж, торгоны замыг дэлхийд  дахин сануулсан инновацийн хөгжилтэй танилцаад ирээрэй.

Ханжоу- Нинбо-Бээжин.

ФОТО:

Сэдвүүд : #Сурвалжлага  
ХОЛБООТОЙ МЭДЭЭ
Сэлбэ хотын газар чөлөөлөлт 90 гаруй хувьтай үргэлжилж байна
10 дугаар хорооллын уулзвараас 25 дугаар эмийн сангийн уулзвар хүртэлх замыг хааж, шинэчилнэ
В.Оюумаа: Нийслэлийн өмчийг дамлан түрээсэлдэг байдлыг таслан зогсоосноор түрээсийн орлого 186 хувиар давж биелсэн
Өрхийн эрүүл мэндийн төвийн хуучин барилгыг нурааж, ногоон байгууламж болгон тохижуулна
МЭДЭЭНИЙ СЭТГЭГДЭЛ

АНХААРУУЛГА:Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд mminfo.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул ТА сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээг зөрчсөн сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Сэтгэгдэлтэй холбоотой санал гомдлыг 99998796 утсаар хүлээн авна.

Сэтгэгдэл үлдээх
  • Цагаар
  • Таалагдсан
  • Цагаар
    • Цагаар
    • Таалагдсан

Сэтгэгдэл байхгүй байна.
ШУУРХАЙ МЭДЭЭ
3 цагийн өмнө өмнө

Алтанхуягийн Үйлстөгөлдөрийг Ерөнхийлөгчийн Тамгын газрын даргаар томиллоо

4 цагийн өмнө өмнө

К.Ёолк жүдо бөхийн ДАШТ-ээс хүрэл медаль хүртжээ

4 цагийн өмнө өмнө

Хасын Хүлэгүүд баг “BCL Asia” тэмцээний хүрэл медалийн эзэд боллоо

4 цагийн өмнө өмнө

Монгол Улсын 34 дэх Ерөнхий сайд Гомбожавын Занданшатар Засгийн газрын тамгаа гардаж авлаа

4 цагийн өмнө өмнө

Г.Занданшатар: Төрийн үрэлгэн зардлаа багасгаж, төр өөрөө бүсээ чангалах зарчим баримтална

5 цагийн өмнө өмнө

The MongolZ баг Мажорын хоёр дахь хожлоо байгууллаа

5 цагийн өмнө өмнө

Сэлбэ хотын газар чөлөөлөлт 90 гаруй хувьтай үргэлжилж байна

5 цагийн өмнө өмнө

Оклахома Сити Тандер цувралыг тэнцүүллээ

5 цагийн өмнө өмнө

10 дугаар хорооллын уулзвараас 25 дугаар эмийн сангийн уулзвар хүртэлх замыг хааж, шинэчилнэ

5 цагийн өмнө өмнө

В.Оюумаа: Нийслэлийн өмчийг дамлан түрээсэлдэг байдлыг таслан зогсоосноор түрээсийн орлого 186 хувиар давж биелсэн

5 цагийн өмнө өмнө

Өрхийн эрүүл мэндийн төвийн хуучин барилгыг нурааж, ногоон байгууламж болгон тохижуулна

5 цагийн өмнө өмнө

Үс засуулвал эд малын гарлагатай

5 цагийн өмнө өмнө

Бага зэргийн бороо орно

1 өдрийн өмнө өмнө

Хасын Хүлэгүүд баг “BCL Asia” тэмцээний хүрэл медалийн төлөө тоглохоор боллоо

1 өдрийн өмнө өмнө

“Boeing 787 Dreamliner” онгоц осолдлоо

1 өдрийн өмнө өмнө

Цахилгаан хязгаарлах газрууд /2025.06.13/

1 өдрийн өмнө өмнө

Гурван хөх мэнгэтэй харагчин үхэр өдөр

1 өдрийн өмнө өмнө

Бага зэргийн бороо орно

1 өдрийн өмнө өмнө

Индиана Пэйсэрс талбайдаа хожил байгуулж, цувралыг 1-2 харьцаагаар тэргүүлж эхэллээ

1 өдрийн өмнө өмнө

Эх оронч худалдан авалтад уриалсан “Дэлхийн жижиг, дунд үйлдвэрийн өдөр -2025” үзэсгэлэн төв талбайд эхэллээ

1 өдрийн өмнө өмнө

Монгол Улсын Их Хурлын тухай хуульд нэмэлт, өөрчлөлт оруулах тухай хуулийн төслийг өргөн мэдүүлэв

1 өдрийн өмнө өмнө

ТББХ: Г.Занданшатарыг Монгол Улсын Ерөнхий сайдаар томилох саналыг дэмжлээ

1 өдрийн өмнө өмнө

Барилгын түр хашаа, орчны аюулгүй байдалд хяналт шалгалт хийж, зөрчлийг арилгуулж байна

1 өдрийн өмнө өмнө

Азийн хотуудын ардын урлаг, гар урлалын наадам Улаанбаатар хотноо болно

2 өдрийн өмнө өмнө

Америк хуульч Т.Батаарыг “эргэв”

2 өдрийн өмнө өмнө

Маршалын гүүрнээс Централ тауэрын уулзвар хүртэлх /баруун тал/ явган хүний замыг шинэчилж байна

2 өдрийн өмнө өмнө

“ДЦС-3” ТӨХК-д аюулгүй байдлын цогц шинэчлэл шаардлагатайг онцлов

2 өдрийн өмнө өмнө

Э.Бат-Үүл: Хүмүүсийн шүүмжлэлийг хэрүүлээр бус, сайн ажлаар хариу барьдаг нь хот удирдах соёл юм шүү!

2 өдрийн өмнө өмнө

Тогтворгүй байдал тогтолцооны өөрчлөлтийг “нэхээд” байна уу?!

2 өдрийн өмнө өмнө

Г.Занданшатарын Засгийн газрын “нас” хэн хэн сайд болохоос хамаарна

САНАЛ БОЛГОХ
2025-06-07 өмнө

Бан Ги Мүн нар дурсгалын мод ҮЦХ-д тарилаа

2025-06-07 өмнө

СБД-ийн 17-р хороонд хийж буй 150 хүүхдийн цэцэрлэгийн ажил 80 хувьтай байна

2025-06-09 өмнө

Дараагийн Ерөнхий сайд Д.Амарбаясгалан уу, Г.Занданшатар уу?

2025-06-07 өмнө

Өнөөдрийн байдлаар хоёр байршилд авто замын борооны ус зайлуулах шугам угсарч байна

2025-06-07 өмнө

Есөн улаан мэнгэтэй улаагчин хонь өдөр

2025-06-09 өмнө

Гашуунсухайтын төмөр замын оффтейк гэрээгээр “гагнагдсан” гурвалыг илчлэх цаг иржээ

2025-06-07 өмнө

Урсгал сөрсөн жолоочийг 50 мянган төгрөгөөр торгож, эрхийг нь гурван сараар хаслаа

2025-06-10 өмнө

А.Мөнхбат: Энтрепренерүүдээ өндөглөгч тахиа мэт хайрлаж, хамгаалсан улс л хөгждөг

2025-06-11 өмнө

Арилжааны банкны олгосон ипотекийн зээл МИК-д хэрхэн шилждэг вэ

2025-06-07 өмнө

Иан Миллер 30 оноог авч, Хасын Хүлэгүүд баг эхний хожлоо байгууллаа

2025-06-11 өмнө

Монгол Улсын нутаг дэвсгэрээс анх удаа мөнгөн гэрэгэ олдлоо

2025-06-10 өмнө

Нийцлийн менежментийн ISO 37301:2021 олон улсын стандартыг 3 дахь жилдээ амжилттай баталгаажууллаа

2025-06-07 өмнө

Бороо орохгүй, өдөртөө 24-26 хэм дулаан байна

2025-06-10 өмнө

Ерөнхий сайдад нэр дэвшигч Г.Занданшатар Засгийн газраа дангаараа байгуулна гэжээ

2025-06-10 өмнө

Өнөөдрөөс 12 хоног халуун ус тасалж, засвар хийх байршлууд

2025-06-11 өмнө

Сонгинохайрхан дүүргийн хэмжээнд 12 байршилд 35700 ширхэг гоёлын цэцэг тарьж байна

2025-06-11 өмнө

Төв шуудангийн уулзварыг хааж, шинэчилнэ

2025-06-10 өмнө

“Улаанбаатар биенналь 2025”-ын хүрээнд “Монгол кино өдөрлөг” зохион байгуулж байна

2025-06-10 өмнө

Цахилгаан хязгаарлах газрууд /2025.06.10/

2025-06-07 өмнө

Д.Амарбаясгалан:Хууль тогтоомжийг боловсронгуй болгоход парламент анхааран ажиллана

2025-06-07 өмнө

Бүх цэргийн наадамд Аймгийн хурц арслан Э.Мөнхбаатар түрүүллээ

2025-06-07 өмнө

Х.Ганхуяг:Татварын багц хуулийн шинэчлэл нь ....

2025-06-10 өмнө

Трампын цагаачлалын бодлогыг эсэргүүцсэн жагсаал бослого болон өргөжсөн үү?

2 өдрийн өмнө өмнө

Цахилгаан хязгаарлах газрууд /2025.06.12/

2 өдрийн өмнө өмнө

Цагдаагийн академийн өргөн чөлөөнөөс урагш Төмөр замын нүхэн гарцын уулзвар хүртэлх замыг хааж шинэчилнэ

2 өдрийн өмнө өмнө

Дөрвөн ногоон мэнгэтэй хар хулгана өдөр

2 өдрийн өмнө өмнө

Бага зэргийн бороо орно, өдөртөө 20-22 хэм дулаан байна

2025-06-09 өмнө

Морингийн давааны төвлөрсөн хогийн цэг хүртэлх 1.5 км авто замыг наймдугаар сард ашиглалтад оруулна

2025-06-07 өмнө

Индиана Пэйсэрс 4-р үед 15 онооны зөрүүг барьж, цувралын эхний тоглолтод хожлоо

2 өдрийн өмнө өмнө

Г.Занданшатарын Засгийн газрын “нас” хэн хэн сайд болохоос хамаарна

Бидний тухай Редакцийн бодлого Сурталчилгаа байршуулах Холбоо барих Дээшээ буцах


Веб сайтад агуулагдсан мэдээлэл зохиогчийн эрхийн хуулиар хамгаалагдсан тул зөвшөөрөлгүй хуулбарлах хориотой.

Copyright © MMINFO.MN All Rights Reserved. Powered by HUREEMEDIA.