• Эхлэл
  • Цаг агаар
  • Валют ханш
  • Улс төр
  • Эдийн засаг
  • Үзэл бодол
  • Спорт
  • Нийгэм
  • Дэлхий
  • Энтертайнмэнт
  • Зурхай



Б.Цэрэнпүрэв: Төсвөө нэмэхгүй бол замын компаниуд дампуурч, бүтээн байгуулалт зогсоно

Монголын автозамчдын үйлдвэрчний эвлэлийн холбооноос зам засварын төсвийн тодотголтой холбоотой асуудлаар хэвлэлийн бага хурал хийлээ. Энэ үеэр тус холбооны дарга Б.Цэрэнпүрэвээс зарим зүйлийг тодрууллаа.
 
-Зам засвар, арчилгааны мөнгийг танасан. Үүнээс болж хэчнээн компани алдагдал хүлээх болоод байна вэ?
 
-Монгол Улсын хэмжээн дэх улсын чанартай замуудад засвар, арчлалтын ажлыг жил бүр хийдэг. Цас, бороонд элэгдэж, эвдэрсэн замыг арчилж, засвар хийх шаардлагатай байдаг. Тухайлбал, энэ жил бороо ихтэй зун байлаа. Борооны улмаас олон зам эвдэрсэн. Тэр болгоныг бид засч байна.
 
Зам засварын арчлалт, засварын үйлчилгээ явуулдаг нийт 28 компанийн 1000 ажилчин бий. Авто замын салбарын төрийн болон төрийн бус байгууллагуудын төлөөллөөс бүрдсэн ажлын хэсэг, замчдын эрхийг хамгаалах түр хорооноос 2016 оны улсын чанартай авто зам засвар, арчлалтын ажилд 55 тэрбум төгрөг шаардлагатай гэсэн техник, эдийн засгийн үзүүлэлтийг үндэслэн төлөвлөсөн. Гэтэл төрөөс найман тэрбум төгрөгийг төсөвт суулган баталсан. Энэ мөнгөө нэмэгдүүлж өгөөч гэдэг шаардлагыг бид удаа дараа тавьсан. Авто зам арчлалтын ажилд төсөвлөсөн найман тэрбум төгрөг энэ чиглэлийн үйл ажиллагаа явуулж буй 28 компанийн 1000 ажилчны цалинд ч хүрэхгүй.
 
Танасан төсвийн хор уршгаас болж замын компаниудын үйл ажиллагаа удааширч улмаар өрийн дарамтад орсон. Цалингаа ч тавьж чадахгүй болчихоод байна шүү дээ. Автозамчид 180-300 мянган төгрөгийн цалинтай ажилладаг. Дөрвөн сарын цалингаа авч чадаагүй л байна. Мөн наймдугаар сараас эхлэн бүх арчлалтын компанийн ажилчид цалин хөлсгүй сул зогсож байгаа. Мянган хүн ажилгүй сул зогч байна. Үүний цаана мянган айл өрх ажилгүй болж байгаа гэсэн үг.
 
-Зам ашигласны төлбөрийг саяхан нэмэгдүүлсэн шүү дээ. Тэр мөнгийг замын арчилгаанд зориулдаг гэж холбогдох албаныхан тайлбарлаж байсан?
 
-Үгүй. Энд нэг том эндүүрэл яваад байгаа юм. Энэ жил зам ашигласны төлбөр, хураамж нэмэгдсэн. Тэр төлбөр нэмэгдсэнтэй холбогдуулан хүмүүс төлбөр хураах цэгийн ажилчидтай маргалдаж, бухимдаж байгаа. Зам ашигласны төлбөрөө нэмчихээд “Та нар замаа зассангүй” гэсэн байдлаар замчдыг дайрч, доромжилдог.
 
Бүр замын төлбөр хураагчийг зодсон тохиолдол ч гарсан. Уг нь зам ашигласны төлбөр энэ зам арчлалттай ямар ч холбоогүй. Зам ашигласны төлбөр гэж жилд гурван тэрбум төгрөг улсын чанартай замд төсөвлөдөг. Харин орон нутгийн замд тухайн нутгийнхаа төсөвт ороод явдаг. Улсад зам ашигласны төлбөр гэж нийт 3-4 тэрбум төгрөг цуглардаг. Тэр мөнгөнөөс 20 хувийг л урсгал зардалдаа зориулдаг юм. Үлдсэн нь бүгд төрийн сан руу очдог.
 
Гэтэл зам арчлалтын мөнгийг нэмсэн хэрнээ “Та нар замаа зассангүй” гэх буруу ойлголт иргэдийн дунд байна. Тийм биш юм. Тэгэхээр найман тэрбум төгрөгийг зарцуулна гээд бодоод үзье. Компани бүрт 200-300 сая төгрөг оногдоно. Нэг компанид 75-150 хүн ажилладаг. Тэгэхээр цалингийн сандаа ч хүрэхгүй байгаа биз. Ийм л мөнгө төсөвлөсөн. Бид удаа дараа шаардлага хүргүүлсний үр дүнд Засгийн газрын хуралдаанаар дэмжигдсэн гэдэг хариуг Сангийн яамны холбогдох хүнээс амаар авлаа. Гэхдээ бичиг, цаас болоод нэмье гэсэн зүйл болоогүй байна.
 
Энэ жил цас ихтэй өвөл болно. Харин тэр цасыг замчид яаж цэвэрлэх юм. Хүчтэй бороо, үерээс болж далангууд нурсан. Далан нурахад хэрэглэнэ гэж төлөвлөсөн мөнгө байхгүй. Ер нь  ажлын байр бараг байхгүй боллоо. Хувийн хэвшлийн компаниуд бүгд өр, зээлтэй. Нийгмийн даатгал болон татварын газарт их хэмжээний өртэй болсон. Тиймээс энэ асуудлыг хурдан шийдвэрлэж, төсвөө нэмэх хэрэгтэй. Нэг бол бүтэц зохион байгуулалтыг оновчтой болгох шаардлагатай. Тэр компаниудад хамгийн доод тал нь 28-38 жил ажилласан хүн бий. Тэдгээр ажилчдын нийгмийн асуудлыг яаж шийдэх юм бэ. Ажилчид л их хохирч байна.
 
Одоо компаниудаас “Шатахуунаа зээлээр авъя” гэхээр “Замынханд өгөхгүй мөнгө байхгүй. Орж ирдэггүй юм чинь. Өгөхгүй” гэдэг болсон. Сүүлдээ ямар ч бүтээн байгуулалт хийх боломжгүй болсон. Бид хоёр зүйлийг хэлмээр байна. Нэгдүгээрт, төсвийн мөнгийг нэмэгдүүлэхийг хүсч байна. Хоёрдугаарт, зам ашигласны төлбөр замын арчлалтын компаниудад ямар ч хамаагүй гэдгийг иргэдэд ойлгуулахыг хүсч байгаа юм.
 
-“Гудамж” төслийн ажлыг гүйцэтгэсэн компаниудад санхүүжилтыг нь өгсөн гэсэн шүү дээ?
 
-Үгүй. “Гудамж” төслийн ажлыг 22 компани гүйцэтгэсэн. Уг компаниудад 7.5 тэрбум төгрөг өгөх ёстой. Одоо болтол өгөөгүй. Бид хоёрдугаар сараас хойш шаардаж байна. 2015 оны төсөвт суугдсан ч энэ онд суугаагүй. Мөн “Гудамж” төслийн замын компаниуд бондын мөнгийг идсэн, уусан гэж яригдаж байгаа. Гэхдээ энд замчид огт хамаагүй.
 
Бид улсын зарласан тендэрт шалгарсан. Тэдний хий гэсэн ажлыг л хийсэн. Биднийг хаанаас ч шалгасан хамаагүй. Харин хүнээр ажил хийлгэчихээд, хөлсийг нь өгөх хэрэгтэй биздээ. Биднийг нийт санхүүжилтийнхээ 90 хувийг авсан гэж гудамж төслөөс мэдээлсэн. Анх төлөвлөснөөр 200 сая төгрөг байсан. Тэрний 80 сая төгрөгийг нь хэрэглэсэн. Бусад нь улсын төсөвт орсон юм. Өөрсдөө төсөвлөж, хүмүүсээр зам хийлгэчихээд одоо болохоор мөнгөө өгөхгүй байна шүү дээ.
 
Сая бүх замын компанийн концесс буюу эргэн төлөх нөхцөлтэйгээр төсвийг хаасан. Тэгэхээр ирэх жилээс замын компаниудын ажил зогсоно гэсэн үг. Хэдэн мянган хүн ажлын байргүй болно. Нэг компанийн асуудал яриагдаагүй байна. Хэдэн зуун мянган компани бий. Тусгай зөвшөөрөлтэй 500 мянган компани бий. Энд хүний эрх зөрчигдөж байна. хүмүүс амарч байхад замчид ажиллаж л байдаг. Наадмаар, АСЕМ-аар ч ажилласан. Тиймээс төсвийн мөнгийг нэмэх шаардлагатай байна.
    ХУВААЛЦАХ ЖИРГЭХ


МЭДЭЭНИЙ СЭТГЭГДЭЛ
Сэтгэгдэл үлдээх
  • Цагаар
  • Таалагдсан
  • Цагаар
    • Цагаар
    • Таалагдсан

Сэтгэгдэл байхгүй байна.
ХОЛБООТОЙ МЭДЭЭ
Газрын ховор элемент ба өрсөлдөөн
Орон сууцны санхүүжилтийн тусгайлсан банк байгуулна
Барьцаа хөрөнгө чөлөөлөх үйл явц
Ипотекийн зээлийг үнэт цаажуулах үйл ажиллагааны талаар бид энэ удаагийн "Нэг асуулт, нэг хариулт" подкаст



Веб сайтад агуулагдсан мэдээлэл зохиогчийн эрхийн хуулиар хамгаалагдсан тул зөвшөөрөлгүй хуулбарлах хориотой.

Copyright © MMINFO.MN All Rights Reserved. Powered by HUREEMEDIA.





  • Эхлэл
  • Цаг агаар
  • Валют ханш
  • Улс төр
  • Эдийн засаг
  • Үзэл бодол
  • Спорт
  • Нийгэм
  • Дэлхий
  • Энтертайнмэнт
  • Зурхай



Б.Цэрэнпүрэв: Төсвөө нэмэхгүй бол замын компаниуд дампуурч, бүтээн байгуулалт зогсоно

Монголын автозамчдын үйлдвэрчний эвлэлийн холбооноос зам засварын төсвийн тодотголтой холбоотой асуудлаар хэвлэлийн бага хурал хийлээ. Энэ үеэр тус холбооны дарга Б.Цэрэнпүрэвээс зарим зүйлийг тодрууллаа.
 
-Зам засвар, арчилгааны мөнгийг танасан. Үүнээс болж хэчнээн компани алдагдал хүлээх болоод байна вэ?
 
-Монгол Улсын хэмжээн дэх улсын чанартай замуудад засвар, арчлалтын ажлыг жил бүр хийдэг. Цас, бороонд элэгдэж, эвдэрсэн замыг арчилж, засвар хийх шаардлагатай байдаг. Тухайлбал, энэ жил бороо ихтэй зун байлаа. Борооны улмаас олон зам эвдэрсэн. Тэр болгоныг бид засч байна.
 
Зам засварын арчлалт, засварын үйлчилгээ явуулдаг нийт 28 компанийн 1000 ажилчин бий. Авто замын салбарын төрийн болон төрийн бус байгууллагуудын төлөөллөөс бүрдсэн ажлын хэсэг, замчдын эрхийг хамгаалах түр хорооноос 2016 оны улсын чанартай авто зам засвар, арчлалтын ажилд 55 тэрбум төгрөг шаардлагатай гэсэн техник, эдийн засгийн үзүүлэлтийг үндэслэн төлөвлөсөн. Гэтэл төрөөс найман тэрбум төгрөгийг төсөвт суулган баталсан. Энэ мөнгөө нэмэгдүүлж өгөөч гэдэг шаардлагыг бид удаа дараа тавьсан. Авто зам арчлалтын ажилд төсөвлөсөн найман тэрбум төгрөг энэ чиглэлийн үйл ажиллагаа явуулж буй 28 компанийн 1000 ажилчны цалинд ч хүрэхгүй.
 
Танасан төсвийн хор уршгаас болж замын компаниудын үйл ажиллагаа удааширч улмаар өрийн дарамтад орсон. Цалингаа ч тавьж чадахгүй болчихоод байна шүү дээ. Автозамчид 180-300 мянган төгрөгийн цалинтай ажилладаг. Дөрвөн сарын цалингаа авч чадаагүй л байна. Мөн наймдугаар сараас эхлэн бүх арчлалтын компанийн ажилчид цалин хөлсгүй сул зогсож байгаа. Мянган хүн ажилгүй сул зогч байна. Үүний цаана мянган айл өрх ажилгүй болж байгаа гэсэн үг.
 
-Зам ашигласны төлбөрийг саяхан нэмэгдүүлсэн шүү дээ. Тэр мөнгийг замын арчилгаанд зориулдаг гэж холбогдох албаныхан тайлбарлаж байсан?
 
-Үгүй. Энд нэг том эндүүрэл яваад байгаа юм. Энэ жил зам ашигласны төлбөр, хураамж нэмэгдсэн. Тэр төлбөр нэмэгдсэнтэй холбогдуулан хүмүүс төлбөр хураах цэгийн ажилчидтай маргалдаж, бухимдаж байгаа. Зам ашигласны төлбөрөө нэмчихээд “Та нар замаа зассангүй” гэсэн байдлаар замчдыг дайрч, доромжилдог.
 
Бүр замын төлбөр хураагчийг зодсон тохиолдол ч гарсан. Уг нь зам ашигласны төлбөр энэ зам арчлалттай ямар ч холбоогүй. Зам ашигласны төлбөр гэж жилд гурван тэрбум төгрөг улсын чанартай замд төсөвлөдөг. Харин орон нутгийн замд тухайн нутгийнхаа төсөвт ороод явдаг. Улсад зам ашигласны төлбөр гэж нийт 3-4 тэрбум төгрөг цуглардаг. Тэр мөнгөнөөс 20 хувийг л урсгал зардалдаа зориулдаг юм. Үлдсэн нь бүгд төрийн сан руу очдог.
 
Гэтэл зам арчлалтын мөнгийг нэмсэн хэрнээ “Та нар замаа зассангүй” гэх буруу ойлголт иргэдийн дунд байна. Тийм биш юм. Тэгэхээр найман тэрбум төгрөгийг зарцуулна гээд бодоод үзье. Компани бүрт 200-300 сая төгрөг оногдоно. Нэг компанид 75-150 хүн ажилладаг. Тэгэхээр цалингийн сандаа ч хүрэхгүй байгаа биз. Ийм л мөнгө төсөвлөсөн. Бид удаа дараа шаардлага хүргүүлсний үр дүнд Засгийн газрын хуралдаанаар дэмжигдсэн гэдэг хариуг Сангийн яамны холбогдох хүнээс амаар авлаа. Гэхдээ бичиг, цаас болоод нэмье гэсэн зүйл болоогүй байна.
 
Энэ жил цас ихтэй өвөл болно. Харин тэр цасыг замчид яаж цэвэрлэх юм. Хүчтэй бороо, үерээс болж далангууд нурсан. Далан нурахад хэрэглэнэ гэж төлөвлөсөн мөнгө байхгүй. Ер нь  ажлын байр бараг байхгүй боллоо. Хувийн хэвшлийн компаниуд бүгд өр, зээлтэй. Нийгмийн даатгал болон татварын газарт их хэмжээний өртэй болсон. Тиймээс энэ асуудлыг хурдан шийдвэрлэж, төсвөө нэмэх хэрэгтэй. Нэг бол бүтэц зохион байгуулалтыг оновчтой болгох шаардлагатай. Тэр компаниудад хамгийн доод тал нь 28-38 жил ажилласан хүн бий. Тэдгээр ажилчдын нийгмийн асуудлыг яаж шийдэх юм бэ. Ажилчид л их хохирч байна.
 
Одоо компаниудаас “Шатахуунаа зээлээр авъя” гэхээр “Замынханд өгөхгүй мөнгө байхгүй. Орж ирдэггүй юм чинь. Өгөхгүй” гэдэг болсон. Сүүлдээ ямар ч бүтээн байгуулалт хийх боломжгүй болсон. Бид хоёр зүйлийг хэлмээр байна. Нэгдүгээрт, төсвийн мөнгийг нэмэгдүүлэхийг хүсч байна. Хоёрдугаарт, зам ашигласны төлбөр замын арчлалтын компаниудад ямар ч хамаагүй гэдгийг иргэдэд ойлгуулахыг хүсч байгаа юм.
 
-“Гудамж” төслийн ажлыг гүйцэтгэсэн компаниудад санхүүжилтыг нь өгсөн гэсэн шүү дээ?
 
-Үгүй. “Гудамж” төслийн ажлыг 22 компани гүйцэтгэсэн. Уг компаниудад 7.5 тэрбум төгрөг өгөх ёстой. Одоо болтол өгөөгүй. Бид хоёрдугаар сараас хойш шаардаж байна. 2015 оны төсөвт суугдсан ч энэ онд суугаагүй. Мөн “Гудамж” төслийн замын компаниуд бондын мөнгийг идсэн, уусан гэж яригдаж байгаа. Гэхдээ энд замчид огт хамаагүй.
 
Бид улсын зарласан тендэрт шалгарсан. Тэдний хий гэсэн ажлыг л хийсэн. Биднийг хаанаас ч шалгасан хамаагүй. Харин хүнээр ажил хийлгэчихээд, хөлсийг нь өгөх хэрэгтэй биздээ. Биднийг нийт санхүүжилтийнхээ 90 хувийг авсан гэж гудамж төслөөс мэдээлсэн. Анх төлөвлөснөөр 200 сая төгрөг байсан. Тэрний 80 сая төгрөгийг нь хэрэглэсэн. Бусад нь улсын төсөвт орсон юм. Өөрсдөө төсөвлөж, хүмүүсээр зам хийлгэчихээд одоо болохоор мөнгөө өгөхгүй байна шүү дээ.
 
Сая бүх замын компанийн концесс буюу эргэн төлөх нөхцөлтэйгээр төсвийг хаасан. Тэгэхээр ирэх жилээс замын компаниудын ажил зогсоно гэсэн үг. Хэдэн мянган хүн ажлын байргүй болно. Нэг компанийн асуудал яриагдаагүй байна. Хэдэн зуун мянган компани бий. Тусгай зөвшөөрөлтэй 500 мянган компани бий. Энд хүний эрх зөрчигдөж байна. хүмүүс амарч байхад замчид ажиллаж л байдаг. Наадмаар, АСЕМ-аар ч ажилласан. Тиймээс төсвийн мөнгийг нэмэх шаардлагатай байна.


МЭДЭЭНИЙ СЭТГЭГДЭЛ
Сэтгэгдэл үлдээх
  • Цагаар
  • Таалагдсан
  • Цагаар
    • Цагаар
    • Таалагдсан

Сэтгэгдэл байхгүй байна.


Бидний тухай Редакцийн бодлого Сурталчилгаа байршуулах Холбоо барих

Веб сайтад агуулагдсан мэдээлэл зохиогчийн эрхийн хуулиар хамгаалагдсан тул зөвшөөрөлгүй хуулбарлах хориотой.

Copyright © MMINFO.MN All Rights Reserved. Powered by HUREEMEDIA.





Эхлэл Улс төр Эдийн засаг Үзэл бодол Спорт Нийгэм Дэлхий Энтертайнмэнт Зурхай
  • Нийтлэл
  • •
  • Ярилцлага
  • •
  • Сурвалжлага
  • •
  • Азийн АШТ
  • •
  • Фото мэдээ
  • •
  • Оддын амьдрал
БҮХ СЭДЭВ
  • •Ерөнхийлөгч
  • •Гадаад харилцаа
  • •Нийслэл
  • •Засгийн газар
  • •Сагсанбөмбөг
  • •Нийтлэл
  • •Гэмт хэрэг
  • •Шүүхийн танхимаас
  • •Ипотекийн зээл
  • •Сэрэмжлүүлэг
  • •Улсын Онцгой Комисс
  • •Фото мэдээ
  • •Боловсрол
  • •Аймгуудын мэдээлэл
  • •Чуулган
ХУРААХ
Олимпийн медальтнаа угтан авлаа...
“Мах Импэкс” малчдаа дэмжинэ

Б.Цэрэнпүрэв: Төсвөө нэмэхгүй бол замын компаниуд дампуурч, бүтээн байгуулалт зогсоно

Батзаяа 2016-08-26
    ХУВААЛЦАХ ЖИРГЭХ
Б.Цэрэнпүрэв: Төсвөө нэмэхгүй бол замын компаниуд дампуурч, бүтээн байгуулалт зогсоно
Монголын автозамчдын үйлдвэрчний эвлэлийн холбооноос зам засварын төсвийн тодотголтой холбоотой асуудлаар хэвлэлийн бага хурал хийлээ. Энэ үеэр тус холбооны дарга Б.Цэрэнпүрэвээс зарим зүйлийг тодрууллаа.
 
-Зам засвар, арчилгааны мөнгийг танасан. Үүнээс болж хэчнээн компани алдагдал хүлээх болоод байна вэ?
 
-Монгол Улсын хэмжээн дэх улсын чанартай замуудад засвар, арчлалтын ажлыг жил бүр хийдэг. Цас, бороонд элэгдэж, эвдэрсэн замыг арчилж, засвар хийх шаардлагатай байдаг. Тухайлбал, энэ жил бороо ихтэй зун байлаа. Борооны улмаас олон зам эвдэрсэн. Тэр болгоныг бид засч байна.
 
Зам засварын арчлалт, засварын үйлчилгээ явуулдаг нийт 28 компанийн 1000 ажилчин бий. Авто замын салбарын төрийн болон төрийн бус байгууллагуудын төлөөллөөс бүрдсэн ажлын хэсэг, замчдын эрхийг хамгаалах түр хорооноос 2016 оны улсын чанартай авто зам засвар, арчлалтын ажилд 55 тэрбум төгрөг шаардлагатай гэсэн техник, эдийн засгийн үзүүлэлтийг үндэслэн төлөвлөсөн. Гэтэл төрөөс найман тэрбум төгрөгийг төсөвт суулган баталсан. Энэ мөнгөө нэмэгдүүлж өгөөч гэдэг шаардлагыг бид удаа дараа тавьсан. Авто зам арчлалтын ажилд төсөвлөсөн найман тэрбум төгрөг энэ чиглэлийн үйл ажиллагаа явуулж буй 28 компанийн 1000 ажилчны цалинд ч хүрэхгүй.
 
Танасан төсвийн хор уршгаас болж замын компаниудын үйл ажиллагаа удааширч улмаар өрийн дарамтад орсон. Цалингаа ч тавьж чадахгүй болчихоод байна шүү дээ. Автозамчид 180-300 мянган төгрөгийн цалинтай ажилладаг. Дөрвөн сарын цалингаа авч чадаагүй л байна. Мөн наймдугаар сараас эхлэн бүх арчлалтын компанийн ажилчид цалин хөлсгүй сул зогсож байгаа. Мянган хүн ажилгүй сул зогч байна. Үүний цаана мянган айл өрх ажилгүй болж байгаа гэсэн үг.
 
-Зам ашигласны төлбөрийг саяхан нэмэгдүүлсэн шүү дээ. Тэр мөнгийг замын арчилгаанд зориулдаг гэж холбогдох албаныхан тайлбарлаж байсан?
 
-Үгүй. Энд нэг том эндүүрэл яваад байгаа юм. Энэ жил зам ашигласны төлбөр, хураамж нэмэгдсэн. Тэр төлбөр нэмэгдсэнтэй холбогдуулан хүмүүс төлбөр хураах цэгийн ажилчидтай маргалдаж, бухимдаж байгаа. Зам ашигласны төлбөрөө нэмчихээд “Та нар замаа зассангүй” гэсэн байдлаар замчдыг дайрч, доромжилдог.
 
Бүр замын төлбөр хураагчийг зодсон тохиолдол ч гарсан. Уг нь зам ашигласны төлбөр энэ зам арчлалттай ямар ч холбоогүй. Зам ашигласны төлбөр гэж жилд гурван тэрбум төгрөг улсын чанартай замд төсөвлөдөг. Харин орон нутгийн замд тухайн нутгийнхаа төсөвт ороод явдаг. Улсад зам ашигласны төлбөр гэж нийт 3-4 тэрбум төгрөг цуглардаг. Тэр мөнгөнөөс 20 хувийг л урсгал зардалдаа зориулдаг юм. Үлдсэн нь бүгд төрийн сан руу очдог.
 
Гэтэл зам арчлалтын мөнгийг нэмсэн хэрнээ “Та нар замаа зассангүй” гэх буруу ойлголт иргэдийн дунд байна. Тийм биш юм. Тэгэхээр найман тэрбум төгрөгийг зарцуулна гээд бодоод үзье. Компани бүрт 200-300 сая төгрөг оногдоно. Нэг компанид 75-150 хүн ажилладаг. Тэгэхээр цалингийн сандаа ч хүрэхгүй байгаа биз. Ийм л мөнгө төсөвлөсөн. Бид удаа дараа шаардлага хүргүүлсний үр дүнд Засгийн газрын хуралдаанаар дэмжигдсэн гэдэг хариуг Сангийн яамны холбогдох хүнээс амаар авлаа. Гэхдээ бичиг, цаас болоод нэмье гэсэн зүйл болоогүй байна.
 
Энэ жил цас ихтэй өвөл болно. Харин тэр цасыг замчид яаж цэвэрлэх юм. Хүчтэй бороо, үерээс болж далангууд нурсан. Далан нурахад хэрэглэнэ гэж төлөвлөсөн мөнгө байхгүй. Ер нь  ажлын байр бараг байхгүй боллоо. Хувийн хэвшлийн компаниуд бүгд өр, зээлтэй. Нийгмийн даатгал болон татварын газарт их хэмжээний өртэй болсон. Тиймээс энэ асуудлыг хурдан шийдвэрлэж, төсвөө нэмэх хэрэгтэй. Нэг бол бүтэц зохион байгуулалтыг оновчтой болгох шаардлагатай. Тэр компаниудад хамгийн доод тал нь 28-38 жил ажилласан хүн бий. Тэдгээр ажилчдын нийгмийн асуудлыг яаж шийдэх юм бэ. Ажилчид л их хохирч байна.
 
Одоо компаниудаас “Шатахуунаа зээлээр авъя” гэхээр “Замынханд өгөхгүй мөнгө байхгүй. Орж ирдэггүй юм чинь. Өгөхгүй” гэдэг болсон. Сүүлдээ ямар ч бүтээн байгуулалт хийх боломжгүй болсон. Бид хоёр зүйлийг хэлмээр байна. Нэгдүгээрт, төсвийн мөнгийг нэмэгдүүлэхийг хүсч байна. Хоёрдугаарт, зам ашигласны төлбөр замын арчлалтын компаниудад ямар ч хамаагүй гэдгийг иргэдэд ойлгуулахыг хүсч байгаа юм.
 
-“Гудамж” төслийн ажлыг гүйцэтгэсэн компаниудад санхүүжилтыг нь өгсөн гэсэн шүү дээ?
 
-Үгүй. “Гудамж” төслийн ажлыг 22 компани гүйцэтгэсэн. Уг компаниудад 7.5 тэрбум төгрөг өгөх ёстой. Одоо болтол өгөөгүй. Бид хоёрдугаар сараас хойш шаардаж байна. 2015 оны төсөвт суугдсан ч энэ онд суугаагүй. Мөн “Гудамж” төслийн замын компаниуд бондын мөнгийг идсэн, уусан гэж яригдаж байгаа. Гэхдээ энд замчид огт хамаагүй.
 
Бид улсын зарласан тендэрт шалгарсан. Тэдний хий гэсэн ажлыг л хийсэн. Биднийг хаанаас ч шалгасан хамаагүй. Харин хүнээр ажил хийлгэчихээд, хөлсийг нь өгөх хэрэгтэй биздээ. Биднийг нийт санхүүжилтийнхээ 90 хувийг авсан гэж гудамж төслөөс мэдээлсэн. Анх төлөвлөснөөр 200 сая төгрөг байсан. Тэрний 80 сая төгрөгийг нь хэрэглэсэн. Бусад нь улсын төсөвт орсон юм. Өөрсдөө төсөвлөж, хүмүүсээр зам хийлгэчихээд одоо болохоор мөнгөө өгөхгүй байна шүү дээ.
 
Сая бүх замын компанийн концесс буюу эргэн төлөх нөхцөлтэйгээр төсвийг хаасан. Тэгэхээр ирэх жилээс замын компаниудын ажил зогсоно гэсэн үг. Хэдэн мянган хүн ажлын байргүй болно. Нэг компанийн асуудал яриагдаагүй байна. Хэдэн зуун мянган компани бий. Тусгай зөвшөөрөлтэй 500 мянган компани бий. Энд хүний эрх зөрчигдөж байна. хүмүүс амарч байхад замчид ажиллаж л байдаг. Наадмаар, АСЕМ-аар ч ажилласан. Тиймээс төсвийн мөнгийг нэмэх шаардлагатай байна.
Сэдвүүд : #ММ-ын тодруулга  
ХОЛБООТОЙ МЭДЭЭ
Газрын ховор элемент ба өрсөлдөөн
Орон сууцны санхүүжилтийн тусгайлсан банк байгуулна
Барьцаа хөрөнгө чөлөөлөх үйл явц
Ипотекийн зээлийг үнэт цаажуулах үйл ажиллагааны талаар бид энэ удаагийн "Нэг асуулт, нэг хариулт" подкаст
МЭДЭЭНИЙ СЭТГЭГДЭЛ

АНХААРУУЛГА:Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд mminfo.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул ТА сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээг зөрчсөн сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Сэтгэгдэлтэй холбоотой санал гомдлыг 99998796 утсаар хүлээн авна.

Сэтгэгдэл үлдээх
  • Цагаар
  • Таалагдсан
  • Цагаар
    • Цагаар
    • Таалагдсан

Сэтгэгдэл байхгүй байна.
ШУУРХАЙ МЭДЭЭ
36 минутын өмнө өмнө

116 айлын гэр нурж, хашаа, байшингийн дээвэр хууларсан зэрэг дуудлага, мэдээлэл бүртгэгдлээ

37 минутын өмнө өмнө

Тажикистан-Монголын анхны бизнес форум боллоо

39 минутын өмнө өмнө

У.Хүрэлсүхэд Тажикистан Улсын Мажлиси Намояндогон-ы дарга Идизода Файзали бараалхлаа

41 минутын өмнө өмнө

Нэгдүгээр тойрог замын гүйцэтгэгчийг шалгаруулах нээлттэй тендерийг ирэх сард зарлана

3 цагийн өмнө өмнө

Хот, нийтийн аж ахуйн салбарын парк шинэчлэлтийн хүрээнд CAT олон үйлдэлтэй бага оврын 10 ширхэг ачигч машиныг хүлээн авлаа

4 цагийн өмнө өмнө

Жүдо бөхийн Улаанбаатарын “Их дуулга” тэмцээн өнөөдөр эхэлнэ

4 цагийн өмнө өмнө

“…Ухаахудагаас хувь хүртэх үү, Ухаахудагийг хувьд үлдээх үү” гэдгийг УИХ-ын 11 гишүүн шийднэ

4 цагийн өмнө өмнө

Улаанбаатар Амазонс багийн эмэгтэйчүүд Францын Орлейнс багтай хасагдах шатанд тоглоно

4 цагийн өмнө өмнө

Хан-Уул дүүргийн 20 дугаар хороонд 100 ортой цэцэрлэгийн барилга угсралтын ажил 85 хувьтай үргэлжилж байна

4 цагийн өмнө өмнө

Эмомали Рахмон: Монгол Улсын Ерөнхийлөгчийн энэ айлчлал харилцаа, хамтын ажиллагааг урагшлуулахад жинтэй хувь нэмэр оруулна гэдэгт итгэлтэй байна

5 цагийн өмнө өмнө

У.Хүрэлсүх: “Чингис хаан” үндэсний музей болон Тажикистан Улсын Үндэсний музей соёлын өвийг судлан хамгаалах, түгээн дэлгэрүүлэх хамтын ажиллагааны үндсийг тавьсанд сэтгэл хангалуун байна

5 цагийн өмнө өмнө

Монгол, Тажикистаны харилцаа, хамтын ажиллагааны баримт бичгүүдэд гарын үсэг зурлаа

5 цагийн өмнө өмнө

Туулын хурдны замын газар чөлөөлөлтөд 115 нэгж талбараас өнөөдрийн байдлаар 15 нэгж талбарт газар дүйцүүлэн олгоод байна

5 цагийн өмнө өмнө

Зургаан цагаан мэнгэтэй хөхөгчин хонь өдөр

5 цагийн өмнө өмнө

Бороо орохгүй, өдөртөө 21-23 хэм дулаан байна

22 цагийн өмнө өмнө

Нисдэг тэргээр алба хаагчдыг түймрийн голомтод хүргэлээ

22 цагийн өмнө өмнө

Тэмээтэй хөшөөний уулзвараас Зайсангийн гүүр хүртэлх авто замыг хааж, шинэчилнэ

23 цагийн өмнө өмнө

У.Хүрэлсүх, Бүгд Найрамдах Тажикистан Улсын Ерөнхийлөгч Эмомали Рахмон нар албан ёсны хэлэлцээ хийлээ

23 цагийн өмнө өмнө

Намьянжугийн гудамжнаас Халдвартын эцэс хүртэлх замыг хааж, шинэчилнэ

23 цагийн өмнө өмнө

Газарчны уулзвараас "Цайз 16"-ийн уулзвар хүртэлх авто замыг хааж, шинэчилнэ

1 өдрийн өмнө өмнө

“FIBA 3x3 Jakarta” тэмцээнд Монгол Улсын шигшээ баг хасагдлаа

1 өдрийн өмнө өмнө

Газрын ховор элемент ба өрсөлдөөн

1 өдрийн өмнө өмнө

Монгол Улсын Ерөнхийлөгч У.Хүрэлсүхийг албан ёсоор угтлаа

1 өдрийн өмнө өмнө

COP17 бага хуралд гадаадын 7-10 мянган зочин, төлөөлөгч оролцоно гэж төлөвлөжээ

1 өдрийн өмнө өмнө

Саппорогийн уулзвараас Баруун 4 зам хүртэлх явган замыг шинэчлэх ажил үргэлжилж байна

1 өдрийн өмнө өмнө

Н.Отгонбаяр: Ногоон байгууламж хариуцсан ажилчдын цалинг 3-3.5 сая төгрөг болгоно

1 өдрийн өмнө өмнө

“FIBA 3x3 Jakarta” тэмцээнд Монгол Улсыг төлөөлж хоёр баг өрсөлдөнө

1 өдрийн өмнө өмнө

ТЭЗҮ-ийг холбогдох яамдын мэргэжлийн зөвлөлөөр батлууллаа

1 өдрийн өмнө өмнө

Э.Т, Ц.С, Л.А нарыг яллагдагчаар татсан байна

1 өдрийн өмнө өмнө

Гэр бүлийн хүчирхийллийн улмаас гэрлэлт цуцлуулах нэхэмжлэл гаргасан бол...

САНАЛ БОЛГОХ
2025-07-18 өмнө

Бөхийн өргөөний уулзвараас Натур хүртэлх замын хөдөлгөөнийг нээлээ

2025-07-18 өмнө

10-р хорооллын уулзвараас замаас Саппорогийн уулзвар хүртэлх замыг хааж, шинэчилнэ

2025-07-18 өмнө

Бөхийн өргөөнөөс Зүүн дөрвөн замын уулзвар хүртэлх замыг хааж, шинэчилнэ

2025-07-19 өмнө

100 айлын уулзвараас Дарь-Эхийн уулзвар хүртэлх замын урд эгнээг шинэчиллээ

2025-07-18 өмнө

Ерөнхийлөгч У.Хүрэлсүх Сүхбаатар аймгийн Халзан сумын 100 жилийн ойн баяр наадамд оролцлоо

2025-07-18 өмнө

“Хог шатааж, эрчим хүч гаргах үйлдвэр” төсөлд гурван аж ахуйн нэгж санал ирүүллээ

2025-07-18 өмнө

Бага зэргийн бороо орно

2025-07-18 өмнө

Дулааны 11 Г, Д үндсэн шугам угсрах ажлыг наадмын амралтын өдрүүдээр гүйцэтгэж, авто замыг хучиж байна

2025-07-19 өмнө

Натурын авто замаас Нарны зам хүртэлх авто замыг өнөөдрөөс хааж, шинэчилнэ

2025-07-19 өмнө

Ипотекийн зээлийг үнэт цаажуулах үйл ажиллагааны талаар бид энэ удаагийн "Нэг асуулт, нэг хариулт" подкаст

2025-07-18 өмнө

Зөвшөөрөлгүй терраса барьсан зөрчлийг арилгуулж байна

2025-07-18 өмнө

Үс засуулвал эд эдлэл идээ ундаа олдоно

2025-07-19 өмнө

Гурван хөх мэнгэтэй шарагчин үхэр өдөр

2025-07-19 өмнө

Бороо орохгүй, өдөртөө 26-28 хэм дулаан байна

2025-07-20 өмнө

Дарь-Эхийн уулзвараас Сансарын аюулгүй тойрог хүртэлх замыг хааж, шинэчилнэ

2025-07-20 өмнө

Бороо орохгүй, өдөртөө 28-30 хэм дулаан байна

2025-07-19 өмнө

Бөхийн өргөөнөөс Зүүн дөрвөн замын уулзвар хүртэлх замыг шинэчилж байна

2025-07-20 өмнө

Хоёр хар мэнгэтэй цагаан бар өдөр

2025-07-21 өмнө

“Эрдэнэс Тавантолгой”-гоос үндэсний компаниудыг гаргаж, Хятадаас компани урих уу?

2025-07-18 өмнө

Монгол Улсын эмэгтэй шигшээ баг шилдэг дөрөвт үлдлээ

2025-07-18 өмнө

18 удаа хуралдаж 36 асуудал хэлэлцэн, 1 хууль, 2 тогтоол батлуулжээ

2025-07-19 өмнө

Монгол Улсын эмэгтэй шигшээ баг медалийн төлөөх тоглолтоо Хятадын Тайван багтай өнөөдөр тоглоно

2025-07-20 өмнө

Монгол Улсын эмэгтэй шигшээ баг хүрэл медалийн төлөө Тайландын багтай өнөөдөр тоглоно

2025-07-20 өмнө

Дахин ийм алдаа гаргахгүй ажиллахыг Ерөнхий сайд анхаарууллаа

2025-07-19 өмнө

Монгол Улсын эмэгтэй шигшээ баг Хятадын Тайванд хожигдлоо

2025-07-19 өмнө

“Эрдэнэс Тавантолгой”-тай байгуулсан гэрээ бүрийг шалгахыг үүрэг өглөө

2025-07-20 өмнө

Улаанбаатар ММС энержи баг шигшээ шатанд Сербийн UB багтай тоглоно

2025-07-18 өмнө

Монгол Улсын эмэгтэй шигшээ баг хасагдах шатанд Казакстаны багтай тоглоно

2025-07-18 өмнө

Монгол Улсын Ерөнхийлөгч У.Хүрэлсүх Бүгд Найрамдах Киргиз Улсад төрийн айлчлал хийнэ

2025-07-18 өмнө

Монгол Улсын Ерөнхийлөгч У.Хүрэлсүх Бүгд Найрамдах Тажикистан Улсад төрийн айлчлал хийнэ

Бидний тухай Редакцийн бодлого Сурталчилгаа байршуулах Холбоо барих Дээшээ буцах


Веб сайтад агуулагдсан мэдээлэл зохиогчийн эрхийн хуулиар хамгаалагдсан тул зөвшөөрөлгүй хуулбарлах хориотой.

Copyright © MMINFO.MN All Rights Reserved. Powered by HUREEMEDIA.