• Эхлэл
  • Цаг агаар
  • Валют ханш
  • Улс төр
  • Эдийн засаг
  • Үзэл бодол
  • Спорт
  • Нийгэм
  • Дэлхий
  • Энтертайнмэнт
  • Зурхай



Монголчууд найман сарын хугацаанд төмөр зам барьж, ашиглалтад орууллаа

"Зууны мэдээ" сонин, "ТВ9" телевиз 2022 онд Монгол Улсад болсон онцлох үйл явдлуудыг экспертүүдтэй хамтран нэрлэж байна.

"Зууны мэдээ" сонины сэтгүүлч Р.ОЮУН бичиж байна

2022 онд манай улсад хөрөнгө оруулалт, бүтээн байгуулалтын чиглэлд хэд хэдэн томоохон төсөл амжилттай хэрэгжлээ. Үүний нэг нь 2022 оны арваннэгдүгээр сарын 25-нд ашиглалтад орсон  Зүүнбаян-Ханги чиглэлийн 226.9 км төмөр зам юм.  Монголчууд  энэхүү төмөр замыг хамгийн богино  хугацаанд барьж байгуулснаараа онцлог байв. 

Засгийн газраас дэвшүүлсэн “Шинэ сэргэлтийн бодлого”-ын хүрээнд эдийн засгийг тэлэх чухал ач холбогдолтой экспорт, импортын шинэ гарц болох Ханги-Мандалын төмөр замын бүтээн байгуулалтын ажлыг энэ оны гуравдугаар сард эхлүүлж байсан билээ.

Сэтгүүлч миний бие энэхүү бүтээн байгуулалтын эхлэл болон төмөр замын нээлтэд оролцож анхны зорчигч нь болж сурвалжилсан билээ. 2022 оны онцлох бүтээн байгуулалтын гэрч болсондоо баярлаж сууна. Энэ төмөр зам нь Дорноговь аймгийн Зүүнбаян багаас Улаанбадрах, Хөвсгөл, Хатанбулаг сумаар нийт 266.9 км үргэлжилсэн. Ханги боомтын талаас төмөр замын эхлэл 0 цэгээс Ханги өртөө хүртэл 14 км хэсэгт өргөн цариг мөн олон улсын 1422 мм нарийн царигийн төмөр замтай зэрэгцүүлэн байгуулснаараа онцлогтой. 

Энэ нь Монгол Улсын анхны гурван чиглэлийн төмөр замын уулзвар бөгөөд тээврийг зохион байгуулж ачааг шаардлагатай чиглэлд хуваарилах ач холбогдолтой. Зүүнбаян-Ханги чиглэлийн төмөр замын ачаа тээвэрт 4000 вагон эргүүлнэ. Үүнээс 3000 нь задгай болон чингэлгийн хосолмол зориулалттай орчин үеийн шинэ загвартай. Энэ загварын зохиогч нь “Монголиантранс Лайн” болон “Монголиан Транс Ложистик” нэгдэл юм. Зүүнбаян-Ханги төмөр замын төслийн концесс гүйцэтгэгч “Монголиантранс лайн”, “Монголиан транс ложистик” нэгдэл Монголын төмөр замын салбарын 70 жилийн түүхэнд хувийн хөрөнгө оруулалтаар хоёр дахь төмөр замын суурь бүтцийг байгуулж буй нь энэ билээ. 

Далайд гарцгүй манай орны хувьд төмөр замын тээврийн коридоруудтай болж урд, хойд хөрш болон Ази, Европтой холбогдох нь чухал гэдгийг төр засгийн удирдлагууд онцлон  хэлж байсан.  

Мөн Монгол Улс Ази, Европыг холбосон газар зүйн байршлын онцлог байдалдаа тулгуурлан тээвэр логистикийн сүлжээ, ачаа тээврийн урсгал үйлчилгээний зангилаа болсон “Транзит Монгол” болох зорилтыг дэвшүүлээд байна. Зүүнбаян-Ханги чиглэлийн төмөр зам ашиглалтад орсноор экспортын гол зах зээл БНХАУ руу төмөр замын хоёр дахь гарцтай болно. Энэ төмөр зам нь Монгол Улсын анхны гурвалсан төмөр замын уулзвар болж байгаагаараа онцлог юм.

Бүтээн байгуулалтын ажилд ЗХЖШ-ын Барилга инженерийн цэргийн зургаан ангийн 1000 гаруй албан хаагч төмөр замын трассын дагуу 4.6 орчим сая шоо метр газар шорооны ажил, 63 байрлалд ус өнгөрүүлэх хоолой, 35 км дээд бүтэц тавих ажлыг хагас жил гаруй хугацаанд чанар, стандартын дагуу бүрэн гүйцэтгэсэн. Мөн энэ ажилд 120 аж ахуйн нэгж, 3500 гаруй ажилчин оролцож, 1300 байнгын ажлын байр шинээр бий болж байгаагийн 50-60 хувь нь орон нутгийн иргэд байна. 

Зүүнбаян-Ханги чиглэлийн төмөр замын бүтээн байгуулалтын ажлыг төр, хувийн хэвшлийн түншлэлээр найман сарын дотор бүрэн ашиглалтад оруулж тээврийг эхлүүлэхэд бэлэн болсон. Тус төмөр замаар нүүрс, зэсийн баяжмал, төмрийн хүдэр тээвэрлэх боломжтой. Цаашид Замын-Үүдийн боомттой ч холбогдоно. Манай улсын импортын барааны ихэнх хувь Замын-Үүд-Эрээн боомтоор дамжин ирдэг. Тэгэхээр цаашид ачаа барааны бөөгнөрөл арилах бүрэн боломжтой.

Мөн Зүүнбаян-Ханги чиглэлийн төмөр зам нь өргөн, нарийн царигийн гарцтай  болсноороо онцлог. Энэ нь Хятадын талын нарийн болон өргөн царигийн төмөр замтай холбогдоход бэлэн гэсэн үг.

Хэрэв Хятадын төр, засгаас зөвшөөрөл олгосон тохиолдолд тус улсын компани дутуу зайнд төмөр замыг нэг сарын хугацаанд барина гэдгээ урьдчилсан байдлаар мэдэгдсэн байна. Төмөр замын шинэ гарцаар Оюу толгойн зэсийн баяжмал, Тавантолгойн коксжсон нүүрс болон бусад экспортын бүтээгдэхүүнийг зах зээлийн чөлөөт өрсөлдөөнд тулгуурлан тээвэрлэж, говийн бүс нутагт буй 10 гаруй ашигт малтмалын ордуудын үнэлэмжийг өсгөж, нэмүү өртөг шингэсэн бүтээгдэхүүн экспортлох боломж бүрдэнэ.

“Улс орны экспортын гол гарц Гашуунсухайт чиглэлийн 267 км төмөр зам 16 жил гацсаны эцэст өнгөрсөн есдүгээр сард дууслаа. Гэтэл бараг адилхан урттай Ханги-Мандалын 226.9 км төмөр зам найман сар буюу бүтээн байгуулалт өрнөсөн зун, намрын хоёрхон улиралд дуусгаж болдгийг харлаа.

Хэрэв экспортын төмөр замуудын бүтээн байгуулалт өнөөдрийн хурдаар явсан бол өнөөдөр Монгол Улс гадаад өрийн дарамтгүй, эдийн засгийн багтаамж 100 орчим их наяд төгрөгт хүрчихсэн, нэг хүнд ногдох дотоодын нийт бүтээгдэхүүн 10 мянган ам.доллар давж, иргэдийн амьдралын чанарт эрс өөрчлөлт гарчихсан байх байсан. Үүнийг л алдагдсан боломжийн өртөг гэдэг. Ийм харамсалтай алдааг бид дахин хэзээ ч давтах ёсгүй” гэдгийг Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ төмөр замын нээлтийн үеэр онцолж байсан. 

Далайд гарцгүй манай улсын хуурай замын 42 боомтоос өнөөдрийн байдлаар Сүхбаатар, Эрээнцав, Замын-Үүд гэсэн гуравхан боомт л төмөр замаар холбогдсон байдаг.

Монгол Улсын экспортын голлох бүтээгдэхүүн болох зэс, коксжсон нүүрсний экспортын 50 орчим хувийг Гашуунсухайт боомт дангаараа эзэлдэг бол өргөн хэрэглээний бараа бүтээгдэхүүний импортын 70 гаруй хувийг зөвхөн Замын-Үүд боомтоор нэвтрүүлдэг. Ханги боомт нь газар зүйн байршлаараа Гашуунсухайт, Замын-Үүд боомтуудын тэг дунд нь байрладаг учраас стратегийн хувьд чухал ач холбогдолтой юм.

УБТЗ-ыг хос төмөр замтай мөн Дархан-Алтанбулаг, Налайх-Замын-Үүдийн авто замын хоёр урсгал дөрвөн эгнээтэй болсноор манай улсын төвийн бүсээр дайран өнгөрч буй эдийн засгийн коридор одоогийнхоос хоёр дахин өргөсөх ажээ. Мөн Ази, Европыг холбосон ачаа тээврийн хуурай боомтыг Монгол Улсад байгуулах асуудал ч яригдаж байна.  

Зүүнбаян-Ханги чиглэлийн төмөр зам ашиглалтад орсноор Замын-Үүд, Эрээний төмөр замын боомт 1956 онд байгуулагдсанаас хойш 66 жилийн дараа шинэ төмөр замын бүтээн байгуулалтыг монголчууд бид найман сарын дотор бүтээн байгуулж чадлаа. Ханги-Мандалын боомтыг төмөр замаар холбож, шинэ гарц нээснээр манай улсын импорт, экспортын бараа бүтээгдэхүүний нэвтрэх хүчин чадал 20 сая тонноор, төмөр замаар тээвэрлэж байгаа нийт тээврийн хэмжээ 65 хувиар нэмэгдэх юм.

Зүүнбаян-Ханги чиглэлийн төмөр зам ашиглалтад орсноор манай улсын уул уурхайн экспортын гол зах зээл болох БНХАУ-ын Бугат хот хүрэх тээвэр 242 км-ээр богиносож, тээврийн өртөг, хугацаа хэмнэгдэх аж. Нэг үгээр хэлбэл, Ханги-Мандалын боомт ашиглалтад орсноор хоёр дахь Гашуунсухайт, хоёр дахь Замын-Үүд бий болно.  

226.9 км төмөр замыг найман сарын хугацаанд хийж гүйцэтгэхдээ Монгол Улсад нэг ч төгрөгийн өр үүсгэхгүйгээр, Засгийн газрын нэг ч төгрөгийн баталгаагүй, нэг тонн нүүрс авахгүйгээр өөрийн хөрөнгөөр, эдийн засагт ачаалал өгөлгүй бүх эрсдэлээ хувийн хэвшлийнхэн маань гаргаад санхүүгийн боломжтой бүх арга, хэрэгслийг ашиглаж барьж босголоо.Аравдугаар сарын статистикийн тоо гаргахад есдүгээр сард Монгол Улсын эдийн засаг 3.7 хувиар өссөн бол аравдугаар сард 3.9 хувиар өсөж 02 функтээр эдийн засгийн өсөлт сайжирсан байна. Энэ зам 20 сая тоннын хүчин чадалтай. Хэрэв автозамаар явбал 5-8 сая тонн ачаа тээвэрлэх ажээ. Энэ үйл явдал Монголын дотоодын компаниудын чадавхийг тодорхойлж чадлаа.

Үргэлжлэл бий.

Эх сурвалж: "Зууны мэдээ" сонин

2022 ОНЫ АРВАНХОЁРДУГААР САРЫН 26. ДАВАА ГАРАГ. № 250 (6982)

    ХУВААЛЦАХ ЖИРГЭХ


МЭДЭЭНИЙ СЭТГЭГДЭЛ
Сэтгэгдэл үлдээх
  • Цагаар
  • Таалагдсан
  • Цагаар
    • Цагаар
    • Таалагдсан
  • 2023-06-05
    mayrivorba1986
    https://teaching.csap.snu.ac.kr/v1a8/download/-/issues/11 https://www.quia.com/profiles/dawnca107 https://gitlab.fhi.mpg.de/4feu/download/-/issues/23 https://www.quia.com/profiles/wemaldonado https://gitlab.fhi.mpg.de/6urh/download/-/issues/72 https://git.fsz53.de/71zz5/6bhs/-/issues/1 https://www.quia.com/profiles/megwi256 https://www.quia.com/profiles/fortunec https://git.fsz53.de/ww56g/iz7x/-/issues/26 https://gitlab.fhi.mpg.de/0t61/download/-/issues/32 https://git.acwing.com/25uj/crack/-/issues/64 https://gitlab.fhi.mpg.de/ta1a/download/-/issues/45 https://git.fsz53.de/9henc/y477/-/issues/14 https://gitlab.socmedica.dev/1vwd3/5t21/-/issues/5 https://www.quia.com/profiles/efrainee https://git.fsz53.de/m8dl5/sc5a/-/issues/63 https://git.acwing.com/63vr/crack/-/issues/28 https://gitlab.fhi.mpg.de/xe82/download/-/issues/9 https://git.fsz53.de/73p0z/9n5f/-/issues/48 https://www.pinterest.com/aniaspraxton https://git.acwing.com/mq6j/crack/-/issues/20 https://www.quia.com/profiles/zachu311 https://www.quia.com/profiles/sebastian563wa https://git.allthefallen.moe/np1j/download/-/issues/24 https://www.quia.com/profiles/yesenia375f https://www.pinterest.com/kxm8fol https://git.fsz53.de/3i7v9/j9ry/-/issues/60 https://gitlab.fhi.mpg.de/xh1o/download/-/issues/190 https://www.pinterest.com/hiekorqyi https://git.acwing.com/6rb0/crack/-/issues/67 https://git.acwing.com/k8p1/crack/-/issues/43 https://www.quia.com/profiles/anthonytyson https://gitlab.openmole.org/6pzjd/n378/-/issues/26 https://git.fsz53.de/du7fh/n422/-/issues/37 https://www.quia.com/profiles/kishap https://gitlab.socmedica.dev/a3kl7/fj6y/-/issues/38 https://gitlab.socmedica.dev/27esk/0h17/-/issues/16 https://www.pinterest.com/avz2rnc https://www.noteflight.com/profile/137a41eabb52912c9581c92e258c606e974a623d https://gitlab.fhi.mpg.de/f6t5/download/-/issues/45 https://git.fsz53.de/o9icw/t7j6/-/issues/34 https://gitlab.fhi.mpg.de/4b9t/download/-/issues/71 https://www.tumblr.com/commview-for-wifi-crack-pd https://teaching.csap.snu.ac.kr/0tv4/download/-/issues/1 https://git.fsz53.de/59hr5/i6iu/-/issues/23 https://www.tumblr.com/openvpn-crack-io https://gitlab.socmedica.dev/67vdd/r13z/-/issues/66 https://www.tumblr.com/windscribe-crack-5k https://git.allthefallen.moe/t0db/download/-/issues/12 https://git.acwing.com/el9n/crack/-/issues/5 (212.107.27.132)
    ·
    • 2023-05-29
      moulpoinewsweck1975
      https://git.parscoders.com/4uqbx/download/-/issues/37 https://git.parscoders.com/hz4o7/download/-/issues/3 https://gitlab.alpinelinux.org/rh1v9/gs2o/-/issues/30 https://git.parscoders.com/yl7in/download/-/issues/40 https://git.parscoders.com/8j9qo/download/-/issues/57 https://gitlab.alpinelinux.org/rh1v9/gs2o/-/issues/49 https://gitlab.alpinelinux.org/6tg62/2r6m/-/issues/14 https://gitlab.alpinelinux.org/j0624/sd38/-/issues/44 https://git.parscoders.com/y3vgx/download/-/issues/12 https://git.parscoders.com/yl7in/download/-/issues/37 https://gitlab.alpinelinux.org/95ca3/ak0f/-/issues/48 https://gitlab.alpinelinux.org/jc6pv/j8b1/-/issues/11 https://gitlab.alpinelinux.org/zu98o/r37r/-/issues/5 https://gitlab.alpinelinux.org/zu98o/r37r/-/issues/12 https://gitlab.alpinelinux.org/l9jww/r2d9/-/issues/35 https://gitlab.alpinelinux.org/m4k3e/xu63/-/issues/4 https://gitlab.alpinelinux.org/5wu9e/il5e/-/issues/34 https://gitlab.alpinelinux.org/n6ggw/6fxf/-/issues/33 https://git.parscoders.com/y3vgx/download/-/issues/15 https://gitlab.alpinelinux.org/ui6ah/6wi8/-/issues/40 https://gitlab.alpinelinux.org/l9jww/r2d9/-/issues/28 https://gitlab.alpinelinux.org/95ca3/ak0f/-/issues/17 https://git.parscoders.com/4uqbx/download/-/issues/27 https://git.parscoders.com/p88fw/download/-/issues/47 https://gitlab.alpinelinux.org/6tg62/2r6m/-/issues/57 https://gitlab.alpinelinux.org/r38gm/7xxo/-/issues/12 https://gitlab.alpinelinux.org/e1gcp/4bdy/-/issues/30 https://git.parscoders.com/k993l/download/-/issues/51 https://git.parscoders.com/1eyms/download/-/issues/55 https://gitlab.alpinelinux.org/e1gcp/4bdy/-/issues/52 https://git.parscoders.com/4uqbx/download/-/issues/28 https://git.parscoders.com/0dt31/2g4d/-/issues/10 https://gitlab.alpinelinux.org/v7q3c/ci4k/-/issues/28 https://gitlab.alpinelinux.org/r38gm/7xxo/-/issues/54 https://git.parscoders.com/i99ti/download/-/issues/13 https://git.parscoders.com/s9lyd/9pkh/-/issues/16 https://gitlab.alpinelinux.org/6tg62/2r6m/-/issues/17 https://git.parscoders.com/37f5i/download/-/issues/52 https://git.parscoders.com/2ip40/download/-/issues/8 https://git.parscoders.com/k993l/download/-/issues/16 https://git.parscoders.com/l2u1w/download/-/issues/13 https://git.parscoders.com/1eyms/download/-/issues/40 https://gitlab.alpinelinux.org/6tg62/2r6m/-/issues/60 https://git.parscoders.com/ae4fd/0dxy/-/issues/45 https://gitlab.alpinelinux.org/n6ggw/6fxf/-/issues/26 https://gitlab.alpinelinux.org/ui6ah/6wi8/-/issues/39 https://git.parscoders.com/p88fw/download/-/issues/43 https://git.parscoders.com/1zwp2/download/-/issues/27 https://git.parscoders.com/3m3ck/download/-/issues/33 https://gitlab.alpinelinux.org/ui6ah/6wi8/-/issues/47 (194.61.9.140)
      ·
      • 2023-05-22
        Konni
        https://git.acwing.com/8aut/crack/-/issues/48 https://gitlab.fhi.mpg.de/51lt/download/-/issues/38 https://gitlab.fhi.mpg.de/r3i3/download/-/issues/59 https://gitlab.fhi.mpg.de/01jm/download/-/issues/59 https://gitlab.fhi.mpg.de/w5jb/download/-/issues/39 https://gitlab.fhi.mpg.de/f6t5/download/-/issues/71 https://git.acwing.com/0goi/crack/-/issues/116 https://git.acwing.com/b2mg/crack/-/issues/31 https://gitlab.fhi.mpg.de/e0qn/download/-/issues/172 https://gitlab.fhi.mpg.de/xb6a/download/-/issues/78 https://git.acwing.com/69li/crack/-/issues/17 https://git.acwing.com/hv1q/crack/-/issues/19 https://git.allthefallen.moe/8xx5/download/-/issues/6 https://git.acwing.com/3s80/crack/-/issues/4 https://git.acwing.com/um8q/crack/-/issues/28 https://gitlab.fhi.mpg.de/19sm/download/-/issues/11 https://gitlab.fhi.mpg.de/7c4w/download/-/issues/127 https://teaching.csap.snu.ac.kr/e6bu/download/-/issues/13 https://git.acwing.com/7hj1/crack/-/issues/58 https://git.allthefallen.moe/e6i8/download/-/issues/17 https://git.acwing.com/a7qq/crack/-/issues/189 https://git.acwing.com/8xc9/crack/-/issues/66 https://gitlab.fhi.mpg.de/x519/download/-/issues/30 https://git.acwing.com/1zh4/crack/-/issues/26 https://git.acwing.com/p2kb/crack/-/issues/65 https://git.acwing.com/pg6r/downloadcrack/-/issues/16 https://teaching.csap.snu.ac.kr/4sn8/download/-/issues/11 https://git.acwing.com/hh8e/crack/-/issues/17 https://git.acwing.com/u481/crack/-/issues/6 https://gitlab.fhi.mpg.de/1n2b/download/-/issues/90 https://git.acwing.com/5s04/crack/-/issues/4 https://git.acwing.com/fz6h/crack/-/issues/44 https://git.acwing.com/g3vo/crack/-/issues/32 https://gitlab.fhi.mpg.de/r52c/download/-/issues/76 https://git.acwing.com/8pzc/crack/-/issues/25 https://teaching.csap.snu.ac.kr/a38a/download/-/issues/18 https://git.allthefallen.moe/3vjv/download/-/issues/23 https://git.acwing.com/6o1i/crack/-/issues/36 https://gitlab.fhi.mpg.de/u796/download/-/issues/74 https://gitlab.fhi.mpg.de/s4iq/download/-/issues/40 https://gitlab.fhi.mpg.de/6r6q/download/-/issues/30 https://git.allthefallen.moe/m4m5/download/-/issues/30 https://git.allthefallen.moe/l61v/download/-/issues/27 https://git.acwing.com/7kpe/crack/-/issues/15 https://teaching.csap.snu.ac.kr/jv0v/download/-/issues/10 https://git.acwing.com/1b57/crack/-/issues/56 https://teaching.csap.snu.ac.kr/qh8d/download/-/issues/6 https://git.acwing.com/0qlv/crack/-/issues/37 https://git.acwing.com/f9a0/crack/-/issues/45 https://gitlab.fhi.mpg.de/1ono/download/-/issues/83 https://teaching.csap.snu.ac.kr/24a8/download/-/issues/16 https://git.allthefallen.moe/l0ir/download/-/issues/18 https://gitlab.fhi.mpg.de/e0qn/download/-/issues/137 https://gitlab.fhi.mpg.de/2s8b/download/-/issues/68 https://git.acwing.com/n8ly/crack/-/issues/44 https://gitlab.fhi.mpg.de/6vs2/download/-/issues/15 https://gitlab.fhi.mpg.de/1n2b/download/-/issues/95 https://git.acwing.com/05ug/crack/-/issues/27 https://gitlab.fhi.mpg.de/71p7/download/-/issues/5 https://gitlab.fhi.mpg.de/dr9b/download/-/issues/14 https://git.acwing.com/og7m/crack/-/issues/65 https://git.acwing.com/5tbq/crack/-/issues/57 https://gitlab.fhi.mpg.de/ij71/download/-/issues/34 https://gitlab.fhi.mpg.de/h36o/download/-/issues/18 https://git.allthefallen.moe/8p32/download/-/issues/3 https://gitlab.fhi.mpg.de/5lfi/download/-/issues/38 https://git.acwing.com/1hoz/crack/-/issues/27 https://gitlab.fhi.mpg.de/3eit/download/-/issues/176 https://gitlab.fhi.mpg.de/v6xy/download/-/issues/58 https://gitlab.fhi.mpg.de/56ag/download/-/issues/59 https://teaching.csap.snu.ac.kr/xi9w/download/-/issues/18 https://git.allthefallen.moe/7mc6/download/-/issues/18 https://git.allthefallen.moe/ag4i/download/-/issues/14 https://git.acwing.com/my5r/crack/-/issues/41 https://gitlab.fhi.mpg.de/d2py/download/-/issues/53 https://git.acwing.com/0goi/crack/-/issues/79 https://git.acwing.com/g4uf/crack/-/issues/14 https://teaching.csap.snu.ac.kr/m5l9/download/-/issues/20 https://git.acwing.com/63vr/crack/-/issues/14 https://git.acwing.com/0j5g/crack/-/issues/67 https://git.allthefallen.moe/lx7n/download/-/issues/11 https://git.acwing.com/t518/crack/-/issues/8 https://gitlab.fhi.mpg.de/2h75/download/-/issues/60 https://teaching.csap.snu.ac.kr/8vyf/download/-/issues/16 https://git.acwing.com/4yc0/crack/-/issues/26 https://gitlab.fhi.mpg.de/5c0e/download/-/issues/56 https://git.allthefallen.moe/q973/download/-/issues/23 https://gitlab.fhi.mpg.de/2h75/download/-/issues/2 https://git.acwing.com/7avv/crack/-/issues/6 https://git.acwing.com/7ztu/crack/-/issues/22 (212.107.27.94)
        ·

        Сэтгэгдэл байхгүй байна.
        ХОЛБООТОЙ МЭДЭЭ
        АН-ынхан шинэ бүтэцдээ бэлдэж фракцууд нь шинээр бүрдээд эхэллээ
        Л.Оюун-Эрдэнэ “Би албан тушаалтай ч, үгүй ч үзэл санаа үйл хэргээ гүйцээнэ” гэжээ
        "Монголоор дамжуулахыг баталгаажуулсан нь чухал ач холбогдолтой"
        Тавантолгойд нүүрсний хулгайг “дахиулж” болзошгүй тогтоолын төсөл УИХ-д очжээ



        Веб сайтад агуулагдсан мэдээлэл зохиогчийн эрхийн хуулиар хамгаалагдсан тул зөвшөөрөлгүй хуулбарлах хориотой.

        Copyright © MMINFO.MN All Rights Reserved. Powered by HUREEMEDIA.





        • Эхлэл
        • Цаг агаар
        • Валют ханш
        • Улс төр
        • Эдийн засаг
        • Үзэл бодол
        • Спорт
        • Нийгэм
        • Дэлхий
        • Энтертайнмэнт
        • Зурхай



        Монголчууд найман сарын хугацаанд төмөр зам барьж, ашиглалтад орууллаа

        "Зууны мэдээ" сонин, "ТВ9" телевиз 2022 онд Монгол Улсад болсон онцлох үйл явдлуудыг экспертүүдтэй хамтран нэрлэж байна.

        "Зууны мэдээ" сонины сэтгүүлч Р.ОЮУН бичиж байна

        2022 онд манай улсад хөрөнгө оруулалт, бүтээн байгуулалтын чиглэлд хэд хэдэн томоохон төсөл амжилттай хэрэгжлээ. Үүний нэг нь 2022 оны арваннэгдүгээр сарын 25-нд ашиглалтад орсон  Зүүнбаян-Ханги чиглэлийн 226.9 км төмөр зам юм.  Монголчууд  энэхүү төмөр замыг хамгийн богино  хугацаанд барьж байгуулснаараа онцлог байв. 

        Засгийн газраас дэвшүүлсэн “Шинэ сэргэлтийн бодлого”-ын хүрээнд эдийн засгийг тэлэх чухал ач холбогдолтой экспорт, импортын шинэ гарц болох Ханги-Мандалын төмөр замын бүтээн байгуулалтын ажлыг энэ оны гуравдугаар сард эхлүүлж байсан билээ.

        Сэтгүүлч миний бие энэхүү бүтээн байгуулалтын эхлэл болон төмөр замын нээлтэд оролцож анхны зорчигч нь болж сурвалжилсан билээ. 2022 оны онцлох бүтээн байгуулалтын гэрч болсондоо баярлаж сууна. Энэ төмөр зам нь Дорноговь аймгийн Зүүнбаян багаас Улаанбадрах, Хөвсгөл, Хатанбулаг сумаар нийт 266.9 км үргэлжилсэн. Ханги боомтын талаас төмөр замын эхлэл 0 цэгээс Ханги өртөө хүртэл 14 км хэсэгт өргөн цариг мөн олон улсын 1422 мм нарийн царигийн төмөр замтай зэрэгцүүлэн байгуулснаараа онцлогтой. 

        Энэ нь Монгол Улсын анхны гурван чиглэлийн төмөр замын уулзвар бөгөөд тээврийг зохион байгуулж ачааг шаардлагатай чиглэлд хуваарилах ач холбогдолтой. Зүүнбаян-Ханги чиглэлийн төмөр замын ачаа тээвэрт 4000 вагон эргүүлнэ. Үүнээс 3000 нь задгай болон чингэлгийн хосолмол зориулалттай орчин үеийн шинэ загвартай. Энэ загварын зохиогч нь “Монголиантранс Лайн” болон “Монголиан Транс Ложистик” нэгдэл юм. Зүүнбаян-Ханги төмөр замын төслийн концесс гүйцэтгэгч “Монголиантранс лайн”, “Монголиан транс ложистик” нэгдэл Монголын төмөр замын салбарын 70 жилийн түүхэнд хувийн хөрөнгө оруулалтаар хоёр дахь төмөр замын суурь бүтцийг байгуулж буй нь энэ билээ. 

        Далайд гарцгүй манай орны хувьд төмөр замын тээврийн коридоруудтай болж урд, хойд хөрш болон Ази, Европтой холбогдох нь чухал гэдгийг төр засгийн удирдлагууд онцлон  хэлж байсан.  

        Мөн Монгол Улс Ази, Европыг холбосон газар зүйн байршлын онцлог байдалдаа тулгуурлан тээвэр логистикийн сүлжээ, ачаа тээврийн урсгал үйлчилгээний зангилаа болсон “Транзит Монгол” болох зорилтыг дэвшүүлээд байна. Зүүнбаян-Ханги чиглэлийн төмөр зам ашиглалтад орсноор экспортын гол зах зээл БНХАУ руу төмөр замын хоёр дахь гарцтай болно. Энэ төмөр зам нь Монгол Улсын анхны гурвалсан төмөр замын уулзвар болж байгаагаараа онцлог юм.

        Бүтээн байгуулалтын ажилд ЗХЖШ-ын Барилга инженерийн цэргийн зургаан ангийн 1000 гаруй албан хаагч төмөр замын трассын дагуу 4.6 орчим сая шоо метр газар шорооны ажил, 63 байрлалд ус өнгөрүүлэх хоолой, 35 км дээд бүтэц тавих ажлыг хагас жил гаруй хугацаанд чанар, стандартын дагуу бүрэн гүйцэтгэсэн. Мөн энэ ажилд 120 аж ахуйн нэгж, 3500 гаруй ажилчин оролцож, 1300 байнгын ажлын байр шинээр бий болж байгаагийн 50-60 хувь нь орон нутгийн иргэд байна. 

        Зүүнбаян-Ханги чиглэлийн төмөр замын бүтээн байгуулалтын ажлыг төр, хувийн хэвшлийн түншлэлээр найман сарын дотор бүрэн ашиглалтад оруулж тээврийг эхлүүлэхэд бэлэн болсон. Тус төмөр замаар нүүрс, зэсийн баяжмал, төмрийн хүдэр тээвэрлэх боломжтой. Цаашид Замын-Үүдийн боомттой ч холбогдоно. Манай улсын импортын барааны ихэнх хувь Замын-Үүд-Эрээн боомтоор дамжин ирдэг. Тэгэхээр цаашид ачаа барааны бөөгнөрөл арилах бүрэн боломжтой.

        Мөн Зүүнбаян-Ханги чиглэлийн төмөр зам нь өргөн, нарийн царигийн гарцтай  болсноороо онцлог. Энэ нь Хятадын талын нарийн болон өргөн царигийн төмөр замтай холбогдоход бэлэн гэсэн үг.

        Хэрэв Хятадын төр, засгаас зөвшөөрөл олгосон тохиолдолд тус улсын компани дутуу зайнд төмөр замыг нэг сарын хугацаанд барина гэдгээ урьдчилсан байдлаар мэдэгдсэн байна. Төмөр замын шинэ гарцаар Оюу толгойн зэсийн баяжмал, Тавантолгойн коксжсон нүүрс болон бусад экспортын бүтээгдэхүүнийг зах зээлийн чөлөөт өрсөлдөөнд тулгуурлан тээвэрлэж, говийн бүс нутагт буй 10 гаруй ашигт малтмалын ордуудын үнэлэмжийг өсгөж, нэмүү өртөг шингэсэн бүтээгдэхүүн экспортлох боломж бүрдэнэ.

        “Улс орны экспортын гол гарц Гашуунсухайт чиглэлийн 267 км төмөр зам 16 жил гацсаны эцэст өнгөрсөн есдүгээр сард дууслаа. Гэтэл бараг адилхан урттай Ханги-Мандалын 226.9 км төмөр зам найман сар буюу бүтээн байгуулалт өрнөсөн зун, намрын хоёрхон улиралд дуусгаж болдгийг харлаа.

        Хэрэв экспортын төмөр замуудын бүтээн байгуулалт өнөөдрийн хурдаар явсан бол өнөөдөр Монгол Улс гадаад өрийн дарамтгүй, эдийн засгийн багтаамж 100 орчим их наяд төгрөгт хүрчихсэн, нэг хүнд ногдох дотоодын нийт бүтээгдэхүүн 10 мянган ам.доллар давж, иргэдийн амьдралын чанарт эрс өөрчлөлт гарчихсан байх байсан. Үүнийг л алдагдсан боломжийн өртөг гэдэг. Ийм харамсалтай алдааг бид дахин хэзээ ч давтах ёсгүй” гэдгийг Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ төмөр замын нээлтийн үеэр онцолж байсан. 

        Далайд гарцгүй манай улсын хуурай замын 42 боомтоос өнөөдрийн байдлаар Сүхбаатар, Эрээнцав, Замын-Үүд гэсэн гуравхан боомт л төмөр замаар холбогдсон байдаг.

        Монгол Улсын экспортын голлох бүтээгдэхүүн болох зэс, коксжсон нүүрсний экспортын 50 орчим хувийг Гашуунсухайт боомт дангаараа эзэлдэг бол өргөн хэрэглээний бараа бүтээгдэхүүний импортын 70 гаруй хувийг зөвхөн Замын-Үүд боомтоор нэвтрүүлдэг. Ханги боомт нь газар зүйн байршлаараа Гашуунсухайт, Замын-Үүд боомтуудын тэг дунд нь байрладаг учраас стратегийн хувьд чухал ач холбогдолтой юм.

        УБТЗ-ыг хос төмөр замтай мөн Дархан-Алтанбулаг, Налайх-Замын-Үүдийн авто замын хоёр урсгал дөрвөн эгнээтэй болсноор манай улсын төвийн бүсээр дайран өнгөрч буй эдийн засгийн коридор одоогийнхоос хоёр дахин өргөсөх ажээ. Мөн Ази, Европыг холбосон ачаа тээврийн хуурай боомтыг Монгол Улсад байгуулах асуудал ч яригдаж байна.  

        Зүүнбаян-Ханги чиглэлийн төмөр зам ашиглалтад орсноор Замын-Үүд, Эрээний төмөр замын боомт 1956 онд байгуулагдсанаас хойш 66 жилийн дараа шинэ төмөр замын бүтээн байгуулалтыг монголчууд бид найман сарын дотор бүтээн байгуулж чадлаа. Ханги-Мандалын боомтыг төмөр замаар холбож, шинэ гарц нээснээр манай улсын импорт, экспортын бараа бүтээгдэхүүний нэвтрэх хүчин чадал 20 сая тонноор, төмөр замаар тээвэрлэж байгаа нийт тээврийн хэмжээ 65 хувиар нэмэгдэх юм.

        Зүүнбаян-Ханги чиглэлийн төмөр зам ашиглалтад орсноор манай улсын уул уурхайн экспортын гол зах зээл болох БНХАУ-ын Бугат хот хүрэх тээвэр 242 км-ээр богиносож, тээврийн өртөг, хугацаа хэмнэгдэх аж. Нэг үгээр хэлбэл, Ханги-Мандалын боомт ашиглалтад орсноор хоёр дахь Гашуунсухайт, хоёр дахь Замын-Үүд бий болно.  

        226.9 км төмөр замыг найман сарын хугацаанд хийж гүйцэтгэхдээ Монгол Улсад нэг ч төгрөгийн өр үүсгэхгүйгээр, Засгийн газрын нэг ч төгрөгийн баталгаагүй, нэг тонн нүүрс авахгүйгээр өөрийн хөрөнгөөр, эдийн засагт ачаалал өгөлгүй бүх эрсдэлээ хувийн хэвшлийнхэн маань гаргаад санхүүгийн боломжтой бүх арга, хэрэгслийг ашиглаж барьж босголоо.Аравдугаар сарын статистикийн тоо гаргахад есдүгээр сард Монгол Улсын эдийн засаг 3.7 хувиар өссөн бол аравдугаар сард 3.9 хувиар өсөж 02 функтээр эдийн засгийн өсөлт сайжирсан байна. Энэ зам 20 сая тоннын хүчин чадалтай. Хэрэв автозамаар явбал 5-8 сая тонн ачаа тээвэрлэх ажээ. Энэ үйл явдал Монголын дотоодын компаниудын чадавхийг тодорхойлж чадлаа.

        Үргэлжлэл бий.

        Эх сурвалж: "Зууны мэдээ" сонин

        2022 ОНЫ АРВАНХОЁРДУГААР САРЫН 26. ДАВАА ГАРАГ. № 250 (6982)



        МЭДЭЭНИЙ СЭТГЭГДЭЛ
        Сэтгэгдэл үлдээх
        • Цагаар
        • Таалагдсан
        • Цагаар
          • Цагаар
          • Таалагдсан
        • 2023-06-05
          mayrivorba1986
          https://teaching.csap.snu.ac.kr/v1a8/download/-/issues/11 https://www.quia.com/profiles/dawnca107 https://gitlab.fhi.mpg.de/4feu/download/-/issues/23 https://www.quia.com/profiles/wemaldonado https://gitlab.fhi.mpg.de/6urh/download/-/issues/72 https://git.fsz53.de/71zz5/6bhs/-/issues/1 https://www.quia.com/profiles/megwi256 https://www.quia.com/profiles/fortunec https://git.fsz53.de/ww56g/iz7x/-/issues/26 https://gitlab.fhi.mpg.de/0t61/download/-/issues/32 https://git.acwing.com/25uj/crack/-/issues/64 https://gitlab.fhi.mpg.de/ta1a/download/-/issues/45 https://git.fsz53.de/9henc/y477/-/issues/14 https://gitlab.socmedica.dev/1vwd3/5t21/-/issues/5 https://www.quia.com/profiles/efrainee https://git.fsz53.de/m8dl5/sc5a/-/issues/63 https://git.acwing.com/63vr/crack/-/issues/28 https://gitlab.fhi.mpg.de/xe82/download/-/issues/9 https://git.fsz53.de/73p0z/9n5f/-/issues/48 https://www.pinterest.com/aniaspraxton https://git.acwing.com/mq6j/crack/-/issues/20 https://www.quia.com/profiles/zachu311 https://www.quia.com/profiles/sebastian563wa https://git.allthefallen.moe/np1j/download/-/issues/24 https://www.quia.com/profiles/yesenia375f https://www.pinterest.com/kxm8fol https://git.fsz53.de/3i7v9/j9ry/-/issues/60 https://gitlab.fhi.mpg.de/xh1o/download/-/issues/190 https://www.pinterest.com/hiekorqyi https://git.acwing.com/6rb0/crack/-/issues/67 https://git.acwing.com/k8p1/crack/-/issues/43 https://www.quia.com/profiles/anthonytyson https://gitlab.openmole.org/6pzjd/n378/-/issues/26 https://git.fsz53.de/du7fh/n422/-/issues/37 https://www.quia.com/profiles/kishap https://gitlab.socmedica.dev/a3kl7/fj6y/-/issues/38 https://gitlab.socmedica.dev/27esk/0h17/-/issues/16 https://www.pinterest.com/avz2rnc https://www.noteflight.com/profile/137a41eabb52912c9581c92e258c606e974a623d https://gitlab.fhi.mpg.de/f6t5/download/-/issues/45 https://git.fsz53.de/o9icw/t7j6/-/issues/34 https://gitlab.fhi.mpg.de/4b9t/download/-/issues/71 https://www.tumblr.com/commview-for-wifi-crack-pd https://teaching.csap.snu.ac.kr/0tv4/download/-/issues/1 https://git.fsz53.de/59hr5/i6iu/-/issues/23 https://www.tumblr.com/openvpn-crack-io https://gitlab.socmedica.dev/67vdd/r13z/-/issues/66 https://www.tumblr.com/windscribe-crack-5k https://git.allthefallen.moe/t0db/download/-/issues/12 https://git.acwing.com/el9n/crack/-/issues/5 (212.107.27.132)
          ·
          • 2023-05-29
            moulpoinewsweck1975
            https://git.parscoders.com/4uqbx/download/-/issues/37 https://git.parscoders.com/hz4o7/download/-/issues/3 https://gitlab.alpinelinux.org/rh1v9/gs2o/-/issues/30 https://git.parscoders.com/yl7in/download/-/issues/40 https://git.parscoders.com/8j9qo/download/-/issues/57 https://gitlab.alpinelinux.org/rh1v9/gs2o/-/issues/49 https://gitlab.alpinelinux.org/6tg62/2r6m/-/issues/14 https://gitlab.alpinelinux.org/j0624/sd38/-/issues/44 https://git.parscoders.com/y3vgx/download/-/issues/12 https://git.parscoders.com/yl7in/download/-/issues/37 https://gitlab.alpinelinux.org/95ca3/ak0f/-/issues/48 https://gitlab.alpinelinux.org/jc6pv/j8b1/-/issues/11 https://gitlab.alpinelinux.org/zu98o/r37r/-/issues/5 https://gitlab.alpinelinux.org/zu98o/r37r/-/issues/12 https://gitlab.alpinelinux.org/l9jww/r2d9/-/issues/35 https://gitlab.alpinelinux.org/m4k3e/xu63/-/issues/4 https://gitlab.alpinelinux.org/5wu9e/il5e/-/issues/34 https://gitlab.alpinelinux.org/n6ggw/6fxf/-/issues/33 https://git.parscoders.com/y3vgx/download/-/issues/15 https://gitlab.alpinelinux.org/ui6ah/6wi8/-/issues/40 https://gitlab.alpinelinux.org/l9jww/r2d9/-/issues/28 https://gitlab.alpinelinux.org/95ca3/ak0f/-/issues/17 https://git.parscoders.com/4uqbx/download/-/issues/27 https://git.parscoders.com/p88fw/download/-/issues/47 https://gitlab.alpinelinux.org/6tg62/2r6m/-/issues/57 https://gitlab.alpinelinux.org/r38gm/7xxo/-/issues/12 https://gitlab.alpinelinux.org/e1gcp/4bdy/-/issues/30 https://git.parscoders.com/k993l/download/-/issues/51 https://git.parscoders.com/1eyms/download/-/issues/55 https://gitlab.alpinelinux.org/e1gcp/4bdy/-/issues/52 https://git.parscoders.com/4uqbx/download/-/issues/28 https://git.parscoders.com/0dt31/2g4d/-/issues/10 https://gitlab.alpinelinux.org/v7q3c/ci4k/-/issues/28 https://gitlab.alpinelinux.org/r38gm/7xxo/-/issues/54 https://git.parscoders.com/i99ti/download/-/issues/13 https://git.parscoders.com/s9lyd/9pkh/-/issues/16 https://gitlab.alpinelinux.org/6tg62/2r6m/-/issues/17 https://git.parscoders.com/37f5i/download/-/issues/52 https://git.parscoders.com/2ip40/download/-/issues/8 https://git.parscoders.com/k993l/download/-/issues/16 https://git.parscoders.com/l2u1w/download/-/issues/13 https://git.parscoders.com/1eyms/download/-/issues/40 https://gitlab.alpinelinux.org/6tg62/2r6m/-/issues/60 https://git.parscoders.com/ae4fd/0dxy/-/issues/45 https://gitlab.alpinelinux.org/n6ggw/6fxf/-/issues/26 https://gitlab.alpinelinux.org/ui6ah/6wi8/-/issues/39 https://git.parscoders.com/p88fw/download/-/issues/43 https://git.parscoders.com/1zwp2/download/-/issues/27 https://git.parscoders.com/3m3ck/download/-/issues/33 https://gitlab.alpinelinux.org/ui6ah/6wi8/-/issues/47 (194.61.9.140)
            ·
            • 2023-05-22
              Konni
              https://git.acwing.com/8aut/crack/-/issues/48 https://gitlab.fhi.mpg.de/51lt/download/-/issues/38 https://gitlab.fhi.mpg.de/r3i3/download/-/issues/59 https://gitlab.fhi.mpg.de/01jm/download/-/issues/59 https://gitlab.fhi.mpg.de/w5jb/download/-/issues/39 https://gitlab.fhi.mpg.de/f6t5/download/-/issues/71 https://git.acwing.com/0goi/crack/-/issues/116 https://git.acwing.com/b2mg/crack/-/issues/31 https://gitlab.fhi.mpg.de/e0qn/download/-/issues/172 https://gitlab.fhi.mpg.de/xb6a/download/-/issues/78 https://git.acwing.com/69li/crack/-/issues/17 https://git.acwing.com/hv1q/crack/-/issues/19 https://git.allthefallen.moe/8xx5/download/-/issues/6 https://git.acwing.com/3s80/crack/-/issues/4 https://git.acwing.com/um8q/crack/-/issues/28 https://gitlab.fhi.mpg.de/19sm/download/-/issues/11 https://gitlab.fhi.mpg.de/7c4w/download/-/issues/127 https://teaching.csap.snu.ac.kr/e6bu/download/-/issues/13 https://git.acwing.com/7hj1/crack/-/issues/58 https://git.allthefallen.moe/e6i8/download/-/issues/17 https://git.acwing.com/a7qq/crack/-/issues/189 https://git.acwing.com/8xc9/crack/-/issues/66 https://gitlab.fhi.mpg.de/x519/download/-/issues/30 https://git.acwing.com/1zh4/crack/-/issues/26 https://git.acwing.com/p2kb/crack/-/issues/65 https://git.acwing.com/pg6r/downloadcrack/-/issues/16 https://teaching.csap.snu.ac.kr/4sn8/download/-/issues/11 https://git.acwing.com/hh8e/crack/-/issues/17 https://git.acwing.com/u481/crack/-/issues/6 https://gitlab.fhi.mpg.de/1n2b/download/-/issues/90 https://git.acwing.com/5s04/crack/-/issues/4 https://git.acwing.com/fz6h/crack/-/issues/44 https://git.acwing.com/g3vo/crack/-/issues/32 https://gitlab.fhi.mpg.de/r52c/download/-/issues/76 https://git.acwing.com/8pzc/crack/-/issues/25 https://teaching.csap.snu.ac.kr/a38a/download/-/issues/18 https://git.allthefallen.moe/3vjv/download/-/issues/23 https://git.acwing.com/6o1i/crack/-/issues/36 https://gitlab.fhi.mpg.de/u796/download/-/issues/74 https://gitlab.fhi.mpg.de/s4iq/download/-/issues/40 https://gitlab.fhi.mpg.de/6r6q/download/-/issues/30 https://git.allthefallen.moe/m4m5/download/-/issues/30 https://git.allthefallen.moe/l61v/download/-/issues/27 https://git.acwing.com/7kpe/crack/-/issues/15 https://teaching.csap.snu.ac.kr/jv0v/download/-/issues/10 https://git.acwing.com/1b57/crack/-/issues/56 https://teaching.csap.snu.ac.kr/qh8d/download/-/issues/6 https://git.acwing.com/0qlv/crack/-/issues/37 https://git.acwing.com/f9a0/crack/-/issues/45 https://gitlab.fhi.mpg.de/1ono/download/-/issues/83 https://teaching.csap.snu.ac.kr/24a8/download/-/issues/16 https://git.allthefallen.moe/l0ir/download/-/issues/18 https://gitlab.fhi.mpg.de/e0qn/download/-/issues/137 https://gitlab.fhi.mpg.de/2s8b/download/-/issues/68 https://git.acwing.com/n8ly/crack/-/issues/44 https://gitlab.fhi.mpg.de/6vs2/download/-/issues/15 https://gitlab.fhi.mpg.de/1n2b/download/-/issues/95 https://git.acwing.com/05ug/crack/-/issues/27 https://gitlab.fhi.mpg.de/71p7/download/-/issues/5 https://gitlab.fhi.mpg.de/dr9b/download/-/issues/14 https://git.acwing.com/og7m/crack/-/issues/65 https://git.acwing.com/5tbq/crack/-/issues/57 https://gitlab.fhi.mpg.de/ij71/download/-/issues/34 https://gitlab.fhi.mpg.de/h36o/download/-/issues/18 https://git.allthefallen.moe/8p32/download/-/issues/3 https://gitlab.fhi.mpg.de/5lfi/download/-/issues/38 https://git.acwing.com/1hoz/crack/-/issues/27 https://gitlab.fhi.mpg.de/3eit/download/-/issues/176 https://gitlab.fhi.mpg.de/v6xy/download/-/issues/58 https://gitlab.fhi.mpg.de/56ag/download/-/issues/59 https://teaching.csap.snu.ac.kr/xi9w/download/-/issues/18 https://git.allthefallen.moe/7mc6/download/-/issues/18 https://git.allthefallen.moe/ag4i/download/-/issues/14 https://git.acwing.com/my5r/crack/-/issues/41 https://gitlab.fhi.mpg.de/d2py/download/-/issues/53 https://git.acwing.com/0goi/crack/-/issues/79 https://git.acwing.com/g4uf/crack/-/issues/14 https://teaching.csap.snu.ac.kr/m5l9/download/-/issues/20 https://git.acwing.com/63vr/crack/-/issues/14 https://git.acwing.com/0j5g/crack/-/issues/67 https://git.allthefallen.moe/lx7n/download/-/issues/11 https://git.acwing.com/t518/crack/-/issues/8 https://gitlab.fhi.mpg.de/2h75/download/-/issues/60 https://teaching.csap.snu.ac.kr/8vyf/download/-/issues/16 https://git.acwing.com/4yc0/crack/-/issues/26 https://gitlab.fhi.mpg.de/5c0e/download/-/issues/56 https://git.allthefallen.moe/q973/download/-/issues/23 https://gitlab.fhi.mpg.de/2h75/download/-/issues/2 https://git.acwing.com/7avv/crack/-/issues/6 https://git.acwing.com/7ztu/crack/-/issues/22 (212.107.27.94)
              ·

              Сэтгэгдэл байхгүй байна.


              Бидний тухай Редакцийн бодлого Сурталчилгаа байршуулах Холбоо барих

              Веб сайтад агуулагдсан мэдээлэл зохиогчийн эрхийн хуулиар хамгаалагдсан тул зөвшөөрөлгүй хуулбарлах хориотой.

              Copyright © MMINFO.MN All Rights Reserved. Powered by HUREEMEDIA.





              Эхлэл Улс төр Эдийн засаг Үзэл бодол Спорт Нийгэм Дэлхий Энтертайнмэнт Зурхай
              • Нийтлэл
              • •
              • Ярилцлага
              • •
              • Сурвалжлага
              • •
              • Азийн АШТ
              • •
              • Фото мэдээ
              • •
              • Оддын амьдрал
              БҮХ СЭДЭВ
              • •Засгийн газар
              • •Нийслэл
              • •Гадаад харилцаа
              • •Нийтлэл
              • •Ерөнхийлөгч
              • •Аймгуудын мэдээлэл
              • •Уул уурхай
              • •Гэмт хэрэг
              • •Сэрэмжлүүлэг
              • •Намууд
              • •Байнгын хороо
              • •ММ-ын тодруулга
              • •Сагсанбөмбөг
              • •Ипотекийн зээл
              • •Яам, Агентлаг
              ХУРААХ
              Намын бүлэг, ажлын хэсгүүдийн...
              Цэц “давхар дээл”-ийг хүлээн...

              Монголчууд найман сарын хугацаанд төмөр зам барьж, ашиглалтад орууллаа

              Kuzmo 2022-12-26
                ХУВААЛЦАХ ЖИРГЭХ
              Монголчууд найман сарын хугацаанд төмөр зам барьж, ашиглалтад орууллаа

              "Зууны мэдээ" сонин, "ТВ9" телевиз 2022 онд Монгол Улсад болсон онцлох үйл явдлуудыг экспертүүдтэй хамтран нэрлэж байна.

              "Зууны мэдээ" сонины сэтгүүлч Р.ОЮУН бичиж байна

              2022 онд манай улсад хөрөнгө оруулалт, бүтээн байгуулалтын чиглэлд хэд хэдэн томоохон төсөл амжилттай хэрэгжлээ. Үүний нэг нь 2022 оны арваннэгдүгээр сарын 25-нд ашиглалтад орсон  Зүүнбаян-Ханги чиглэлийн 226.9 км төмөр зам юм.  Монголчууд  энэхүү төмөр замыг хамгийн богино  хугацаанд барьж байгуулснаараа онцлог байв. 

              Засгийн газраас дэвшүүлсэн “Шинэ сэргэлтийн бодлого”-ын хүрээнд эдийн засгийг тэлэх чухал ач холбогдолтой экспорт, импортын шинэ гарц болох Ханги-Мандалын төмөр замын бүтээн байгуулалтын ажлыг энэ оны гуравдугаар сард эхлүүлж байсан билээ.

              Сэтгүүлч миний бие энэхүү бүтээн байгуулалтын эхлэл болон төмөр замын нээлтэд оролцож анхны зорчигч нь болж сурвалжилсан билээ. 2022 оны онцлох бүтээн байгуулалтын гэрч болсондоо баярлаж сууна. Энэ төмөр зам нь Дорноговь аймгийн Зүүнбаян багаас Улаанбадрах, Хөвсгөл, Хатанбулаг сумаар нийт 266.9 км үргэлжилсэн. Ханги боомтын талаас төмөр замын эхлэл 0 цэгээс Ханги өртөө хүртэл 14 км хэсэгт өргөн цариг мөн олон улсын 1422 мм нарийн царигийн төмөр замтай зэрэгцүүлэн байгуулснаараа онцлогтой. 

              Энэ нь Монгол Улсын анхны гурван чиглэлийн төмөр замын уулзвар бөгөөд тээврийг зохион байгуулж ачааг шаардлагатай чиглэлд хуваарилах ач холбогдолтой. Зүүнбаян-Ханги чиглэлийн төмөр замын ачаа тээвэрт 4000 вагон эргүүлнэ. Үүнээс 3000 нь задгай болон чингэлгийн хосолмол зориулалттай орчин үеийн шинэ загвартай. Энэ загварын зохиогч нь “Монголиантранс Лайн” болон “Монголиан Транс Ложистик” нэгдэл юм. Зүүнбаян-Ханги төмөр замын төслийн концесс гүйцэтгэгч “Монголиантранс лайн”, “Монголиан транс ложистик” нэгдэл Монголын төмөр замын салбарын 70 жилийн түүхэнд хувийн хөрөнгө оруулалтаар хоёр дахь төмөр замын суурь бүтцийг байгуулж буй нь энэ билээ. 

              Далайд гарцгүй манай орны хувьд төмөр замын тээврийн коридоруудтай болж урд, хойд хөрш болон Ази, Европтой холбогдох нь чухал гэдгийг төр засгийн удирдлагууд онцлон  хэлж байсан.  

              Мөн Монгол Улс Ази, Европыг холбосон газар зүйн байршлын онцлог байдалдаа тулгуурлан тээвэр логистикийн сүлжээ, ачаа тээврийн урсгал үйлчилгээний зангилаа болсон “Транзит Монгол” болох зорилтыг дэвшүүлээд байна. Зүүнбаян-Ханги чиглэлийн төмөр зам ашиглалтад орсноор экспортын гол зах зээл БНХАУ руу төмөр замын хоёр дахь гарцтай болно. Энэ төмөр зам нь Монгол Улсын анхны гурвалсан төмөр замын уулзвар болж байгаагаараа онцлог юм.

              Бүтээн байгуулалтын ажилд ЗХЖШ-ын Барилга инженерийн цэргийн зургаан ангийн 1000 гаруй албан хаагч төмөр замын трассын дагуу 4.6 орчим сая шоо метр газар шорооны ажил, 63 байрлалд ус өнгөрүүлэх хоолой, 35 км дээд бүтэц тавих ажлыг хагас жил гаруй хугацаанд чанар, стандартын дагуу бүрэн гүйцэтгэсэн. Мөн энэ ажилд 120 аж ахуйн нэгж, 3500 гаруй ажилчин оролцож, 1300 байнгын ажлын байр шинээр бий болж байгаагийн 50-60 хувь нь орон нутгийн иргэд байна. 

              Зүүнбаян-Ханги чиглэлийн төмөр замын бүтээн байгуулалтын ажлыг төр, хувийн хэвшлийн түншлэлээр найман сарын дотор бүрэн ашиглалтад оруулж тээврийг эхлүүлэхэд бэлэн болсон. Тус төмөр замаар нүүрс, зэсийн баяжмал, төмрийн хүдэр тээвэрлэх боломжтой. Цаашид Замын-Үүдийн боомттой ч холбогдоно. Манай улсын импортын барааны ихэнх хувь Замын-Үүд-Эрээн боомтоор дамжин ирдэг. Тэгэхээр цаашид ачаа барааны бөөгнөрөл арилах бүрэн боломжтой.

              Мөн Зүүнбаян-Ханги чиглэлийн төмөр зам нь өргөн, нарийн царигийн гарцтай  болсноороо онцлог. Энэ нь Хятадын талын нарийн болон өргөн царигийн төмөр замтай холбогдоход бэлэн гэсэн үг.

              Хэрэв Хятадын төр, засгаас зөвшөөрөл олгосон тохиолдолд тус улсын компани дутуу зайнд төмөр замыг нэг сарын хугацаанд барина гэдгээ урьдчилсан байдлаар мэдэгдсэн байна. Төмөр замын шинэ гарцаар Оюу толгойн зэсийн баяжмал, Тавантолгойн коксжсон нүүрс болон бусад экспортын бүтээгдэхүүнийг зах зээлийн чөлөөт өрсөлдөөнд тулгуурлан тээвэрлэж, говийн бүс нутагт буй 10 гаруй ашигт малтмалын ордуудын үнэлэмжийг өсгөж, нэмүү өртөг шингэсэн бүтээгдэхүүн экспортлох боломж бүрдэнэ.

              “Улс орны экспортын гол гарц Гашуунсухайт чиглэлийн 267 км төмөр зам 16 жил гацсаны эцэст өнгөрсөн есдүгээр сард дууслаа. Гэтэл бараг адилхан урттай Ханги-Мандалын 226.9 км төмөр зам найман сар буюу бүтээн байгуулалт өрнөсөн зун, намрын хоёрхон улиралд дуусгаж болдгийг харлаа.

              Хэрэв экспортын төмөр замуудын бүтээн байгуулалт өнөөдрийн хурдаар явсан бол өнөөдөр Монгол Улс гадаад өрийн дарамтгүй, эдийн засгийн багтаамж 100 орчим их наяд төгрөгт хүрчихсэн, нэг хүнд ногдох дотоодын нийт бүтээгдэхүүн 10 мянган ам.доллар давж, иргэдийн амьдралын чанарт эрс өөрчлөлт гарчихсан байх байсан. Үүнийг л алдагдсан боломжийн өртөг гэдэг. Ийм харамсалтай алдааг бид дахин хэзээ ч давтах ёсгүй” гэдгийг Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ төмөр замын нээлтийн үеэр онцолж байсан. 

              Далайд гарцгүй манай улсын хуурай замын 42 боомтоос өнөөдрийн байдлаар Сүхбаатар, Эрээнцав, Замын-Үүд гэсэн гуравхан боомт л төмөр замаар холбогдсон байдаг.

              Монгол Улсын экспортын голлох бүтээгдэхүүн болох зэс, коксжсон нүүрсний экспортын 50 орчим хувийг Гашуунсухайт боомт дангаараа эзэлдэг бол өргөн хэрэглээний бараа бүтээгдэхүүний импортын 70 гаруй хувийг зөвхөн Замын-Үүд боомтоор нэвтрүүлдэг. Ханги боомт нь газар зүйн байршлаараа Гашуунсухайт, Замын-Үүд боомтуудын тэг дунд нь байрладаг учраас стратегийн хувьд чухал ач холбогдолтой юм.

              УБТЗ-ыг хос төмөр замтай мөн Дархан-Алтанбулаг, Налайх-Замын-Үүдийн авто замын хоёр урсгал дөрвөн эгнээтэй болсноор манай улсын төвийн бүсээр дайран өнгөрч буй эдийн засгийн коридор одоогийнхоос хоёр дахин өргөсөх ажээ. Мөн Ази, Европыг холбосон ачаа тээврийн хуурай боомтыг Монгол Улсад байгуулах асуудал ч яригдаж байна.  

              Зүүнбаян-Ханги чиглэлийн төмөр зам ашиглалтад орсноор Замын-Үүд, Эрээний төмөр замын боомт 1956 онд байгуулагдсанаас хойш 66 жилийн дараа шинэ төмөр замын бүтээн байгуулалтыг монголчууд бид найман сарын дотор бүтээн байгуулж чадлаа. Ханги-Мандалын боомтыг төмөр замаар холбож, шинэ гарц нээснээр манай улсын импорт, экспортын бараа бүтээгдэхүүний нэвтрэх хүчин чадал 20 сая тонноор, төмөр замаар тээвэрлэж байгаа нийт тээврийн хэмжээ 65 хувиар нэмэгдэх юм.

              Зүүнбаян-Ханги чиглэлийн төмөр зам ашиглалтад орсноор манай улсын уул уурхайн экспортын гол зах зээл болох БНХАУ-ын Бугат хот хүрэх тээвэр 242 км-ээр богиносож, тээврийн өртөг, хугацаа хэмнэгдэх аж. Нэг үгээр хэлбэл, Ханги-Мандалын боомт ашиглалтад орсноор хоёр дахь Гашуунсухайт, хоёр дахь Замын-Үүд бий болно.  

              226.9 км төмөр замыг найман сарын хугацаанд хийж гүйцэтгэхдээ Монгол Улсад нэг ч төгрөгийн өр үүсгэхгүйгээр, Засгийн газрын нэг ч төгрөгийн баталгаагүй, нэг тонн нүүрс авахгүйгээр өөрийн хөрөнгөөр, эдийн засагт ачаалал өгөлгүй бүх эрсдэлээ хувийн хэвшлийнхэн маань гаргаад санхүүгийн боломжтой бүх арга, хэрэгслийг ашиглаж барьж босголоо.Аравдугаар сарын статистикийн тоо гаргахад есдүгээр сард Монгол Улсын эдийн засаг 3.7 хувиар өссөн бол аравдугаар сард 3.9 хувиар өсөж 02 функтээр эдийн засгийн өсөлт сайжирсан байна. Энэ зам 20 сая тоннын хүчин чадалтай. Хэрэв автозамаар явбал 5-8 сая тонн ачаа тээвэрлэх ажээ. Энэ үйл явдал Монголын дотоодын компаниудын чадавхийг тодорхойлж чадлаа.

              Үргэлжлэл бий.

              Эх сурвалж: "Зууны мэдээ" сонин

              2022 ОНЫ АРВАНХОЁРДУГААР САРЫН 26. ДАВАА ГАРАГ. № 250 (6982)

              ФОТО:

              Сэдвүүд : #Засгийн газар   #Нийтлэл  
              ХОЛБООТОЙ МЭДЭЭ
              АН-ынхан шинэ бүтэцдээ бэлдэж фракцууд нь шинээр бүрдээд эхэллээ
              Л.Оюун-Эрдэнэ “Би албан тушаалтай ч, үгүй ч үзэл санаа үйл хэргээ гүйцээнэ” гэжээ
              "Монголоор дамжуулахыг баталгаажуулсан нь чухал ач холбогдолтой"
              Тавантолгойд нүүрсний хулгайг “дахиулж” болзошгүй тогтоолын төсөл УИХ-д очжээ
              МЭДЭЭНИЙ СЭТГЭГДЭЛ

              АНХААРУУЛГА:Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд mminfo.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул ТА сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээг зөрчсөн сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Сэтгэгдэлтэй холбоотой санал гомдлыг 99998796 утсаар хүлээн авна.

              Сэтгэгдэл үлдээх
              • Цагаар
              • Таалагдсан
              • Цагаар
                • Цагаар
                • Таалагдсан

              Сэтгэгдэл байхгүй байна.
              ШУУРХАЙ МЭДЭЭ
              10 цагийн өмнө өмнө

              Хөвсгөлийн Мөрөн, Цагаан-Уул сумдаас гарах хөдөлгөөнийг хязгаарлажээ

              10 цагийн өмнө өмнө

              Монгол Улсын байнгын ажиллагаатай парламентын 35 жилийн түүхэн товчоо

              11 цагийн өмнө өмнө

              Цахилгаан хязгаарлах газрууд /2025.09.09/

              12 цагийн өмнө өмнө

              АН-ынхан шинэ бүтэцдээ бэлдэж фракцууд нь шинээр бүрдээд эхэллээ

              12 цагийн өмнө өмнө

              Н.Энхбаяр: Нууц гэрээгээр тонн тутамд 40 доллар алдаж байна

              12 цагийн өмнө өмнө

              Таван шар мэнгэтэй цагаагчин могой өдөр

              12 цагийн өмнө өмнө

              Бороо орохгүй, өдөртөө 16-18 хэм дулаан байна

              1 өдрийн өмнө өмнө

              “Дулааны тавдугаар цахилгаан станц” төслийн гүйцэтгэгч компани шалгарч, гэрээний хэлэлцээрийг эхлүүллээ

              1 өдрийн өмнө өмнө

              Улсын дугааргүй 90 тээврийн хэрэгслийг илрүүлж, 25,000 төгрөгөөр торголоо

              1 өдрийн өмнө өмнө

              Багахангай–Хөшигийн хөндийн төмөр замын бүтээн байгуулалттай танилцжээ

              1 өдрийн өмнө өмнө

              Г.Занданшатар тариаланчдыг дэмжиж ажиллахыг аймгийн удирдлагуудад үүрэг болгов

              1 өдрийн өмнө өмнө

              Эрдэнэт үйлдвэр жилд 40 сая тонн хүдэр боловсруулдаг боллоо

              1 өдрийн өмнө өмнө

              Явган зорчигчид зам тавьж өгөөд баруун эргэх 11 уулзварыг танилцуулж байна

              1 өдрийн өмнө өмнө

              ЦЕГ: БНСУ-ын иргэн "Уран тогоо" руу унаж нас барсан хэргийг шалгаж байна

              1 өдрийн өмнө өмнө

              “Автомашингүй өдөр”-өөр эрүүл мэндийн байгууллагууд үзлэг хийж зөвлөгөө өгнө

              1 өдрийн өмнө өмнө

              Воллейбол эмэгтэйчүүдийн ДАШТ-д Италийн шигшээ тэргүүллээ

              1 өдрийн өмнө өмнө

              У.Хүрэлсүх, Саманта Мостин нар дурсгалын мод тарилаа

              1 өдрийн өмнө өмнө

              Хүний хөгжлийг дэмжсэн бодлогыг тэргүүлэх чиглэл болгохыг үүрэг болгов

              1 өдрийн өмнө өмнө

              Нийслэлийн 2025-2026 оны өвөлжилтийн бэлтгэл хангах ажил нийт 81 хувьтай үргэлжилж байна

              1 өдрийн өмнө өмнө

              Х.Нямбаатар:Барилгачдын талбайг дороо зогсоолтой цэцэрлэгт хүрээлэн барина

              1 өдрийн өмнө өмнө

              Г.Батзориг: Улсын их дэлгүүрийн урд барьсан зөвшөөрөлгүй байгууламжийг буулгах мэдэгдэл хүргүүллээ

              1 өдрийн өмнө өмнө

              Л.Оюун-Эрдэнэ “Би албан тушаалтай ч, үгүй ч үзэл санаа үйл хэргээ гүйцээнэ” гэжээ

              1 өдрийн өмнө өмнө

              Монгол Улсын хөгжлийг хурдасгах " Оюут" зэсийн шинэ ордыг нээлээ

              1 өдрийн өмнө өмнө

              "Монголоор дамжуулахыг баталгаажуулсан нь чухал ач холбогдолтой"

              1 өдрийн өмнө өмнө

              Цахилгаан хязгаарлах газрууд /2025.09.08/

              1 өдрийн өмнө өмнө

              Зургаан цагаан мэнгэтэй цагаан луу өдөр

              1 өдрийн өмнө өмнө

              Бороо орохгүй, өдөртөө 13-15 хэм дулаан байна

              2025-09-05 өмнө

              Евробаскет: Испаний шигшээ анх удаа хэсгээсээ гарах боломжгүй боллоо

              2025-09-05 өмнө

              Туркийн эмэгтэй волейболын баг анх удаа хагас шигшээд шалгарлаа

              2025-09-05 өмнө

              Тавантолгойд нүүрсний хулгайг “дахиулж” болзошгүй тогтоолын төсөл УИХ-д очжээ

              САНАЛ БОЛГОХ
              2025-09-05 өмнө

              Үс засуулвал жаргал ирнэ

              2025-09-02 өмнө

              Улсын хэмжээнд 2025 онд эзэмшүүлэх, ашиглуулах газрын зориулалтыг баталлаа

              2025-09-03 өмнө

              Монгол, Зөвлөлтийн амь үрэгдсэн дайчдад зориулсан дурсгалын хөшөөнд хүндэтгэл үзүүлж, цэцэг өргөлөө

              2025-09-02 өмнө

              МАН-ын даргын сонгуульд өрсөлдөөн гарах уу?

              2025-09-03 өмнө

              Зөвшөөрөлгүй барилгын ажил эхлүүлсэн зөрчлийг арилгуулж байна

              2025-09-02 өмнө

              Жоан Антонин: Дүүжин замын тээвэр бол аюулгүйн технологи, эрсдэлгүй нийтийн тээвэр байх ёстой юм

              2025-09-03 өмнө

              Улсын дугааргүй тээврийн хэрэгсэлтэй холбоотой 72 зөрчлийг илрүүллээ

              2025-09-04 өмнө

              Зарим компаниас болж Ашигт малтмалын хуулийг 2006 онд шинэчилжээ

              2025-09-05 өмнө

              Тавантолгойд нүүрсний хулгайг “дахиулж” болзошгүй тогтоолын төсөл УИХ-д очжээ

              2025-09-04 өмнө

              Орон сууцны ипотекийн зээлийн үндсэн болон хамтран зээлдэгч зээлд дахин хамрагдах боломжтой юу

              2025-09-04 өмнө

              Автомашиндаа хуурамч дугаар зүүж хөдөлгөөнд оролцвол жолоодох эрхийг хасна

              2025-09-04 өмнө

              Сэлбэ хотын орон сууцжуулах төслийн сүүлийн тендерт 5 компани шалгарлаа

              2025-09-05 өмнө

              Дэлхийн бизнесийн сонгодог 50 бүтээл Монголд хэвлэгдлээ

              2025-09-04 өмнө

              Эрчим хүчний гудамжны авто замыг шөнийн цагаар хэсэгчлэн хааж, өргөтгөж шинэчилнэ

              2025-09-03 өмнө

              “Бодь”-ийн барьсан төмөр замын хэргийг шалгах уу

              2025-09-05 өмнө

              Телеграм орчинд иргэдийг залилдаг долоон этгээдийг дайчлан баривчиллаа

              2025-09-05 өмнө

              Авто тээврийн дэд зөвлөл “BRT тусгай замын автобус” төслийн ТЭЗҮ-ийг дэмжлээ

              2025-09-03 өмнө

              Д.Амарбаясгалан МАН-ын даргад “заал”-наас нэр дэвших үү?

              2025-09-03 өмнө

              С.Баярцогт Ерөнхийлөгчид дэвшиж, Лу.Гантөмөр Бүлгийн дарга болох уу

              2025-09-05 өмнө

              Ахмад дайчин У.Доржпаламд Монгол Улсын баатар цол хүртээлээ

              2025-09-05 өмнө

              Ерөнхийлөгч У.Хүрэлсүх БНСУ-ын Ерөнхийлөгч И Жэ Мёнтой утсаар ярилаа

              2025-09-02 өмнө

              Лу.Гантөмөр Ерөнхийлөгчид нэр дэвших үү?

              2025-09-02 өмнө

              Евробаскет: Серби дөрвөн тоглолтод дөрвөн хожилтой байна

              2025-09-05 өмнө

              Туркийн эмэгтэй волейболын баг анх удаа хагас шигшээд шалгарлаа

              2025-09-05 өмнө

              Евробаскет: Испаний шигшээ анх удаа хэсгээсээ гарах боломжгүй боллоо

              2025-09-02 өмнө

              “Газрын тос дамжуулах хоолойн төсөл”-ийн солбицлыг тогтов

              2025-09-05 өмнө

              Ерөнхий сайд Г.Занданшатар Дорнын эдийн засгийн X чуулга уулзалтад оролцоно

              2025-09-02 өмнө

              Ерөнхийлөгч У.Хүрэлсүх ШХАБ-ын индэр дээрээс юуг онцлов

              2025-09-03 өмнө

              Жижиг, дунд бизнес эрхлэгчдийг дэмжиж, татварын ачааллыг бууруулна

              2025-09-04 өмнө

              Тариалалтын талбайн хэмжээг нэмэгдүүлэх хүсэлтийг Засгийн газар шуурхай хэлэлцэнэ

              Бидний тухай Редакцийн бодлого Сурталчилгаа байршуулах Холбоо барих Дээшээ буцах


              Веб сайтад агуулагдсан мэдээлэл зохиогчийн эрхийн хуулиар хамгаалагдсан тул зөвшөөрөлгүй хуулбарлах хориотой.

              Copyright © MMINFO.MN All Rights Reserved. Powered by HUREEMEDIA.