• Эхлэл
  • Цаг агаар
  • Валют ханш
  • Улс төр
  • Эдийн засаг
  • Үзэл бодол
  • Спорт
  • Нийгэм
  • Дэлхий
  • Энтертайнмэнт
  • Зурхай



Дугуй нэршилтэй мотоциклийн хяналтгүй хэрэглээнээс хүүхдүүд эрсдэж байна

Б.НЯМСҮРЭН

 

Нэгэн орой төв зам дагуу алхах зуур цахилгаан дугуй унаж,  доргио ая тултал нь чангалсан чихэвчтэй хөвгүүн хажуугаар дайрах нь холгүй хурдтай өнгөрлөө. Тэрбээр явган замаар багтаж ядан алхах зорчигчдыг шүргэх нь хүмүүсийг бухимдуулж байв. Урин дулаан цаг ирсэн учир хүүхэд, залуус мотоцикль, мопед, унадаг дугуй, цахилгаан дугуй унах нь элбэг болсон. Эдгээр нь түгжрэл ихтэй Улаанбаатар хотод зуны улиралд хамгийн тохиромжтой унаа мөн.

Гэхдээ сүүлийн үед их ашиглах болсон импортоор орж ирдэг “Sur Ron” маркийн цахилгаан дугуй нь 80 км/цаг хүртэл хурдлах өндөр чадалтай хурд, хүчний хувьд тээврийн хэрэгсэл унаж байгаагаас ялгаагүй. Гэвч жолооны үнэмлэх, тээврийн хэрэгслийн улсын дугааргүй тул замын хөдөлгөөний дүрэм мэдэхгүй хүүхдүүд цахилгаан дугуйг жолоодон хөдөлгөөнд оролцож байгаа нь өөрийн болон бусдын эрүүл мэнд, амь насанд эрсдэл учруулж байгааг бид энэ удаа хөндлөө.

 

ЦАХИЛГААН ДУГУЙТАЙ ХӨДӨЛГӨӨНД ОРОЛЦОХ БОЛОМЖГҮЙ

Тээврийн цагдаагийн албанаас мэдээлснээр энэ оны эхний таван сарын байдлаар нийслэлд гэмт хэргийн шинжтэй 980 гомдол хүлээн авсан. Үүнээс 57 нь мотоцикль, мопед, цахилгаан дугуй, унадаг дугуй, скүүтэртэй хөдөлгөөнд оролцож яваад зам тээврийн осолд өртсөн гомдол байна. Эдгээрийг задалбал, 24 нь мотоцикль, 20 нь дугуйтай, гурав нь “Sur Ron” маркийн цахилгаан дугуйтай явж байгаад осолд өртжээ. Энэ нь цахилгаан дугуй хилээр унадаг дугуйны нэг төрөл хэмээн орж ирж байгаагаас үүдэн хэн ч каргогоор захиалаад унах нөхцөл нь бүрдсэнтэй холбоотой. Тухайлбал, нийслэлийн хэмжээнд “Sur Ron” дугуйтай ЕБС-ийн 29 сурагч байгааг Тээврийн цагдаагийн албаны судалгаагаар тогтоожээ.

“Sur Ron” маркийн цахилгаан дугуй нь мотоцикльд тавих техникийн шаардлагыг хангахгүй байгаа тул замын хөдөлгөөнд оролцуулах боломжгүй. Тиймээс зөвхөн зориулалтын тусгай талбайд унах боломжтой байдаг. Гэвч энэ төрлийн дугуйгаар зорчих зориулалтын зам манай улсад байхгүйгээс дугуйн болон явган хүний замаар зорчиж байна. Хууль тогтоомжид зааснаар мопедийн техник үзүүлэлтээс их үзүүлэлт бүхий “Sur Ron” цахилгаан дугуйг жолоодон замын хөдөлгөөнд оролцсон иргэнийг Зөрчлийн тухай хуулийн 14.7 зүйлийн нэгдүгээр хэсэгт заасны дагуу 200 нэгжээр буюу 200 мянган  төгрөгөөр торгоно гэсэн байдаг.

Бодит байдал дээр энэ хууль, тогтоомж хэрэгжихгүй байна. Үүнээс үүдэн таван сарын хугацаанд цахилгаан дугуйтай холбоотой гурван зам тээврийн осол бүртгэгджээ. Энэ нь зөвхөн Тээврийн цагдаагийн албанд бүртгэгдсэн тоо. Бүртгэлгүйгээр өдөрт хэдэн осол гарч, хяналтгүй цахилгаан дугуйны хэрэглээнээс болж хэдэн хүн бэртэж, гэмтэж байгааг бид мэдэхгүй.

Хууль, тогтоомжийн хяналт сул байгаа нь олон хүүхдийг замын хөдөлгөөний ослоор амиа алдах эрсдэл рүү хөтөлж байгаа нь бидний анхаарлаа хандуулах асуудал мөн. Тэд хамгаалалтын хувцас хэрэглэлгүй авто замын хөдөлгөөнд зорчиж байгаа нь амь нас, эрүүл мэндээрээ хохирох эрсдэл бий болгож байна. 

 

ТЦА:“SUR RON”-ЫГ МОТОЦИКЛИЙН ТӨРӨЛД ОРУУЛАХ ХҮСЭЛТ ИЛГЭЭСЭН

Цахилгаан дугуйнд холбогдох байгууллагууд ямар зохицуулалт, арга хэмжээ авч ажиллаж байгааг ТЦА-ны урьдчилан сэргийлэх хэлтсийн зохицуулагч ахлах дэслэгч Х.Мөнх-Эрдэнээс тодрууллаа. Тэрбээр “Мопедийн хүчин чадал дөрвөн кВт бол цахилгаан дугуй нь 1.6-аар илүү ба  хурд нь ч өндөр байдаг. Үүнээс “Sur Ron” дугуй нь мотоциклийн үзүүлэлттэй нь харагдаж байна. Мотоцикль учраас замын хөдөлгөөний дүрэмд зааснаар зөвхөн машины замаар явах ёстой. Тиймээс манай байгууллагаас худалдаалдаг газар руу нь “Sur Ron”-ыг тээврийн ангилал, мотоциклийн төрөлд оруулж өгөх хүсэлт явуулсан. Олон улсад худалдаалахдаа “Mini” мотоцикль гэж явдаг. Манай байгууллагад зохицуулалт байгаа хэдий ч албан ёсны тодорхойлолт байхгүй учраас зөвлөмж өгөөд явж байна. Авто тээврийн үндэсний төвөөс цахилгаан дугуйг  мотоцикль болохыг нь албан ёсоор хүлээн зөвшөөрч шийдвэр гаргавал  бид хөдөлгөөнд оролцоод байгаа хүүхэд, шаардлага хангаагүй байдалд нь анхаарал тавьж, торгож  арга хэмжээ авах эрх нь үүсэж байгаа юм” гэлээ.

Сурагчдын цахилгаан дугуйны хэрэглээнд хяналт тавихын тулд ТЦА-наас Нийслэлийн боловсролын газар руу албан бичиг хүргүүлжээ. Үүнээс гадна “Sur Ron” унадаг дугуйны холбоо гэсэн хамгийн олон дагагчтай группын админтай хамтран урьдчилан сэргийлэх чиглэлээр хүүхдүүдэд сургалт зохион байгуулахаар тохиролцжээ. Учир нь зун бол сурагчдын дугуй унаж цагийг өнгөрүүлдэг улирал нь юм.

Гэсэн хэдий ч сургалт, зөвлөгөөнд суугаад хүүхдүүд цахилгаан дугуй унахаа болихгүй нь ойлгомжтой. Тиймээс Авто тээврийн үндэсний төвөөс цахилгаан дугуйг мотоцикль болохыг нь албан ёсоор хүлээн зөвшөөрсөн шийдвэрийг нэн тэргүүнд гаргах шаардлагатай. Ингэснээр тус цахилгаан дугуйтай хүүхдүүд замын хөдөлгөөнд оролцохгүй байх нөхцөл бүрдэх юм. Учир нь цахилгаан дугуйны техникийн хүчин чадал нь мопедоос их буюу дөрвөн квт-аас их чадал бүхий цахилгаан хөдөлгүүртэй бол мотоциклийн төрөлд хамаарах тул А ангиллын үнэмлэхтэй 18 насанд хүрсэн байх, улсын бүртгэлийн дугаартай байхыг шаардана.

Замын хөдөлгөөний дүрмийн 1.2.25-т “Мотоцикль гэж хөдөлгүүрийн ажлын багтаамж чадал, техникийн дээд хурд нь мопедийнхоос илүү, хоёр дугуйт механикжсан тээврийн хэрэгсэл” гэсэн байдаг. Үүнд өөрийн жин нь 400 кг (ачааны зориулалтай бол 550 кг)-аас хэтрэхгүй гурван дугуйт болон мотоциклийн төрлийн жолооны залууртай дөрвөн дугуйт механикжсан тээврийн хэрэгсэл мөн хамаарна. Хөдөлгөөнд оролцохдоо зөвхөн авто замын зорчих хэсгээр зорчино хэмээн заасан байдаг. Мотоциклийн жолооч А ангиллын жолоодох эрхийн үнэмлэхтэй, хамгаалах малгайг зааврын дагуу өмсөх, техникийн бүрэн бүтэн байдлыг анхаарч замын хөдөлгөөнд оролцох хэрэгтэй юм. Тиймээс “Sur Ron” цахилгаан дугуйг мотоцикль хэмээн хүлээн зөвшөөрснөөр бид бяцхан үрсээ аюулаас хамгаалж чадна. Үгүй бол одоогийн хяналтгүй, зохицуулалтгүй, хүртээмжгүй байдал нь цахилгаан дугуйнаас үүдэн амиа алдах эрсдэлийг бий болгоод байна.

Дашрамд дурдахад цахилгаан дугуйны хүчин чадал нь мопедтой адил буюу бага бол унадаг дугуйн зам буюу унадаг дугуйн эгнээгээр явах боломжтой. Зарим тохиолдолд зорчих хэсгийн баруун гар талын захаар явж болно хэмээн хуульд заасан байдаг. 

Эх сурвалж: “Зууны мэдээ” сонин

2022 ОНЫ ЗУРГААДУГААР САРЫН 29. ЛХАГВА ГАРАГ. № 127 (6859)

    ХУВААЛЦАХ ЖИРГЭХ


МЭДЭЭНИЙ СЭТГЭГДЭЛ
ХОЛБООТОЙ МЭДЭЭ
Он гарсаар 61 хүн мотоциклийн ослоор амиа алджээ
"Даншиг наадам-Хүрээ цам 2022" нь Монгол Улсыг дэлхийд сурталчлах аялал жуулчлалын томоохон эвент юм
“Даншиг наадам–Хүрээ цам" эргэн ирлээ
Өдөртөө 19-21 градус дулаан байна



Веб сайтад агуулагдсан мэдээлэл зохиогчийн эрхийн хуулиар хамгаалагдсан тул зөвшөөрөлгүй хуулбарлах хориотой.

Copyright © MMINFO.MN All Rights Reserved. Powered by HUREEMEDIA.





  • Эхлэл
  • Цаг агаар
  • Валют ханш
  • Улс төр
  • Эдийн засаг
  • Үзэл бодол
  • Спорт
  • Нийгэм
  • Дэлхий
  • Энтертайнмэнт
  • Зурхай



Дугуй нэршилтэй мотоциклийн хяналтгүй хэрэглээнээс хүүхдүүд эрсдэж байна

Б.НЯМСҮРЭН

 

Нэгэн орой төв зам дагуу алхах зуур цахилгаан дугуй унаж,  доргио ая тултал нь чангалсан чихэвчтэй хөвгүүн хажуугаар дайрах нь холгүй хурдтай өнгөрлөө. Тэрбээр явган замаар багтаж ядан алхах зорчигчдыг шүргэх нь хүмүүсийг бухимдуулж байв. Урин дулаан цаг ирсэн учир хүүхэд, залуус мотоцикль, мопед, унадаг дугуй, цахилгаан дугуй унах нь элбэг болсон. Эдгээр нь түгжрэл ихтэй Улаанбаатар хотод зуны улиралд хамгийн тохиромжтой унаа мөн.

Гэхдээ сүүлийн үед их ашиглах болсон импортоор орж ирдэг “Sur Ron” маркийн цахилгаан дугуй нь 80 км/цаг хүртэл хурдлах өндөр чадалтай хурд, хүчний хувьд тээврийн хэрэгсэл унаж байгаагаас ялгаагүй. Гэвч жолооны үнэмлэх, тээврийн хэрэгслийн улсын дугааргүй тул замын хөдөлгөөний дүрэм мэдэхгүй хүүхдүүд цахилгаан дугуйг жолоодон хөдөлгөөнд оролцож байгаа нь өөрийн болон бусдын эрүүл мэнд, амь насанд эрсдэл учруулж байгааг бид энэ удаа хөндлөө.

 

ЦАХИЛГААН ДУГУЙТАЙ ХӨДӨЛГӨӨНД ОРОЛЦОХ БОЛОМЖГҮЙ

Тээврийн цагдаагийн албанаас мэдээлснээр энэ оны эхний таван сарын байдлаар нийслэлд гэмт хэргийн шинжтэй 980 гомдол хүлээн авсан. Үүнээс 57 нь мотоцикль, мопед, цахилгаан дугуй, унадаг дугуй, скүүтэртэй хөдөлгөөнд оролцож яваад зам тээврийн осолд өртсөн гомдол байна. Эдгээрийг задалбал, 24 нь мотоцикль, 20 нь дугуйтай, гурав нь “Sur Ron” маркийн цахилгаан дугуйтай явж байгаад осолд өртжээ. Энэ нь цахилгаан дугуй хилээр унадаг дугуйны нэг төрөл хэмээн орж ирж байгаагаас үүдэн хэн ч каргогоор захиалаад унах нөхцөл нь бүрдсэнтэй холбоотой. Тухайлбал, нийслэлийн хэмжээнд “Sur Ron” дугуйтай ЕБС-ийн 29 сурагч байгааг Тээврийн цагдаагийн албаны судалгаагаар тогтоожээ.

“Sur Ron” маркийн цахилгаан дугуй нь мотоцикльд тавих техникийн шаардлагыг хангахгүй байгаа тул замын хөдөлгөөнд оролцуулах боломжгүй. Тиймээс зөвхөн зориулалтын тусгай талбайд унах боломжтой байдаг. Гэвч энэ төрлийн дугуйгаар зорчих зориулалтын зам манай улсад байхгүйгээс дугуйн болон явган хүний замаар зорчиж байна. Хууль тогтоомжид зааснаар мопедийн техник үзүүлэлтээс их үзүүлэлт бүхий “Sur Ron” цахилгаан дугуйг жолоодон замын хөдөлгөөнд оролцсон иргэнийг Зөрчлийн тухай хуулийн 14.7 зүйлийн нэгдүгээр хэсэгт заасны дагуу 200 нэгжээр буюу 200 мянган  төгрөгөөр торгоно гэсэн байдаг.

Бодит байдал дээр энэ хууль, тогтоомж хэрэгжихгүй байна. Үүнээс үүдэн таван сарын хугацаанд цахилгаан дугуйтай холбоотой гурван зам тээврийн осол бүртгэгджээ. Энэ нь зөвхөн Тээврийн цагдаагийн албанд бүртгэгдсэн тоо. Бүртгэлгүйгээр өдөрт хэдэн осол гарч, хяналтгүй цахилгаан дугуйны хэрэглээнээс болж хэдэн хүн бэртэж, гэмтэж байгааг бид мэдэхгүй.

Хууль, тогтоомжийн хяналт сул байгаа нь олон хүүхдийг замын хөдөлгөөний ослоор амиа алдах эрсдэл рүү хөтөлж байгаа нь бидний анхаарлаа хандуулах асуудал мөн. Тэд хамгаалалтын хувцас хэрэглэлгүй авто замын хөдөлгөөнд зорчиж байгаа нь амь нас, эрүүл мэндээрээ хохирох эрсдэл бий болгож байна. 

 

ТЦА:“SUR RON”-ЫГ МОТОЦИКЛИЙН ТӨРӨЛД ОРУУЛАХ ХҮСЭЛТ ИЛГЭЭСЭН

Цахилгаан дугуйнд холбогдох байгууллагууд ямар зохицуулалт, арга хэмжээ авч ажиллаж байгааг ТЦА-ны урьдчилан сэргийлэх хэлтсийн зохицуулагч ахлах дэслэгч Х.Мөнх-Эрдэнээс тодрууллаа. Тэрбээр “Мопедийн хүчин чадал дөрвөн кВт бол цахилгаан дугуй нь 1.6-аар илүү ба  хурд нь ч өндөр байдаг. Үүнээс “Sur Ron” дугуй нь мотоциклийн үзүүлэлттэй нь харагдаж байна. Мотоцикль учраас замын хөдөлгөөний дүрэмд зааснаар зөвхөн машины замаар явах ёстой. Тиймээс манай байгууллагаас худалдаалдаг газар руу нь “Sur Ron”-ыг тээврийн ангилал, мотоциклийн төрөлд оруулж өгөх хүсэлт явуулсан. Олон улсад худалдаалахдаа “Mini” мотоцикль гэж явдаг. Манай байгууллагад зохицуулалт байгаа хэдий ч албан ёсны тодорхойлолт байхгүй учраас зөвлөмж өгөөд явж байна. Авто тээврийн үндэсний төвөөс цахилгаан дугуйг  мотоцикль болохыг нь албан ёсоор хүлээн зөвшөөрч шийдвэр гаргавал  бид хөдөлгөөнд оролцоод байгаа хүүхэд, шаардлага хангаагүй байдалд нь анхаарал тавьж, торгож  арга хэмжээ авах эрх нь үүсэж байгаа юм” гэлээ.

Сурагчдын цахилгаан дугуйны хэрэглээнд хяналт тавихын тулд ТЦА-наас Нийслэлийн боловсролын газар руу албан бичиг хүргүүлжээ. Үүнээс гадна “Sur Ron” унадаг дугуйны холбоо гэсэн хамгийн олон дагагчтай группын админтай хамтран урьдчилан сэргийлэх чиглэлээр хүүхдүүдэд сургалт зохион байгуулахаар тохиролцжээ. Учир нь зун бол сурагчдын дугуй унаж цагийг өнгөрүүлдэг улирал нь юм.

Гэсэн хэдий ч сургалт, зөвлөгөөнд суугаад хүүхдүүд цахилгаан дугуй унахаа болихгүй нь ойлгомжтой. Тиймээс Авто тээврийн үндэсний төвөөс цахилгаан дугуйг мотоцикль болохыг нь албан ёсоор хүлээн зөвшөөрсөн шийдвэрийг нэн тэргүүнд гаргах шаардлагатай. Ингэснээр тус цахилгаан дугуйтай хүүхдүүд замын хөдөлгөөнд оролцохгүй байх нөхцөл бүрдэх юм. Учир нь цахилгаан дугуйны техникийн хүчин чадал нь мопедоос их буюу дөрвөн квт-аас их чадал бүхий цахилгаан хөдөлгүүртэй бол мотоциклийн төрөлд хамаарах тул А ангиллын үнэмлэхтэй 18 насанд хүрсэн байх, улсын бүртгэлийн дугаартай байхыг шаардана.

Замын хөдөлгөөний дүрмийн 1.2.25-т “Мотоцикль гэж хөдөлгүүрийн ажлын багтаамж чадал, техникийн дээд хурд нь мопедийнхоос илүү, хоёр дугуйт механикжсан тээврийн хэрэгсэл” гэсэн байдаг. Үүнд өөрийн жин нь 400 кг (ачааны зориулалтай бол 550 кг)-аас хэтрэхгүй гурван дугуйт болон мотоциклийн төрлийн жолооны залууртай дөрвөн дугуйт механикжсан тээврийн хэрэгсэл мөн хамаарна. Хөдөлгөөнд оролцохдоо зөвхөн авто замын зорчих хэсгээр зорчино хэмээн заасан байдаг. Мотоциклийн жолооч А ангиллын жолоодох эрхийн үнэмлэхтэй, хамгаалах малгайг зааврын дагуу өмсөх, техникийн бүрэн бүтэн байдлыг анхаарч замын хөдөлгөөнд оролцох хэрэгтэй юм. Тиймээс “Sur Ron” цахилгаан дугуйг мотоцикль хэмээн хүлээн зөвшөөрснөөр бид бяцхан үрсээ аюулаас хамгаалж чадна. Үгүй бол одоогийн хяналтгүй, зохицуулалтгүй, хүртээмжгүй байдал нь цахилгаан дугуйнаас үүдэн амиа алдах эрсдэлийг бий болгоод байна.

Дашрамд дурдахад цахилгаан дугуйны хүчин чадал нь мопедтой адил буюу бага бол унадаг дугуйн зам буюу унадаг дугуйн эгнээгээр явах боломжтой. Зарим тохиолдолд зорчих хэсгийн баруун гар талын захаар явж болно хэмээн хуульд заасан байдаг. 

Эх сурвалж: “Зууны мэдээ” сонин

2022 ОНЫ ЗУРГААДУГААР САРЫН 29. ЛХАГВА ГАРАГ. № 127 (6859)



МЭДЭЭНИЙ СЭТГЭГДЭЛ


Бидний тухай Редакцийн бодлого Сурталчилгаа байршуулах Холбоо барих

Веб сайтад агуулагдсан мэдээлэл зохиогчийн эрхийн хуулиар хамгаалагдсан тул зөвшөөрөлгүй хуулбарлах хориотой.

Copyright © MMINFO.MN All Rights Reserved. Powered by HUREEMEDIA.





Эхлэл Улс төр Эдийн засаг Үзэл бодол Спорт Нийгэм Дэлхий Энтертайнмэнт Зурхай
  • Нийтлэл
  • •
  • Ярилцлага
  • •
  • Сурвалжлага
  • •
  • Хөлбөмбөг ДАШТ
  • •
  • Фото мэдээ
  • •
  • Оддын амьдрал
БҮХ СЭДЭВ
  • •Гэмт хэрэг
  • •Сурвалжлага
  • •Сэрэмжлүүлэг
  • •Нийслэл
  • •Засгийн газар
  • •Ярилцлага
  • •Улсын Онцгой Комисс
  • •Нийтлэл
  • •Бөхийн төрлүүд
  • •Аймгуудын мэдээлэл
  • •Гадаад харилцаа
  • •Эрүүл мэнд
  • •Үндэсний спорт
  • •Боловсрол
  • •Банк санхүү
ХУРААХ
Оточ манрамба их сургуулийн...
“Гишүүдийн тоог 102 гэдэг дээр...

Дугуй нэршилтэй мотоциклийн хяналтгүй хэрэглээнээс хүүхдүүд эрсдэж байна

Kuzmo 2022-06-30
    ХУВААЛЦАХ ЖИРГЭХ
Дугуй нэршилтэй мотоциклийн хяналтгүй хэрэглээнээс хүүхдүүд эрсдэж байна

Б.НЯМСҮРЭН

 

Нэгэн орой төв зам дагуу алхах зуур цахилгаан дугуй унаж,  доргио ая тултал нь чангалсан чихэвчтэй хөвгүүн хажуугаар дайрах нь холгүй хурдтай өнгөрлөө. Тэрбээр явган замаар багтаж ядан алхах зорчигчдыг шүргэх нь хүмүүсийг бухимдуулж байв. Урин дулаан цаг ирсэн учир хүүхэд, залуус мотоцикль, мопед, унадаг дугуй, цахилгаан дугуй унах нь элбэг болсон. Эдгээр нь түгжрэл ихтэй Улаанбаатар хотод зуны улиралд хамгийн тохиромжтой унаа мөн.

Гэхдээ сүүлийн үед их ашиглах болсон импортоор орж ирдэг “Sur Ron” маркийн цахилгаан дугуй нь 80 км/цаг хүртэл хурдлах өндөр чадалтай хурд, хүчний хувьд тээврийн хэрэгсэл унаж байгаагаас ялгаагүй. Гэвч жолооны үнэмлэх, тээврийн хэрэгслийн улсын дугааргүй тул замын хөдөлгөөний дүрэм мэдэхгүй хүүхдүүд цахилгаан дугуйг жолоодон хөдөлгөөнд оролцож байгаа нь өөрийн болон бусдын эрүүл мэнд, амь насанд эрсдэл учруулж байгааг бид энэ удаа хөндлөө.

 

ЦАХИЛГААН ДУГУЙТАЙ ХӨДӨЛГӨӨНД ОРОЛЦОХ БОЛОМЖГҮЙ

Тээврийн цагдаагийн албанаас мэдээлснээр энэ оны эхний таван сарын байдлаар нийслэлд гэмт хэргийн шинжтэй 980 гомдол хүлээн авсан. Үүнээс 57 нь мотоцикль, мопед, цахилгаан дугуй, унадаг дугуй, скүүтэртэй хөдөлгөөнд оролцож яваад зам тээврийн осолд өртсөн гомдол байна. Эдгээрийг задалбал, 24 нь мотоцикль, 20 нь дугуйтай, гурав нь “Sur Ron” маркийн цахилгаан дугуйтай явж байгаад осолд өртжээ. Энэ нь цахилгаан дугуй хилээр унадаг дугуйны нэг төрөл хэмээн орж ирж байгаагаас үүдэн хэн ч каргогоор захиалаад унах нөхцөл нь бүрдсэнтэй холбоотой. Тухайлбал, нийслэлийн хэмжээнд “Sur Ron” дугуйтай ЕБС-ийн 29 сурагч байгааг Тээврийн цагдаагийн албаны судалгаагаар тогтоожээ.

“Sur Ron” маркийн цахилгаан дугуй нь мотоцикльд тавих техникийн шаардлагыг хангахгүй байгаа тул замын хөдөлгөөнд оролцуулах боломжгүй. Тиймээс зөвхөн зориулалтын тусгай талбайд унах боломжтой байдаг. Гэвч энэ төрлийн дугуйгаар зорчих зориулалтын зам манай улсад байхгүйгээс дугуйн болон явган хүний замаар зорчиж байна. Хууль тогтоомжид зааснаар мопедийн техник үзүүлэлтээс их үзүүлэлт бүхий “Sur Ron” цахилгаан дугуйг жолоодон замын хөдөлгөөнд оролцсон иргэнийг Зөрчлийн тухай хуулийн 14.7 зүйлийн нэгдүгээр хэсэгт заасны дагуу 200 нэгжээр буюу 200 мянган  төгрөгөөр торгоно гэсэн байдаг.

Бодит байдал дээр энэ хууль, тогтоомж хэрэгжихгүй байна. Үүнээс үүдэн таван сарын хугацаанд цахилгаан дугуйтай холбоотой гурван зам тээврийн осол бүртгэгджээ. Энэ нь зөвхөн Тээврийн цагдаагийн албанд бүртгэгдсэн тоо. Бүртгэлгүйгээр өдөрт хэдэн осол гарч, хяналтгүй цахилгаан дугуйны хэрэглээнээс болж хэдэн хүн бэртэж, гэмтэж байгааг бид мэдэхгүй.

Хууль, тогтоомжийн хяналт сул байгаа нь олон хүүхдийг замын хөдөлгөөний ослоор амиа алдах эрсдэл рүү хөтөлж байгаа нь бидний анхаарлаа хандуулах асуудал мөн. Тэд хамгаалалтын хувцас хэрэглэлгүй авто замын хөдөлгөөнд зорчиж байгаа нь амь нас, эрүүл мэндээрээ хохирох эрсдэл бий болгож байна. 

 

ТЦА:“SUR RON”-ЫГ МОТОЦИКЛИЙН ТӨРӨЛД ОРУУЛАХ ХҮСЭЛТ ИЛГЭЭСЭН

Цахилгаан дугуйнд холбогдох байгууллагууд ямар зохицуулалт, арга хэмжээ авч ажиллаж байгааг ТЦА-ны урьдчилан сэргийлэх хэлтсийн зохицуулагч ахлах дэслэгч Х.Мөнх-Эрдэнээс тодрууллаа. Тэрбээр “Мопедийн хүчин чадал дөрвөн кВт бол цахилгаан дугуй нь 1.6-аар илүү ба  хурд нь ч өндөр байдаг. Үүнээс “Sur Ron” дугуй нь мотоциклийн үзүүлэлттэй нь харагдаж байна. Мотоцикль учраас замын хөдөлгөөний дүрэмд зааснаар зөвхөн машины замаар явах ёстой. Тиймээс манай байгууллагаас худалдаалдаг газар руу нь “Sur Ron”-ыг тээврийн ангилал, мотоциклийн төрөлд оруулж өгөх хүсэлт явуулсан. Олон улсад худалдаалахдаа “Mini” мотоцикль гэж явдаг. Манай байгууллагад зохицуулалт байгаа хэдий ч албан ёсны тодорхойлолт байхгүй учраас зөвлөмж өгөөд явж байна. Авто тээврийн үндэсний төвөөс цахилгаан дугуйг  мотоцикль болохыг нь албан ёсоор хүлээн зөвшөөрч шийдвэр гаргавал  бид хөдөлгөөнд оролцоод байгаа хүүхэд, шаардлага хангаагүй байдалд нь анхаарал тавьж, торгож  арга хэмжээ авах эрх нь үүсэж байгаа юм” гэлээ.

Сурагчдын цахилгаан дугуйны хэрэглээнд хяналт тавихын тулд ТЦА-наас Нийслэлийн боловсролын газар руу албан бичиг хүргүүлжээ. Үүнээс гадна “Sur Ron” унадаг дугуйны холбоо гэсэн хамгийн олон дагагчтай группын админтай хамтран урьдчилан сэргийлэх чиглэлээр хүүхдүүдэд сургалт зохион байгуулахаар тохиролцжээ. Учир нь зун бол сурагчдын дугуй унаж цагийг өнгөрүүлдэг улирал нь юм.

Гэсэн хэдий ч сургалт, зөвлөгөөнд суугаад хүүхдүүд цахилгаан дугуй унахаа болихгүй нь ойлгомжтой. Тиймээс Авто тээврийн үндэсний төвөөс цахилгаан дугуйг мотоцикль болохыг нь албан ёсоор хүлээн зөвшөөрсөн шийдвэрийг нэн тэргүүнд гаргах шаардлагатай. Ингэснээр тус цахилгаан дугуйтай хүүхдүүд замын хөдөлгөөнд оролцохгүй байх нөхцөл бүрдэх юм. Учир нь цахилгаан дугуйны техникийн хүчин чадал нь мопедоос их буюу дөрвөн квт-аас их чадал бүхий цахилгаан хөдөлгүүртэй бол мотоциклийн төрөлд хамаарах тул А ангиллын үнэмлэхтэй 18 насанд хүрсэн байх, улсын бүртгэлийн дугаартай байхыг шаардана.

Замын хөдөлгөөний дүрмийн 1.2.25-т “Мотоцикль гэж хөдөлгүүрийн ажлын багтаамж чадал, техникийн дээд хурд нь мопедийнхоос илүү, хоёр дугуйт механикжсан тээврийн хэрэгсэл” гэсэн байдаг. Үүнд өөрийн жин нь 400 кг (ачааны зориулалтай бол 550 кг)-аас хэтрэхгүй гурван дугуйт болон мотоциклийн төрлийн жолооны залууртай дөрвөн дугуйт механикжсан тээврийн хэрэгсэл мөн хамаарна. Хөдөлгөөнд оролцохдоо зөвхөн авто замын зорчих хэсгээр зорчино хэмээн заасан байдаг. Мотоциклийн жолооч А ангиллын жолоодох эрхийн үнэмлэхтэй, хамгаалах малгайг зааврын дагуу өмсөх, техникийн бүрэн бүтэн байдлыг анхаарч замын хөдөлгөөнд оролцох хэрэгтэй юм. Тиймээс “Sur Ron” цахилгаан дугуйг мотоцикль хэмээн хүлээн зөвшөөрснөөр бид бяцхан үрсээ аюулаас хамгаалж чадна. Үгүй бол одоогийн хяналтгүй, зохицуулалтгүй, хүртээмжгүй байдал нь цахилгаан дугуйнаас үүдэн амиа алдах эрсдэлийг бий болгоод байна.

Дашрамд дурдахад цахилгаан дугуйны хүчин чадал нь мопедтой адил буюу бага бол унадаг дугуйн зам буюу унадаг дугуйн эгнээгээр явах боломжтой. Зарим тохиолдолд зорчих хэсгийн баруун гар талын захаар явж болно хэмээн хуульд заасан байдаг. 

Эх сурвалж: “Зууны мэдээ” сонин

2022 ОНЫ ЗУРГААДУГААР САРЫН 29. ЛХАГВА ГАРАГ. № 127 (6859)

ФОТО:

Сэдвүүд : #Сурвалжлага  
ХОЛБООТОЙ МЭДЭЭ
Он гарсаар 61 хүн мотоциклийн ослоор амиа алджээ
"Даншиг наадам-Хүрээ цам 2022" нь Монгол Улсыг дэлхийд сурталчлах аялал жуулчлалын томоохон эвент юм
“Даншиг наадам–Хүрээ цам" эргэн ирлээ
Өдөртөө 19-21 градус дулаан байна
МЭДЭЭНИЙ СЭТГЭГДЭЛ

АНХААРУУЛГА:Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд mminfo.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул ТА сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээг зөрчсөн сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Сэтгэгдэлтэй холбоотой санал гомдлыг 99998796 утсаар хүлээн авна.

ШУУРХАЙ МЭДЭЭ
2 өдрийн өмнө өмнө

Он гарсаар 61 хүн мотоциклийн ослоор амиа алджээ

2 өдрийн өмнө өмнө

"Даншиг наадам-Хүрээ цам 2022" нь Монгол Улсыг дэлхийд сурталчлах аялал жуулчлалын томоохон эвент юм

2 өдрийн өмнө өмнө

Б.Ганхайч жүдо бөхийн Азийн аваргад түрүүллээ

2 өдрийн өмнө өмнө

“Даншиг наадам–Хүрээ цам" эргэн ирлээ

2 өдрийн өмнө өмнө

Өдөртөө 19-21 градус дулаан байна

2022-08-05 өмнө

Улиастай, Гачуурт чиглэлийн нийтийн тээврийн чиглэлд өөрчлөлт орно

2022-08-05 өмнө

Яармагийн нүхэн гарцын хойд хэсгийг угсарч дууслаа

2022-08-05 өмнө

Б.Лхагвасүрэн: Монгол улс одоогоор дефолтод орох эрсдэлээс хол байгаа

2022-08-05 өмнө

БНХАУ-ын Гадаад хэргийн сайд Ван И Монгол Улсад айлчилна

2022-08-05 өмнө

Гааль, төмөр замынхны дунд иргэд хохирч байна

2022-08-05 өмнө

“Тусгаар тогтнол” хөдөлгөөн ба А.Гансүх, Б.Баасанцогт хоёр

2022-08-05 өмнө

“Даншиг наадам- Хүрээ цам 2022”-ын өдрүүдэд үйлчлэх нийтийн тээврийн цагийн хуваарь

2022-08-05 өмнө

Эрээн-Замын-Үүдийн боомтоор есдүгээр сарын 1-нээс ачааг 24 цагаар татна

2022-08-05 өмнө

Ё.Басхүү жүдо бөхийн Азийн аварга боллоо

2022-08-05 өмнө

Үс засуулвал нас уртасна

2022-08-05 өмнө

Дуу цахилгаантай бага зэргийн аадар бороо орно

2022-08-04 өмнө

БОАЖЯ: ШТС-уудыг түшиглэн боловсон 00 байгуулах төслийг хэрэгжүүлнэ

2022-08-04 өмнө

С.Бямбацогт: Нэгнээ залхтал нь зовоодог Төрийн албан хаагчид өөрсдийгөө нэг дүгнэж бодоосой

2022-08-04 өмнө

МОНГОЛЫН ДОЛООН ЖҮДОЧ ЭХНИЙ ӨДӨР МЕДАЛИЙН ТӨЛӨӨ БАРИЛДАНА

2022-08-04 өмнө

Эрчим хүчний сүлжээнд ашиглах том чадлын хуримтлуур 2023 оны өвлийн оргил ачааллаас өмнө ашиглалтад орно

2022-08-04 өмнө

Наймдугаар сард олгох халамжийн тэтгэвэр, тэтгэмж, хөнгөлөлт, тусламжийн хуваарь

2022-08-04 өмнө

Украинаас хөдөлсөн анхны үр тарианы хөлөг онгоц Ливан руу чиглэлээ

2022-08-04 өмнө

Өчигдөр 123 жолооч согтуу жолоо барьж, 157 хүн эрүүлжүүлэхэд хоножээ

2022-08-04 өмнө

Тоглолт наймаалцсан, мөрий тавьсан зөрчлийг тогтоож, шийтгэл оногдууллаа

2022-08-04 өмнө

Эмч, эмнэлгийн мэргэжилтэн, эрүүл мэндийн ажиллагсдын нийгмийн баталгааг сайжруулах боломж улам бүр нэмэгдэж байна

2022-08-04 өмнө

АТГ: Авлигыг мэдээлэх утсаар 157 дуудлага хүлээн авав

2022-08-04 өмнө

Монголын шатарчид VI өрөгт ялалт байгууллаа

2022-08-04 өмнө

Б.Болор-Эрдэнэ: Ялалт, ялагдал бол бэлтгэлийн үр дүн

2022-08-04 өмнө

Х.Нямбаатар: Хөрөнгө оруулагчидтай харьцах “тоглоомын дүрэм”-ээ тодорхой болгох ёстой

2022-08-04 өмнө

Банкуудын цэвэр ашиг хоёр дахин өсөж, 200 тэрбумд хүрэв

САНАЛ БОЛГОХ
2022-08-01 өмнө

Дэлхийн III дайн эхлэх үү

2022-08-04 өмнө

С.Бямбацогт: Нэгнээ залхтал нь зовоодог Төрийн албан хаагчид өөрсдийгөө нэг дүгнэж бодоосой

2022-08-04 өмнө

Тоглолт наймаалцсан, мөрий тавьсан зөрчлийг тогтоож, шийтгэл оногдууллаа

2022-08-05 өмнө

“Тусгаар тогтнол” хөдөлгөөн ба А.Гансүх, Б.Баасанцогт хоёр

2022-08-04 өмнө

Банкуудын цэвэр ашиг хоёр дахин өсөж, 200 тэрбумд хүрэв

2022-08-01 өмнө

Нэг ч нийтийн “00”-гүй Монголын аялал жуулчлал

2022-08-01 өмнө

“Хүннү молл”-оос “Шинэ өргөө” хороолол хүртэлх замын хөдөлгөөнийг түр хугацаанд өөрчилнө

2022-08-05 өмнө

“Даншиг наадам- Хүрээ цам 2022”-ын өдрүүдэд үйлчлэх нийтийн тээврийн цагийн хуваарь

2022-08-05 өмнө

Яармагийн нүхэн гарцын хойд хэсгийг угсарч дууслаа

2022-08-03 өмнө

Элсэлттэй холбоотой авлигын хяналтыг чангатгахыг Ерөнхий сайд анхааруулжээ

2022-08-03 өмнө

Засгийн газрын тэргүүн Кибер аюулгүй байдлыг хамгаална

2022-08-02 өмнө

Дундговь аймгийнхан 80 жилийн ойгоо сүрлэг тэмдэглэв

2022-08-03 өмнө

Б.Жавхлан: “Чингис” бондын хөрөнгийн 50 гаруй хувь нь Хөгжлийн банкны чанаргүй зээл болсон

2022-08-02 өмнө

Хотын “дулаан” хилийн цаанаас хэзээ орж ирэх вэ

2022-08-05 өмнө

Ё.Басхүү жүдо бөхийн Азийн аварга боллоо

2022-08-03 өмнө

Эрүүл мэндээ хамгаалуулах эрх буюу түлэнхийн төв хэзээ “бүтэн” болох вэ

2022-08-02 өмнө

Хүүхдийг дархлаажуулах гурван эмнэлгийн хоёр нь вакцин хийгээгүй байна

2022-08-05 өмнө

Эрээн-Замын-Үүдийн боомтоор есдүгээр сарын 1-нээс ачааг 24 цагаар татна

2022-08-02 өмнө

Монголын Бүх Ард Түмний XV их наадмын байт харвааны төрлийн аваргууд тодорлоо

2022-08-04 өмнө

БОАЖЯ: ШТС-уудыг түшиглэн боловсон 00 байгуулах төслийг хэрэгжүүлнэ

2022-08-05 өмнө

Гааль, төмөр замынхны дунд иргэд хохирч байна

2022-08-03 өмнө

Өчигдөр 124 жолооч согтуу жолоо барьж, 156 хүн эрүүлжүүлэхэд хоножээ

2022-08-04 өмнө

Энэ амралтын өдрөөр Модны хоёр руу өгсдөг замыг хаана

2022-08-04 өмнө

Б.Болор-Эрдэнэ: Ялалт, ялагдал бол бэлтгэлийн үр дүн

2022-08-01 өмнө

Өдөртөө 29-31 градус дулаан байна

2022-08-02 өмнө

Өдөртөө 29-31 градус дулаан байна

2022-08-04 өмнө

Х.Нямбаатар: Хөрөнгө оруулагчидтай харьцах “тоглоомын дүрэм”-ээ тодорхой болгох ёстой

2022-08-01 өмнө

Үс засуулвал бие эрхтний хүч сайжирна

2022-08-04 өмнө

Гурван хөх мэнгэтэй шарагчин бар өдөр

2022-08-01 өмнө

АТГ: 12 гомдол, мэдээлэлд хэрэг бүртгэлтийн хэрэг нээв

Бидний тухай Редакцийн бодлого Сурталчилгаа байршуулах Холбоо барих Дээшээ буцах


Веб сайтад агуулагдсан мэдээлэл зохиогчийн эрхийн хуулиар хамгаалагдсан тул зөвшөөрөлгүй хуулбарлах хориотой.

Copyright © MMINFO.MN All Rights Reserved. Powered by HUREEMEDIA.