• Эхлэл
  • Цаг агаар
  • Валют ханш
  • Улс төр
  • Эдийн засаг
  • Үзэл бодол
  • Спорт
  • Нийгэм
  • Дэлхий
  • Энтертайнмэнт
  • Зурхай



Төмөр замын шинэ гарц Чойбалсан-Хөөт-Бичигт чиглэлийн төмөр замын төслийн ажлыг эхлүүллээ

Монгол Улсын Засгийн газраас хэрэгжүүлж буй Шинэ сэргэлтийн бодлогын Боомтын сэргэлтийн хүрээнд Зүүн босоо тэнхлэгийн үндэсний төмөр замын сүлжээ буюу Чойбалсан-Хөөт-Бичигт чиглэлийн төмөр замын бүтээн байгуулалтын төслийн ажлыг өнөөдөр эхлүүллээ. Төслийн нээлтэд Монгол Улсын Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ УИХ, Засгийн газрын зарим гишүүдийн хамт оролцлоо.

Монгол Улс 1956 оны нэгдүгээр сарын 1-ний өдөр Замын-Үүдээр БНХАУ-ын Эрээн боомттой төмөр замаар холбогдож байсан бол 60 гаруй жилийн дараа хоёр улсын хооронд төмөр замын дахин нэг шинэ гарц бий болох эхлэл тавигдаж байна. Энэхүү Чойбалсан-Хөөт-Бичигт чиглэлийн төмөр зам нь 415 км урт, бүтээн байгуулалтын ажил Бичигт хилийн боомтын төмөр замаас эхэлж байна.

Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ “Зүүн босоо чиглэлийн Үндэсний төмөр замын сүлжээ нь Бичигт-Зүүнхатавч боомтоор дамжиж, Монголын төдийгүй Оросын Алс Дорнодын Хятадын тэнгист гарах хамгийн дөт зам байхаараа стратегийн чухал ач холбогдолтой бүтээн байгуулалт юм. Нэг үгээр хэлбэл, Орос, Монгол, Хятадын эдийн засгийн коридорын далайд гарах гол цэг нь Бичигт юм. Чойбалсан-Хөөт-Бичигт чиглэлийн төмөр зам ашиглалтад орсноор Зүүн бүсийн эрдэс баялгийн нөөц эдийн засгийн эргэлтэд орж, тээврийн зардлыг 2-3 дахин бууруулж, Бичигт боомтоор жилд 25 сая тонн ачаа тээвэрлэгдэж, БНХАУ болон ОХУ-ын газар нутгаар дамжин далайн чанад дахь зах зээлд хүрч, экспортын шинэ гарцыг бий болгох боломж бүрдэнэ. Далайд гарцгүй манай улсын хуурай замын 42 боомтоос өнөөдрийн байдлаар Сүхбаатар, Эрээнцав, Замын-Үүд гэсэн гуравхан боомт л төмөр замаар холбогдож, зэс, коксжсон нүүрсний экспортын 50 орчим хувийг Гашуунсухайт боомт дангаараа эзэлж, өргөн хэрэглээний бараа бүтээгдэхүүний импортын 70 гаруй хувийг зөвхөн Замын-Үүд боомтоор нэвтрүүлж байгаа өнөөдрийн нөхцөл байдал бүрэн өөрчлөгдөж, Монгол Улс экспортын 5 гарцтай болж, тээвэр логистикийн өрсөлдөх чадварын үзүүлэлт хоёр дахин нэмэгдэнэ” гэлээ.

Монгол Улсын Засгийн Газрын 2022 оны 3-р сарын 16-ны өдрийн 116-р тогтоолоор Хөөт-Чойбалсан, Хөөт-Бичигт чиглэлийн төмөр замын “Зураг төсөл боловсруулах-барих-ашиглах-шилжүүлэх” концессийг “Монголын төмөр зам” ТӨХК-ийн оролцоотой төслийн тусгай зориулалтын компани байгуулж энэ компанид хөрөнгө оруулж ажиллах гадаад, дотоодын хуулийн этгээдийг сонгон хамтран ажиллахаар тусгасан. Үүний дагуу “Монголын төмөр зам” ТӨХК нь Чойбалсан-Хөөт-Бичигт чиглэлийн төмөр замыг гадаад, дотоодын хөрөнгө оруулагчдаас сонгон Төр, хувийн хэвшлийн түншлэлийн хэлбэрээр хамтран хэрэгжүүлнэ. Япон Улсын “Nippon koei” компани техникийн зөвлөхөөр сонгогдож Тавантолгой-Сайншанд, Сайншанд-Хөөт, Хөөт-Бичигт, Хөөт-Чойбалсан чиглэлийн төмөр замын байгаль орчны нарийвчилсан үнэлгээ хийх, техникийн зураг төслийг  боловсруулах ажлыг гүйцэтгэсэн байна.

Монгол Улсын Засгийн газар “Шинэ сэргэлтийн бодлого”-ын Боомтын сэргэлтийн зорилтын хүрээнд зөвхөн боомтуудыг дэд бүтцээр холбох биш, цогцоор нь олон улсын жишигт нийцүүлэн хөгжүүлж, боомт түшиглэсэн дагуул хотуудыг байгуулах зорилт тавин ажиллаж байна. Энэ хүрээнд Бичигтийн боомтыг олон улсын жишигт нийцсэн Монгол Улсын загвар боомт болгохоор төлөвлөж, Азийн хөгжлийн банкны санхүүжилтээр бүтээн байгуулалтын ажлыг 2 жилийн дотор дуусгахаар зорьж байна. Харин төмөр замын ажлыг 3-5 жилийн дотор гүйцэтгэх юм. Энэ тухай Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ “Энэхүү түүхэн бүтээн байгуулалт нь Зүүн бүс нутагт боомт түшиглэсэн эдийн засгийн чөлөөт бүс, хот бий болох суурь нөхцөлийг бүрдүүлж, 800 орчим ажлын байр шинээр бий болж, жилд ойролцоогоор 12 сая тонн дотоодын ачаа тээвэрлэх боломж бүрдүүлэхээс гадна эрчим хүч, аж үйлдвэрийн парк, аялал жуулчлал, худалдааны салбарын бүс нутгийн хамтын ажиллагаа идэвхжиж, зүүн бүс нутгийн үсрэнгүй хөгжлийн суурийг тавина.” гэж онцоллоо.

Бичигт боомтыг одоогоос 30 жилийн өмнө буюу 1992 оны 7-р сарын 2-ны өдөр анх нээж байсан бол өнөөдөр ийнхүү 30 жилийн дараа боомтыг олон улсын жишигт хүргэх, Чойбалсан-Хөөт-Бичигт чиглэлд төмөр зам тавих их бүтээн байгуулалтын ажил эхэлж байна.

    ХУВААЛЦАХ ЖИРГЭХ


МЭДЭЭНИЙ СЭТГЭГДЭЛ
Сэтгэгдэл үлдээх
  • Цагаар
  • Таалагдсан
  • Цагаар
    • Цагаар
    • Таалагдсан
  • 2023-06-04
    tozomonssinc1982
    https://gitlab.fhi.mpg.de/ep5w/download/-/issues/171 https://git.allthefallen.moe/01qo/download/-/issues/29 https://teaching.csap.snu.ac.kr/e6bu/download/-/issues/4 https://www.quia.com/profiles/shawdi297 https://www.pinterest.com/20mceub https://teaching.csap.snu.ac.kr/a1uy/download/-/issues/22 https://gitlab.fhi.mpg.de/u801/download/-/issues/161 https://gitlab.openmole.org/d9rof/qv0e/-/issues/1 https://git.fsz53.de/f2g7q/vq0f/-/issues/36 https://gitlab.openmole.org/co6gf/1xyq/-/issues/18 https://git.acwing.com/19qw/crack/-/issues/34 https://www.tumblr.com/action-backup-crack-ic https://www.quia.com/profiles/juanm201 https://www.tumblr.com/purity-keygen-qp https://gitlab.socmedica.dev/0otps/7xns/-/issues/57 https://gitlab.openmole.org/oi9rs/8e35/-/issues/1 https://www.tumblr.com/cats-crack-eh https://www.quia.com/profiles/miolson289 https://gitlab.socmedica.dev/yu2f7/70zz/-/issues/45 https://gitlab.socmedica.dev/19ieg/x97o/-/issues/74 https://git.fsz53.de/9klrp/0nt6/-/issues/56 https://gitlab.fhi.mpg.de/7c4w/download/-/issues/114 https://git.acwing.com/x0ov/crack/-/issues/167 https://git.fsz53.de/w92ce/2sjd/-/issues/25 https://gitlab.socmedica.dev/dg25p/ia5q/-/issues/15 https://git.allthefallen.moe/7ikc/download/-/issues/14 https://git.acwing.com/a9g6/crack/-/issues/35 https://git.acwing.com/j6vb/crack/-/issues/60 https://gitlab.fhi.mpg.de/b942/download/-/issues/18 https://git.allthefallen.moe/x1cr/download/-/issues/13 https://www.quia.com/profiles/nicole579adams https://www.quia.com/profiles/angelotenaciousdudetu https://gitlab.openmole.org/ym5uo/8tih/-/issues/20 https://gitlab.fhi.mpg.de/8p6w/download/-/issues/16 https://www.quia.com/profiles/hovatter474 https://gitlab.fhi.mpg.de/cp8e/download/-/issues/68 https://www.tumblr.com/forest-pack-pro-7-crack-1q https://www.quia.com/profiles/la237white https://www.quia.com/profiles/johnko418 https://git.acwing.com/r1n9/crack/-/issues/9 https://gitlab.socmedica.dev/r7xe3/bb7j/-/issues/52 https://git.fsz53.de/93w13/r59b/-/issues/25 https://gitlab.socmedica.dev/2im90/po1a/-/issues/71 https://gitlab.fhi.mpg.de/3u6c/download/-/issues/51 https://gitlab.socmedica.dev/4wp44/c6su/-/issues/15 https://git.allthefallen.moe/d3or/download/-/issues/18 https://gitlab.socmedica.dev/ar98o/9uxt/-/issues/12 https://www.quia.com/profiles/michelleedwards388 https://gitlab.fhi.mpg.de/f6t5/download/-/issues/7 https://git.allthefallen.moe/l3xe/download/-/issues/14 (212.107.27.123)
    ·
    • 2023-06-03
      holdcordbrasal1971
      https://git.fsz53.de/m58j5/z7g9/-/issues/7 https://gitlab.fhi.mpg.de/9eg3/download/-/issues/33 https://www.quia.com/profiles/kevinsharp https://www.quia.com/profiles/chbarnes118 https://gitlab.openmole.org/uk7ge/q0f6/-/issues/32 https://gitlab.fhi.mpg.de/3ukb/download/-/issues/10 https://gitlab.openmole.org/2sukl/xs6e/-/issues/17 https://www.quia.com/profiles/roseannaharris https://gitlab.fhi.mpg.de/6zp4/download/-/issues/53 https://www.quia.com/profiles/kimberlyma143 https://git.fsz53.de/eg8ze/mp9m/-/issues/34 https://gitlab.openmole.org/7gjp2/4m45/-/issues/45 https://www.tumblr.com/occt-crack-x1 https://www.pinterest.com/mvqyazn https://www.quia.com/profiles/amy489je https://gitlab.socmedica.dev/3nk8a/l077/-/issues/72 https://www.tumblr.com/korg-pa-manager-crack-rm https://gitlab.fhi.mpg.de/9atj/download/-/issues/61 https://gitlab.openmole.org/1rmui/d05n/-/issues/2 https://www.noteflight.com/profile/816b9c4705d700c0566389a09ce144c9d7bf583f https://www.quia.com/profiles/jason566da https://git.allthefallen.moe/z2nt/download/-/issues/29 https://gitlab.openmole.org/4nxgv/4quy/-/issues/18 https://gitlab.fhi.mpg.de/u6ey/download/-/issues/58 https://git.fsz53.de/m8dl5/sc5a/-/issues/50 https://www.quia.com/profiles/cr263johnson https://git.fsz53.de/1sdxh/h2qt/-/issues/29 https://www.tumblr.com/vuescan-crack-qu https://www.quia.com/profiles/pa579guzman https://www.quia.com/profiles/rebeccagarland https://www.pinterest.com/aqvjfxx https://gitlab.fhi.mpg.de/p15r/download/-/issues/9 https://git.fsz53.de/2lk7v/1f74/-/issues/11 https://gitlab.fhi.mpg.de/3eed/download/-/issues/50 https://git.acwing.com/st1l/crack/-/issues/6 https://gitlab.fhi.mpg.de/c2ei/download/-/issues/21 https://gitlab.fhi.mpg.de/3eit/download/-/issues/106 https://www.quia.com/profiles/da386van https://git.acwing.com/hc9u/crack/-/issues/8 https://www.quia.com/profiles/v119b https://www.quia.com/profiles/tihall108 https://www.quia.com/profiles/f238moreno https://git.acwing.com/l28n/crack/-/issues/21 https://teaching.csap.snu.ac.kr/0l47/download/-/issues/20 https://gitlab.fhi.mpg.de/w8rw/download/-/issues/7 https://gitlab.fhi.mpg.de/3agh/download/-/issues/65 https://git.acwing.com/x0ov/crack/-/issues/109 https://www.quia.com/profiles/br115patterson https://www.quia.com/profiles/guerlanded https://www.pinterest.com/fwhxgic (212.107.27.73)
      ·
      • 2023-05-29
        arpucnicon1986
        https://git.parscoders.com/2ip40/download/-/issues/13 https://git.parscoders.com/k4lng/download/-/issues/20 https://git.parscoders.com/ae4fd/0dxy/-/issues/36 https://gitlab.alpinelinux.org/l9jww/r2d9/-/issues/55 https://git.parscoders.com/y3vgx/download/-/issues/39 https://git.parscoders.com/p88fw/download/-/issues/37 https://gitlab.alpinelinux.org/6tg62/2r6m/-/issues/1 https://gitlab.alpinelinux.org/e1gcp/4bdy/-/issues/37 https://git.parscoders.com/99a3a/8gyq/-/issues/1 https://git.parscoders.com/hw4qe/download/-/issues/1 https://git.parscoders.com/37f5i/download/-/issues/59 https://git.parscoders.com/37f5i/download/-/issues/52 https://git.parscoders.com/4nf3u/download/-/issues/30 https://git.parscoders.com/k993l/download/-/issues/49 https://gitlab.alpinelinux.org/rh1v9/gs2o/-/issues/39 https://git.parscoders.com/0dt31/2g4d/-/issues/27 https://git.parscoders.com/4uqbx/download/-/issues/10 https://git.parscoders.com/h4a6k/cw9k/-/issues/38 https://git.parscoders.com/8j9qo/download/-/issues/44 https://git.parscoders.com/1eyms/download/-/issues/36 https://git.parscoders.com/h4a6k/cw9k/-/issues/61 https://gitlab.alpinelinux.org/r38gm/7xxo/-/issues/18 https://git.parscoders.com/j9qk5/download/-/issues/5 https://git.parscoders.com/h4a6k/cw9k/-/issues/32 https://git.parscoders.com/l3mvi/download/-/issues/19 https://git.parscoders.com/p88fw/download/-/issues/47 https://git.parscoders.com/hz4o7/download/-/issues/30 https://gitlab.alpinelinux.org/ui6ah/6wi8/-/issues/34 https://git.parscoders.com/h4a6k/cw9k/-/issues/47 https://gitlab.alpinelinux.org/m4k3e/xu63/-/issues/13 https://gitlab.alpinelinux.org/n6ggw/6fxf/-/issues/43 https://git.parscoders.com/2ip40/download/-/issues/30 https://git.parscoders.com/4uqbx/download/-/issues/48 https://git.parscoders.com/yl7in/download/-/issues/6 https://git.parscoders.com/r3bi2/download/-/issues/3 https://git.parscoders.com/2sjte/f7o4/-/issues/29 https://git.parscoders.com/ev4sh/sm9c/-/issues/29 https://git.parscoders.com/92fq1/f50f/-/issues/13 https://git.parscoders.com/2i934/50g3/-/issues/15 https://git.parscoders.com/3ws2r/download/-/issues/50 https://git.parscoders.com/1zwp2/download/-/issues/22 https://git.parscoders.com/yl7in/download/-/issues/5 https://gitlab.alpinelinux.org/v7q3c/ci4k/-/issues/59 https://gitlab.alpinelinux.org/v7q3c/ci4k/-/issues/29 https://git.parscoders.com/0dt31/2g4d/-/issues/18 https://git.parscoders.com/4nf3u/download/-/issues/38 https://git.parscoders.com/yl7in/download/-/issues/4 https://git.parscoders.com/hz4o7/download/-/issues/12 https://git.parscoders.com/4nf3u/download/-/issues/61 https://git.parscoders.com/s9lyd/9pkh/-/issues/23 (194.61.9.124)
        ·
        • 2023-05-23
          Kathleen
          https://gitlab.fhi.mpg.de/7c4w/download/-/issues/30 https://git.acwing.com/8xc9/crack/-/issues/47 https://git.acwing.com/w2yn/crack/-/issues/36 https://git.acwing.com/g4uf/crack/-/issues/33 https://gitlab.fhi.mpg.de/2edk/download/-/issues/102 https://git.acwing.com/ap7x/crack/-/issues/66 https://git.acwing.com/y89l/crack/-/issues/41 https://git.allthefallen.moe/92kn/download/-/issues/6 https://git.allthefallen.moe/bv3w/download/-/issues/10 https://gitlab.fhi.mpg.de/w4o4/download/-/issues/29 https://gitlab.fhi.mpg.de/zw0o/download/-/issues/53 https://git.acwing.com/rw1g/crack/-/issues/55 https://gitlab.fhi.mpg.de/4ioh/download/-/issues/74 https://gitlab.fhi.mpg.de/4feu/download/-/issues/75 https://gitlab.fhi.mpg.de/0mub/download/-/issues/200 https://git.acwing.com/r4bn/crack/-/issues/26 https://git.acwing.com/0yym/crack/-/issues/9 https://git.allthefallen.moe/3k12/download/-/issues/27 https://gitlab.fhi.mpg.de/wu1c/download/-/issues/53 https://gitlab.fhi.mpg.de/2h75/download/-/issues/24 https://git.allthefallen.moe/sc2a/download/-/issues/11 https://git.acwing.com/b8md/crack/-/issues/2 https://gitlab.fhi.mpg.de/5a8g/download/-/issues/76 https://gitlab.fhi.mpg.de/w4o4/download/-/issues/173 https://git.acwing.com/dn86/crack/-/issues/39 https://teaching.csap.snu.ac.kr/0woj/download/-/issues/5 https://git.acwing.com/m32w/crack/-/issues/36 https://gitlab.fhi.mpg.de/d421/download/-/issues/78 https://gitlab.fhi.mpg.de/w9hz/download/-/issues/39 https://gitlab.fhi.mpg.de/1vid/download/-/issues/12 https://git.allthefallen.moe/iz9n/download/-/issues/21 https://git.acwing.com/h9un/crack/-/issues/4 https://gitlab.fhi.mpg.de/7c4w/download/-/issues/71 https://git.acwing.com/8b0v/crack/-/issues/3 https://gitlab.fhi.mpg.de/tl3v/download/-/issues/191 https://git.acwing.com/w801/crack/-/issues/9 https://gitlab.fhi.mpg.de/4pup/download/-/issues/40 https://git.acwing.com/7wa8/crack/-/issues/49 https://git.acwing.com/a7qq/crack/-/issues/188 https://gitlab.fhi.mpg.de/6zp4/download/-/issues/37 https://git.acwing.com/z9fm/crack/-/issues/16 https://gitlab.fhi.mpg.de/2edk/download/-/issues/86 https://git.acwing.com/e4nu/crack/-/issues/47 https://gitlab.fhi.mpg.de/t9l2/download/-/issues/36 https://gitlab.fhi.mpg.de/1ij2/download/-/issues/52 https://gitlab.fhi.mpg.de/1d5c/download/-/issues/20 https://git.allthefallen.moe/qz3e/download/-/issues/9 https://gitlab.fhi.mpg.de/7zpx/download/-/issues/195 https://gitlab.fhi.mpg.de/xh1o/download/-/issues/16 https://teaching.csap.snu.ac.kr/w1sw/download/-/issues/8 https://git.acwing.com/e1mh/crack/-/issues/2 https://gitlab.fhi.mpg.de/1e2z/download/-/issues/39 https://teaching.csap.snu.ac.kr/7xh1/download/-/issues/24 https://gitlab.fhi.mpg.de/69px/download/-/issues/6 https://gitlab.fhi.mpg.de/7g9u/download/-/issues/195 https://git.allthefallen.moe/t75m/download/-/issues/13 https://git.acwing.com/b2mg/crack/-/issues/5 https://gitlab.fhi.mpg.de/9atj/download/-/issues/80 https://gitlab.fhi.mpg.de/z2s8/download/-/issues/74 https://gitlab.fhi.mpg.de/m3yf/download/-/issues/3 https://gitlab.fhi.mpg.de/1d5c/download/-/issues/63 https://gitlab.fhi.mpg.de/w5jb/download/-/issues/64 https://gitlab.fhi.mpg.de/oo69/download/-/issues/10 https://gitlab.fhi.mpg.de/f7aj/download/-/issues/31 https://git.acwing.com/gf8h/crack/-/issues/43 https://gitlab.fhi.mpg.de/1n2b/download/-/issues/5 https://gitlab.fhi.mpg.de/3bwu/download/-/issues/23 https://gitlab.fhi.mpg.de/d5gi/download/-/issues/75 https://git.allthefallen.moe/rg0u/download/-/issues/20 https://gitlab.fhi.mpg.de/yj9h/download/-/issues/3 https://git.acwing.com/2o45/crack/-/issues/61 https://git.allthefallen.moe/i0hz/download/-/issues/24 https://gitlab.fhi.mpg.de/0btl/download/-/issues/72 https://git.acwing.com/x51o/crack/-/issues/54 https://git.acwing.com/wx3f/crack/-/issues/19 https://gitlab.fhi.mpg.de/0t61/download/-/issues/82 https://gitlab.fhi.mpg.de/u6ey/download/-/issues/182 https://git.allthefallen.moe/x1gu/download/-/issues/4 https://git.acwing.com/ap7x/crack/-/issues/56 https://gitlab.fhi.mpg.de/1tm7/download/-/issues/97 https://git.acwing.com/6gt1/crack/-/issues/31 https://gitlab.fhi.mpg.de/7zpx/download/-/issues/120 https://git.acwing.com/41qh/crack/-/issues/61 https://gitlab.fhi.mpg.de/1vid/download/-/issues/14 https://gitlab.fhi.mpg.de/s4iq/download/-/issues/82 https://gitlab.fhi.mpg.de/9smw/download/-/issues/49 https://gitlab.fhi.mpg.de/u801/download/-/issues/123 https://gitlab.fhi.mpg.de/52h7/download/-/issues/63 https://gitlab.fhi.mpg.de/b9eq/download/-/issues/57 https://git.acwing.com/w2yn/crack/-/issues/25 (212.107.27.139)
          ·

          Сэтгэгдэл байхгүй байна.
          ХОЛБООТОЙ МЭДЭЭ
          Хүүхдүүдийн эрүүл мэндэд онцгой анхаарч, учирсан хохирлыг арилган, дахин ийм алдаа гаргахгүй ажиллахыг Ерөнхий сайд анхаарууллаа
          Г.Занданшатар “Эрдэнэс Тавантолгой” ХК-тай байгуулсан гэрээ нэг бүрийг нягталж, шалгах үүрэг өглөө
          18 удаа хуралдаж 36 асуудал хэлэлцэн, нэг хууль, Улсын Их Хурлын тогтоол хоёрыг батлуулжээ
          Монгол Улсын Ерөнхийлөгч У.Хүрэлсүх Бүгд Найрамдах Киргиз Улсад төрийн айлчлал хийнэ



          Веб сайтад агуулагдсан мэдээлэл зохиогчийн эрхийн хуулиар хамгаалагдсан тул зөвшөөрөлгүй хуулбарлах хориотой.

          Copyright © MMINFO.MN All Rights Reserved. Powered by HUREEMEDIA.





          • Эхлэл
          • Цаг агаар
          • Валют ханш
          • Улс төр
          • Эдийн засаг
          • Үзэл бодол
          • Спорт
          • Нийгэм
          • Дэлхий
          • Энтертайнмэнт
          • Зурхай



          Төмөр замын шинэ гарц Чойбалсан-Хөөт-Бичигт чиглэлийн төмөр замын төслийн ажлыг эхлүүллээ

          Монгол Улсын Засгийн газраас хэрэгжүүлж буй Шинэ сэргэлтийн бодлогын Боомтын сэргэлтийн хүрээнд Зүүн босоо тэнхлэгийн үндэсний төмөр замын сүлжээ буюу Чойбалсан-Хөөт-Бичигт чиглэлийн төмөр замын бүтээн байгуулалтын төслийн ажлыг өнөөдөр эхлүүллээ. Төслийн нээлтэд Монгол Улсын Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ УИХ, Засгийн газрын зарим гишүүдийн хамт оролцлоо.

          Монгол Улс 1956 оны нэгдүгээр сарын 1-ний өдөр Замын-Үүдээр БНХАУ-ын Эрээн боомттой төмөр замаар холбогдож байсан бол 60 гаруй жилийн дараа хоёр улсын хооронд төмөр замын дахин нэг шинэ гарц бий болох эхлэл тавигдаж байна. Энэхүү Чойбалсан-Хөөт-Бичигт чиглэлийн төмөр зам нь 415 км урт, бүтээн байгуулалтын ажил Бичигт хилийн боомтын төмөр замаас эхэлж байна.

          Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ “Зүүн босоо чиглэлийн Үндэсний төмөр замын сүлжээ нь Бичигт-Зүүнхатавч боомтоор дамжиж, Монголын төдийгүй Оросын Алс Дорнодын Хятадын тэнгист гарах хамгийн дөт зам байхаараа стратегийн чухал ач холбогдолтой бүтээн байгуулалт юм. Нэг үгээр хэлбэл, Орос, Монгол, Хятадын эдийн засгийн коридорын далайд гарах гол цэг нь Бичигт юм. Чойбалсан-Хөөт-Бичигт чиглэлийн төмөр зам ашиглалтад орсноор Зүүн бүсийн эрдэс баялгийн нөөц эдийн засгийн эргэлтэд орж, тээврийн зардлыг 2-3 дахин бууруулж, Бичигт боомтоор жилд 25 сая тонн ачаа тээвэрлэгдэж, БНХАУ болон ОХУ-ын газар нутгаар дамжин далайн чанад дахь зах зээлд хүрч, экспортын шинэ гарцыг бий болгох боломж бүрдэнэ. Далайд гарцгүй манай улсын хуурай замын 42 боомтоос өнөөдрийн байдлаар Сүхбаатар, Эрээнцав, Замын-Үүд гэсэн гуравхан боомт л төмөр замаар холбогдож, зэс, коксжсон нүүрсний экспортын 50 орчим хувийг Гашуунсухайт боомт дангаараа эзэлж, өргөн хэрэглээний бараа бүтээгдэхүүний импортын 70 гаруй хувийг зөвхөн Замын-Үүд боомтоор нэвтрүүлж байгаа өнөөдрийн нөхцөл байдал бүрэн өөрчлөгдөж, Монгол Улс экспортын 5 гарцтай болж, тээвэр логистикийн өрсөлдөх чадварын үзүүлэлт хоёр дахин нэмэгдэнэ” гэлээ.

          Монгол Улсын Засгийн Газрын 2022 оны 3-р сарын 16-ны өдрийн 116-р тогтоолоор Хөөт-Чойбалсан, Хөөт-Бичигт чиглэлийн төмөр замын “Зураг төсөл боловсруулах-барих-ашиглах-шилжүүлэх” концессийг “Монголын төмөр зам” ТӨХК-ийн оролцоотой төслийн тусгай зориулалтын компани байгуулж энэ компанид хөрөнгө оруулж ажиллах гадаад, дотоодын хуулийн этгээдийг сонгон хамтран ажиллахаар тусгасан. Үүний дагуу “Монголын төмөр зам” ТӨХК нь Чойбалсан-Хөөт-Бичигт чиглэлийн төмөр замыг гадаад, дотоодын хөрөнгө оруулагчдаас сонгон Төр, хувийн хэвшлийн түншлэлийн хэлбэрээр хамтран хэрэгжүүлнэ. Япон Улсын “Nippon koei” компани техникийн зөвлөхөөр сонгогдож Тавантолгой-Сайншанд, Сайншанд-Хөөт, Хөөт-Бичигт, Хөөт-Чойбалсан чиглэлийн төмөр замын байгаль орчны нарийвчилсан үнэлгээ хийх, техникийн зураг төслийг  боловсруулах ажлыг гүйцэтгэсэн байна.

          Монгол Улсын Засгийн газар “Шинэ сэргэлтийн бодлого”-ын Боомтын сэргэлтийн зорилтын хүрээнд зөвхөн боомтуудыг дэд бүтцээр холбох биш, цогцоор нь олон улсын жишигт нийцүүлэн хөгжүүлж, боомт түшиглэсэн дагуул хотуудыг байгуулах зорилт тавин ажиллаж байна. Энэ хүрээнд Бичигтийн боомтыг олон улсын жишигт нийцсэн Монгол Улсын загвар боомт болгохоор төлөвлөж, Азийн хөгжлийн банкны санхүүжилтээр бүтээн байгуулалтын ажлыг 2 жилийн дотор дуусгахаар зорьж байна. Харин төмөр замын ажлыг 3-5 жилийн дотор гүйцэтгэх юм. Энэ тухай Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ “Энэхүү түүхэн бүтээн байгуулалт нь Зүүн бүс нутагт боомт түшиглэсэн эдийн засгийн чөлөөт бүс, хот бий болох суурь нөхцөлийг бүрдүүлж, 800 орчим ажлын байр шинээр бий болж, жилд ойролцоогоор 12 сая тонн дотоодын ачаа тээвэрлэх боломж бүрдүүлэхээс гадна эрчим хүч, аж үйлдвэрийн парк, аялал жуулчлал, худалдааны салбарын бүс нутгийн хамтын ажиллагаа идэвхжиж, зүүн бүс нутгийн үсрэнгүй хөгжлийн суурийг тавина.” гэж онцоллоо.

          Бичигт боомтыг одоогоос 30 жилийн өмнө буюу 1992 оны 7-р сарын 2-ны өдөр анх нээж байсан бол өнөөдөр ийнхүү 30 жилийн дараа боомтыг олон улсын жишигт хүргэх, Чойбалсан-Хөөт-Бичигт чиглэлд төмөр зам тавих их бүтээн байгуулалтын ажил эхэлж байна.



          МЭДЭЭНИЙ СЭТГЭГДЭЛ
          Сэтгэгдэл үлдээх
          • Цагаар
          • Таалагдсан
          • Цагаар
            • Цагаар
            • Таалагдсан

          Сэтгэгдэл байхгүй байна.


          Бидний тухай Редакцийн бодлого Сурталчилгаа байршуулах Холбоо барих

          Веб сайтад агуулагдсан мэдээлэл зохиогчийн эрхийн хуулиар хамгаалагдсан тул зөвшөөрөлгүй хуулбарлах хориотой.

          Copyright © MMINFO.MN All Rights Reserved. Powered by HUREEMEDIA.





          Эхлэл Улс төр Эдийн засаг Үзэл бодол Спорт Нийгэм Дэлхий Энтертайнмэнт Зурхай
          • Нийтлэл
          • •
          • Ярилцлага
          • •
          • Сурвалжлага
          • •
          • Азийн АШТ
          • •
          • Фото мэдээ
          • •
          • Оддын амьдрал
          БҮХ СЭДЭВ
          • •Сагсанбөмбөг
          • •Ерөнхийлөгч
          • •Наадам
          • •Засгийн газар
          • •Нийслэл
          • •Үндэсний спорт
          • •Гадаад харилцаа
          • •Сэрэмжлүүлэг
          • •Бөхийн төрлүүд
          • •Аймгуудын мэдээлэл
          • •Фото мэдээ
          • •Ипотекийн зээл
          • •Яам, Агентлаг
          • •Байнгын хороо
          ХУРААХ
          Азийн хөгжлийн банкны...
          Л.Оюун-Эрдэнэ: Орос, Монгол,...

          Төмөр замын шинэ гарц Чойбалсан-Хөөт-Бичигт чиглэлийн төмөр замын төслийн ажлыг эхлүүллээ

          Kuzmo 2022-07-02
            ХУВААЛЦАХ ЖИРГЭХ
          Төмөр замын шинэ гарц Чойбалсан-Хөөт-Бичигт чиглэлийн төмөр замын төслийн ажлыг эхлүүллээ

          Монгол Улсын Засгийн газраас хэрэгжүүлж буй Шинэ сэргэлтийн бодлогын Боомтын сэргэлтийн хүрээнд Зүүн босоо тэнхлэгийн үндэсний төмөр замын сүлжээ буюу Чойбалсан-Хөөт-Бичигт чиглэлийн төмөр замын бүтээн байгуулалтын төслийн ажлыг өнөөдөр эхлүүллээ. Төслийн нээлтэд Монгол Улсын Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ УИХ, Засгийн газрын зарим гишүүдийн хамт оролцлоо.

          Монгол Улс 1956 оны нэгдүгээр сарын 1-ний өдөр Замын-Үүдээр БНХАУ-ын Эрээн боомттой төмөр замаар холбогдож байсан бол 60 гаруй жилийн дараа хоёр улсын хооронд төмөр замын дахин нэг шинэ гарц бий болох эхлэл тавигдаж байна. Энэхүү Чойбалсан-Хөөт-Бичигт чиглэлийн төмөр зам нь 415 км урт, бүтээн байгуулалтын ажил Бичигт хилийн боомтын төмөр замаас эхэлж байна.

          Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ “Зүүн босоо чиглэлийн Үндэсний төмөр замын сүлжээ нь Бичигт-Зүүнхатавч боомтоор дамжиж, Монголын төдийгүй Оросын Алс Дорнодын Хятадын тэнгист гарах хамгийн дөт зам байхаараа стратегийн чухал ач холбогдолтой бүтээн байгуулалт юм. Нэг үгээр хэлбэл, Орос, Монгол, Хятадын эдийн засгийн коридорын далайд гарах гол цэг нь Бичигт юм. Чойбалсан-Хөөт-Бичигт чиглэлийн төмөр зам ашиглалтад орсноор Зүүн бүсийн эрдэс баялгийн нөөц эдийн засгийн эргэлтэд орж, тээврийн зардлыг 2-3 дахин бууруулж, Бичигт боомтоор жилд 25 сая тонн ачаа тээвэрлэгдэж, БНХАУ болон ОХУ-ын газар нутгаар дамжин далайн чанад дахь зах зээлд хүрч, экспортын шинэ гарцыг бий болгох боломж бүрдэнэ. Далайд гарцгүй манай улсын хуурай замын 42 боомтоос өнөөдрийн байдлаар Сүхбаатар, Эрээнцав, Замын-Үүд гэсэн гуравхан боомт л төмөр замаар холбогдож, зэс, коксжсон нүүрсний экспортын 50 орчим хувийг Гашуунсухайт боомт дангаараа эзэлж, өргөн хэрэглээний бараа бүтээгдэхүүний импортын 70 гаруй хувийг зөвхөн Замын-Үүд боомтоор нэвтрүүлж байгаа өнөөдрийн нөхцөл байдал бүрэн өөрчлөгдөж, Монгол Улс экспортын 5 гарцтай болж, тээвэр логистикийн өрсөлдөх чадварын үзүүлэлт хоёр дахин нэмэгдэнэ” гэлээ.

          Монгол Улсын Засгийн Газрын 2022 оны 3-р сарын 16-ны өдрийн 116-р тогтоолоор Хөөт-Чойбалсан, Хөөт-Бичигт чиглэлийн төмөр замын “Зураг төсөл боловсруулах-барих-ашиглах-шилжүүлэх” концессийг “Монголын төмөр зам” ТӨХК-ийн оролцоотой төслийн тусгай зориулалтын компани байгуулж энэ компанид хөрөнгө оруулж ажиллах гадаад, дотоодын хуулийн этгээдийг сонгон хамтран ажиллахаар тусгасан. Үүний дагуу “Монголын төмөр зам” ТӨХК нь Чойбалсан-Хөөт-Бичигт чиглэлийн төмөр замыг гадаад, дотоодын хөрөнгө оруулагчдаас сонгон Төр, хувийн хэвшлийн түншлэлийн хэлбэрээр хамтран хэрэгжүүлнэ. Япон Улсын “Nippon koei” компани техникийн зөвлөхөөр сонгогдож Тавантолгой-Сайншанд, Сайншанд-Хөөт, Хөөт-Бичигт, Хөөт-Чойбалсан чиглэлийн төмөр замын байгаль орчны нарийвчилсан үнэлгээ хийх, техникийн зураг төслийг  боловсруулах ажлыг гүйцэтгэсэн байна.

          Монгол Улсын Засгийн газар “Шинэ сэргэлтийн бодлого”-ын Боомтын сэргэлтийн зорилтын хүрээнд зөвхөн боомтуудыг дэд бүтцээр холбох биш, цогцоор нь олон улсын жишигт нийцүүлэн хөгжүүлж, боомт түшиглэсэн дагуул хотуудыг байгуулах зорилт тавин ажиллаж байна. Энэ хүрээнд Бичигтийн боомтыг олон улсын жишигт нийцсэн Монгол Улсын загвар боомт болгохоор төлөвлөж, Азийн хөгжлийн банкны санхүүжилтээр бүтээн байгуулалтын ажлыг 2 жилийн дотор дуусгахаар зорьж байна. Харин төмөр замын ажлыг 3-5 жилийн дотор гүйцэтгэх юм. Энэ тухай Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ “Энэхүү түүхэн бүтээн байгуулалт нь Зүүн бүс нутагт боомт түшиглэсэн эдийн засгийн чөлөөт бүс, хот бий болох суурь нөхцөлийг бүрдүүлж, 800 орчим ажлын байр шинээр бий болж, жилд ойролцоогоор 12 сая тонн дотоодын ачаа тээвэрлэх боломж бүрдүүлэхээс гадна эрчим хүч, аж үйлдвэрийн парк, аялал жуулчлал, худалдааны салбарын бүс нутгийн хамтын ажиллагаа идэвхжиж, зүүн бүс нутгийн үсрэнгүй хөгжлийн суурийг тавина.” гэж онцоллоо.

          Бичигт боомтыг одоогоос 30 жилийн өмнө буюу 1992 оны 7-р сарын 2-ны өдөр анх нээж байсан бол өнөөдөр ийнхүү 30 жилийн дараа боомтыг олон улсын жишигт хүргэх, Чойбалсан-Хөөт-Бичигт чиглэлд төмөр зам тавих их бүтээн байгуулалтын ажил эхэлж байна.

          ФОТО:

          Сэдвүүд : #Засгийн газар  
          ХОЛБООТОЙ МЭДЭЭ
          Хүүхдүүдийн эрүүл мэндэд онцгой анхаарч, учирсан хохирлыг арилган, дахин ийм алдаа гаргахгүй ажиллахыг Ерөнхий сайд анхаарууллаа
          Г.Занданшатар “Эрдэнэс Тавантолгой” ХК-тай байгуулсан гэрээ нэг бүрийг нягталж, шалгах үүрэг өглөө
          18 удаа хуралдаж 36 асуудал хэлэлцэн, нэг хууль, Улсын Их Хурлын тогтоол хоёрыг батлуулжээ
          Монгол Улсын Ерөнхийлөгч У.Хүрэлсүх Бүгд Найрамдах Киргиз Улсад төрийн айлчлал хийнэ
          МЭДЭЭНИЙ СЭТГЭГДЭЛ

          АНХААРУУЛГА:Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд mminfo.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул ТА сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээг зөрчсөн сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Сэтгэгдэлтэй холбоотой санал гомдлыг 99998796 утсаар хүлээн авна.

          Сэтгэгдэл үлдээх
          • Цагаар
          • Таалагдсан
          • Цагаар
            • Цагаар
            • Таалагдсан

          Сэтгэгдэл байхгүй байна.
          ШУУРХАЙ МЭДЭЭ
          40 минутын өмнө өмнө

          Дарь-Эхийн уулзвараас Сансарын аюулгүй тойрог хүртэлх замыг хааж, шинэчилнэ

          1 цагийн өмнө өмнө

          Улаанбаатар ММС энержи баг шигшээ шатанд Сербийн UB багтай тоглоно

          1 цагийн өмнө өмнө

          Монгол Улсын эмэгтэй шигшээ баг хүрэл медалийн төлөө Тайландын багтай өнөөдөр тоглоно

          1 цагийн өмнө өмнө

          Хүүхдүүдийн эрүүл мэндэд онцгой анхаарч, учирсан хохирлыг арилган, дахин ийм алдаа гаргахгүй ажиллахыг Ерөнхий сайд анхаарууллаа

          1 цагийн өмнө өмнө

          Хоёр хар мэнгэтэй цагаан бар өдөр

          1 цагийн өмнө өмнө

          Бороо орохгүй, өдөртөө 28-30 хэм дулаан байна

          17 цагийн өмнө өмнө

          Натурын авто замаас Нарны зам хүртэлх авто замыг өнөөдрөөс хааж, шинэчилнэ

          17 цагийн өмнө өмнө

          Г.Занданшатар “Эрдэнэс Тавантолгой” ХК-тай байгуулсан гэрээ нэг бүрийг нягталж, шалгах үүрэг өглөө

          17 цагийн өмнө өмнө

          Монгол Улсын эмэгтэй шигшээ баг Хятадын Тайванд хожигдлоо

          1 өдрийн өмнө өмнө

          100 айлын уулзвараас Дарь-Эхийн уулзвар хүртэлх замын урд эгнээг шинэчиллээ

          1 өдрийн өмнө өмнө

          Бөхийн өргөөнөөс Зүүн дөрвөн замын уулзвар хүртэлх замыг шинэчилж байна

          1 өдрийн өмнө өмнө

          Монгол Улсын эмэгтэй шигшээ баг медалийн төлөөх тоглолтоо Хятадын Тайван багтай өнөөдөр тоглоно

          1 өдрийн өмнө өмнө

          Ипотекийн зээлийг үнэт цаажуулах үйл ажиллагааны талаар бид энэ удаагийн "Нэг асуулт, нэг хариулт" подкаст

          1 өдрийн өмнө өмнө

          Гурван хөх мэнгэтэй шарагчин үхэр өдөр

          1 өдрийн өмнө өмнө

          Бороо орохгүй, өдөртөө 26-28 хэм дулаан байна

          1 өдрийн өмнө өмнө

          10-р хорооллын уулзвараас замаас Саппорогийн уулзвар хүртэлх замыг хааж, шинэчилнэ

          1 өдрийн өмнө өмнө

          18 удаа хуралдаж 36 асуудал хэлэлцэн, нэг хууль, Улсын Их Хурлын тогтоол хоёрыг батлуулжээ

          1 өдрийн өмнө өмнө

          Ерөнхийлөгч У.Хүрэлсүх Сүхбаатар аймгийн Халзан сумын 100 жилийн ойн баяр наадамд оролцлоо

          1 өдрийн өмнө өмнө

          “Хог шатааж, эрчим хүч гаргах үйлдвэр” төсөлд гурван аж ахуйн нэгж санал ирүүллээ

          1 өдрийн өмнө өмнө

          Дулааны 11 Г, Д үндсэн шугам угсрах ажлыг наадмын амралтын өдрүүдээр гүйцэтгэж, авто замыг хучиж байна

          1 өдрийн өмнө өмнө

          Зөвшөөрөлгүй терраса барьсан зөрчлийг арилгуулж байна

          1 өдрийн өмнө өмнө

          Монгол Улсын эмэгтэй шигшээ баг шилдэг дөрөвт үлдлээ

          2 өдрийн өмнө өмнө

          Бөхийн өргөөний уулзвараас Натур хүртэлх замын хөдөлгөөнийг нээлээ

          2 өдрийн өмнө өмнө

          Бөхийн өргөөнөөс Зүүн дөрвөн замын уулзвар хүртэлх замыг хааж, шинэчилнэ

          2 өдрийн өмнө өмнө

          Монгол Улсын Ерөнхийлөгч У.Хүрэлсүх Бүгд Найрамдах Киргиз Улсад төрийн айлчлал хийнэ

          2 өдрийн өмнө өмнө

          Монгол Улсын Ерөнхийлөгч У.Хүрэлсүх Бүгд Найрамдах Тажикистан Улсад төрийн айлчлал хийнэ

          2 өдрийн өмнө өмнө

          Монгол Улсын эмэгтэй шигшээ баг хасагдах шатанд Казакстаны багтай тоглоно

          2 өдрийн өмнө өмнө

          Үс засуулвал эд эдлэл идээ ундаа олдоно

          2 өдрийн өмнө өмнө

          Бага зэргийн бороо орно

          2 өдрийн өмнө өмнө

          Энэ онд нийслэлийн хэмжээнд 36 байршилд авто замыг засаж, шинэчилнэ

          САНАЛ БОЛГОХ
          2025-07-14 өмнө

          Тэмээтэй хөшөөний уулзварыг хааж шинэчилнэ

          2025-07-14 өмнө

          Бөхийн өргөөний уулзвараас Натурын зам хүртэлх хааж, шинэчилнэ

          2025-07-14 өмнө

          “Багахангай-Хөшигийн хөндий” чиглэлийн салбар төмөр зам барих ажлын явцтай танилцлаа

          2025-07-14 өмнө

          Япон Улсын Цог Жавхлант Эзэн Хаан Нарүхито, Эрхэм дээд Хатан Масако нарын төрийн айлчлал өндөрлөлөө

          2025-07-14 өмнө

          Бага зэргийн бороо орно

          2025-07-14 өмнө

          Үс засуулвал сайн нөхөртэй нөхөрлөнө

          2025-07-15 өмнө

          Бороо орохгүй, өдөртөө 27-29 хэм дулаан байна

          2025-07-15 өмнө

          Долоон улаан мэнгэтэй хөхөгчин тахиа өдөр

          2025-07-15 өмнө

          Туул, Тэрэлж, Хэрлэн гол дагуу хөдөлгөөнт болон завьт эргүүл ажиллаж байна

          2025-07-17 өмнө

          "Aqua garden" орон сууцны төсөл авто зам сэтэлж ухан барилгынхаа цахилгааныг татаж байсан зөрчлийг арилгууллаа

          2025-07-16 өмнө

          Ч.Ундрам: Миний зүгээс энэхүү ажилд нэмэлт санал, өөрчлөлт оруулаагүй

          2025-07-17 өмнө

          "Тарагны дараа зарим хүүхдүүдийн гэдэс өвдсөн, дотор муухайрсан зэрэг шинж тэмдэгтэй хүүхдүүд үзүүлсэн"

          2025-07-16 өмнө

          Энэ онд хот, нийтийн аж ахуйн салбарт 301 тусгай зориулалтын машин механизмаар парк шинэчлэлт хийнэ

          2025-07-16 өмнө

          Өнөөдрөөс дараах замыг хоёр хоног хааж шинэчилнэ

          2025-07-14 өмнө

          Н.Нандинхүслэн 19 оноог авч эхний хожлоо байгууллаа

          2025-07-16 өмнө

          100 айлын уулзвараас Дарь-Эхийн уулзвар хүртэлх замын урд эгнээг хааж, шинэчилнэ

          2025-07-16 өмнө

          Зургаан цагаан мэнгэтэй улаан нохой өдөр

          2025-07-17 өмнө

          Энэ сарын 20-ноос халуун ус хязгаарлах байршил

          2025-07-16 өмнө

          Бороо орохгүй, өдөртөө 28-30 хэм дулаан байна

          2025-07-17 өмнө

          Баяр, амралтын өдрүүдэд гол, нуурын усанд зургаа нь хүүхэд амь насаа алдсан байна

          2025-07-17 өмнө

          Бороо орохгүй, өдөртөө 29-31 хэм дулаан байна

          2025-07-16 өмнө

          Наадмын өдрүүдэд наршилтаас сэргийлээрэй

          2025-07-17 өмнө

          Үс засуулвал идээ ундаа элбэг олдоно

          2 өдрийн өмнө өмнө

          Энэ онд нийслэлийн хэмжээнд 36 байршилд авто замыг засаж, шинэчилнэ

          2025-07-15 өмнө

          Уяачдын наадмын үеэр Үндэсний их баяр наадмын түрүү, үзүүр болон шөвгөрсөн бөхчүүдэд бай шагналыг нь гардууллаа

          2025-07-15 өмнө

          Сагсан бөмбөгийн эмэгтэй баг хоёр дахь тоглолтоо Ираны багтай хийнэ

          2025-07-15 өмнө

          Монгол Улсын эмэгтэй шигшээ баг Ираны багт хожигдлоо

          2025-07-15 өмнө

          Ерөнхий сайд Г.Занданшатар тусгай олимпыг бүх талаар дэмжихээ илэрхийллээ

          2025-07-15 өмнө

          128 бөхийн сорьцыг Германд шинжлүүлнэ

          2025-07-16 өмнө

          Эмэгтэй шигшээ баг хэсгийн сүүлийн тоглолтоо Күүкийн арлуудын багтай хийнэ

          Бидний тухай Редакцийн бодлого Сурталчилгаа байршуулах Холбоо барих Дээшээ буцах


          Веб сайтад агуулагдсан мэдээлэл зохиогчийн эрхийн хуулиар хамгаалагдсан тул зөвшөөрөлгүй хуулбарлах хориотой.

          Copyright © MMINFO.MN All Rights Reserved. Powered by HUREEMEDIA.